Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joopie

Spintbestrijding

Recommended Posts

In het kader van onze voortdurende strijd tegen de spint:

heeft iemand ervaring met produkten die als werkzame stof acequinocyl hebben zoals Bayer Cantack ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik niet. Maar gebruik je ook roofmijten? Dit is wel de meest sustainable oplossing. Ten eerste spray je niks op de planten wat mogelijk systemisch wordt opgenomen. Het kan zijn dat, ook al zit je niet in de bloei, dat zo'n middel opgenomen wordt in de plant en daar ook zal blijven totdat jij of iemand anders de vlam er in steekt. Roofmijten houden ze onder controle op een natuurlijke manier. Je zal er niet echt van af komen maar ze zullen als het goed is niet overnemen. Ze zij ook veel beter voor het milieu (ik lees dat acequinocyl zeer toxisch kan zijn voor ongewervelde water dieren...) .

 

Tetrix van www.entocare.nl is speciaal gekweekt om LV van 40% aan te kunnen. Je kan ook roofwantsen bestellen of beter nog allebei. Ik kreeg vorig jaar spint in de tent en had binnen een week de roofmijten. De spint bleef wel maar ik had maar een paar draadjes rond sommige toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt zeer goed, alleen niet op toppen spuiten want dan gaat karma je vroeg of laat ten deel vallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

5x aanbevole ndosis knoflookextract doet wonderen- vraag in de betere growshop - ben het merk vergeten

10x is ook terminaal voor de meest elledinge rose kasspint, maar dat is niet zo fijn voor de plantjes, als overleven volwassen planten dat met gemak; het lijkt toch iets met de plant te doen ; de smaak verandert iets , geen knoflooksmaak , maar andere expressie van terpenen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rogis garlic kan je gebruiken. Biologisch en eens per week meegeven met je voedingswater.

Door de smaak en de geur gaat spint en trips lopen en verlaten de verstopplekjes.... ze doen niets meer aan je planten.

.Evt ook te gebruiken in combinatie met roofmijt..en zijn zo een gemakkelijke prooi voor roofmijt.

Google maar eens "rogis". Verkrijgbaar bij veel tuinwinkels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onzin !! Vorige ronde gebruikt meer dan aangegeven staat op verpakking werkt voor geen moer 5l voor 100 euro iedere voedingsbeurt meegegeven..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onzin !! Vorige ronde gebruikt meer dan aangegeven staat op verpakking werkt voor geen moer 5l voor 100 euro iedere voedingsbeurt meegegeven..

Jammer dat t niet gelukt is El Capitano. Het punt is dat van die rogis garlic de spint niet dood gaat... hij/zij stopt met eten....stopt met eitjes leggen...en zit stil (maar je ziet m wel nog op de plant)..Het punt is dat je de spint de mogelijkheid moet geven om weg te kunnen. Door bijvoorbeeld bamboe stokjes tussen je planten zetten of een krop ijsbergsla door midden snijden..deze tussen je planten in hangen (spint moet over kunnen lopen) een dag of 2 later een plastic zak om de sla en weggooien. Paar keer herhalen dan zal je zien dat je op een milieuvriendelijke manier van beestjes afkomt (werkt niet alleen tegen spint maar ook tegen thrips) Oh ja...die bamboestokjes ook vervangen of goed schoonmaken. veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boefje in mn kweekperiode al heeeel wat spul gebruikt chemish/biologish afwisseling..

Tot nu toe werken de beestjes (roofmijt) altijd bij mij.

 

Edited by El capitano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet je niet zeggen op internet, stupid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook weer last van spint op een ander plekje.

 

Ik heb even geen toegang tot roofmijt of roofwant en ik vertik het gif te spuiten.

 

Wat kan ik doen? Het zit nog in een rustige fase (geen webben, ongeveer 4 a 5 spintjes zie ik onder op het blad lopen)

 

Ik heb het wattage al wat teruggeschroefd (van 1150 naar 1000) om de temperatuur te laten zaken, maar dat vertraagt die klootzakken alleen maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nat houden. Daar houden ze ook niet van.

Druppeltje dreft doet ook al wonderen. Verder werkt neem ook wel (wel oppassen met verbranding) En volgens sommige doet essentiele olieen ook het één en ander (vooral rozemarijn)

 

Boefje in mn kweekperiode al heeeel wat spul gebruikt chemish/biologish afwisseling..

Tot nu toe werken de beestjes (roofmijt) altijd bij mij.

En t.c.h. heeft mij 2 goede flesjes geleverd echt top spul. Wel 50euro p flesje(zon heel klein flesje) afkomstig uit belgie

 

Dan zou je er toch geen last meer van moeten hebben. Of heb je alleen maar contact gif gebruikt en niet alles geraakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook weer last van spint op een ander plekje.

 

Ik heb even geen toegang tot roofmijt of roofwant en ik vertik het gif te spuiten.

 

 

Blauwzuur water maken met een paar teentjes knoflook.

 

Paar teentjes knoflook in stukjes snijden en een dag in water laten trekken. Onverdund spuiten dan houd je het redelijk onder controle.

Edited by Worm
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook weer last van spint op een ander plekje.

 

Ik heb even geen toegang tot roofmijt of roofwant en ik vertik het gif te spuiten.

 

 

Blauwzuur water maken met een paar teentjes knoflook.

 

Paar teentjes knoflook in stukjes snijden en een dag in water laten trekken. Onverdund spuiten dan houd je het redelijk onder controle.

 

 

maar hoeveel teentjes op hoeveel water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5-6 flinke tenen op 0,5L water.

 

Let wel dit is een lap middel, spint gaat er niet dood van...

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet nog een maand, dus als ik daarmee een uitbraak kan voorkomen dan graag ;-)

 

 

heeft het overigens nut knoflook plantjes te planten tussen je dames? Ik las ergens dat dat ze ook buiten de deur houdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of je zover in de bloei nog wilt spuiten. Knoflook smaak in je buds en door de vochtigheid rot lijkt mij niet echt wenselijk.

 

Knoflook planten tussen de dames nog nooit gedaan dus of het werkt kan ik je geen antwoord op geven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

plaats stokjes tegen je toppen aan, en laat deze behoorlijk uitsteken

spint kruipt bij de stok omhoog en kun je afpoetsen

slablad tussen je planten leggen; daar trekt de spint naartoe

combi is; slablad in stok boven je top hangen.

stok moet contact met je top maken, ze moeten er wel in kunnen kruipen

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap die spintmijten niet, waarom kruipen ze überhaupt op de wietplanten als ze liever hogerop op een stok zitten? Dergelijke methodes geloof ik niet in, was het maar zo eenvoudig.

 

In mijn optiek zijn er maar twee methoden om van spint af te komen: tijdens de groei spuiten met gif of kweken uit zaad (met alle andere nadelen erbij die erger zijn dan spint)..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga voor een uitgebreidere versie van optie 2 om definitief van mijn spint af te komen:

 

ALLE besmette ventilators, potten, filters, slangen, afzuigers, tenten, lampen/kappen, droognetten enz. enz. gaan deze week de container in, de lege kweekruimte ga ik volledig ontsmetten met dettol/bleekmiddel.

Dan 2 weken de boel laten rusten, daarna alles nogmaals grondig ontsmetten voordat de nieuwe tenten erin gaan..

 

En ik ga nu zelf moeders maken/selecteren uit zaad, zodat niet met de eerste de beste stekken de ellende terugkeert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf stekken maken heeft nu ook bij mij prio1

 

Ben dit gezeik elke keer zat. Nu al 3 rondes achter elkaar spint en meeldauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...