Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tony90

40 X Power Plant Onder 2X Kind K3 L600 Led

Recommended Posts

Vannacht gestart !

 

Na een jaar of 10 geleden eens 5 planten onder 600 watt gedraaid te hebben, waag in een nieuwe poging.

 

De ruimte die ik beschikbaar heb gemaakt hiervoor is 90 x 190 en de wanden zijn wit geverft.

 

heb gekozen voor:

- Schakelkast Davin EL8003 4x 600w

- 2 x Kind K3 L600 led lampen

- Buisafzuiger BK 125 365m3 met fan controller van fanline + thermostat

- Koolstoffilter Can 350m3 aangesloten op de BK 125m3

- Koolstoffilter Rhino 255m3 op de huisventilatie

- Passief luchtinlaat onder de deur

- Actieve luchtuitlaat via huisventilatie naar buiten + via afzuiger naar andere ruimte

- Luchtbevochtiger ultrasoon 6 ltr, 380ml. P.u.

- 40 x 6.5 ltr potten

- 40 x Power Plant stekken

- 300 ltr Plagron Pro mix

- Ventilator in de hoek aangesloten op schakelkast

- Voeding Plagron, Grow, Vita Race, Bloom, Green Sensation

- Ph meter van growtech en ph-. Ec meet ik niet.

 

Gister middag de stekken met stekblok in water aangemaakt met Plagron Grow en afgezuurd naar ph 5.9 gehaald en gepot in de Pro Mix. Direct met de plantenspuit (ook ph 5.9) alles onder geneveld om de LV Optimaal te krijgen. Er staan nu nog 10 ronde potten met stekken die ik over had. Die zullen op kort termijn verdwijnen als iemand ze wilt overnemen.

 

Vanmorgen zijn dus voor het eerst de lampen aangegaan en direct op 12/12. Op een hoogte van 1 meter en zal deze verlagen in de komende 2 dagen tot 60 cm Vandaag en morgen geef ik Plagron Grow (puur voor het gevoel dat ze hiervan iets hebben meegekregen). Ook heb ik ze ondergeneveld met Plagron Vita Race. Dit zal ik de aankomende 3/4 weken 1 keer per week doen om ze de nodige ijzer mee te geven.

 

De temperatuur ligt rond de 27.5 graden overdag en de nacht weet ik nog niet maar zal rond de 20 liggen aangezien de huistemperatuur altijd 20 is. De LV ligt rond de 75 %. Om deze hoog te houden staat de Luchtbevochtiger voluit te draaien en spray ik ook nevel bij.

 

Als afzuiger draait enkel de huisventilatie zal over een paar dagen de buisafzuiger op 20 % mee laten draaien voor meer circulatie.

 

Ik sta open voor alle goed bedoelde en onderbouwde adviezen en zeker niet tegen opzettelijk negatief kritiek.

 

Ik probeer jullie om de dag op de hoogte te houden.

 

gallery_8085_18609_268868.jpg

 

gallery_8085_18609_3423288.jpg

 

gallery_8085_18609_520599.jpg

 

gallery_8085_18609_1333279.jpg

 

gallery_8085_18609_738367.jpg

 

gallery_8085_18609_1128904.jpg

 

gallery_8085_18609_689608.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, mooie setup heb je samengesteld.

 

Waarom heb je voor LED gekozen?

 

ik volg!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde, ik volg :)

 

Ik heb dezelfde luchtbevochtiger maar als je die vult met kraanwater krijg je kalk aanslag op je lampen. Ik vulde hem met gedestilleerd water dan krijg je geen kalk aanslag.

Edited by klaver90
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, mooie setup heb je samengesteld.

 

Waarom heb je voor LED gekozen?

 

ik volg!

 

@Nakkeau

 

Ik had een dimlux aangeschaft maar kreeg de temperatuur maar niet onder de 34 graden. Koelere lucht naar binnen was geen optie omdat de kamer in het midden van de woning en harder afzuigen zou te gek worden voor 1 zo een lamp. Nu heb ik 2 led die gelijk staat aan 2 600 watt hps en hoef ik haast niet af te zuigen en de temperatuur komt niet boven de 28 graden uit.

 

Hiernaast ben ik zeer benieuwd naar de praktijk van deze lampen.

