Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Anon5710

2X Chocolate Cheese (Eskobar Seeds) 400Watt Hps - Sannies Way

Recommended Posts

Gegroet,

 

Ik ben gestart met de winterkweek van 2015-2016 met de Freebies die ik gekregen had bij herjuna.

Chocolate cheese, het combineert 3 van mijn favoriete zaken, Ik kon niet weerstaan. :-)

 

Dit is mijn 2e kweek, uiteraard weer voor persoonlijk gebruik. Enkele factoren dat we verbeterd hebben t.o.v de vorige keer.

 

1) De groeipotten dit keer wel volledig gevuld. (40l inpv 20l). De grond is hergebruikt maar goed behandeld met "Complete Organics" (light schedule) en een gezonde dosis bacto en 4 buffertabs.

 

2) De boven grond bevochtigen (platenspuit) en beschermen tegen uitdrogen & langs onder water geven.

 

3)Minder water geven en de wortels beter laten zoeken.

 

4)Een vochtiger klimaat onderhouden in de eerste weken.

 

5)Een verslag bijhouden.... vorige keer wist ik niet meer goed hoelang de bloei al bezig was.

 

Ik heb de zaden in een kiempot gestoken, goed vochtig gehouden en er continue een spot (40W ?) er boven gezet. Dit behaalde een goede constante temperatuur. Dit is gebeurd op 20/10/2015

 

 

6 Dagen later zagen ze er zo uit. Op dit moment heb ik ze overgepot en onder de hps gezet.

 

Week 0

gallery_19481_18574_578605.jpg

 

Zo zien ze er vandaag uit. Eentje groeit wel heel erg snel :)

 

 

Week 2 + 2 Dagen

gallery_19481_18574_4434214.jpg

 

gallery_19481_18574_2897893.jpg

 

 

Beide platen zijn al getopt geweest. Morgen start ik met LST.

 

Groeten Anon5710 :smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 3 + 2 dagen

De kleinere plant is wat bijgetrokken.

 

gallery_19481_18574_5229299.jpg

 

De grote plant heeft nog een top sessie ondergaan en is wat in breedte gegaan door LST.

gallery_19481_18574_5053842.jpg

 

Ook last gehad van vliegjes, paar vliegende en hier en daar op de grond wat beweging.

Ik vermoed nog steeds de varenrouwmug. Dus wat wit zand gaan halen en een laagje +-3 cm bovenop gestort.

 

Zo, dat voor-groeien gaat nog wel even duren. Nu ga ik ze wat naar boven laten komen om volgende week een scrog met te starten.

 

Till next week.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om wat vaker soortjes van E$ko voorbij zien te komen. Je plantjes staan er lekker bij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit en idd leuk wat soorten van mn collega.

 

Hou ze groen!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed zoals je kan zien heb ik toch wat bladproblemen. Gele verkleuring (wel een heel blad zelfs) van de onderste bladeren van buitenuit naar binnen toe, dit doet mij vermoeden dat er een voedings tekort is.

 

Kan het kwaad om van bovenaf water te geven nu ik er wit zand heb op liggen ? Het kan ook zijn de dat de buffer tabs hun werk niet doen omdat ze te droog zijn.

 

 

Week 4 + 3 dagen

 

gallery_19481_18574_2599323.jpg

 

gallery_19481_18574_2345707.jpg

 

 

Dit gaat nog wel een maandje voorgroeien zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel leuk om de week / week vooruitgang hier terug te kunnen zien. Ik denk elke keer dat ze niets veranderd zijn, totdat ik is terug scroll :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan ze nog steeds onder 40w ?

Geef haar wat N mee; op Sannie's way heb ik eig nooit tekorten maar ik lees dat je op hergebruikte grond draait. Zou het hier aan kunnen liggen ?

 

Van boven wateren zou toch geen prob mogen zijn, doe ik steeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te volgen (ik zit zelf ook met 400 hps te rommelen)

Ik vroeg me trouwens af hoe groot die smartpots van je zijn en hoe groot je ruimte is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te volgen (ik zit zelf ook met 400 hps te rommelen)

Ik vroeg me trouwens af hoe groot die smartpots van je zijn en hoe groot je ruimte is?

 

Dankjewel,

 

40 liter grond : Dat is zo'n 40cm diamter en zo'n 30cm groot.

Hokje is een prefab tent, 80x80x200 perfect om te groeien.

 

 

Net het gebruik van "Complete Organics" even herbekeken..... Woei, nog niet eens de helft van het "light shedule" gebruikt.

Straks water geven met dit er door gedraaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw, ik wouw dat ik steeds zo'n updates kon geven.

Ze hadden duidelijk een voeding tekort, maar eens dat opgelost was. Nou je ziet het wel :)

 

Gele bladeren zijn verwijderd geweest met ontsmette scherpe schaar.

 

Week 5 + 3 Dagen

 

gallery_19481_18574_1827573.jpg

 

gallery_19481_18574_4128098.jpg

 

Gaat goed zo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga de uitlopers van de 2de plant nog naar beneden trekken (naar de potrand toe) en daarna gaat er een scrognet boven.

De eerste is zo'n 15 cm groot, de andere een 20 cm ongeveer.

 

Het feit dat de eerste kleiner en veel groener er uitziet, doet mij denken dat de grote al terug voeding kan verdragen. Kan iemand dit bevestigen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er al beter uit als een paar post terug man, nice :tu

Ga je verslag zeker verder volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een update :

 

 

Week 6 + 4 dagen

 

gallery_19481_18574_400585.jpg

 

gallery_19481_18574_962079.jpg

Ik was net te laat voor fotos van het scrog dat er nu boven hangt.

