Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lummel

Hond Eet Wiet.

Recommended Posts

Beste bezoekers,

 

Ik plaats deze reactie - misschien helpt het iemand in de zelfde situatie - omdat ik de schrik van leven kreeg toen mijn puppy van 3 maanden en 7 kilo ongeveer 5 gram Amnesia Haze heeft opgevreten nadat ik deze uit de oven had gehaald na een uurtje op 115 graden. Ik schrok me werkelijk een ongeluk. Hij had het te pakken voor ik erg in had.

 

Na ongeveer een kwartiertje werd hij erg lief maar daarna raakte hij wel snel een beetje in paniek. Er gebeurde van alles in zijn koppie. Heeft 24 uur geduurd voor hij niet meer elke schaduw op de muur met angstige ogen aan het volgen was. S' avonds in bed gelegd onder mijn dekens en in het totale donker kwam hij een beetje tot rust.

 

Is nu enkele maanden geleden en hij heeft echt geen schade opgelopen. Maar hij blijft nu wel van de wiet af. Dat dan weer wel.

 

Het zal heus veel vaker voorkomen, zeker bij het maken van wietolie. Wees lief voor je diertje, neem hem bij en het komt vanzelf goed. Maar let wel, het waren ongeveer 5 gram. Is het meer, of heeft het hondje minder gewicht, observeer dan goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suikers. Melk eventueel norit veel water laten braken enz en ja uiteraard veel liefde observeren en zorgen dat t niet weer gebeurt ohja toch gewoon laten bewegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor beweging was hij toch echt te stoned.

Suikers. Melk eventueel norit veel water laten braken enz en ja uiteraard veel liefde observeren en zorgen dat t niet weer gebeurt ohja toch gewoon laten bewegen.

Voor bewegen was hij veel te stoned en voordat je op zondag bij een dierenarts bent heeft braken ook niet veel zin meer. Zelf weet ik het braken bij een puppy ook niet op te wekken. Hij moest de rit uitzitten, maar dat gebeurt het baasje ook wel eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal toch eens uitzoeken hoe het met braken zit, liever meteen eruit want ze breken de cannaboiden echt maar heel langzaam af. Wat voor schade moeten we eigenlijk aan denken op de langere termijn? Het is me nog niet gebeurd dat een huisdier wat te pakken greeg, al likte een hond wel eens aan de wietcreme die net op mn voet was gesmeerd, en daar zat gelukkig maar weinig in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Lumel ,

Met de nadruk op lummel !!!

 

Zorg er voor dat huisdieren nooit bij drugs of alcohol kunnen komen ,jij bent hiervoor verantwoordelijk .

Had jij geen dierenarts kunnen bellen voor raad ?

 

Ook val ik een beetje over jouw laatste alinea ,

-- Het zal heus veel vaker voorkomen, zeker bij het maken van wietolie. Wees lief voor je diertje, neem hem bij en het komt vanzelf goed. Maar let wel, het waren ongeveer 5 gram. Is het meer, of heeft het hondje minder gewicht, observeer dan goed.

 

Zorg er voor dat zoiets niet meer voorkomt .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht iemand ooit hetzelfde meemaken met een huisdier geef het beestje dan een paar tabletten Dextro ( druivensuiker ) eventueel in water oplossen , werkt ook bij mensen die teveel hebben genuttigd .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis is toch giftig voor honden en katten?

Nee absoluut niet

 

 

 

SUIKER VOOR KATTEN WEL

 

en bepaalde vetten voor honden dacht ik ook

 

suiker geef je aan mensen tegen een lage bloedsuikerspiegel (misselijk, duizelig etc) glas jus d orange geef je aan toeristen als ze weer eens half KO op straat liggen, veel suikers en vitamine c (bevorderd opname in maag = effect sneller over)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suiker is voor honden evenmin goed :) worden ze op den duur zelfs blind van dacht ik.

Die van mij heeft zoiets nog niet geflikt (ook nooit de kans voor gehad) echter vraag ik mij vaak wel eens af hoe het zou zijn m'n hond stoned te zien :P ze is een heel erg actief beestje vandaar :P (grotendeels Border Collie)

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suikers. Melk eventueel norit veel water laten braken enz en ja uiteraard veel liefde observeren en zorgen dat t niet weer gebeurt ohja toch gewoon laten bewegen.

Heel fout advies, nooit zelf je hond proberen te laten braken(behalve misschien als je echt heel veel ervaring met meerdere honden hebt) en suiker geven aan een hond...ehhh...NEE dus!)!

Als het een flinke dosis is gewoon even langs de dierenarts svp(of idd zeker in ieder geval daar even telefonisch advies inwinnen) en ook gewoon eerlijk vertellen wat er is gebeurd, zodat de DA een goede diagnose kan stellen.

Waarschijnlijk op het laten braken na(bij inname door eten, zoals hier) na kun je verder weinig doen dan de hond een zo rustig mogelijke omgeving te verschaffen en wachten tot het uit het systeem is.

 

Ps Als je je hond moet laten braken, is het verstandig om hem/haar eerst te laten eten.

Klinkt in eerste instantie mischien gek, maar dan komt er meer 'mee uit'(soort van spoel-/schuureffect).

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Lumel ,

Met de nadruk op lummel !!!

 

Zorg er voor dat huisdieren nooit bij drugs of alcohol kunnen komen ,jij bent hiervoor verantwoordelijk .

