Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

timmehh

Gorilla Lite Line 120X240

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

ik ga een nieuwe tent aanschaffen: Gorilla lite line 120x240x230

Waarom de lite line?

Omdat ik met de normale niet de extentie kit kan gebruiken, dan kom ik op 240 uit en mijn plafond kan maar tot 238.

 

Nou natuurlijk de vraag welke lampen ik er in ga hangen....

 

Ik zat zelf te denken aan 3x600 Dimlux extreme evsa 400volt (+maxi/temp/lucht)

 

Maar twijfel of ik niet beter 2x1000 dimlux kan nemen (moet dan alleen even de maxi/temp/lucht uitstellen omdat die lampen toch net even iets duurder zijn...)

 

Wat denken jullie?

 

Groeten,

Timmehh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de budget tenten van welk merk dan ook teveel licht doorlaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom maar drie lampen? 4x1000W moet lukken. ;) of anders 4x Gavita 750W, die kun je nog wel bestellen in het buitenland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een onzin

 

3x600 is de max in deze tent, met genoeg koeling kan meer, maar dat gaat hem niks extra's opleveren, ja extra stroomkosten

 

2000 kan ook maar zou ik zonde van de hoogte vinden

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

de wanden trekken ook nog naar binnen

dan blijft er van die 120x240 ongeveer 105x220 over

 

kan wel, maar je pakt weinig gewicht voor dat aantal watts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso ben ik het er niet mee eens, maar ik geef wel toe dat ik nooit groter dan 1 lamp heb gekweekt dus waarschijnlijk wordt dit niet serieus genomen. Maar je umol s-1 m2-1 gaat op 813 zitten als je 400V 600W EL green powers gebruikt, en op dit punt neemt de fotosynthese nog bijna lineair toe met meer umol/s. Je kan dus wel degelijk meer dan 600W per 1.44m2 gaan zitten dus al helemaal meer dan 3 in de tent! Ja, tuurlijk haal je 1 op 1 met die opstelling maar je gaat alsnog meer profit draaien met meer lampen.

 

EDIT: Sorry guys! Had het verkeerd gelezen en dacht dat het 240x240 oppervlak was! Haha, negeer alles wat ik zei.

 

Ik zou 2x 1000W nemen maar het licht aan de reflector en wat voor footprint die achter laat. Vierkant of rechthoekig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat ik het wel met Rodja eens ben, nog niet bij stil gestaan dat de tent nog naar binnen trekt, denk dan de 3x 600 beter is.

 

@kaak

De footprint van de dimlux 1000 is meer rechthoekig (ongeveer zoals de gavita 1000)

 

@Rodja

 

Waarom zonde van de hoogte? De dimlux 1000 ie helemaal gelijk met de kap, niet zoals de gavita die nog even 30 cm ruimte in beslag neemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...