 

Wat zouden jullie doen op dit punt ? Ik twijfel om te scroggen of niet.

 

1) De grote plant neemt al meer dan 1/4 van de beschikbare oppervlakte in beslag.

2) Door de pot plaatsing heeft de rechtbovenhoek (bovenaanzicht) geen ruimte meer.

3) Ik denk dat er niet veel scrog werk meer te pas zal komen. Geef het een week en ik zit een aan 70% tent bedekking bij voorgroei.

4) Het is een zeer bossige indica trut en ik kan moeilijk aan het binnenste van de plant. En vrees dat scroggen moeilijk te managen valt.

 

5) Ik denk dat takken steeds naar beneden binden en later ondersteunen in de korte voorgroei periode die ik nog kan doen, efficiënter zal zijn. Dan moet ik ook veel minder snoeien binnekort.

 

Ha tijdens het schrijven beseft dat ik optie 5 ga doen maar als iemand goede argumenten heeft om toch te scroggen.

Laat mij het weten !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anon

 

Ik zie dat je Complete organics gebruikt, mooie gezonde planten man.

 

Optie 5 idd is een goeie, kun je mooi de takken naar buiten buigen en vullen ze de hele tent.

 

Hou ze groen!

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ander perspectief deze keer, zie je het verschil tussen kleine en groote plant.

 

Week 7 + 4 dagen

 

gallery_19481_18574_1630487.jpg

Lekker veel budzones :)

 

Zoals verwacht heb ik plaats gebrek in de rechterbovenhoek, ik los het op door de stammen steeds terug plat te knakken. Volgende kweek ga ik één grote pot in het midden van de tent gebruiken om het groei verschil tussen zaadplanten op te vangen.

 

Dinsdag hebben ze 8 weken voor groei gehad, tijd om de bloei periode in te zetten.

Dinsdag 24 uur donker en vanaf dan, de boost op 440Watt met een 12 uur licht periode.

 

Tot volgende week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei is na exact 8 weken voorgroei ingezet, hopelijk geen herma's deze keer :)

 

Week 0 (bloei) + 1 dag

 

gallery_19481_18574_4937899.jpg

 

gallery_19481_18574_1939163.jpg

 

Wanneer kan ik best dieven ? Er zijn al een heel aantal gele/bijna verdorde bladeren verborgen onder het blader oppv.

Ik zelf plan te dieven wanneer de grootste groeispurt voorbij is. (anderhalve week ofo)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tent komt wel vol hoor aangezien je nog maar net in de bloei zit.

Denk dat die Chocolate Cheese ook best eens durft strekken.

 

 

Wanneer kan ik best dieven ? Er zijn al een heel aantal gele/bijna verdorde bladeren verborgen onder het blader oppv.

 

Die kan je wel weghalen hoor. Dieven doe ik twee to drie keer net voor er bloemen aankomen.

 

Je planten zien er trouwens goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tent komt wel vol hoor aangezien je nog maar net in de bloei zit.

Denk dat die Chocolate Cheese ook best eens durft strekken.

 

We zullen zien, gelukkig heb de ruimte er voor, ik heb nog ongeveer een meter speling.

Het perspectief laat het niet zien maar deze planten zijn niet hoger dan +- 30 cm

 

Iemand trouwens een idee waar deze soort vandaan komt? (kwa genetica)

Ik heb namelijk geen idee hoe lang deze moeten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chocolate Cheese - Uk Cheese x Cocoa Kush

All strains can be grown together and will finish around the same flowering time of 9 - 10 weeks.

 

Van de switch naar 12/12 of vanaf de eerste bloeiverschijnselen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chocolate cheese fem. = Exodus Cheese x Chocolate Rain(raspberry pheno).

 

Ik ga er van uit dat jij de nieuwe freebees hebt staan van Eskobar die je nu in de shop kunt krijgen= Chocolate Cheese fem.

 

Chocolate Cheese - Uk Cheese x Cocoa Kush

All strains can be grown together and will finish around the same flowering time of 9 - 10 weeks.

 

Deze zijn van een drietal jaar geleden en kwamen uit een Cheese-mixpack als ik me niet vergis., waren ook enkel regulier.

Bloeitijd van de fem-zaden zal ongeveer hetzelfde zijn.

 

 

 

Info:

 

@ E$ko,

 

Is it safe to say that the chocolate rain in this thread was the same one used in the new chocolate rain fem / chocolate cheese fem freebies? It sure sounds like her...the raspberry pheno.

 

 

Yes offcourse, Raspberry pheno, my cr mother. Its very sweet.

75% Chocolope and 25% Cocoa Kush.

8,5 to 9 weeks flowering.

 

I used this same pollen on a exodus Cheese clone, wich are freebies, Chocolate Cheese Fem.

 

 

 

Yes. I only got the raspb. Fem pollen.

So it is

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor die info, nog 8 weken te gaan dan. :)

 

Week 1 bloei

 

Na de eerste week 12/12 verschijnen er overal lange witte haren. Strekken doen beide planten wel, een derde zo groot na slechts één week. Ik maak me nog steeds geen zorgen hierover, de ruimte is er.

Er moet zeker nog een 2de sessie snoeien komen, al die kleine topjes onder het hoofd blader oppv gaan er aan.

 

Wanneer de witte haren duidelijk zichtbaar zijn zal ik een foto uploaden, nu zie je weinig verschil. (volgende week ofzo)

 

Al bij al, alles gaat goed :yummy:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...