Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ihaze

Bladprobleem, Klauwerig

Recommended Posts

hoi, heb mn klein hobby tentje maar de tomatenblaadjes worden wat klauwachtig..

heb even gezocht maar vind niet gelijk iets,

 

s5 eerste week, royall en allmix, beiden hebben het. wel een groot a 10 temp verschil.(al lijkt me dit niet temp verschil)

 

ow fotos vergeten uppen, volgen asap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het idee dat het met snachts te koud of op de tocht staan te maken zou kunnen hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_6824/gallery_19917_6824_123671.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_6824/gallery_19917_6824_253142.jpg

 

(was vergeten dat je ze eerst in de gallery moest uppen)

bless!

 

 

 

tocht kan best kloppen jachet waait eig wel lichtjes in de tent zonder fannetje..

 

maar zz hebben het wel nog niet lang

thx alvast

 

gallery_19917_6824_253142.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min/max temperatuur, voedingslijn en hoeveelheid gegeven water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeh is niet warm ook niet, maar lijkt me geen typisch prob voor koude nacht zogezegd..

 

is 17-25a27 royal mix en all mix van plagron, tot nog toe enkel water..

 

gallery_19917_6824_123671.jpg

bless

 

hoeveelheid water is te betwisten uiteraard enkel maar met 250w gewerkt nu 400switch600 mss dattet een fel verdchil maakt maar denk toch genoeg te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff potje optillen zegt genoeg over t water..

Ik heb dit ook 1 keer gehad, maar ben er niet echt achter gekomen wat de oorzaak geweest is. Ik heb sterk het idee dat de potten te koud stonden ofzo.

Staan ze misschien op n ijskoude vloer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nopes op karton.. ik zet maar heel af en toe mn tentje eens op en ze hebben al veel kouder gehad, nooit zo gezien..

 

o te nat zullen ze zeker niet staan, dan zou het sneller te weinig zijn denk ik maar lijkt me sterk..

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de potten te koud staan, dan geef je ze snel te veel water.

Een stukje karton zal niet heel veel isoleren, enkel iets van directe contactkou misschien.

Scirocco vroeg het ook al, en kreeg maar een half antwoord, hoeveel water geef je ze?

En til die pot eens op en voel hoe zwaar die is.

 

Post je complete setup er bij.

Ik word niet wijs of je nu op 400w of 600w draait, ik neem aan 600?

Geef (duidelijke) informatie als je hulp wilt.

Foto's zonder hps.

 

Waarom kunnen ze niet te nat staan en misschien wel te droog maar waarschijnlijk ook niet?

Hoe kom je daar bij, onderbouw dat eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel simpel : je hebt thermostaat gestuurde vloermatjes nodig

zet ze op 20 celcius.,

 

niet te bang zijn om iets te weinig water te geven af en toe

je onder temp is te laag ( en vloermatten zouden op zich kunnen compenseren voor lage lucht temperatuur : zolang de kluit maar lekker warm blijft is er niet zo veel aan de hand)

 

de ingangs lucht moet dus warm zijn en , enigzins bevochtigd zijn.

als je je huis uittekent op papier, zet dan ook alle ramen erbij, en teken een route voor de lucht uit waarbij de kweekzone achteraan de luchtroute komt.

ergens aan de ene kant van het huis komt de lucht naar binnen ,en halverwege zijn er mogelijk ramen en radiatoren.

ramen koelen en drogen de lucht meestal swinters, en radiatoren verwarmen de lucht , en verlagen daarmee de relatieve luchtvochtigheid

de binnenkomende lucht kan dan door alle activiteiten in huis opgewarmd en bevochtigd worden

kom je in het hok met lamp aan voorbij de 60% lv in de bloei kan je een raampje en radiator "finetunen"halverwege de route van de lucht naar je hokje.

een hok voegt meestal een redelijk vaste waarde toe aan de ingangs lucht

met die ingangslucht ga je spelen

dat scheelt in de winteroogst stevig opbrengst,

 

als je dat standaard voor elkaar krijgt , en je dames op een fatsoenlijk geisoleerde ondergrond zet hoef je ook geen wortelmatjes

