Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sup3rhaze

2X Autofem Whitewidow Dag 27 + Foto's

Recommended Posts

Vandaag: 21-12-2015

 

gallery_11491_18627_724918.jpg

 

gallery_11491_18627_462041.jpg

 

gallery_11491_18627_405316.jpg

 

gallery_11491_18627_300447.jpg

 

 

Planten:

  • 2 x Autofem White Widow, Dutch Passion.

Licht:

 

Tl Armatuur 60x60 cm

  • 4 x 18w 4000k 1350 lumen per stuk
  • Lichtschema 19/5

Led lampen Phillips

  • 3x 13.5w = 100w 2700k 1521 lumen per stuk
  • Lichtschema 19/5

Groeimedia:

 

Grond:

  • Potgrond speciaal Intratuin.

Inhoud pot

  • 13 liter

Voeding:

  • slechts, Pokon 757 (ik was van plan geen voeding te gebruiken)

Luchtregulatie:

 

afzuiging

  • Gecontroleerd door geïntegreerd afzuiginstallatie van onze woning. ( De Motor zit in de kast, ik heb simpelweg de dop voor een extra aansluiting er af gedraaid waardoor de installatie nu ook de groeikast afzuigt. de uitlaat zit op het dak van het complex waardoor er geen stankoverlast is. Een koolstoffilter is niet nodig.
  • En een ventilator voor de luchtverdeling.

Formaat groeilocatie:

 

Het formaat van de kast is ongeveer 90x90, maar is bedoeld als kleine berging en staanplaats van de afzuiginstallatie waardoor er ruimte verloren gaat.

 

De beschikbare groeiruimte is ongeveer 75x75x200cm

 

 

Dit is mijn eerste binnenkweekje.

 

Liefde voor de hobby:

 

Ik ben een hobbyist, In 2007 heb ik wel enige ervaring opgedaan tijdens mijn éénmalige buitenkweek. toen der tijd wist ik nog niet veel kweektechnieken en was toen nog 16 jaar oud.. waardoor mijn planten de lucht in schoten en 2.5 m hoog werden, boven de schutting uitstaken met als gevolg dat de helft gejat werd. Het betroffen 5 brainstorm femenised Seeds van Dutch Passion. Ik wilden er graag meer en had geleerd dat je ook cannabiszaad uit duivenzaad kon krijgen. Uiteindelijk had ik een totaal van 12 vrouwelijke planten.

 

Tegenwoordig:

 

Recentelijk ben ik gaan samenwonen met mijn vriendin die net zo enthousiast is over cannabis als ik, en kwam mijn kweekverleden ter spraken. Eigenlijk na 1 minuut was het idee al geboren om zelf wat plantjes te gaan verzorgen.

 

Overdag studeer ik en 's avonds ben ik online informatie aan het zoeken over nieuwe technieken in de kweekwereld. Voordat ik de nieuwe zaadjes had besteld kwam ik er achter dat er nieuwe soorten waren namelijk: Autofem. Na alle voordelen te hebben gelezen die je ervaart tijdens het kweken met autofem hebben wij onze keuzen laten vallen op Autofem White widow. Dit op basis van persoonlijke smaak maar ook op basis van de structuur van de plant.

 

Dit is mijn eerste post en ik weet dat ik op dit moment erg amateuristisch te werk ga, maar ik ga er vooral van genieten en volgens mij staan de dames er vrolijk bij.

 

wat niet kan is nog nooit gebeurd.

 

Sup3rhaze

Edited by Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor foto.s te plaatsen de BBCode kopiëren en in je bericht plakken.

De foto's worden pas zichtbaar na het plaatsen van de post.

Verder good luck.

