Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groenefingers

Durban Poison, Op Zoek Naar De Graal.

Recommended Posts

2015 is een mooi buitenseizoen geworden voor mij, met mooie resultaten met de HKchocolate rain!

Ook op het plan stond een poging om de durban p. , een hubride waar ik niet veel zaden meer van had te kweken voor een nieuwe batch zaad. Dat wilde maar niet lukken, zelfs met de hulp van DJ, brachten we het niet verder dan enkele vrouwen, maar geen man!

Quell Horreur!

Als grote onverwachte verrassing kwam Monti, met zijn zaadjes DP, die nog afstammen van de batch zaad uit 2012 dezelfde als de mijnen.

Gelukkig bood dit de kans op een laatste poging, vandaar de titel; Op zoek naar de graal!

 

Eerste actie werd dan stekken trekken van de laatste durban vrouw eind deze zomer, die reveggen en opnieuw stekken nemen, om een ronde te kunnen beginnen.gallery_32015_18598_367603.jpg

rechts 2 oudere stekken( moeders), en links het jonge grut.

 

Tweede stap, werd de zaden van Monti kiemen, na voldoende tijd om de jonge stekken klaar te maken voor betere kansen in het bloeihok.Zodat indien de zaden kiemen, deze mee kunnen met de stekken van de niewe ronde voor een bevruchting. Planning ok, extra voorgroei voor de stekken, en intussen een ronde met nog een killer bee honey en een hk choco stek, daar was t even wachten op tot die klaar waren om de nieuwe ronde Durban te starten.gallery_32015_18598_796497.jpgKiller bee honey.gallery_32015_18598_62026.jpgHet was weer een megaplant geworden, niet in hoogte maar buds om te watertanden.

intussen de stekken met daglicht en aanvullend spotlicht in ontwikkeling.gallery_32015_18598_367603.jpgn wat verder in de tijd.gallery_32015_18598_454736.jpg

De hk choco stek in volle wasdom, rare plant met veel 1 vingerig blad en volle zetting.gallery_32015_18598_255549.jpggallery_32015_18598_727824.jpg

 

Zo dan zijn we bij het heden met de nieuwe ronde.

gallery_32015_18598_732232.jpgDaar zijn dan 5 nieuwe zaailingen durban. Deze zaden kiemden zeer goed en snel, zeker 5 nu, en mogelijk nog 2 van de krap 10 zaadjes.Wat een opluchting, het idee dat er tenminste 1 man bij zit is vrijwel zeker, maar je weet maar nooit.de stekken sinds 5 dagen op 16 uur reageren goed op de overgang naar de HPS.gallery_32015_18598_246032.jpggallery_32015_18598_532860.jpg

 

Zo dan zijn we nu op weg, Ga de vegetatieve fase in happen afbouwen, zodat de kansen het best zijn.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes

en erg gull van monti

en hopen dat je de heilige graal vind :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je chucha. Ja zeker erg leuk dat Monti met die zaden over de brug kwam, ben hem zeer erkentelijk! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Groene

 

Ziet er spik en span uit, topper van Monti trouwens!

 

Ik hoop op een mooie man en dan sexy time BAM

 

Sharing is caring

 

Hou ze groen

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van welke zadenboer komen ze oorsronkelijk?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hybride?

 

Durban Poison is een pure sativa, en geen hybride, als het goed is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey polder, ja 2 of meer weten meer dan een, en dat is dan tevens het leuke van zo,n forum als dit, dat je wat kunt delen!

Ben vreselijk blij elk geval. Bladsproei van zeewierextractie is echt top voor zulke jonge kwetsbare planten.Voeding komt straks pas na het schakelen.

:wave:

Deep deze zaden kwamen van de heksenketel , een heerlijke hybride die door de jaren heen hier wel heeft bewezen stabiel te zijn in kwaliteit zeg maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo foth, ja jij weet er meer van dan ik. Maar veel durbans schijnen ook gecrossed te zijn, ook door zaadbanken. Neemt niet weg dat deze hybride me zeer goed is bevallen door de jaren heen. beschouw het eerder als integer als een zaadboer dat dan ook vermeldt, en dat hebben ze gedaan bij de heksenketel, desondanks hebben ze de soort als durban poison destijds verkocht! 70 sativa 30 indica! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes. Op naar die heilige graal. :dribble:

 

Ik ben benieuwd naar je aarde mix en voeding die je gaat gebruiken. Meen wat dingen te zien van DCM, kan je daar wat meer info over kwijt? Is die bladsproei standaard bij jou?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mc Wulle.

Ja ik heb zolangzamerhand wel wat standaard voeding en grondmengsels.

