Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

at0ny

Sectret Jardin Ds60 Setup

Recommended Posts

Tijdje geleden dat ik actief ben geweest met kweken en wil nu de draad weer oppakken.

 

Ooit is een ds60 gekocht en hier 2 keer een kweek in gehad. (Tl en led)

 

Nu wil ik weer op hps gaan kweken en twijfel nog tussen bepaalde spullen

 

O.a verlichting. Een 150w cooltube of 150w son t pia met hamerslag kap? (Welke keuze en waarom?)

 

Welke type Afzuiging en koolfiter? Die ik van mijn oude setup had is overkill en dus verkocht toendertijd.

 

Zelf heb ik nog een schakelkast over. Diverse meetinstrumenten. Fan controler etc. Dus voornamelijk de keuze in verlichting en klimaatbeheersing is van belang.

 

Zie graag jullie reacties en meningen tegemoet.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er een met 4x55watt tneon, zonder afzuiging en klimaat is ok.

 

Blaas wel wat lucht de tent in met een clipfan, en heb vaak een flapje van de deur open waar de clipfan hangt.

 

Deze setup gebruik ik als voorgroei/moeder hokje, en zit te denken om er een verdieping in te zetten omdat hij 170cm hoog is.

 

Als je wilt bloeien in zon tentje, lijkt het kleinste can light filter icm een badkamer afzuig van 100m3 me volstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cooltube met een 150watt hps is totaal niet nodig. (sowieso niet nodig in mijn ervaaring) ;)

De warmte van je lampje is juist wel welkom, daarom zou ik voor een hamerlag kapje gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er een met 4x55watt tneon, zonder afzuiging en klimaat is ok.

 

Blaas wel wat lucht de tent in met een clipfan, en heb vaak een flapje van de deur open waar de clipfan hangt.

 

Deze setup gebruik ik als voorgroei/moeder hokje, en zit te denken om er een verdieping in te zetten omdat hij 170cm hoog is.

 

Als je wilt bloeien in zon tentje, lijkt het kleinste can light filter icm een badkamer afzuig van 100m3 me volstaan.

 

Ik heb geen ervaring met t neon. Maar eerder met led gekweekt. Was positief maar opbrengst vond ik tegenvallen vandaar nu hps of evt de 200w cfl spaarlampen dacht ik aan.

 

Zelf wil ik er tot max 250w inhangen vandaar.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cooltube met een 150watt hps is totaal niet nodig. (sowieso niet nodig in mijn ervaaring) ;)

De warmte van je lampje is juist wel welkom, daarom zou ik voor een hamerlag kapje gaan.

 

En hoezo geen cooltube. Ik dacht juist dat hierdoor de temp beter te handhaven is omdat het een vrij klein hokje is? Heb zelf geen ervaring met een cooltube vandaar.

 

Ik kwam ook de 200w cfl spaarlampen tegen maar denk dat deze gaat tegenvallen.

 

Ook twijfel ik nog tussen 150w of 250w hps met natuurlijk een hamerslag.

 

Clip on fan heb ik nog een can filter ook. Dit is allemaal geen probleem. Buisventilator heb ik nog liggen.

 

Qua inhoud van de tent ben ik van plan om 9x 6.5l potten te gebruiken. Of ken ik dit beter naar 4x11 liter halen?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf had een 90x90 tentje met een 400watt zonder cooltube en de temp was perfect te regelen.

Dus een 150wat hps in combie met een cooltube mag je je hokje gaan bij verwarmen met een kachel, denk niet dat iets is wat je wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cooltube heeft slechte reflectie bovenop het feit dat ie veel licht tegenhoudt. Niet doen, geloof me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook dat nog eens inderdaad, helemaal vergeten erbij te vermelden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké bedankt voor de reacties.

 

Ik ga waarschijnlijk dan voor de 250w hps met hamerslag kap.

 

Wel had ik nog een vraagje mbt de 200w cfl spaarlampen. Is hier iemand ook bekend mee?

 

Ik zelf had een 90x90 tentje met een 400watt zonder cooltube en de temp was perfect te regelen.

Dus een 150wat hps in combie met een cooltube mag je je hokje gaan bij verwarmen met een kachel, denk niet dat iets is wat je wilt.

 

Had je hier ook een can filter op hangen met evt fancontroller? Zo ja op hoeveel % ingesteld?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had er zeker een koolstoffilter tussen (merk Carboriginal) met een 500m3 softbox.

En had dat op een G-tools fancontroler zitten die de temp op pijl houd.