Edited by Rockfort
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's lijken het niet te doen. Ik zou trouwens wel een koolstoffilter binnen je kast doen... soms gaat de lucht namelijk niet direct door de buis naar buiten toe, maar gaat de lucht lekker door je huis circuleren... en dan ruik je het best goed. Zelfs met filter erop heb ik bij zo'n configuratie soms nog de geur in een badkamer en wc hangen, die op hetzelfde afzuigsysteem zitten aangesloten (maar dan heel lichtjes aanwezig, ivm gefilterde lucht). Het lijkt me dat dat zonder filter dan nog vele malen erger is.

 

Waarom de autoflower? Ik begrijp aan de opmerkingen hier op het forum dat bij binnen kweek een autoflower niet echt nodig is en je net zo goed (of misschien zelfs beter) de gewone dame kan zetten. Niet om je aan te vallen ofzo, maar ik ben benieuwd naar je beweegredenen om voor de autoflower te kiezen. Ik heb hier ook nog wat autoflower zaadjes liggen en zit zelf nog te twijfelen om ze wel of niet te zetten, of toch voor een guerilla te gaan daarmee.

 

Ik ga je in elk geval volgen (voor zover me dat lukt met de drukte hier op t moment), want Dutch Passion is een goede zadenboer en White Widow heeft bij mij ook een voorkeur qua smaak en effect, dus ben ook benieuwd hoe de aufoflowers het hiervan doen en hoeveel er van de smaak van white widow overblijft, na de ruderalis kruising. Succes met je kweek

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste SmokeyBear,

 

Onze keuzen voor een autoflower is gebaseerd op dat deze planten zich niets aantrekken van een lichtschema en dat ze niet zo groot worden.

 

Dankjewel voor de tip van het koolstof filter, de dames begroeten je al met een heerlijke aroma.

 

Gr

 

Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_11491_18627_377928.jpg

 

gallery_11491_18627_413319.jpg

 

 

 

Hier nog wat aanvullende foto's

Edited by Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou geen foto's van jezelf noch je vriendin hier plaatsen. En de plantjes zien er goed uit, succes!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwijderd! Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een update, Ik had bij één plant geprobeerd de plant te fimmen.Dit had het resultaat dat de plant behoorlijk begon te groeien in de breedte.

 

gallery_11491_18627_363867.jpg

 

Het Fimmen is echter niet volledig gelukt. Het lijkt net alsof de gehele top gewoon door is gegaan. Om de nieuwe toppen van wat meer licht te voorzien, heb ik een aantal hoofdbladeren? van de hoofdstam afgeknipt.

 

Mijn vraag is of dit gewoon kan en of anderen dit ook doen?

 

Mvg,

 

Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het fimmen maakt het niet uit, fimmen is ook per ongeluk uitgevonden. F*ck I Missed

 

Ik zou nu nog niet te veel bladeren wegknippen, gewoon lekker laten groeien en af en toe wat knakken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het fimmen maakt het niet uit, fimmen is ook per ongeluk uitgevonden. F*ck I Missed

 

Ik zou nu nog niet te veel bladeren wegknippen, gewoon lekker laten groeien en af en toe wat knakken.

 

Goedemorgen, dank je wel voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp op een gegeven moment de hoofdstam knakken / buigen.

Ik zit er aan te denken om met draad de takken omgebogen te houden of gewoon de plant verder te laten groeien op de normale manier. Ze kunnen in deze ruimte namelijk makkelijk 2 meter worden.

 

Wat levert een hogere opbrengst bij een autofem, een struikje of gewoon de normale structuur van de plant?

 

Nog een nieuwe bijkomstigheid. Ik mag binnenkort van een vriend een 600w lamp lenen. Vanwege de kosten ben ik van plan de planten in de bloeifase 5 uur per dag bij te laten schijnen door de 600w.

 

Fijne kerst iedereen!

 

Mvg,

 

Sup3rhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je zeggen als je je plant 2 meter laat worden binnen je er niet het gewenste resultaat van gaat halen.

ik kwam het ook tegen 35 gr mooie toppen al de rest is fluf.het licht dringt niet helemaal door.heb mij nu ook verdiept in knakken,en buigen en ga dit vanaf nu gewoon toepassen.