Had jij geen dierenarts kunnen bellen voor raad ?

 

Ook val ik een beetje over jouw laatste alinea ,

-- Het zal heus veel vaker voorkomen, zeker bij het maken van wietolie. Wees lief voor je diertje, neem hem bij en het komt vanzelf goed. Maar let wel, het waren ongeveer 5 gram. Is het meer, of heeft het hondje minder gewicht, observeer dan goed.

 

Zorg er voor dat zoiets niet meer voorkomt .

 

Er gebeuren 3 miljoen ongelukken in- en rond het huis. Lul toch niet, niet shit happens. Ik had mijn maatregelen voldoende genomen. Het is gebeurd en zal andere ook overkomen.

 

Zal toch eens uitzoeken hoe het met braken zit, liever meteen eruit want ze breken de cannaboiden echt maar heel langzaam af. Wat voor schade moeten we eigenlijk aan denken op de langere termijn? Het is me nog niet gebeurd dat een huisdier wat te pakken greeg, al likte een hond wel eens aan de wietcreme die net op mn voet was gesmeerd, en daar zat gelukkig maar weinig in.

 

Er is niks met het beestje aan de hand. Hoe hysterisch kan je zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hond heeft geen besef van wat die doet jij wel.

Beetje gemakelijk hoe je over dit denkt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hond heeft geen besef van wat die doet jij wel.

Beetje gemakelijk hoe je over dit denkt.

Fijn dat jij feilloos bent, maar dat ben ik dus duidelijk niet.

 

Ik heb dit topic geopend voor mensen die ook in paniek raken na een incident. En ik las veel te veel gelul, het zelfde gelul wat ik hier tegenkomen.

 

Wat bij mij werkte is; observeer je hond, leg hem op een rustige plaats ( bij mij werkte onder de dekens) en wees lief.

 

Voor de onfeilbare onder ons " Fuck you" . Mocht ik mensen van dienst zijn geweest dan " graag gedaan"

 

Einde discussie wat mij betreft!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Einde discussie?

Nahhh...laat ik er dan maar nog even aan toevoegen, dat dit voorkomen altijd nog het beste was geweest uiteraard...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vroeger een hangbuikzwijntje (260 kilo) gehad en die lag gewoon binnen maar zodra dat ze berig (loops) werd gaf ik haar plukje wiet te eten en hield haar daarmee wel goed rustig en heb daar nooit echt slechte ervaring mee gehad :innocent: :innocent:

en zelf heeft ze er ook wel lol in gehad want at het toch wel weer steeds op :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig gisteren een docu gezie hoe dieren high worden in de natuur. Vinden ze erg prettig en zoeken het zelf op.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelt de beren die aan bijna lege kerosine vaten ruiken in rusland of de apen in bali die dronken worden van de cocktails van strandgasten. Of was het een andere docu dan ik ken

Share this post


Link to post
Share on other sites

andere, moet je zelf maar zoeken, maar ging bv over dat dieren dronken werden van bepaald fruit, of van bepaalde planten high werden. En dus niet bij toeval of ongeluk.

 

Ps zelf overigens nog nooit gemerkt dat mijn kat of hond interesse had in cannabis

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou @Torvald. die kat van mij die gaat er lekker op anders. Moment dat ik een haze joint opsteek gaat ze erachter liggen op de bank leuning. En dan is het 4 uur stil.

Wat een leven. Zeiken om eten, eten, slapen, stoned worden, slapen en dan is het cirkeltje rond.

 

Inderdaad shit happens. De cognitie is nu gemaakt. Die raakt nooit meer een top aan ROFL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken een kat die regelmatig naar de plek rent en door een deur wil waar z'n baas plantjes kweekt.

Als de baas water gaat geven moet en zal de kat mee.

Na het happen in een wietblaadje is ze klaar.

Overigens schijnt ze dit niet altijd te doen maar slechts een beperkte periode.

Het lijkt erop dat ze het soms nodig heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt erop dat ze het soms nodig heeft.

 

Elke kat wil grassen en kruiden eten. Dit gebeurt vanuit een natuurlijke behoefte aan foliumzuur, en foliumzuur zit in gras. Het is een B6-vitamine die hemaglobine aanmaakt in de rode bloedcellen. Hemaglobine vervoert zuurstof in het lichaam. Ook zorgt het eten van gras voor het uitbraken van haarballen. Een kat die zichzelf wast, likt haar mee naar binnen, en dat haar vormt haarballen. De haarballen komen met braken naar buiten, en dat voorkomt verstoppingen bij de kat.

 

Geef hem kattengras.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fool

 

Bedankt voor de info

Maar deze kat kan dag/nacht naar buiten en heeft de beschikking over 2Ha land, zowel tuin als weiland.

Het gaat de kat echt om het blad. Alsof er iets in zit wat ze nodig heeft. Echt vreemd gedrag, bizar gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker. Dat doen die van ons ook. Dat is heel normaal. Een kat eet gras/blad om braak reflexen te kweken waarmee de haarballen worden uitgekotst. In de natuur gebruiken ze het om botresten ellende uit te braken. Kan me niet herinneren dat ze wel is aan mijn planten hebben gezeten buiten. Liefst toch echt gras. Hoe harder hoe beter. Binnen hou ik ze ver uit de buurt van mijn plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...