Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goedenavond collega's

 

ook maar weer een topicje bijhouden.

Deze keer wat oudere dames afbloeien want ik wil geen moedertentje hebben zo lang.

 

De dames die sinds 1 week weer onder de buisjes staan. foto's van 4 of 5 dagen geleden.

 

 

 

Miss Uruzghani. de oudste van het stel

 

gallery_19177_18619_1310113.jpg

 

Durban Poison, een gerevegde dame die van de zomer buiten heeft gebivakkeerd

 

gallery_19177_18619_120033.jpg

 

Durban Poison, de 2e

 

gallery_19177_18619_648592.jpg

 

en een S5

 

gallery_19177_18619_220245.jpg

 

 

en alles bij elkaar

 

gallery_19177_18619_5610345.jpg

 

Na enige plagen overwonnen te hebben waaronder Spint, rauwvarenmuggen (die nog niet helemaal verdwenen zijn) en wat bladproblemen door overmatig te bestrijden zijn ze volgens mij nu weer "echt" schoon.

 

De dames staan voorlopig nog in6,5 liter potten toch in een eigen grond mixje. potgrond en cocos van de welkoop met mychorizzas en wortelstimulator ingewaterd. Daarbij elke week een keer bacto's

Ook zit er lavameel en basaltmeel in de grond en nog wat wormenmest.

Op bovenstaande foto's waren ze net overgepot.

 

zand erop tegen de muggen.

 

Sinds 3 dagen staan ze onder 324 Watt 5 x 6500 K en 1 x 640 K,

 

Gisteren stonden ze er zo bij.

 

gallery_19177_18619_25839.jpg

 

gallery_19177_18619_1895111.jpg

 

Durban's

 

gallery_19177_18619_1203116.jpg

 

gallery_19177_18619_1040506.jpg

 

en de 2e

 

gallery_19177_18619_668201.jpg

 

gallery_19177_18619_1209847.jpg

 

De S5,

 

gallery_19177_18619_1378808.jpg

 

gallery_19177_18619_2310990.jpg

 

en de uruzghani, die al behoorlijke dorst heeft hier.

 

gallery_19177_18619_2606093.jpg

 

gallery_19177_18619_570629.jpg

 

de plannen voorlopig.

 

1 van de durban's wordt met lesbian dream behandeld om de andere deels te bestuiven. maar een paar topjes zoveel zaadjes heb ik niet nodig hier.

 

3 dames krijgen een 18 liter pot en misschien elk een eigen scrognetje, als zal het moment van omschakelen dan vast lastig worden met de verschillende groeipotenties.

Anders probeer ik met voldoende voorgroei en knakken het hokje vol te krijgen. Maar even afwachten hoe het verloopt.

 

voorlopig besproei ik elke week nog tegen beestjes, de ene week met arts en de andere week met neem-tonic. voorlopig zie ik niets meer kruipen maar voor de zekerheid toch nog maar even doorgaan ermee.

 

Het hok heb ik meermaals schoongemaakt met van alles, spritus chloor dettol en ook flink ingespoten met arts hopen dat zo alles voldoende uitgeroeid is. Ook heeft het een behoorlijke tijd leeggestaan,

 

klimaat de laatste dagen

 

temp 22/27°

RV 58/40%

afzuiger op 32%

 

Daar gaan we weer.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Dj,

How's life?

 

Heb je ze allemaal nog gestekt of ben je echt wees na deze ronde?

 

Je varenrouwmug zou best eens vd Welkoop grond weg kunnen komen, de manier van opslaan op dat soort lokaties (ook bij bouw/supermarkten) laat vaak te wensen over waardoor de grond besmet raakt. Ik koop het daarom nooit, weet nog de easy plugs 2jr geleden :innocent:

 

Het blad van mijn planten ging er ook zo uitzien als ik heftig met de Neem aan het werk was (lees volgen schema van toepassing), daarna ben ik overgestapt op PVP (dat alu flesje) en had ik het niet meer, vooral een dik vlezig blad met een tegen paars aan nerf was het hier en dat zie ik bij jouw ook goed terug (nog), misschien nog maar halve dosis tonic doen?

 

Succes, heb je nog wat veranderd aan je setup overigens?

Ik kweek al even niet meer met t5 omdat dat in oude huis problemen gaf met klimaat (ik oogste echt slecht waardoor wurgen van ronde naar ronde).