 

 

Succes deze ronde, ik volg :)

 

Ik heb dezelfde luchtbevochtiger maar als je die vult met kraanwater krijg je kalk aanslag op je lampen. Ik vulde hem met gedestilleerd water dan krijg je geen kalk aanslag.

 

@klaver90

 

Thanks voor je reactie! Ik ga dan zeker gedestilleerd water gebruiken aangezien de 2 lampen 849,- de stuk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4:

De afgelopen dagen zijn de stekkies hun vaste plek in de aarde aan het verkennen. Soms hingen ze iets, maar staan ze sinds vandaag allemaal recht omhoog. Ik merk nu al dat je met LED weinig hoeft te bewateren. Het vocht wordt grotendeels enkel door de plant opgenomen en verdampt niet.

 

Ik ben sinds gister over gegaan op Plagron Bloom en zal dit de komende 3 weken blijven geven met de wekelijkse ijzerspray om vervolgens enkel nog Plagron Green Sensation te gebruiken.

 

De temperatuur ligt gemmideld rond de 27,5 graden en de LV probeer ik de komende week nog rond de 70 te houden daarna zullen de bladeren ook meer damp gaan afgeven waardoor ze hun eigen klimaat wel bepalen :icecream:

 

Tevens heb ik de buisafzuiger nog aan hoeven zetten. I’ll keep you posted

 

Op en aanmerkingen welkom. Peace! :wave:

 

gallery_8085_18609_1029385.jpg

gallery_8085_18609_298598.jpg

gallery_8085_18609_640288.jpg

Een enkeling vertoont wat verkleuring aan het blad. Vind het een te vroeg stadium om druk over te maken, of hebben jullie een ander idee?

gallery_8085_18609_170973.jpg

De dames hebben er nu al zin in, deze staat op springen! Haha

gallery_8085_18609_238278.jpg

De lampen zijn inmiddels gezakt tot 60 cm hoogte en zal nu dus niet meer gaan zakken.

gallery_8085_18609_539093.jpg

Owjaa.. een tip voor de beginners: Dont drop your ph- on your aanrecht. Dit is zuur bijt en gebeuren dit soor taferelen.

gallery_8085_18609_587004.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diegene waarvan je zegt dat die op springen staat, zit in een stress stand.

Daardoor zie je daarbij zoveel bloemetjes al.

Ook zie je dat de bladeren maar 1 of 3 vingers hebben.

 

 

Waarom zoveel planten in zulke kleine potten?

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diegene waarvan je zegt dat die op springen staat, zit in een stress stand.

Daardoor zie je daarbij zoveel bloemetjes al.

Ook zie je dat de bladeren maar 1 of 3 vingers hebben.

 

 

Waarom zoveel planten in zulke kleine potten?

 

Succes!

 

Thanks voor je reactie. Dat zou best kunnen.. lampen hangen nu op juiste hoogste en voeding blijft nu ook hetzelfde. Het klimaat zal dus veel constanter worden.

 

Ik had plek voor 40 maar stekkeboer heeft er 50 gegeven dus had die ook maar gepot voor evt uitvallers. Heb geen plek om ze erbij te zetten in 6.5 liter potten.

 

Wat raad je aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doelde op die 6.5l potten.

Waarom geen 11l of 18l potten en de helft van het aantal planten?

 

 

De stek die gestrest is zou ik vervangen voor een andere.

De kans dat die stek zo door blijft gaan is erg groot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ik had een dimlux aangeschaft maar kreeg de temperatuur maar niet onder de 34 graden. Koelere lucht naar binnen was geen optie omdat de kamer in het midden van de woning en harder afzuigen zou te gek worden voor 1 zo een lamp. Nu heb ik 2 led die gelijk staat aan 2 600 watt hps en hoef ik haast niet af te zuigen en de temperatuur komt niet boven de 28 graden uit."

 

Helaas hebben ze je een beetje voor de gek gehouden voor wat die vergelijking met hps betreft. Ze schrijven dat 320 watt van hun gelijk staat aan 600 watt hps. Er bestaat geen enkel Chinees armatuur dat deze prestatie haalt. Jouw temperatuur is nu beter omdat je simpelweg minder hitte genereert omdat je minder wattage hebt hangen (absoluut gezien). Het komt op hetzelfde neer als ware je één hps gebruikt in jouw hok in plaats van twee. Relatief gezien heb je meer hitte, omdat de efficiency van de Chinese leds nog lager ligt dan hps (dat is 36%).