Basis is potgrond( aarde kweek, en bio)

met 50 procent cocobrix gespoeld. Dit geeft een lekker medium , veel lucht en goede wortelvorming, en waterdoorlatendheid.

eetlepel biovin en eetlepel lavameel op 5 lieter van het grondmengsel. biovin geeft een goede basis voor het micro en schimmel leven, de lavameel koloniseert de bacterieen, en helpt bij aan de buffering van micronutrieenten en andere voedingsstoffen.

Standaard: buffertabs als basisvoeding, bactos en mycorhyza bij de start., completeren het geheel.

 

In de bloei verder met theetjes van guanoextract, en palmas( samen P en K)

Dcm ja idd houtas, die gebruik ik buiten ipv palmas dat ik uitsluitend binnen gebruik.

 

Bladsproei ja vooral bij stekken, is seaweedextract erg goed omdat rijk aan mineralen en wortelgroei stimuleert, heeft een zeer positief effekt op de vorming van bladgroen, ook zwakkere planten hebben baat bij deze verrijkte bladsproei!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die KBH en Choco hebben beide in da mini hok van je gepast!?!? Wonderlijk!

 

Maar man man man wat een prachtige toppen! Mooie foto's ook! Zie door de toppen de plant ampers nog, wel de rommel :whistle: :whistle: hahaha :likken:

 

 

Hoop dat je je doel halen mag! Tot zover een prachtig topic man! Ben zeer benieuwd waar deze reis je heen gaat leiden! :icecream:

 

 

Succes maatje :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha Ozzoes, ja hoor had ruimte zat :lol: !

Rommel? ja het slibt weer aardig dicht hier in deze lagune!

Ziet er veel belovend uit met de durbans, laten we hopen!! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo foth, ja jij weet er meer van dan ik. Maar veel durbans schijnen ook gecrossed te zijn, ook door zaadbanken.

 

De Durban is door SamSkunkman gekruist met zijn Skunk#1.

Dat is de Durban van o.a. Sensi en Nirvana.

En die heksenketel zal dat ook wel zijn.

De enige pure Durban kwam van Afropips, maar die is niet meer.

 

Wat zijn stappen drie, vier, etc. om de Graal te vinden?

En waar moet die Graal aan voldoen?

 

Succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Konopi :tu

Ja daar sta ik nog steeds van te kijken half september . Hier niet hoor!

Ze heeft wel bewezen dat ze buiten het goed doet; binnen uitstekend , ben blij met deze kans, geeft me wel de focus momenteel van een jager met de geuren en wolken van durban ( wauw wat een pracht verhaal In die link).

Het is van OOER, ... JUNGLEsharp! :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Foth, heb je laatste post over het hoofd gezien.

Ach de Graal, bestaat uit het overleven van deze Durban. Had van de zomer zo zitten kloten met kiemen, het wilde maar niet, en verschillende technieken geprobeerd. Uiteindelijk had ik 1 vrouw, dus ik kon alleen verder met stekken trekken, en of crossen met een andere soort; daar had ik eigenlijk geen trek in. toen kwam Monti op de proppen met zijn zaadjes die hij nog had liggen( zelfde strain en generatie)

Tot mijn grote vreugde heb ik daar 5 gezonde zaailingen van gekregen van pak weg 9 zaadjes.

Zo ligt de kans weer open ( graal)

Zelf had ik oorspronkelijke heksenketel zaden 1 keer back gecrossed, dat zijn dan deze zaden

De heksenketel bestaat geloof ik niet meer, heb ook verder niet meer kunnen achterhalen hoe deze gehybriseerd is door hun, of idd misschien wel de zaden van sensi of Nirvana.

Zou kunnen met skunk, bloeitijd is week of 8.

groetje bart. :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk had ik 1 vrouw, dus ik kon alleen verder met stekken trekken, en of crossen met een andere soort; daar had ik eigenlijk geen trek in...

 

Er is nog een mogelijkheid: zelfbestuiving.

Met behulp van STS (een flesje "lesbian dream") kun je een stek stuifmeel laten maken, en daarmee een bloeiende stek bestuiven.

De S1 nakomelingen geven je inzage in de genetische samenstelling van de DP.

Vrouwtjes zijn gemakkelijker op hun potentie te beoordelen dan mannen (daarbij kan dat pas achteraf),

Door een "fem-kruising" te maken (bijvoorbeeld tussen je stek en een mooi Monti-vrouwtje, of een S1 en een Monti-vrouw) bereik je sneller je doel.

 

Succes.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank Foth!Misschien is dat nog steeds een idee om uit te voeren Het kan nog altijd!

Heb t spul niet in huis, maar weet t wel te vinden.

Intussen zijn de zaailingen flink in de groei, Update komt weldra.De kiemkracht van Montis zaden was zeer goed, ben razend benieuwd. :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

korte update.