Hier in nieuwe huis nog niet geprobeerd omdat ik een probleem heb met een 2 tal buizen die dan weer wel, dan weer niet aangaan en ik kan niet goed uitvinden waar het nu in zit, de bedrading of de TL houder of toch de EVSA en zomaar alles loshalen durf ik niet bang dat ik het niet snel weer goed ga krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik schuif ook weer aan

succes met medicijntjes kweken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lostchild.

 

alles oke hier life goes on.

 

Die mugjes kunnen inderdaad meegkomen zijn, nu heb ik nieuwe aarde gehaald die binnen lag scheelt wel iets. Maar ook nu weer lastig om even 2 zakjes te kopen onderweg. OA door een bedrijfswagen met de naam van het bedrijf erop waar ik toch weinig risico's mee wil lopen.

Om de 18 liters te vullen ga ik wel even mijn best doen voor goede grond.

 

Ja hierna ben ik echt plantloos , de uru geeft al steeds behoorlijk minder en de femmetjes doen het ook goed dus geen echte noodzaak meer om te bewaren. Al zou het zomaar nog kunnen stekken verderop in de ronde. :whistle:

S5 kan ik waarschijnlijk altijd nog aankomen en de durbans is meer leuk dan noodzakelijk, was een hulpje voor groenefingers. En wel een goed werkend soortje maar niet bijzonder genoeg om te bewaren.

De S5 heb ik eigenlijk nog nooit echt goed geprobeerd dus eerst maar eens afwachten of dit goed is voor MIss Dj anders heb ik voldoende liefhebber in mijn omgeving.

 

overdosis neemtonic was echt veel te veel, zomaar een beetje in het water gegooid zonder te lezen, wat na lezen misschien wel 10 keer te veel was. :innocent: Je zag dat al het blad een soort van ingeseald werd om het zo maar te noemen, maar daar zijn ze gelukkig weer van hersteld.

nu inderdaad iets van 60% wordt gebruikt.

PVP heb ik in een ver verleden ook wel eens gehad maar niet echt wat van de werking gemerkt. Ergens moet er ook nog een potje masai staan, zal dat ook nog eens gaan opzoeken.

 

setup is nog onveranderd, al ben ik wel aan het kijken naar een betere luchtstroom over en onder de planten straks. Eventueel nog een tijdschakelaar apart voor de bodemverwarming die nu nog niet aanstaat trouwens.

 

zal ik een keer komen kijken bij je T5-jes wie weet kan ik er uit komen. Als je er weer wat mee wilt proberen dan. Erg vervelend inderdaad als er 2 buizen niet altijd aangaan.

 

 

Welkom chucha. Dank je wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom Billmurray en dank je wel.

 

tot nog toe heb de spint behandeld met ARTS en neemtonic, ze lijken al een tijdje weg maar het zijn hardnekkige bastards dus moet ik het wel goed in de gaten houden

 

Thanks Slablaadje,

 

nu zien de dames er weer redelijk tot goed uit nog even uitzingen tot het einde. :icecream: zal wel goed komen denk ik.

 

Hoi groenefingers.,

 

sit down and enjoy the ride. Ik volg jouw ook een beetje hetzelfde doel deze keer.

 

 

De dames hebben er zin in,

 

gallery_19177_18619_247045.jpg

 

dan even apart de S5, daar heb ik eigenlijk nog weinig tot geen ervaring mee.

 

gallery_19177_18619_2641702.jpg

 

de meeste dames zijn geknakt hier en daar maar door de leeftijd gaat dat minder soepel dan ik had verwacht.

 

gallery_19177_18619_1097522.jpg

 

maar de sapstroom is nog lekker op gang want alles groeit weer lekker omhoog.

 

Ook nog van de week bij de wibra geweest met moeders daar kwam ik deze tegen.

 

gallery_19177_18619_1585165.jpg

 

met 24° C ongeveer tot op de helft van de pot best wel een mooie temperatuur na ca. 1 uur het licht aan.

Het zand houd ook behoorlijk wat temperatuur tegen bovenop is het zand tegen de 29° aan

 

en weer verder

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er weer mooi bij Dj!

