Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jonkoloog

Zaadje Gevonden In Oogst!

Recommended Posts

Hoi medetuinders,

 

Afgelopen jaar heb ik een redelijke opbrengst mogen oogsten van mijn autoflower buitenteelt (Blue Berry). Hier geniet ik al een aantal maanden van en toen ik gisteren een jonko voor het slapen gaan wilde rollen werd ik verrast. Ik zocht wat lekkere topjes uit voor in de verkruimelaar en merkte dat een stukje top wel erg hard aanvoelde. Het vliesje liet al los en ik zag dat er een prachtig zaadje tevoorschijn kwam! Wat een leuke verrassing! :)

 

Nu is mijn vraag hoe ik deze het best kan bewaren. Ik heb hem in een gripzakje gedaan die nu in de schuur ligt. Is dat een prima plek tot de volgende kweek? Hoe kan het trouwens dat er zaadje in zit? Ik heb geen zadenkweek gehad, gewoon een "normale" kweek.

 

Alvast bedankt!

 

Groet, Jonkoloog

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

uit een herm of ouwe banaan

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk door lichtstress aangezien het buiten was.

Mijn buiten kweken zaten ook altijd wel wat zaadjes doorheen, denk zelf dat dit kwam doordat

er een straatlantaarn op +- 10m van de schutting stond en alle achtertuinen hier (rijtjeswoning) sensorlampen hebben

welke s'nachts met regelmaat aan gaan en het dus nooit pikkedonker word / blijft.

Gooide het altijd weg tot ik vorig jaar eens 2 heb ontkiemd (dit duurde wel wat langer dan anders) en geplant,

ze deden het prima en waren beide vrouwtjes (maar dit kan ook toeval geweest zijn).

Zou het gewoon proberen, kost je de kop ook niet toch.

 

O ja, bewaren in een lichtdicht zakje/doosje in de koelkast of koele plek

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jonkoloog

 

Zaden bewaar je het beste droog , donker en koel .

Ook ontkiemen zaden beter als ze een koude periode hebben gehad . Daarom is opslag in de koelkast ideaal , blijft jarenlang goed en kiemkrachtig .

 

Dat er een zaadje zat in jouw buitenkweek is niet raar , je plant kan door een stuifmeeltje deels zijn bevrucht , of door lichtstress , of erg laat oogsten zichzelf heeft bevrucht .

 

Wel leuk om te kijken wat er uit het zaadje komt , het kan een Herma zijn maar een vrouw of man is ook mogelijk .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

deels bevrucht is als een beetje zwanger ?

beetje sabiaachtig ?

 

ggm :likken:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, allemaal.

Het was een gefeminiseerde autoflower, dus een herma kan ik dan denk ik uitsluiten. Wel heel fijn om te horen hoe ik het zaadje het best kan bewaren. Mijn stash staat donker en koel in een schuur, dus dan lijkt me dat eveneens de beste plaats voor het zaadje (donker verpakt). Inderdaad, Capo en Haipaaltje. Eigenlijk was ik niet van plan weer een oogst te doen, maar de natuur heeft nu anders bepaald! Altijd leuk om te zien wat eruit komt.

 

Aankomende lente zal ik dat dan ook op het forum delen, uiteraard! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juah want fems hermannen niej......................

 

Pleur da zaadje nou gewoon weg, en koop wa zaad waarvan je weet wat t is etc.. ( al is da lastig int huidige breeder klimaat....)

 

Uit ervaring kank zeggen dat je dit soort zaad nie wil...

 

Ik snap je enthousiasme maar raad t je af.

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, helemaal wijs met 1 zaadje :lol:

 

Ik ben daar nooit zo blij mee. Al heb ik voor de fuck of it een ronde gedraaid met enkel zaad wat uit zelfbestoven fems kwam. Je plukt wat meer ballen en de fenotypische verschillen lijken wat uitvergroot te zijn, maar wat er vanaf kwam was evenredig top of the bill!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...