Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Raúl Reyes

Gezocht: Grote Opbrenger, Korte Bloeitijd, Rotbestendig, Makkelijk Te Stekken, Die Niet Te Veel Strekt...verkocht Als Regulier Zaad.

Recommended Posts

Gezocht: Grote Opbrenger, Korte Bloeitijd, Rotbestendig, Makkelijk Te Stekken, Die Niet Te Veel Strekt...verkocht Als Regulier Zaad.

 

Ik was altijd redelijk tevreden over Critical van Royal Queen Seeds. De plant veel van de kwaliteiten als beschreven in de titel. (Behalve dan het stekken, dat is namelijk geen succes gebleken met fem. zaad. Al heb ik dat wel geprobeerd!)

 

Nu heb ik wel redelijk wat rot problemen met de Critical, vooral in de laatste weken. Hierdoor moet ik rot wegknippen en voortijdig oogsten. Nu in de herfst lijkt dat nog erger! Veel sporen van rot in de lucht denk ik, door afgevallen bladeren die aan het wegrotten zijn.

 

Ik gebruik een ontvochtiger van zibro, verwatm in de donkere periode, max temp 29C, min temp 20 C, en vocht percentage is hierdoor ook onder controle.

 

Enige is dat ik werk met blumat, het kan dus zijn dat de planten in de donkere periode ook water krijgen, zou dit rot kunnen veroorzaken?

 

In elk geval ben ik nu op zoek naar een andere strain. Ook omdat ik graag zelf stekken wil gaan maken uit een geselecteerde moeder. Ik heb een lage ruimte, dus de planten mogen niet te hoog worden!)

 

Na veel research zijn de volgende strains mij opgevallen.

 

Power Plant van Dutch Passion. (strekt misschien wel veel)

 

Northern Lights X Skunk #1 van Ceres seeds

 

c99bx1 van Mosca (afleiding van Cinderella 99 die bij mijn weten alleen fem. te koop is.)

 

Casey Jones van Devil's Harvest seeds.

 

Heeft iemand ervaring met 1 van deze rassen? Voldoen ze aan de criteria als in de titel omschreven?

 

Ben benieuwd naar jullie info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet slimmer de oorzaak aan te pakken, waarom is jouw lucht zo vochtig?

 

 

(en snachs water geven maakt het wel erg nat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer je max temp te verlagen

5 graden verschil tussen dag en nacht is ideaal 19 en 24 graden zou ik je aan willen raden ( dag en nacht)

dan heb je ook minder rot

amnees duurt wat langer( of je moet er iets meer per m2 zetten en meteen 10 uur aan en 14 uur uitgaan m dan ben je wel in 8 a 9 weken klaar)

9 graden temp verschil levert op het einde teveel condens op

probeer de lucht die er in gaat iets voor te verwarmen net voor de lamp uitgaat

dan compenseer je voor de hoge lv als de lamp uitgaat

 

edit - snachts water geven = niet zo handig

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips mannen! Met blumat s'nachts geen water meer geven kost wel weer werk. Bijvoorbeeld met een watertimer van gardena ertussen Had ik bedacht.

 

Echter.... Enige tijd geleden heb ik eens 3 strains te gelijker tijd gezet ipv alleen Critical: Ook Skunk#1 en Moneymaker.

 

Critical had veel rot,

Skunk #1 nauwelijls rot,

Moneymaker helemaal geen rot!

 

(Ik heb redelijk wat ervaring, toegepast in mijn ruimte, al kan het natuurlijk altijd beter dus tips blijven welkom!)

 

Ik denk dus dat de strain Critical veel met het rot probleem te maken heeft, blijkt wel uit bovenstaande.

 

Vandaar dat ik op zoek ben naar nieuwe strain uit reg. zaad. Iemand ervaring met strains genoemd in eerste post?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees is behoorlijk rotbestendig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt , maar ik kon het niet laten om zijn klimaat al hoofdreden voor zijn zoektocht te zien

dikkere afzuiger+ groter filter is trouwens ook geen verkeerde oplossing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powerplant (pp) voldoet wel redelijk aan die eisen volgens mij.

Echter haze soortjes leveren per gram meer geld op...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haze is een no go jongens zoals beschreven weinig hoogte beschikbaar..

 

NLX of PP

 

Beste opties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jups... PP wordt ook weer wat meer om gevraagd door de handel hoor ik de laatste tijd.