Succes deze ronde weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou DJ je mag best je bedrijfswagen komen showen hier in het nieuwe jaar mocht je id buurt zijn en idd ff shoppen zo is niet te doen met dat leuke logo op de zijkant. Volgens mij heb ik je email adres nog, doe me anders ff een PB :phone:

 

Niet hebben van mamma's is ook wel wat (lees eindelijk gewoon eens vrij en niks draaien) maar ik kan, mede omdat de s5 niet zo makkelijk is om aan te komen, het niet over mijn hart verkrijgen om moederloos door te gaan. Andere soortjes waar ik een mamma van hield draaide ik gewetenloos de nek om maar de s5: nah :withstupid: weet niet wat het is, je wordt er aardig high van (al ben ik behoorlijk gewend), de smaak/geur en dan een onverwachte medicinale kick die de dag een beetje 'zorgeloos' voorbij laat gaan en erg de behoefte om (zoals nu met CS bagger) de ene na de andere te roken, sterk onderdrukt.

 

Daarnaast is zo zo makkelijk qua stekken, groeien & bloeien: ik promoveer om de zeg 4mnd een nieuwe stek tot mamma en ik kan nog geen vermindering in opbrengst bespeuren na 6jr, nooit verwacht dat 'neem nou maar 2 kleintjes mee' tot dit zou leiden want 6jr een soortje houden is voor mij echt extreem.

 

Wbt de planten de je hebt staan: eenmaal bekomen vd Neem hebben ze flink wat extra in het blad zitten en zullen daarom ook mooi diepgroen blijven de komende tijd. Verwar dit echter niet met dat ze wel hoog genoeg in de voeding staan, als het extra in het blad op is slaan ze zo geel uit (wat hier toen zo). Neem is een flinke boost naast dat het insecten kilt maar dat wist je al :search:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een beetje jammer dat je straks geen Uruzghani moedertje meer hebt.

Ik had de Uruana graag een keer terug willen kruisen op de Uruzghani. :whistle:

 

De S5 word ik ook steeds nieuwsgieriger naar.

Dit soortje zie ik al jaren voorbij komen en de meesten zijn er vol lof over, maar ik woon volgens mij aan de verkeerde kant van het land. :likken:

Ach ja, gelukkig zijn er nog meer dan genoeg alternatieven om te kweken. :D

 

Succes maar weer deze ronde! :tu :popcorn:

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks DJ, ik ga dit aanschaffen voor de volgende ronde. Zou ik dit preventief ook kunnen gebruiken of hebben de planten er dan echt onder te leiden.

 

Succes verder deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je wel bosrand

 

Running water,

een soort brady bunch? :innocent:

en de uru is inderdaad niet geknakt maar de rest ging ook niet makkelijk. misschien dat de neem ook wat doet voor de stammetjes.

 

Lost

we zullen zien of het gaat lukken volgend jaar. Klinkt wel ver weg, maar duurt niet zolang meer.

 

Ja de S5, hebben we wel eens een keer getest hier maar geen duidelijk beeld meer wat het deed, dus we gaan het afwachten.

 

En de werking van Neem is me wel bekend.

 

Wietefras

voor plantenleeftijd zeker fraai nu.

 

Ach beaker niets zo veranderlijk als een planning zeg ik maar, wie weet hoe het gaat lopen.

Dat terugkruizen is nog wel een ideetje

 

Billmurray

graag gedaan, ik heb sinds vanmiddag ook een flesje S(pider) M(ite) C(ontrol) die ga ik ook nog in de cyclus meenemen denk ik dat zou ook op natuurlijke wijze werken staat erop.

 

Welkom Klaver90

dank je wel.

 

De dames weer een paar dagen verder.

 

gallery_19177_18619_1419466.jpg

 

en omdat ze best hard gaan, vandaag tijd voor grotere schoenen. Ze staan te trappelen.

 

gallery_19177_18619_1664290.jpg

 

S5

 

gallery_19177_18619_639364.jpg

 

gallery_19177_18619_1993011.jpg

 

en weer in het hokje,

 

gallery_19177_18619_1203062.jpg

 

Vandaag zitten alle buizen in de kap dus weer volop de 432 watt aan licht.

Omdat het idee is om te gaan scroggen heb ik 6 x 6500K erin samen met1 x 3000K en 1 x 640 erin. Hopleijk dater wat meer strek komt. Nu zitten de nodes erg dicht op elkaar.

 

ook heb ik de meeste uitlopers getopt. dus scroggen of niet vol kan het best wel weer worden.

 

Klimaat weet ik niet zal er morgen eens naar kijken.