 

Desondanks veel succes, ik ben heel benieuwd naar jouw kweekje. Mijn laatste run PP was 1.24 g/w, ik hoop dat je dat beter kunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doelde op die 6.5l potten.

Waarom geen 11l of 18l potten en de helft van het aantal planten?

 

 

De stek die gestrest is zou ik vervangen voor een andere.

De kans dat die stek zo door blijft gaan is erg groot.

 

Dit schijnt de meeste opbrengst te geven binnen een zo kort mogelijke tijd. Met 11l of 18l potten zou ik ze ook even in de groei moeten zetten om de ruimte dicht te krijgen.

 

"Ik had een dimlux aangeschaft maar kreeg de temperatuur maar niet onder de 34 graden. Koelere lucht naar binnen was geen optie omdat de kamer in het midden van de woning en harder afzuigen zou te gek worden voor 1 zo een lamp. Nu heb ik 2 led die gelijk staat aan 2 600 watt hps en hoef ik haast niet af te zuigen en de temperatuur komt niet boven de 28 graden uit."

 

Helaas hebben ze je een beetje voor de gek gehouden voor wat die vergelijking met hps betreft. Ze schrijven dat 320 watt van hun gelijk staat aan 600 watt hps. Er bestaat geen enkel Chinees armatuur dat deze prestatie haalt. Jouw temperatuur is nu beter omdat je simpelweg minder hitte genereert omdat je minder wattage hebt hangen (absoluut gezien). Het komt op hetzelfde neer als ware je één hps gebruikt in jouw hok in plaats van twee. Relatief gezien heb je meer hitte, omdat de efficiency van de Chinese leds nog lager ligt dan hps (dat is 36%).

 

Desondanks veel succes, ik ben heel benieuwd naar jouw kweekje. Mijn laatste run PP was 1.24 g/w, ik hoop dat je dat beter kunt.

 

Thanks voor je reactie. Ik ben me er van bewust. Deze lampen hebben 370w per stuk en de opbrengst tegenover een 600w ligt gemiddeld rond de 15 % lager (2 vrienden van mij hebben er al mee gedraaid.) Ik hoop op het beste maar is weer de eerste keer dus het leerproces is ook erg belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal me benieuwen of je die kilo gaat halen die er volgens jouw cijfers uit zou moeten komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal me benieuwen of je die kilo gaat halen die er volgens jouw cijfers uit zou moeten komen!

 

Daar ga ik zeker niet vanuit ik zal de nodige foutjes maken, en ben al niet tevreden met de kwaliteit van de stekkies. #KeepUrHeadUp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awesome, ben benieuwd naar je bevindingen met die lampjes. Hoe is de temp tot nu toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9:

 

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het nu vinden gaan. Zoals ik al aangaf ben ik niet erg tevreden met de kwaliteit van de stekkies.

 

Ik heb de ronde potten gesorteerd, zodat er nu 40 6.5 ltr potten staan met daarin 29 stuks die 5-vingerige bladeren aanmakken en 11 stuks die 3-vingerig blad aanmaken. Dit zijn van de 50 de beste plantjes.

 

De luchtvochtigheid is nu al iets minder aan het worden en ligt rond de 60 %.

 

Is het nog van belang of de ventilator 24 uur draait of een gedeelte van de dag?

 

gallery_8085_18609_3540314.jpg

Hier zie je de 29 planten die 5-vigerig blad aanmken.

gallery_8085_18609_55635.jpg

En de 11 gehandicapten. Hoop dat dit goed gaat komen.

gallery_8085_18609_4778429.jpg

Hier een foto van het plantje die er het beste bij staat.gallery_8085_18609_2054721.jpg

Omdat ik zelf graag wil zien wat er nou gebeurt met plantjes die 1 vingerigblad produceren heb ik er een paar bewaard en onder een eigen lamp gezet.

gallery_8085_18609_664984.jpg

 

gallery_8085_18609_470957.png

Het was ook weer tijd voor de wekelijkse ijzerspray. Hierdoor moet het blad gedurende de hele kweek mooi groen blijven en gezond blad absobeerd het licht beter.

gallery_8085_18609_1098403.jpg

gallery_8085_18609_166118.jpg

gallery_8085_18609_378100.jpg

 

Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen. :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, strak en netjes. Medium is niet te droog? Hoeveel airflow heb je? Door gebrek aan stralingswarmte heb ik bij mij al schimmel rond de stam zien groeien, op het medium dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, strak en netjes. Medium is niet te droog? Hoeveel airflow heb je? Door gebrek aan stralingswarmte heb ik bij mij al schimmel rond de stam zien groeien, op het medium dus.

