Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kaak

Adjust-A-Wing Large Op 1.44M2?

Recommended Posts

Goedenavond!

 

Vanavond kreeg ik mijn Lumatek 1000W HPS bulb binnen en dat is nog al een peer. Hij past dus niet in de Prima Klima Sputnik (125mm aansluiting) kap die ik momenteel gebruik voor mijn 600W lamp. Ik heb snel zitten kijken naar verschillende kappen bij online growshops en mijn conclusies zijn als volgt: (i) alle in Nederland verkrijgbare 1000W reflectoren gebruiken double ended bulbs van Philips en (ii) ik heb geen zin om weer te wachten op iets uit het buitenland.

 

Ik zit nu te denken aan de Adjust-a-wing large reflector want het is de enige Nederlandse reflector die goede reflectiewaardes heeft en 1000W bulbs kan passen.

 

Kan deze kap effectief gebruikt worden in een 120x120x200 tent? Hoe hoog moet de kap dan hangen? Hij is geadverteerd met dat hij heel dicht op te planten kan maar ik wil minimaal 75cm over houden tussen de kap en de toppen in een 2m hoge tent.

 

Elke feedback wordt gewaardeerd!

 

Hier past de 1000 watter dus niet in...

 

gallery_43296_18554_33586.jpg

 

Kaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Adjust kap is best groot voor een 120 tent en ook qua afzuiging moet je flink aan de bak dan.

Ik heb meerdere keren een Adjust gehaald maar toch steeds weer ingeruild op wat anders.

 

Beter een kap zoals je nu hebt (met afzuiging op de kap zelf, ideaal) scoren en dan maar ff wachten totdat ie uit buitenland komt of idd net zoals de rest een complete double ended gaan halen en deze (onrendabelere) bulb mooi retour ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je respons, lostchild. Die afzuiging op de kap wordt niet meer gebruikt. Dat glas (en het is borosilicaat glas, net als de HPS bulbs zelf) houdt 7% van het licht tegen en ik heb het bij 600W niet eens nodig (ik krijg de temperatuur niet boven de 26ºC want de planten koelen te hard). Ik heb een hele goede deal direct van Lumatek gekregen op een 1000W EVSA + bulb en zelfs nu ik een nieuwe kap erbij moet halen ben ik alsnog ruim 200EUR voordeliger uit dan met 1 van de DE fixtures.

 

Ik heb net met Greensell gebeld en zij denken dat die 1000W ook wel in de medium kap past. Ik ga dan alsnog pak hem beet 13cm overhouden van het eind van de bulb tot het einde van de kap (de kap is 55cm lang).

 

Ik ga iets bestellen voor het eind van de dag. Als iemand nog suggesties of tips heeft laat het me aub weten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucilu medium staat zelfs op dat er een 1000w onder mag, en dat is een kopie van de adjwing medium, dus dan zal dat wel goedkomen.

 

Primaklima Azerwing is ook een mooie adjwing medium kopie trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog nooit een 1000w single ended bulp in mn handen gehad, dus ik kan niet echt inschatten waar het probleem zit...

Is de lamp gewoon te lang, of is hij te dik dat hij niet in je huidige kap past?

 

Ff fotootje met de 1000w bulp samen met de 600w zou een hoop duidelijk maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp is echt schrikwekkend dik. Hij is 37cm lang van fitting tot eind en hier zie je hem naast een 600W.

 

gallery_43296_18554_2263989.jpg

 

De lucilu vindt ik te kort en bovendien zie ik dat ie maar tot 600W kan. Maar bovendien is hij ook 5cm korter en dat wil ik niet.

 

De Sputnik is idd het grotere broertje van die ik heb, maar dat is 2x zo duur als de AAW. Bovendien moet ik dan weer lang wachten en ik ben inmiddels wel ongeduldig. De Azerwing lijkt een goede oplossing! Vega Green reflectie en kantelbaar.

 

Heeft iemand ervaring met hoe breed deze kappen stralen als ze op diepte staan? Ik wil wandverlies minimaal houden dus zal ik op diepte stand gaan zitten, met de bulb zo laag mogelijk hangend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieptestand van de azerwing 1x1m, medium stand 1x1.40, wide 1x1.70 volgens de beschrijving.

 

 

Enne Damnnnn, die lamp is echt groot.... double ended is veel kleiner.

Ik doe (onder andere) ook iets met licht in het dagelijks leven, maar mijn 1000/1200w lampen zijn veel kleiner.

(Echter zijn die ook idioot duur, dus voor kweken niet interessant)

 

Die lucilu gaf ik ook meer als voorbeeld omdat ik er daar nog 2 van heb hangen, deze hebben een sticker waarop staat dat je er max 1000w in mag schroeven.

 

Gezien de diameter van de 1000watter vraag ik me wel af of de lamp niet de kap raakt zonder de fitting tlager te monteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x1 footprint is wel ideaal in mijn 120x120 tent! Ja de lamp is echt moeilijk groot. Had natuurlijk liever een DE armatuur gehad maar dag was een stuk duurder uitgevallen. Goed dat je het zei van de fitting, ik heb even gebeld en het zou goed moeten zitten. Kom volgende week maar even kijken in m'n kweekverslag, hopelijk zien we hem dan in actie!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook een large wing in een 1.20 op 1.20

 

maar dan met 2 fittingen en lampen, 1 van 600w en 1 van 400. 1000w dus.

ik denk dat de temp bijna het zelfde zal zijn als met een enkele 1000w bulp

ik hield met 350m3 de temp mooi onder controle dus lijkt mij geen enkel probleem voor jou

 

wel moet je erop letten dat de wing heel breed straalt maar aan de voor en achter kant is dit veel minder dus

een tent van 90 op 1.50 ( mammoth geloof ik ) zou een betere oplossing zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Dragon, ik zat ook naar die kap te kijken maar zelfs op diepte stand leek me dat veel te breed op 120x120. Ik weet dat ie in de lengte wat licht verliest maar ik hoop dat hij op diepte stand mooi 120cm breed kan bestralen. We gaan het zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je wilt dat je minder breed straalt moet je hem lager hangen... 1000w is goed te doen op 50/60cm met spreader dan valt de breedte straling ook wel mee.

 

ik denk niet dat er een kap is die exact 1.20 m breed straalt en geen cm meer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...