Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sSin

Zeer Vreemde Bladproblemen Bij Zaailingen

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Afgelopen ronde was een drama met slechts 200 gram op 1800 watt. Dit komt dankzij meerdere virussen, inclusief TMV. (potten van buiten gebruikt en niet schoongemaakt).

 

Onlangs zijn we een nieuwe ronde begonnen. Alles, maar dan ook echt alles, schoongemaakt met allesreiniger, en vervolgens met bleek, daarna alles netjes afgespoeld en naar mijn iedee zou alles super schoon en gedisinfecteerd moeten zijn.

 

Nu hebben we 18x kush ontkiemt in plastic bekers, in de lightmix. Als drinken hebben ze afgezuurd water gekregen (PH 6.2 - 6.5) met enkele druppels wortelstimulator.

 

En nu hebben we weer een soortgelijk probleem.

 

We hebben echt totaal geen idee waarom de plantjes nu weer helemaal geel en ziek worden. De grond kan het niet zijn want deze word elders ook gebruikt en daar mooie groene plantjes. Temparatuur stond wat hoog de afgelopen dagen op plus minus 30 graden. Ze staan nu onder 2x 600 watt op zo'n 60cm hoogte.

 

Inmiddels dachten we dat het eventueel de wortelstim of PH zou kunnen zijn, dus geven we nu al enkele dagen puur kraanwater. Maar ook dit werkt niet en de plantjes blijven over t algemeen verslechteren. Heeft iemand enig idee? Als jullie mij kunnen helpen zal ik zo dankbaar zijn!

 

Foto's:

 

http://imgur.com/a/SuMX4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je niet teveel water ?

 

Eenmaal inwateren voor je ze in de grond duwt (10% van de pot/literinhoud).. Dan 10 dagen laten gaan.

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey man ik zag dat je tent zo een witte zijkant heeft...heb wel eens gelezen op de forum dat zo een tent giftig was..chek deze post van doc even denk dat jij ook zo een tent hebt. http://www.wietforum.nl/topic/47770-test-mogelijke-giftent-doet-ie-t-of-doet-ie-t-niet/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtf ligt er onder die potten aan grijs spul, een stuk ondertapijt wat je over had ofzo?

Leg er dan tenminste nog een stuk vijverfolie (EPDM was goeie meen ik) overheen en tape het af want dat tapijt (zeker met vocht) geeft gassen af die je plantjes niet waarderen.

 

Je plantjes staan overigens (naast de vergiftiging) ook nog eens veel te droog, de toplaag houdt je nat maar vd rest (gele vanaf punt naar binnen) geven aan dat de EC flink aan het oplopen is en dat het onderin de pot vd wortels niet fijn is, dwz ze bewortelen niet en gaan ze boven de grond dus ook kapot (geen nieuwe wortels geen nieuwe uitgroei).

 

Als dit ronde na ronde gebeurt en je hebt het niet door blijf je bezig, ga watergeven op orde krijgen (een tensio van Blumat is ideaal) en vermijdt zoveel mogelijk materialen die handig lijken maar niets in een vochtige kweekruimte te zoeken hebben.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey man ik zag dat je tent zo een witte zijkant heeft...heb wel eens gelezen op de forum dat zo een tent giftig was..chek deze post van doc even denk dat jij ook zo een tent hebt. http://www.wietforum...doet-ie-t-niet/

 

Wat een inzicht!!! Dit MOET wel het probleem zijn aangezien we voor de rest alles gewoon is gedaan zoals het hoort!

 

We hebben de tent 2e hands gekocht op marktplaats van een stel buitenlanders... Het homebox logo op de tent ziet er ook zeer "nep" uit.

 

Ik denk echt dat dit het is... We gaan een nieuwe tent kopen.

 

Bedankt Smokecloud!

 

Wtf ligt er onder die potten aan grijs spul, een stuk ondertapijt wat je over had ofzo?

Leg er dan tenminste nog een stuk vijverfolie (EPDM was goeie meen ik) overheen en tape het af want dat tapijt (zeker met vocht) geeft gassen af die je plantjes niet waarderen.

 

Je plantjes staan overigens (naast de vergiftiging) ook nog eens veel te droog, de toplaag houdt je nat maar vd rest (gele vanaf punt naar binnen) geven aan dat de EC flink aan het oplopen is en dat het onderin de pot vd wortels niet fijn is, dwz ze bewortelen niet en gaan ze boven de grond dus ook kapot (geen nieuwe wortels geen nieuwe uitgroei).

 

Als dit ronde na ronde gebeurt en je hebt het niet door blijf je bezig, ga watergeven op orde krijgen (een tensio van Blumat is ideaal) en vermijdt zoveel mogelijk materialen die handig lijken maar niets in een vochtige kweekruimte te zoeken hebben.

 

Wel eens gehoord van een worteldoek? Komt rechtstreets van de growshop...

 

Planten staan niet te droog en niet te nat. EC kan niet te hoog zijn want er is geen voeding meegegeven behalve dan een paar druppels wortelstim.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...