Alle planten maken het goed. De stekken staan wel zo,n 2 weken nu, zijn flink in de breedte aan het bouwen Vanwege de kleine kast heb ik er nog 3 staan, immers de zaailingen 5 stuks hebben er zin in, en worden eerdaags verpot.gallery_32015_18598_529994.jpgAchterin midden de zaailingen te midden van de stekken.Heb de lichturen afgebouwd 18-16-14-12 in 2 weken( binnen), een gefaseerde omzetting van groei naar bloei, zodat de planten de omschakeling aan kunnen naar hps.Vooral de stekken kunnen gevoelig zijn als je zo laat in het najaar stekken trekt, net zo goed een late zaailing die bijvb van buiten komt en een aantal weken is voorgegroeid, kan slecht reageren op zo,n drastische overgang is mijn mening!De lichturen zijn eigenlijk te kort; en dat vertraagd vooral zaailingen.gallery_32015_18598_438313.jpgMet z,n 5en gaan ze naar 3 e literpotten en wacht ik af wat ze worden( verhouding man vrouw) Ook een aardig idee om naast een van de stekken een zaailing vrouw te kunnen bestuiven. Het hok wordt dan vol genoeg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de zaailingen al kunnen verpotten vandaag, mooi geworteld!gallery_32015_18598_350792.jpggallery_32015_18598_827050.jpggallery_32015_18598_316635.jpgEn weer lekker trug onder de warme zon!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat weer lekker daar.

 

hier nog wat leftovers van de durbans, zijn stekjes van de zaailingen deze zomer.

Na reveggen en behandelen tegen spint wat mee is gekomen van wat stekjes gaan ze nu weer gezond verder.

 

post-19177-0-16308000-1450038469_thumb.jpg

 

het zijn de 2 rechtse dames.

 

ik zit er hard over te denken wel te gaan lesbian dreamen met 1 van de meisjes. Hopelijk is het een stabiele strain want ze hebben al wat te verduren gehad. Flinke overdosis neem-tonic, en meermaals stevig behandeld met ARTS (dacht k dat het heet) reveggen. :whistle:

 

Ik duim mee voor een mooie man voor je succes ermee.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk DJ, ze zien er mooi uit btw.( heb t over de jouwen)

Theoretisch zullen ze van de neem eerder opknappen , kan haast niet anders, van die a,r,t,s, weet ik niet , is toch tegen spint?

Stabiel ja volgens mij wel hoor heb nooit hermas onder gezien, en pheno verschillen??heb ik niet echt kunnen constateren met overwegend binnenrondes! Zou t leuk vinden als je t doet met dat s,en, en goed nieuws de kleintjes gaan super hard en schakelen nu al, vermoed al 3 mannen te herkennen, nog even paar daagjes kan ik daar wel uitsluitsel over geven, dan zie ik geen enkele reden dat er geen kindjes gaan komen. Plan is nu om een van de stekken te bevru......, en tenmimnste 1 van de vrouwelijke zaailingen; allemaal regs dus. Laat het je weten! :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 21 dec.

Heb wat problemen gehad met installatie van windows 10, en verdomd kon m,n fotos niet meer uploaden, te wijten aan een onvolledige installatie! Na uren geklooi met upgraden werkt het zo te zien weer allemaal.

 

3 weken sinds start.

wat is de stand zover.

2 vrouwen uit zaad en 3 mannen uit zaad.

 

De 3 stekken gaan fors, snel geschakeld en flinke topvorming, wordt al gauw veel te benauwd oor de ruimte, dus heb wat aanpassingen gedaan, voor deze ronde. Naast de stekken laat ik de 2 vrouwen uit zaad in een kleine container mee gaan. 1 man heb ik uit het hok gehaald en opnieuw in de groei gezet voorlopig.

Voor de man die wel in het hok staat heb ik een aparte kist gebouwd om de pollen explosie te kunnen beheersen.gallery_32015_18598_584420.jpgde stekken.gallery_32015_18598_150684.jpgDe 2 vrouwen uit zaad, schieten als kool, heb ze getop[t.gallery_32015_18598_730062.jpg 1 man die naar boven is gegaan, hij schrikt wel even maar staat inmiddels fier overeind.gallery_32015_18598_217724.jpghet kastje dat past in het hok voor de man die in bloei staat.Heb wat gaten bovenin, die als hij gaat spuiten afgedekt kan, dat is wel oppassen geblazen.gallery_32015_18598_337181.jpgDaar staat hij op rechts. vermoed aanstaande week wel stuif te zien.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat verdomde lekker met groeien & bloeien dan.Windows 10 beginnen we maar niet aan, al zitten ze bij Microsoft wel iedere keer te pushen met zo schermpje die dan te voorschijn komt, maar vindt het niet echt een verbetering.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey konopi, ja dat klopt, met windows 7 was het helemaal verschrikkelijk. Lijkt nu toch goed te werken, maar hoogst irritant dat ze er zo in komen hakken.

Ja de durbjes gaan prima, fotos zijn alweer 3 dagen geleden en het groeit met de dag! :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...