 

de verse grond is geworden Canna Terra profesional, al lees ik nu op de zak dat er minerale voeding inzit. nou ja zal meer het idee zijn maar dat is vast wel op na een week of 4. Wel aangevuld met lavameel en basaltmeel en een snufje mycho's

En de 3 blijvertjes staan nu in 18 literpotten.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scroggen?

Met die verschillende soortjes wordt dat een flinke kaalslag nog op het net, de s5 ramt nog zeker een week later door op 12/12 dan de rest maar als je je verveeld :punk: score rules (maar is zo :dj: veel werk (ik zat oude rap video's te kijken gister who the :dj: are U zeiden al die stoere gasten :popcorn: )).

 

Je hebt ook flink lopen knakken zag ik, zouden er veel meer moeten doen ipv altijd maar weer dat toppen :mobile:

 

Ik bemerkte geen noemenswaardige strek met gemengder spectrum, eerder des te langer puur blauw dan pas na een dag of 2 rood ohoh dat gaat wel heel hard nu, met 1st MH/HPI en dan HPS erop heb je dat ook al heel erg snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Crimson Fart,

 

 

Lost Child,

 

dat scroggen zien we nog wel. zeker door het grote groeiverschil (denk ik dan)tussen de uru en S5 moet ik dat nog bedenken. Misschien toch knakken en buigen dan gaat het ook vast wel lukken.

 

Als de verschillende spectra niet binnen 2 dagen het gewenste resultaat geeft kan ik er ook meer rood bijhangen dan weet ik uit ervaring dat er zeker gestrekt wordt. Maar misschien is dat niet nodig als ik nog een weekje voorgroei.

 

 

De dames,

 

Gisteren is de minst vole durban besproeid met Lesbian dream.

 

gallery_19177_18619_1215094.jpg

 

ik ga morgen deze vast op 12/12 zetten, ergens over een dag of 6 nogmaals behandelen dan kan de rest misschien ook op 12/12. Dan hoeft er niet de hele tijd een 2e tentje aan te staan. Maar als het nog niet vol genoeg is naar mijn zin maar een paar dagen langer.

 

Hokje open en een klein beetje verschuiven voor de foto. Nu is er nog ruimte voor.

 

. gallery_19177_18619_1264945.jpg

 

de S5 weer hier en daar een knakje gegeven.

 

gallery_19177_18619_613152.jpg

 

en de uru ook maar geknakt, ging niet heel makkelijk maar er is er maar 1 de baas. :whip:

 

gallery_19177_18619_496809.jpg

 

gallery_19177_18619_91874.jpg

 

vandaag de tensio's geplaatst bij de uru en de S5, ook weer wat water tot de tensio's op 80 stonden.

 

verder weinig bijzonders te melden, klimaat weet ik nog niet de logger was niet aangegaan. morgen maar even kijken

 

Grtz,

Dj.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

GF,

niets te klagen zover. ;)

 

Status,

 

Klimaat gisteren even uitgelezen, temperatuur was 32 om +/- 20 graden beetje te warm dus. Alleen de uruzghani liet iets zien van de warmte.

De afzuiger staat nu op 35% en 2 fannetjes onder de kap gehangen, even kijken hoe het morgen gaat.

 

Vandaag ook wat meer rood licht aangebracht.

 

gallery_19177_18619_1065012.jpg

 

eens zien of dat wat gaat doen.

 

De dames.

 

net voor het licht aan ging.

 

gallery_19177_18619_19993.jpg

 

en toen was er licht,

 

gallery_19177_18619_1220649.jpg

 

het wortelen gaat lekker

 

gallery_19177_18619_1000785.jpg

 

en de behandelde durban heeft een eigen donkere kamer voor de benodigde extra uurtjes zonder licht.

 

gallery_19177_18619_3022003.jpg

 

De tensio's waren opgelopen tot 380 en 320 dus alle 3 hebben 1,2 liter water gekregen 1/4 van boven de rest van onder.

 

Morgen de dames weer bespuiten met antispint. Ik weet nog niet of ik massai of SMC ga gebruiken, dat beslis ik morgen wel.

Voorlopig lijkt alles nog mooi schoon.

 

Ook maar even kijken of ze nog een weekje mogen groeien, iets in mij zegt dat het misschien te lang gaat worden. maar ik weet niet echt wat de durban enn de S5 gaan doen.

Ik weet alleen van de uru dat ze redelijk snel stopt met groeien.