Min 35% en max 85%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toevallig nog op wat tneon verslagen zitten kijken, dit zag er ook veel belovend uit. Verder ben ik nuet bekend hiermee maar wat zijn jullie meningen hier over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het persoonlijk niet gebruiken voor het bloeien maar alleen voor het voor groeien en of een moedertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T neon gaat prima alleen duurt de hele kweek 2 weken langer of soms nog meer. Ook is de temp soms aan de lage kant als de tent in een kouder gedeelte van je huis staat en moet je dus bij verwarmen met koude uurtjes wat weer stroom kost.

Dus 250hps is beste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord. Ik ga dan ook voor de 250w hps met hamerslag kap.

 

Tevens nog een vraagje mbt lamp keuzen. Ik heb Borger de phillips son t pia gehad. Wat adviseren jullie? Tegenwoordig zie ik meerdere merken lampen voorbij komen vandaar.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Philips is toch nog steeds wel keuze #1 volgens mij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Philips is toch nog steeds wel keuze #1 volgens mij..

 

Klopt maar ik kwam ze dus ook van osram tegen en elektro lux dual? Die schijnt 2 kleuren spectrum te hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang er 2x een amatuurtje in van 2x55W Tneon en zet de tent in een kamer met CV.

Je hebt dan 220W PLL erboven hangen ipv een 250W HPS die wel kan maar toch op het randje is in een DR60 (ik spreek uit ervaring)

en je draait s'avonds en nacht met licht aan en overdag is je CV toch al aan in huis dus hoezo te koud met licht uit?

 

Met TNeon kun je met lampenwissel juist blauw vd groei of rood vd bloei gericht licht geven en Tneon en geeft zeer goede resultaten ipv turbo te gaan kweken met 250W en 11ltrs.. je hebt maar 170hg tot je beschikking en die lamp moet toch echt (HPS) een cm of 25-30 ervanaf blijven anders verkolen ze maar ohh ik kan niet hoger want er hangt ook nog die *(! filter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tent kom ik een garage te staan hier is geen cv aanwezig.

 

Betreft de ds60 hij is 60x60x140 dit was de eerste type nog.

 

Vandaar dat ik met wat vragen zit voor deze setup.

 

Eerste instantie was om een 150w hps te gebruike .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie temperatuur is wel 1 vd belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle kweek...

Misschien met autoflowers kweken en de lamp op 20/4 zetten, desnoods met een verwarmingsmatje om de nachttemperatuur op 18+te houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tentje in een onverwarmde schuur zetten is niet echt optiemaal, dan moet je wel bij verwarmen met een kachel wat je ook weer extra stroom kost.

Ik zou het tentje toch in een ruimte zetten waar een CV hangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur komt wel goed. Ik heb zelf een klein petroleum kacheltje om de garage te verwarmen. Mijn motor staat er ook altijd warm bij vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betreft de verlichting. Een kennis van mij had een nieuwe set 300w(bloei) plug en grow spaarlamp liggen met hamerslag kap en een 250w plug en grow(groei) spaarlamp.

 

Ik kan dit voor een vriedenprijs ( fles wiskey) overnemen. Dus dit ga ik ook doen. Ken altijd nog wel overgaan op een hps lamp.

 

Maar met de 300w cfl is het verstandig om de buisventilator en can filter ook te plaatsen? Las op sommige forums dat zij alleen een ventilator gebruikte icm met een doorvoer deels geopend?

Share this post


Link to post
Share on other sites

300w Plug and Grow Spaarlamp Lumen: 23400 lm

300w_CFL.jpg

250w Plug and Grow Spaarlamp Lumen: 19500 lm

250w_CFL_Plug_and_Grow.jpg

 

als ik kijk naar een son t pia van 150w hps zit je op 18000lm en bij de 250w hps op 33000lm. Dus kwa verlichting zou het overeen komen met een 200w hps als ik de lumen mag geloven.

 

zal van de week nog is een foto maken van mijn buisventilator deze is dacht ik 250m3 dus zou voldoende moeten zijn.

 

Temperatuur komt wel goed. Ik heb zelf een klein petroleum kacheltje om de garage te verwarmen. Mijn motor staat er ook altijd warm bij vandaar.

 

temp van de ruimte is overdag 14graden zonder kachel. savonds zakt dit tot 10 a 11 graden zonder kachel. ik overweeg ook om de tent dus in een bijkamer te zetten waar wel verwarming aanweszig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update

 

Tentje staat gereed. Het is geen garage geworden. Hij staat nu in een bij kamer.

 

Verdere setup is geworde:

Voibox 412 (4x600w 16a)

Ruck 125l

fancontroller

300w cfl groei

 

Kan helaas niet via mij tel foto's uploaden anders had ik hier even een foto geplaatst. Wie weet via Tapatalk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...