Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djeerdtown

Vreemde Plekken Blad..door Ozonair?

Recommended Posts

Hoi, Zit nog in de voorgroei, aarde bakken light mix, bio kweek, amnesia had al een paar stekken met een verbrand blaadje hier en daar weet niet of dat er mee te maken heeft maar er verschijnen nu wel heel vreemde plekken.

 

Ruimte is slecht tot niet geventileerd, staat naast in een andere kamer een droogtentje met ozonair (heb die al uitgezet) heb het gevoel dat daar door komt of heeft het een andere oorzaak?

 

Had in de nieuwe top laag 5/6 zakken lightmix en 1 zak wormen mest gedaan ... bak van 3x1 meter 40 cm hoog was dat te veel misschien?

 

Alvast bedankt!

 

gallery_15611_18593_1005987.jpg

 

gallery_15611_18593_1362919.jpg

 

gallery_15611_18593_1509807.jpg

 

gallery_15611_18593_1215449.jpg

 

gallery_15611_18593_223939.jpg

 

gallery_15611_18593_587857.jpg

 

gallery_15611_18593_1026640.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort dingen vind meestal plaats door gebrek/overschot aan bepaalde voedings elementen.

Ik pak meestal deze afbeelding erbij: http://www.marijuanapassion.com/forum/attachment.php?attachmentid=158412&d=1295751999

 

Maar dan weet ik het vaak nog niet, zitten hier wel mensen die het meteen zien hoor.

Even wachten tot die van hun wolkje afdalen :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx MrMonkE,

 

Te kort of overschot zou vreemd zijn... Laatste 1,5 week goed gespoeld vorige oogst, Final solution gebruikt, flinke nieuwe top laag, buffertabs schimmels bacto perfect start etc.. nog nooit gehad dit.. staan er 6/7 dagen in... c02 was zonder toevoegen al 600 eerste dagen nu 500.. zal het ook niet zijn

 

Alhoewel.. wel wormenmest toegevoegd misschien dat dat te veel was...... 5 zakken lightmix en 1 zak wormenmest als nieuwe top laag op een bak van 3x1 meter 40 cm hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij iets als een calcium of magnesium blokkade, omdat er iets niet klopt in je wortelmilieu.

Te nat, koud of ph te hoog...

 

Maar ozon lijkt me ok niet gezond

 

Geef nog eens wat meer details als temperaturen dag nacht, voedingsgift enz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco

 

temp dag 24 nacht 24 eerste dagen laatste paar dagen dag 26 nacht 24, pas 2 keer water gegeven eerste keer na inzaaien 25 liter liter in de bak tweede keer 15/20 liter ongeveer tensio meters niet onder de 70 niet boven de 90. Eerste watergift bacto en wortel stimulator bac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt me geen overschot of tekort, dat gaat iets gelijdelijker.

Ik ken het beeld wel van een stekkenleverancier die voor levering zijn stek nog even met bladglans behandelde zodat het mooi glimde. Wat zich na een week dus vertaalde in dit soort verbranding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozon (O3) is inderdaad gevaarlijk / giftig op lange termijn. Het is leuk om geurtjes mee te verwijderen (in bv. auto's), maar dient daarna ook 24uur geventileerd te worden met 'normale' lucht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 FotH

waarschijnlijk ingegeven door een flinke ph afwijking ivm hergebruik en opwaarderen en het 'spoelen'

 

die ozon kan ervoor zorgen dat het erger wordt maar het is niet de oorzaak.

 

klik

 

staat beetje uitgelegd wat er nu gebeurt als de ph afwijkt met je P (wat calcium en magnesium opname verneukt oa) en met alles wat je in de bak gestopt hebt ben je misschien wat overdadig geweest en heb je de balans verstoord ergens

 

Wat ook heel goed helpt (niet dus) is dat de grond te koud blijft, ik had het toen met die hele strenge winter en een rondje op aarde bio en tabs, potten waren niet warm te krijgen en ik had heel veel van dit soort blad maar de planten deden het verder goed.

 

Je water, welke ph heeft dat zo uit de kraan en hoe 'lauw' is het water dat je geeft?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor het meedenken! Alles er maar uit geknald en nieuwe gedaan maar wat kan ik doen zodat dit niet weer gebeurd?

 

@FootOnTheHill

 

Bedankt! Nu kijken wat ik kan doen zodat niet weer gebeurd...

 

@Lostchild,

 

Ik zal kijken water is hier wel zacht, wordt wel verwarmd het water door vatverwarmer

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je kan doen zodat het niet weer gebeurt. Nieuwe aarde pakken, lightmix, schimmels, inwateren met bacterien, buffertabs erin. Ik herken je bladproblemen, bij mij was de oorzaak overbemesting, ook aarde hergebruikt, goede producten gebruikt om op te waarderen maar het was te veel, hierdoor kreeg ik te maken met een kalium blokkade. Bladeren werden dof van kleur, gingen radiaal draaien en gingen van buiten naar binnen verdorren. Ook alles na 5 weken eruit geflikkerd. Nieuwe aarde erin, zelfde toevoegingen en doorgaaan, staat er weer mooi bij nu. En zowiezo goed ventileren, je planten hebben een constante aanvoer van verse lucht nodig.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het nogal meevallen met de wegdraaiende bladpunten wat ook nog door TMV kan komen.

Echt te hoog in de voeding zit hij niet want dan had hij bovenin de planten ook wel veel verbrand blad gehad, en daar draaien de bladpunten vd grotere fanleaves hier altijd dan als 1e, daar zie je overvoeding altijd het 1e terugkomen bovenin de plant (ivm sapstroom).

 

Zonde dat je alles eruit gehaald hebt, dit herstellen (ik vermoedt dat je water te warm (21C is zat) is en de ph afwijkt) had je veel kunnen leren al had het je wel opbrengst gekost, nu loop je kans id toekomst er weer mee te maken te krijgen omdat je nog niet weet waardoor het kwam.

 

Gebreksverschijnselen


  • Kalium gebrek is eerst waarneembaar als donker groen blad dat later verandert in purper bruin

  • Chlorose en necrose verschijnen eerst aan de rand van de oudste bladeren. Later treedt dit ook op bij het jongere blad

  • Evenals stikstof en fosfaat is kalium ook mobiel via het floëem. Het jonge blad wordt daarom als laatste aangetast.

  • Chlorose verschijnt vrijwel altijd aan de rand van de oudere bladeren die dan vaak naar beneden krullen

  • In een later stadium gaat de chlorose via het weefsel tussen de nerven naar het midden van het blad en sterft het blad langs de randen af

  • In een later stadium verliezen de kleine nerven hun kleur, oudere bladeren verbranden en vallen af, jong blad wordt geel en blijft klein, de groei is beperkt en de afrijping is onregelmatig

 

Overeenkomstige symptomen


  • Tussen nerfchlorose is ook een symptoom bij magnesiumgebrek. Deze twee gebrekverschijnselen worden soms verwisseld. Vergeleken met magnesiumgebrek treedt kaliumgebrek meer op langs de bladranden en gaan vaker over in necrotische plekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Plantformer @lostchild

 

Bedankt ik denk dat het door de wormenmest komt wat een te sterkte toplaag heeft gecreerd (1 zak wormenmest 40 liter, met 4,5 zakken lightmix), maar het water was idd ook wat te warm! die nieuwe bladeren waren wel goed trouwens zoals lostchild aan gaf Super bedankt voor het mee denken hopen dat het niet meer terug komt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...