 

Misschien is 1 januari 2016 wel een mooie datum :whistle:

 

Grtz,

Dj.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

s5 groeit tot ver in week 4 rustig door, langer dus dan je indica's en ik zou niet te snel overgaan op de 827 buizen want dan strekt ze nogal tussen de nodes.

Helemaal in week 4 kan het nog rap gaan, hier ging het deze ronde mis (kon me netje niet vinden en stokken heb ik niet) en heb ik overal takken met veel strek tussen de nodes met zware bolletjes erop, houwtje touwtje werk om alles omhoog te houden en de hoofdtoppen zijn zo zwaar dat de planten scheef in de potten staan.

 

Kwam ook wel omdat ik op max voeding zat en elke keer als ik water had gegeven schoten ze als raketten richting lamp, ik bleef knakken onder de hoofdtop, sommige takken wel een keer of 6-8 geknakt en mooie foxtail toppen tot gevolg, denk dat dit mijn beste s5 ronde ooit wordt :innocent:

 

Je kan het erop wagen en je armatuur scheef hangen mocht de s5 doorschieten als je snel 827 erop gooit ivm die andere 2, ik zou haar gewoon steeds lekker een knak geven, daar kickt ze echt op, toppen groeit ze zo doorheen en pas ik hier eigenlijk niet toe en het effect is zo leuk van knakken bij de s5 :icecream:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt al flinke vertakkingen( meer dan een hoofdstam) dat zal wel beter werken met extra voorgroei tov een zaailing. Hiet schieten de nieuwe zaailingen door en heb ik wel getopt om het binnen de perken te houden. mocht de durban wel te hoog worden zou ik ook overwegen evt te toppen zo rond omslag of na een week bloei, dat kan ze zeker hebben. Hier gisteren het mannetje voor t eerst gemolken en een van de stekken bestoven, ga dat nogmaals herhalen. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Happy bunch it is Running Water :verrygood

 

Lost,

 

er zitten nog geen 827 in en de 3000K bezit nog een aandeel blauw erin. Er gaan ook geen 827 in denk ik normaal blijf ik bloeien met 3000K

Dan denk ik toch maar uiterlijk 12/12 beginnen op 1-1-2016 er staat me waarschijnlijk nog wat te wachten met de S5 B)

Ik begin wel zonder net, dat kan er ook nog wel op na 1 week als ik het nodig vind.

 

Groenefingers,

De planten hebben zeker veel vertakkingen, en zijn nu nog erg bossig. De Uru zal het minste schieten denk ik en de durban moet ik afwachten. Ze is al getopt en de uitlopers komen nu ook mooi boven dus de potentie is er wel om te knallen.

 

 

De plantjes,

 

Hokje open

 

gallery_19177_18619_1615302.jpg

 

en van boven,

 

gallery_19177_18619_1743564.jpg

 

dan maar weer een keer de lady's apart, ook weer even gewogen

 

S5:

 

gallery_19177_18619_1390258.jpg

 

gallery_19177_18619_770570.jpg

 

Durban Poison,

 

gallery_19177_18619_1699983.jpg

 

gallery_19177_18619_134501.jpg

 

en de uruzghani,

 

gallery_19177_18619_899215.jpg

 

gallery_19177_18619_1805035.jpg

 

De planten glimmen behoorlijk maar dat komt voornamelijk door de behandeling met SMC van gisteren. Hiermee bespoten omdat de beschrijving zegt dat het ook goed is voor het blad. We gaan het wel zien of alle voornamelijk preventieve behandelingen echt alle buggers heeft verjaagd/omgebracht.

 

Al met al zien de dames er erg goed uit nu hier en daar wat verkleuringen in het blad maar dat is niet zo gek.

 

Ook even de logger uit gelezen, met betere temperaturen. 1 piek in de RV dat was het moment van bespuiten.

 

gallery_19177_18619_429016.jpg

 

verder gisteren de ombouw durban nogmaals behandeld met dezelfde oplossing van de vorige keer. Normaal maak ik een nieuwe fles aan tot nog toe, maar er zat geen bezinksel in de plantenspuit dus ga ik vanuit dat het nog werkzaam is.

Verder ga ik ze ook niet meer behandelen en afwachten of met deze 2 keer het ombouwen ook lukt.

Zo niet dan mag ze gewoon weer mee bloeien.

 

Tensio's staan nu op 190 en 200, morgen weer water.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...