 

en mat autoflower lijkt het mij sterk dat je praat dat je de gewone structuur van je plant wilt. dan moet je maar gewoon zaad gebruiken als je dit echt wilt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh had er overheen gelezen dat het autoflowers waren, deze kan je beter niet eens toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiedag!

 

Oké bedankt voor alle informatie, ik zal alleen begeleiden en ombuigen. Niet toppen.

 

Ik zal later vandaag een nieuwe foto plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers top of fim je niet, die laat je gewoon gaan.

 

5 uur een HPS laten branden?! Wanneer je uit eten gaat stop je toch ook niet voor het avondmaal ?

Beter kan je ze een volledige cyclus laten hangen, zoveel kost dat toch ook weer niet, en moet je minder vaak naar de shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nog een nieuwe bijkomstigheid. Ik mag binnenkort van een vriend een 600w lamp lenen. Vanwege de kosten ben ik van plan de planten in de bloeifase 5 uur per dag bij te laten schijnen door de 600w.

 

Sup3rhaze

 

Dus je wil er in één klap minstens 10x zoveel lumen op los laten?

 

Een 250watter is beter geschikt voor je 75x75 cm

En voor je afzuigsysteempje.

 

Succes.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_11491_18627_11333.jpg

 

Update 2 januari, toppen beginnen te komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog 4 foto's 4 dagen later, de planten zijn nu 42 dagen oud vanaf zaad.

 

 

gallery_11491_18627_767399.jpg

 

 

gallery_11491_18627_852108.jpggallery_11491_18627_512013.jpg

 

 

 

Er is een duidelijk verschil tussen de plant die ik gefimmed en geknakt heb in vergelijking met de plant waarmee ik niets heb gedaan. Het verschil zit in de hoogte en grote van de zijtakken.

 

In dit geval ben ik van mening dat de plant die geknakt en gefimmed is, er voller uit ziet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vraag. Dit weekend wil ik graag een EVSA HPS setje aanschaffen, alleen zit ik nog te twijfelen of ik een 250watt zal nemen of een 400watt. Wat lijkt jullie verstandig op een ruimte van 75x75x200cm.

 

Ik zat zelf bijvoorbeeld te denken aan een Cooltube setje wanneer ik voor de 400watt variant zou gaan.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sup3rHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even weer een update, de planten zijn nu 44 dagen oud. Ik heb de groeilocatie aangepast en er twee lampen bij gehangen die ik nog had.

 

Aangepast hokje:

 

gallery_11491_18627_1002856.jpg

 

Planten in hok

 

gallery_11491_18627_1086195.jpg

 

De planten zijn 64cm (Fimmed en geknakt) en 71cm. (niets mee gedaan)

 

gallery_11491_18627_443196.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar 400 watt is een hele stap, daarnaast heb je nog geen koolstoffilter volgens mij. Dat lijkt me toch een aankoop met meer prioriteit, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar 400 watt is een hele stap, daarnaast heb je nog geen koolstoffilter volgens mij. Dat lijkt me toch een aankoop met meer prioriteit, maar dat is mijn persoonlijke mening.

 

Hey Billmurray, ik was vandaag een fiets ophalen en kwam langs een particulieren bouwmarkt waar ze nog 32w tornado's verkochten van 2255 lumen.

 

Ik heb er hiervan 2 gekocht en erbij gehangen.

 

gallery_11491_18627_12636.jpg

 

Het hokje:

 

gallery_11491_18627_1317810.jpg

 

Totaal aantal watt: 217

Totaal aantal lumen: 14473

Share this post


Link to post
Share on other sites

...alleen zit ik nog te twijfelen of ik een 250watt zal nemen of een 400watt. Wat lijkt jullie verstandig op een ruimte van 75x75x200cm.

 

Dat heb ik je vorig jaar al verteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...