Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El capitano

Random Vragen

Recommended Posts

Hee mensen..

Volgende ronde wil ik co2 en een irrigatiesysteem aanleggen

 

Mijn eerste vraag: hoe weet ik hoeveel iedere plant krijgt straks in het begin met iirisysteem ?en hoe word dat geregeld ?

 

Idem eigenlijk met co2 ..hoe zorg ik ervoor dat hij snachts geen co2 geeft ? Is dat d.m.v een tijdklok?

 

Gr

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met druppelaars gaat werken moet je als je alles aangelegd hebt een druppelaar in een maatbeker steken en dan het systeem laten pompen

dan bij houden na hoeveel minuten hoeveel ml je hebt, je wilt bijv een halve liter dan tel je de minuten voordat je een halve liter hebt bijv 15 minuten en daar stel je dan je klok op in

 

ik zelf vind het een gedoe omdat je niet precies kan doseren tenzij je een klok hebt die per minuut te schakelen is

 

co2 zelfde verhaal dat werkt ook met een tijdklok maar ook via een co2 controller van dimlux bijv dan gaat de klok pas aan bij inschakelen van de lampen, om de co2 zelf te doseren gebruik je een drukventiel die je af kan stellen naar de juiste dosis co2 ( met een fles )

 

hoeveel draai je eigenlijk als ik vragen mag want ik kan je adviseren pas met co2 te werken als je de rest onder controle hebt, bijv als je continu 1 op 1 draait dan pas co2 gebruiken want als je nu bijv 0.5 op 1 draait kan je beter zorgen dat je eerst de 1 op 1 zonder co2 haalt, dan pas haal je het optimale eruit en kan je 1.5 op 1 draaien dus met 10 lampen 9k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal nu 0.85 enige waar ik meestal mee zit is de temp vandaar de aanschaf van oc

 

Maar in mijn groote is gr / m2 eerder van belang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Want ik kan ook 2 lampen ophangen op 6m2 dan zal 1 op 1 veel gemakkelijker te halen zijn bijvoorbeeld.

 

Ik zit nu op een nieuwe locatie dus kan ik je nog niet zeggen...pas als ik geoogst heb en is ook mn eerste rondje cocos maar kheb daar verder geen problemen mee. Alles verloopt volgens plan behalve temp ben ik noet tevreden over.

 

Kheb 600 watt m2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal leg je je druppellaar systeem in een ringleiding zodat de druk overal gelijk is.

 

Wat co2 betrefd ligt t er ook aan wat voor systeem je wilt gebruiken.

Gebruik t zelf niet maar weet wel dat het geen wondermiddel is je kan volgens mij beter zorgen dat je nu eerst het max bereikt. En daarna eventueel co2 gaan gebruiken maar weet wel dat t met co2 ook fout kan gaan..

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mijn ogen is co2 meer voor mensen die 10 van de 10 keer meer dan 1 op 1 halen en er geen gram meer uit kunnen halen, daarom stappen ze over op co2 omdat je dan wel meer er uit kan halen

 

maar ik weet ook iemand met te veel geld die dacht een klapper te maken en gelijk met co2 beginnen maar daar kwam nog minder af dan met spaarlampen

 

ik zelf durf me vingers er niet aan te branden, paar rondes terug 110 gram per plant en laatste ronde 90 gram per plant dus ik zie ook dat het niet nodig is, als je alles onder controle hebt gaat zonder net zo goed!

 

maargoed er is ergens een how to op dit forum over co2 kweken met uitleg over temp rlv bladtemperatuur dauwpunten enz

 

http://www.wietforum.nl/topic/22619-kweken-met-co2/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga eerst maar eens alle verslagen opzoeken/lezen waar Racker zich mee bemoeid heeft... dan heb je al 90% van de benodigde info in je zak.

(Er zijn nog een paar goeie CO2 kwekers geweest op dit forum, maar de verslagen van Racker zijn een mooi uitgangspunt volgens mij)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje scirocco heb al aardig vaak de zoekfunctie gebruikt maar als ik t op google intik krijg ik meer bruikbare resultaten van deze site dan dat ik de searchfunctie hier pak..

Gelijke druk is niet nodig alleen ringleidingen als je drukventielen hebt gaan ze pas open op 1,1 bar was het geloof ik uit mn hoofd.

Voor de rest lees ik heeel veel maar als sommige dingen mij niet duidelijk zijn vraag ik erna.

En als ik van die 0.85 1 wil maken moet ik dus mijn temp onder controle zien te houden.. dat kan dus d.m.v oc co2 zie ik als extra en 1 experiment..

De jongen van tch heeft mij geadviseerd niet boven de 800ppm te komen en alles heel rustig opbouwen en afbouwen anders verlies je de compactheid van je toppen.

In eerdere gelezen topics las ik dat mensen niet boven 1100 ppm moesten komen dus daar zou ik mee moeten gaan experimenteren..

Wellicht ga ik misschien n verslagje bij houden zodat ik jullie hulp kan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, maak het jezelf niet te moeilijk, 1 stap tegelijk....

Eerst het spelletje met de opti erbij doorkrijgen, als je in de buurt van of over de 1/1 komt zonder problemen pas co2 erbij.

Anders kom je er bij problemen nooit achter wat er nou mis gaat als je je hele systeem incl opgebouwde ervaring ineens omgooit.