Ben ook weer eens een rondje PP aan het draaien, omdat ik geen Amnees stekken wilde kopen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken van amnees slaan nergens op he ? Prijstechnies gezien...

PP is inderdaad wat aantrekkelijker geworden..

Maar draai nog steeds amnees

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet ook weer amnees volgende ronde hoor, dit was een zijsprong omdat ik het met amnees nog niet helemaal kon worden de afgelopen rondes exclusief de laatste.

De laatste bracht me eindelijk wat ik wilde zien, echter stonden de PP mama's en de stekken daarvan toen al in de tent.

Mijn PPs zijn lekker klein gebleven, en is een mooi uniform veldje geworden ook.

Ong 10 per m2 gezet, minder had ook gekund maar ik had ze toch...

Nog een week of 6 dan weet ik of het ook financieel de moeite geweest is, leerzaam proces was het in ieder geval wel met het zelf maken van stekken enzovoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor info allemaal!

 

Wat het wel of niet op zou brengen per gram wil ik even buiten beschouwing laten, het is hier immers een doe het zelf hobby forum.

Haze heeft mij nooit zo getrokken en mijn hoogte is idd zeer gering. Ik heb het liefst indica dominante hybride rassen. Snelle bloeiers die veel brengen

in korte tijd.

Ik heb voor nu 13 pp fem ontkiemt, en ik ga denk ik mijn reveged critical mass planten afbloeien.

In een apart hokje kan ik dan eventueel een nieuw moeder projectje voorbereiden. Ik denk dat het old school genetica wordt. Duurt alleen allemaal zo lang, een goede moeder selecteren uit zaad. En je moet zo veel planten in leven houden voor je weet met welke je verder wilt.

 

Crimson Fart bedankt voor de links! Ja sommigen kiezen nog voor die oude genetica, opbrengt/tijd ratio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

skunk soortjes zijn over het algemeen best hittebestendig te noemen, en hebben in elk geval ook nog wel wat interessants voor de klant ten opzichte van pp

 

misschien dat je een ouderwetse bigbud kan vinden

die is - als je genoeg afzuiging hebt- opvallend leuk qua opbrengst , en is qua aroma interessant genoeg

10 dagen spoelen en lv zo laag mogelijk laatste dagen , en je hebt een prima kilo knaller

 

 

pp leent zich trouwens ook om te verkopen als welke soort dan ook , omdat er zon slap kut aroma in zit

pp is wat mij betreft dikke NO-NO

ik ontwijk mensen die dat roken , kweken of verkopen

liever mijn tijd en energie steken in iemand die iets lekkers kan waarderen

PP is de gemakklijkste weg

de weg zonder weerstand

de scheet met verassing die je niet hoorde aankomen

 

ga liever voor iets lekkers, iets dat je met plezier rookt

liever 4 ons voor 6 eu p gram dan 6 ons voor 4 euro per gram

 

 

 

succes

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie zegt dat haze te hoog wordt???? dit ligt tog echt aan de kweker...bij mij worden ze gemiddeld niet hoger dan een meter en dan brengen ze nog meer op dan iemand die ze 1.50 meter laat worden..

 

haze is op alle vlakken het beste, kweekgemak, kan heel wat hebben ( warm/koud ) brengt veel op en rookt lekker

enigste nadeel van haze is dat je er mee word dood gegooid, iedereen kweekt haze :thumbsdown:

daarom maar eens iets anders genomen om de kudde schapen te verlaten :likken:

 

ik zelf ga expirimenteren met sensi skunk deze schijnt ook goed op alle vlakken te zijn, gemak , opbrengst , smaak . maar daar moeten we nog achter komen

 

heb ook pp staan maar dit trekt op niks ziet er langs geen kanten uit , slechte structuur en lelijke behaarde kut toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doublefun heet niet voor niets doublefun,buiten of binnen nauwelijks tot nooit rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casey Jones +1

 

Deze durft wel nogal te strekken, maar heeft een heerlijk aroma. Heb haar een keer gekweekt van The Devil's Harvest. Is zeker de moeite.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat geld ook voor mij CF, een heerlijk aroma met grote opbrengsten en geen rot gespot.

 

Ik heb De Rollex OG kush 2 rondes gehad groeit als een sativa en kreeg er meer voor dan Amnesia .

 

Ozzoes kan wel wat vertellen over het aroma en uitwerking ervan , ik vind het niet te beschrijven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kollosus lijkt mij ook echt leuk om te groeien

 

Enige waarbij ik meer krijg voor mn a haze is strawberry haze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...