Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

4.) 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W + Groei Tentje 250W Hpi (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

We hebben niet stil gezeten want de huidige ronde is nog niet afgelopen of we zijn de nieuwe alweer gestart.

 

Maar dit is de eerste keer dat ik stekken in een apart tentje voor groei, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Ik heb het droog tentje om gebouwd naar groei tentje. En als de huidige ronde klaar is bouw ik hem weer om naar droog tentje en gaan de stekken de bloei tent in.

 

Medium:

De cocos gaat her gebruikt worden. En elke 18 liter pot wordt op gewaardeerd met 2 eet lepels Bio green lime+ (calcium + magnesium)

 

Voeding:

-Floranova grow

-floranova Bloom

-Aptus startbooster

-Aptus regulator 

-Aptus P-boost

-Aptus K-boost

-Aptus CaMg-boost

-Aptus topbooster

 

Soortje:

Amnesia haze 

 

Set up bloei tent:

-mammoth elite 150x150x215cm 

-1500m3 softbox 

-1500m3 koolstoffilter

-Schakelkast met kachelcontact

-gavita pro 1000W

-Torin sifan ARIC 8A (trafo regelaar)

-2 x clipventilator 

-standaard slang (filter/softbox inlaatkant)

-Geïsoleerde slang (softbox uitlaatkant)

-passieve inlaten

-temp/LV meter

-16 x 18liter potten

-lekbak (zelf gemaakt van betonplex + EPDM

-luchtbevochtiger

-zwart-wit folie

-100l vat + pomp + gietlans + circulatie pomp 

-drukspuit 

-elektrische kachel 

-EC meter

-PH meter

 

Set up groei tent:

-DS 60 tent (60x60x150cm)

-250Watt HPI lamp + VSA

-250m3 stalenbox afzuiger + dimmer

-standaard slang (filter/stalenbox inlaatkant)

-Geïsoleerde slang (stalenbox uitlaatkant)

-passieve inlaat

-21 x 1 liter potjes (5 reserve stekjes)

Edited by klaver90
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

De ronde is gister van start gegaan. (Vandaag is dus dag 2 groei)

 

Ik heb de stekken onder gedompeld in nite nite spider mite en ze vervolgens in de potten gezet. En heb ze goed in gewaterd.

 

Watergift:

-Regulator aptus (dubbele dosis)

-Floranova grow

-startbooster aptus

 

EC: 1.4

PH: 5.8

 

Klimaat:

-Lamp aan: 23gr

-Lamp uit: 20gr

-LV: 70%

-Lampafstand: 70cm

 

Deze foto is genomen met HPI lamp aan. Foto's zonder lamp aan volgen nog.

 

gallery_44039_18615_1264783.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken zijn wel mooi zo te zien!

Kon je nog wat zien van spint oid voordat je ze dipte of waren ze schoon?

 

Veel succes, ik volg!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice! Ik volgen en succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor de berichten vrienden :)

 

Ik heb een vraagie:

 

Is de lampafstand van HPS en HPI lampen hetzelfde?

Er hangt een 250watt HPI lamp in het tentje. Ik heb die eerst even op 70cm gehangen maar die wil ik geleidelijk laten zakken. Maar wat is uiteindelijk de beste lampafstand? Is dat gewoon 25cm?

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dichtbij ga ik niet met mijn hpi-tje hoor, 35 vind ik wel mooi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan ga ik ook ongeveer 35cm aanhouden. Op het eerste oog zie ik geen sporen van spint. Maar ik behandel ze gewoon voor de zekerheid. Stekkenboeren zonder spint zijn zeldzaam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wijs plan.

Bij mij staan de stekken max een weekje onder hpi voor ze onder de hps gaan, dus misschien moet hij er bij jou wat dichter op blijven om strek te vermijden? In mijn geval kon het ook niet dichterbij vanwege het idiote aantal stekken dat ik had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, tijd voor een update:

 

Dag 4 18/6

 

De eerste sporen van spint zijn ontdekt, maar daar ging ik ook wel vanuit. Dus ik ga zo snel mogelijk gif halen want dat heb ik jammer genoeg niet meer in huis. Ik denk dat ik weer om en om ga spuiten met vertimec en floramite.

 

Ik laat de lamp geleidelijk zakken.

 

Klimaat:

-Lamp aan: 25gr

-Lamp uit: 20gr

-LV: 70%

-Lampafstand: 40cm 

 

gallery_44039_18615_404660.jpg

 

gallery_44039_18615_182056.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor, nu nog een apart moederhokje :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan voor te afwisselen ook eens Natria insect van bayer spuiten werkt ook zeer goed en krijg je gewoon bij de boerenbond en diverse tuin centrums.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver

HPI will make lot shorter internodes than HPS. i think there s no sense to lower under 40 cm ur lights.