 

Als ik het goed begrepen heb is co2 echt een extraatje als je alles 100% onder controle hebt, en verder nergens meer noemenswaardige winsten kunt behalen.

Je kan er ook heel veel mee verkloten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met CO2 werken en kweken is heel gemaklijker man..als je het nooit hebt gedaan zou ik gewoon met 600 ppm beginnen en elke week dat je mooi resultaat ziet doe je er 100ppm bij tot je bij 900 komt dan moet je ec ook rond de 2.3 2.6 zitten elke waterbeurt dus als je 900ppm 2.0 ec dan blijf je ook op 2.0 doe je 1100 1000 ppm 2.3.je hebt een goed schema van dutch pro daar staat hoe veel ppm je moet geven en hoe veel ec maar dat is wel voor gevorderde kwekers want zij beginnen met 900ppm en stoppen met 1150ppm.maar als je een oc hebt dan is het wel handig om CO2 erbij te nemen rustig op 600ppm kweken tot je mooie planten ziet kijken NAR je planten vinden ze het lekker gaat het goed geen gele bladeren dan 100ppm erbij..het is echt niet zo moeilijk gewoon doen maar wel veilig alles met teflon etcetera....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet uit veel lezen dat je rustig je ppm opbouwen een must is..doe je dit te snel verpest je al snel alles mocht ik beginnen zou ik mn oc de eerste 4 weken gewoon 28 graden laten aanhouden en dan in week 4 met 500/600ppm beginnen en dan op t gemakje weekelijks opvoeren.

 

Als je niet in t diepe springt leer je ook nooit zwemmen.

Bovendien heb ik jullie als badmeester toch ? :D

 

En smoke met teflon bedoel je de veiligheid van de wanden i.s.t warm worden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien n raare vraag maar kan iemand mij wat nuttige topics van racker linken ken ze echt niet vinden ??? Kut search functie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

26 grade 600 ppm nog beter..

 

Ik weet uit veel lezen dat je rustig je ppm opbouwen een must is..doe je dit te snel verpest je al snel alles mocht ik beginnen zou ik mn oc de eerste 4 weken gewoon 28 graden laten aanhouden en dan in week 4 met 500/600ppm beginnen en dan op t gemakje weekelijks opvoeren.

 

Als je niet in t diepe springt leer je ook nooit zwemmen.

Bovendien heb ik jullie als badmeester toch ? :D

 

En smoke met teflon bedoel je de veiligheid van de wanden i.s.t warm worden ?

nee teflon is voor je gas aansluiting dat moet je altijd gebruiken en als het gemonteerd is ff checken of het niet lekt kan je doen door een beetje sop op te doen als je belletje knappen zit er een lek dan moet je opnieuw teflon tape en checken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf doe 28 graden 800ppm dus 29 900ppm en 1000ppm 30 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet echt een opstelling ik kijk om de week naar me planten als het om CO2 gaat dus begin met 600 ppm in de tweede week van de bloei dan is de strek er al beetje uit dan per week opvoeren met 100ppm en bij 1100 is de limit...probeer altijd genoeg water te geven Laat ze nooit te licht worden je potten ...ik doe t op cocos..

Share this post


Link to post
Share on other sites

We doen t t zelfde hou je ook verslag bij ?

 

Met opstelling bedoelde ik aantal potten welke maat aantal lampen m2 ?

Semi/gesloten

Zuig je nog extra af ? Hoeveel kb box ?

600watters of 1000?

Dimlux of adjust a wings

Irrigatie of handwerk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig loop ik met precies dezelfde vraag over CO2.

 

Kan je eigelijk ook tegen de vlakte gaan als je het verkeerd aansluit of zo?

 

Is wel een interessante vraag trouwens wat een wietplant aan CO2 op kan nemen, het kan de plant een beter imago bezorgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat de max aan 1500ppm zou zitten al het extra heeft geen meerwaarde meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt net of de topics van Racker weg zijn. Misschien kijk ik verkeerd hoor,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We doen t t zelfde hou je ook verslag bij ?

 

Met opstelling bedoelde ik aantal potten welke maat aantal lampen m2 ?

Semi/gesloten

Zuig je nog extra af ? Hoeveel kb box ?

600watters of 1000?

Dimlux of adjust a wings

Irrigatie of handwerk?

op dit moment een 3500pro 3 6x600 watt 25 liter potten op cocos voeding deze ronde dutch pro...1000m3 filter 1500kist.en normale mark Travos na deze ronde gaan er dimlux in 600 watt6x..ik hou geen verslagen bij maar kan je vertellen dst ik 60x bleu Dream heb zitten in jeffies tot de wortel eruit springt dan gelijk op 12/12......ben bang dat zo een verslag straks te dichtbij komt risico's tegenwoordig zijn te groot...

 

Toevallig loop ik met precies dezelfde vraag over CO2.

 

Kan je eigelijk ook tegen de vlakte gaan als je het verkeerd aansluit of zo?

 

Is wel een interessante vraag trouwens wat een wietplant aan CO2 op kan nemen, het kan de plant een beter imago bezorgen.

als je je gasfornuis kan aansluiten zonder dat er gas lekt dan lukt de generator aansluiten zeker!!het is het zelfde...en ja tuurlijk kan je tegen de vlakte gaan maar dat kan ook als je je gasfornuis niet goed aansluit en er lekt gas...altijd teflon gebruiken en goed nakijken met een sopje..
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...