Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zwemvis

90 Santa Maria's In Mapito

Recommended Posts

Het jaar is om en de wiet bijna op. Bij mij hebben onderdak gevonden negentig Santa's. Ik heb ze precies een week. Deze foto is van drie dagen geleden:

gallery_28849_18625_164553.jpg

 

De luchtbevochtiger staat te blazen:

gallery_28849_18625_25945.jpg

 

De stekjes gaan bij mij meteen de mapito in. De luchtvochtigheid hou ik hoog (rond 80%) zodat de stekjes allemaal aanslaan. Er hangen 4 x 600 watt waarvan de eerste week er maar twee aan gingen. Sinds vandaag gaan drie lampen aan. De luchtvochtigheid is gezakt naar 65% maar volgens mij houden de plantjes het wel uit.

Ik heb bij zes plantjes spint of trips of een combinatie daarvan geconstateerd. Omdat de plantjes nog klein zijn passen ze nog in een glas dus misschien kan ik ze op de een of andere manier dompelen in Savona. Hmm daar ga ik op broeden.

:dope:

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk! Ben zeer benieuwd, mooi studie materiaal;)

 

Mag ik vragen hoe groot je ruimte is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant verslag lijkt me dit, hoe geef je ze water? Kiep je het in een bak of wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor zwemvis ik ga je weer volgen :verrygood

 

succes

 

mvg mapitolover

Edited by mapitolover31

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwemvis vuile held dat je dr bent :)

dit zijn de betere verslagen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ein-de-lijk leesvoer ! Respect zwemmert

Santa word veel gepaft hier waar ik vandaan kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik schuif ook weer aan

op naar weer een mooi ronde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ouwe rot in t vak, goed om je weer te zien.

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwemvis heb je nu toch de wanden wit geverfd? Ik kon me herinneren dat boefje in je vorige ronde hier wat van had gezegd haha

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kweekje Zwemvis!

Heb je een beetje meer informatie over voeding temperatuur en dergelijke?

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozzoes, de ruimte is ongeveer vier bij twee meter.

Dilago, ik sleur emmers het hok in en geef iedere plant dezelfde hoeveelheid water met potjes, de hele oogst door. Ik ben zelfs een keer een pot mayonaise in de buurtsuper gaan kopen omdat ik per sé die maat potje wou hebben :)

Billmurray, nee hoor, ik heb niks wit geverfd.

Bosrand, de voedingtemp is ongeveer 20°C maar ik voel met de hand dus daar kan ik wel een paar graden naast zitten.

:welcome: allemaal!

 

Gisteren maakte ik deze foto:

gallery_28849_18625_53689.jpg

 

Ik begon met 99 stekjes. Eentje ging de kliko in en omdat ik maar 95 potten heb kwamen in drie potten twee stuks gezusterlijk tegen mekaar aan. Gisteren heb ik uit deze drie de "minste" vermoord. Tevens heb ik een kneus weggeflikkerd dus nu heb ik nog 94 potten met een plant. In de loop van de komende een á twee weken gooi ik nog vier planten weg zodat ik 90 mooie over heb.

De eerste week had ik 2 van 4 lampen aan, hangende op zo'n 1m30. Na vijf dagen heb ik die lampen op 1 meter gehangen.

Kwa voeding gebruik ik tot nu toe Canna Terra Hydro Vega met pH-.

 

Tot nu toe heb ik vier keer gevoed, dat zie je hier onder:

gallery_28849_18625_29066.jpg

 

Bij de tweede keer voeden schrok ik nogal vanwege de hoge drain-ec (2,43). Een jaar geleden had ik dat ook en ben ik gaan spoelen. Knakenpoetser zei toen al dat dat niet nodig was. Deze keer ben ik gewoon door gegaan met voeden met ec1,4 en de plantjes zijn weliswaar knettergroen maar doen het voor de rest goed. De drain-ec is ondertussen gezakt naar 1,93 (zie grafiek).

 

Als laatste nog de temp/rlv log tot nu toe. Daarmee zijn vragen daarover ook beantwoord.

gallery_28849_18625_21070.jpg

 

Groetjes van de Zwemvissert :tu

Edited by Zwemvis
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

had je niet beter bij de blokker een maatbeker kunnen kopen?

 

verder leuk bezig!

 

Succes en fijne Kerst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een maatbeker duurt te lang. Ik ros met het potje door de emmer en gooi dat bij de plant.

Supernoob bedankt!

 

Dag 12

Ondertussen gaan de zeshonderdwatters alle vier aan. Ze hangen op 80 cm. Ook de spiegels heb ik verlaagd. Alhoewel, ze zouden iets lager kunnen maar de kettingen zijn te kort.

Nog steeds 18h licht maar ik denk dat ik binnen een paar dagen naar 15h ga of misschien gewoon 12.

gallery_28849_18625_62289.jpg

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...