 

Thanks! Nee gaat goed heb vandaag 3 liter water met plagron bloom gegeven en nevel nog 4 a 5 keer per dag. De huisventilatie staat aan en de ventilator draait 24 uur. Wel zag ik vanmorge witte uitslag op het medium zoals je omschrijft maar dacht dat dit zou komen door de ijzerspray. Heb je een foto hoe dit er bij jou uitziet? Het medium is bewaterd en nu zie je er niks meer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er strak uit :)

 

Ik zou voortaan wel de stek pluggen iets dieper ingraven. Want dan drogen ze minder snel uit.

 

En kan je foto's maken net voordat de lampen aan gaan? Dan is de kleur van de planten beter te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0 Dagen groei. Dag 12 Bloei:

 

Er is al een behoorlijke vooruitgang te zien gelukkig.

 

Wel zit er veel verschil onderling. De grootste dame is 22 cm en de kleinste 9.

 

De temperatuur blijft overdag schommelen tussen de 26 en 28.5 bij een luchtvochtigheid van +- 65 %. Snachts ligt de temperatuur rond de 21 graden en de luchtvochtigheid rond de 85 %.

 

Vorige keer heb ik geen antwoord gekregen op de volgende vraag:

 

Is het nog van belang of de ventilator 24 uur draait of een gedeelte van de dag?

 

gallery_8085_18609_16774.jpg

De plantjes hebben een mooie donker groene kleur.

gallery_8085_18609_2959376.jpg

gallery_8085_18609_3140428.jpg

Dit zijn de plantjes die nog geen 5 vingerig blad produceren. Wel zichtbaar thc al waar de nieuwe blaadjes eruit komen.

gallery_8085_18609_3906060.jpg

Sommige zijn gestrekter dan de andere.

gallery_8085_18609_2963075.jpg

Volgens mij ziet dit er goed uit?

gallery_8085_18609_1011504.jpg

Dit is een zielige stumper waarbij ik niet duidelijk nieuwe groei scheuten zie het lijkt alsof deze is vastgelopen.

gallery_8085_18609_1133833.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er strak uit :)

 

Ik zou voortaan wel de stek pluggen iets dieper ingraven. Want dan drogen ze minder snel uit.

 

En kan je foto's maken net voordat de lampen aan gaan? Dan is de kleur van de planten beter te zien.

 

@klaver90,

 

Je hebt gelijk de plugs drogen snel. Ik heb er een extra laagje aarde overheen gelegd enkel kon dit niet bij allemaal omdat sommige stekjes te diep in de plug zaten dus geen ruimte meer eronder.

 

Hoop dat de foto's nu een duidelijker beeld schetsen met de lichten uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit hoor Tony! Misschien iets te snel in bloei gegooid maar misschien krijg je t nog vol? Tijd zal t leren.

Om terug te komen op je vraag, ikzelf heb mn klipfan die erin hangt niet heel de dag aan. Deze gaat een uur voor de lamp aangaat aan en een uur nadat de lamp uit is weer uit. Zet je fan tussen de planten en de lamp voorkomt stralingswarmte ;)

Dit is Hoe ik het doe maar als je hem heel de dag aan wilt houden is dit natuurlijk ook geen probleem in de natuur waait het ook bijna altijd!

Afzuiging natuurlijk wel 24/7 aan uiteraard ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes man :)

 

Ik heb aan het begin van de ronde de ventilators uit. En als ik ze eenmaal aan zet draaien ze de hele ronde 24 uur. Lucht circulatie is belangrijk, niet alleen vanwege de verdeling van verse lucht maar het helpt ook tegen rot (schimmel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij draaien de ventilators ook continu, vanaf het moment dat de stekken geworteld zijn in de pot totaan de oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tony90, ben je tevreden over de hoeveelheid licht met deze lampen? En hoe staan ze er momenteel bij, inmiddels 10 dagen verder? :wave: En kun je eens een platje inzoomen zodat we de bladeren en takjes goed kunnen zien?

 

Ik zou de ventilatoren 24u laten draaien i.v.m. de luchtverplaatsing. Anders krijg je meeldauw, rot of schimmel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...