Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Raúl Reyes

Stekken Maken Van Reveged Moeder Uit Zaad, Do Or Don't?

Recommended Posts

Ik heb 18 Critical Mass zaden (reg) laten ontkiemen op 12/12. Na eerste bloeiverschijnselen direct op 24 uur licht gezet. 8 vrouwtjes over gehouden maar ze zijn wel gaan revegen. Ze revegen wel,maar het isgeen freek-show,geen 1 vingerige bladeren.

Het was de bedoeling om hieruit 1 moeder te selecteren. Ik had dus na het revegen stekken willen snijden om met deze een bloeironde te doen en zo de beste plant als moeder te selecteren.

 

Iemand ervaring hiermee? Door te googelen en te kijken op icmag ben ik gaan twijfelen over het succes van deze werkwijze. Ik denk namelijk tot de conclusie te zijn gekomen dat de stekken geen strekfase zullen krijgen. Dat wil zeggen: dat ze direct na omschakeling op 12/12 zullen gaan bloeien. Volgens de verhalen op icmag zou men de stekken op deze manier bijvoorbeeld tot 40 cm moeten laten groeien als men dit als eindlengte wenst.

 

Ik overweeg nu om deze planten af te bloeien, wel enkele stekken te nemen en om dan van de beste plant eventueel fem zaad te maken met lesbian secret.

 

Voor mijn Top moederplant zal ik dan een nieuw project moeten opstarten uit reg zaad. Gewoon op 18/6 en dan een stek nemen per plant en deze afbloeien. Meer werk maar misschien wel beter eindresultaat?

 

Wie heeft ervaring met het snijden van stekken van een reveged moeder, liefst ook ontkiemd op 12/12 en direct na eerste bloeiverschijnselen op 24/0.

 

Ik ben heel benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

ik heb wel es hele planten na de hele bloeicyclus gerevegd en een tweede keer afgebloeid .

de tweede rondje hadden ze heel veel kleine topjes maar de wiet vond ik een mindere werking hebben .

en er zat idd niet veel groei en strek meer in .

een tweede bloei is wat mijn ervaring betrefd niet de moeite waard .

de amerikanen noemen dat monstercroppen btw.

het is ook niet ondenkbaar dat ik de techniek niet goed beheers .

maar mischien als je ze stekt dat het wel werkt .

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel stekken van bloeiende planten genomen. Zelfs stekken van planten op het moment van oogsten. Die gingen wel iets sneller in de bloei dan "gewone" stekken, maar zeker niet "meteen". Het duurde toen 7 dagen ipv 10 dagen. Staat me niets van bij dat ze minder strekten tijdens de overschakeling, maar dat zal ook wel iets minder geweest zijn aangezien ze sneller overschakelden.

 

Ik vond het niets omdat de planten gewoon veel teveel iele takjes kregen. Dat gaf wel veel toppen, maar dan wel toppen zonder behoorlijke stam om er ook een behoorlijke top op te krijgen. Het was hoe dan ook een van mijn slechtste rondes.

 

Begreep van een andere kweker (ander forum) dat als je weer stekken neemt van die gerevegde stek dat je dan wel weer gewone stekken krijgt. Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me ook wel logisch. Die wilde vertakkingen en andere reveg ellende zijn geen gevolg van veranderde genetica, maar een gevolg van dat de bouw van de plant wordt verwoest door dat reveggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de antwoorden:

 

@ Macerror: Je hebt dus een vo'ledige revege gedaan. Helemaal afbloeien en dan revegen. Misschien zijn in mijn geval de effecten anders omdat ik na aller eerste bloeiverschijnselen heb gereveged. De plant heeft bijna niet gebloeid, wel veel gestrekt tijdens revege proces.

 

Bij mijn weten is monstercroppen: Een stek nemen van een moeder die net bloeit. De stekken zullen dan wortelen en direct gaan reveggen. Door dit reveggen krijgen ze heel veel uitlopers en dus heel veel topjes. Dit heb ik op Amerikaansefora en icmag gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras: Bedankt voor je antwoord! Mijn bedoeling is om inderdaad te wachten tot de planten helemaal klaar zijn met reveggen en weer volledig in het vegetatieve stadium zitten.

 

Ik heb op Icmag gelezen dat deze planten niet zouden strekken.

 

 

op pagina 2 wordt dit besproken

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=234924

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

ik heb idd een volledige reveg gedaan .

en bij monstercroppen nemen ze stekjes van de bloeiende plant (dat moet eigenlijks binnen 30 dagen heb ik gelezen )

bij die volledige reveg kregen de planten idd heel veel iele steeltjes en dus heel veel kleine topjes .

wat meer knipwerk opleverd op zich niet zo n groot probleem maar de wiet was beduidend minder heftig dan bij de eerste bloei .

of het moet zo zijn dat ik inmiddels meer verslaafder was zodat ik het niet mierk .

ik heb ook wel es planten gehad die ongewenst gingen reveggen met de lichtcyclusverandering van binnen naar buiten en die bloeide je dan wel af .

maar als ik reveggers aantref dat zie je soms opeens aan zo n halve maans blad scheur ik ze meteen uit de pot .

word toch nooit meer wat .

je kan er vaak nog wel lekker waus van worden maar dat tibetaanse knipwerk ik begin er niet meer aan .

reveggers GROENE KLICKO !!!!!!!!

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...