 

ur are lucky.. here vertimec and floramite dosent kill anything.. in big clone factories.. build up the resistance for those chemicals.

 

i remember when, with a liter of vertimec I was thinking Im safe forever:)

 

hidro

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scheerkwast + kraan......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga vanuit zaad kweken en gebruik eerst een propegator om te laten ontkiemen en later wil ik in me tentje ook hpi 250watt opzetten zodat ze beter worden voor het groei en na een weekje ofzo weer hps 600 watt erop en groei beginnen. Is dat handig? Of kan het ook zonder hpi direct onder hps maar dan hoger zetten? Ben benieuwd zag hpi werd gebruikt in dit topic dus dacht ff vragen. Suc6 klaver

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor 1st een s5 onder HPI en dan naar volop HPS, weet je zeker dat ze gaat strekken als ik weet niet wat.

HPI heb je niet zo heel veel aan met een strekker, ze verzameld als het ware energie om als een malle tekeer te gaan eenmaal onder voller spectrum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rodja: Ik zit er wel steeds meer aan te denken om een moederhokje te bouwen. Want het gaat me niet alleen om het ongedierte maar het lijkt me vooral top dat je stekken hebt precies op de dag wanneer je zelf wilt starten. Want nu was de stekkenboer weer een paar dagen telaat, dus moest ik wachten.

 

@jack white: ik zal eens naar die goedjes kijken.

 

@hidronesia: I had the lamp again later suspended because some leaves hanging down. Indeed, it is increasingly difficult to control spider. What do you use today against spider mites? I hope you understand me, my English is not perfect haha

 

@ph doner: ik heb je advies gevolgd want op dag 1 heb ik ze onder handen genomen met de scheerkwast en heb ze tussen duim en wijsvinger gehad. Wat bedoel je met kraan....?

 

DonJohnny: Ik ben bij de vorige rondes meteen gestart onder HPS licht en dan gaat het groeien ook prima. Maar HPI licht is nog beter voor het groeien dus daar was ik ook benieuwd naar. En morgen ga ik ze overpotten naar 18liter potten en gaan ze onder 600watt HPS met de lamp iets hoger. Vervolgens de lamp geleidelijk laten zakken en zo snel mogelijk opschroeven naar de 1150Watt.

 

@lostchild: dat wist ik niet, maar we gaan het zien. Als het niks is dan gaan ze de volgende keer gewoon weer gelijk onder HPS.

 

@misterX: wees weer welkom :)

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond, effe een update:

 

Dag 7 18/6

 

Gisteren zijn de stekken de bloei tent in gegaan. En de wortels komen onder uit de potjes. Morgen worden ze over gepot naar de 18liter potten.

 

Ik ga de lamp geleidelijk laten zakken naar de 75 a 80cm. En stap voor stap opschroeven naar de 1150Watt.

 

Klimaat:

-Lamp aan: 26gr

-Lamp uit: 22gr

-LV: 60%

-Lamp afstand: 100cm

-Lamp wattage: 600watt

 

gallery_44039_18615_1115067.jpg

 

gallery_44039_18615_1935922.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er super uit. Waarom niet meteen 1150W? Als temp geen probleem is gewoon doen. Anders lamp iets hoger hangen. Ik denk dat het goed is om ze zo snel mogelijk onder hun definitieve lichthoeveelheid te zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat ben ik met je eens. En als ik vanaf het begin onder HPS was gestart stond de lamp nu al op 1150Watt inderdaad. Maar ze staan nu nog in kleine potjes dus als ik nu gelijk 1150watt erop knal droge de potjes heel snel uit. Vandaag worden ze over gepot naar 18liters, en dan ga ik het wattage opschroeven.

 

Dit is ook de eerste keer dat ik voor groei met een HPI lamp. Dus ik moet nog even aan kijken hoe ze reageren op de switch van HPI naar HPS :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn vorige ronde ook eerst onder 250W HPI gekweekt en vervolgens onder 400W HPS.

Wat mij op viel is dat ze inderdaad behoorlijk gas gaven toen ze eenmaal onder de HPS stonden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@grass-hopper: Maar vindt je het wel voor herhaling vatbaar? Of ga je de volgende keer meteen onder HPS starten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het ook 'n beetje soort-afhankelijk is.

Ik ga het nu weer doen en trek dan mijn conclusies

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...