 

dus de hierboven gegeven antwoorden : te koud en te nat : sluit ik me volledig bij aan

 

ps , ze lijken wat vol onderaan.\

de dames staan dicht op elkaar en na groei en strek+ bloei zal de ondergroei zichzelf ongetwijfeld gaan verstikken

 

misschien een idee om even twee dagen niet te wateren, en de ondergroei weg te halen.

als je het goed doet hou je alleen de bovenste 3 a 4 internodes volledig over , en nog 1 a 2 fanleaves eronder.

dat ziet er even kaal uit , maar als je vanaf dan gewoon pas watert als je pot licht aanvoelt ga je zeker fatsoenlijke knuppeltjes kweken

zoals het nu uitziet zou je wel eens een dikker berg fluff kunnen gaan kweken ( zonder opscheren/opsnoeien)

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Combi van 3 veroorzaakt dit (de rest vd plant ziet er erg gezond uit).

 

Water geven met een te hoge ph (wat is de ph van het water dat je geeft, hoger dan 7 aanzuren naar 6.5)

Veel vrijgekomen voeding maar dan klauwen ze eerder wat bovenin

Structureel teveel water geven

Te dicht op de lamp

Koude luchtstroom op dat deel van de plant

 

Maar vooral.. combi van structureel te veel water geven (tensio meters zijn een uitkomst, 1000x beter dan 'heeft denk ik wel') en te koude voetjes ook met het licht aan.

 

In het begin gaat het allemaal nog pima maar als ze wat groter worden bedekken ze medium en dat warmt dan niet op zodat de motor veel trager op gang komt (wortels zijn de motor van de plant) waardoor water geven nog erger wordt etcetc.

 

Probeer de worteltemp op peil te houden en fans hoeven niet te draaien met licht uit... scheelt zo maar 3C en volg vd rest de tips van dhr. Jansen.

 

Ben zelf kortgeleden verhuisd en moest ook ff aanpassen en ook ik had klauwblad onderin bij de s5, indicator dat de verwarming uurtje voor licht uit in die kamer aan moest gaan om bij lamp uit de temp drop op te vangen, ik heb mijn afzuiger namelijk op een vast hoge minimaal stand draaien anders lekt aan einde ronde 1 de nieuwe filter al :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuurstoftekort bij de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oftewel, te nat, te koud en niet op gang komen wortelstelsel want zuurstoftekort hebbie anders niet snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk zo ff om n goede " " reply te posten, net ff fotos kunnen nemen zonder lamp maar nog effe met andere zaken bezig, ik dank 1 ieder alvast..

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

okaay ik zal proberen iedereen een beetje van antwoord te dienen,

 

ergens dacht ik bij mezelf, wat kom je hier vragen als eerst niet alles perfect is.. swat

 

heb stiekem gelachen daar ik een topic las ivm uitblazen etcetc

.. Wel ik heb al altijd het probleem gehad datk geen weg kan met lucht niet kan bijverwarmen,hoge lv etc vandaar dat ik mn tent maar zelden opzet(vandaar de basicbasic, puur voor de hobby/funfactor.. ( eerst volgende verhuis word daar nu eens ECHT rekening mee gehouden:) )

 

ik switch eig tussen 4&600w bijna halfhalf zeg maar.

koude ingangslucht is idd een probleem als is het niet zo koud momenteel (wel koud maar niet tov vroeger mbt het klauwprob).

zit nog op 17 gr heb vroeger nog a 10 gehad en noot deze klauw gezien zeg maar.

 

ik zal kijken om het kleinste spul onderin weg te nemen, al zou s5 n soort zijn die onderin ook harde buds heeft, maar idd er moet iets licht aankunnen (is wel n dieptestralertje)

 

ivm watergift: ik vind het lastig te zeggen maar ik geef om de 2a3dagen pak m beet n half litertje (in het begin uiteraard minder), ene keer wat meer a750-800ml.

potten wegen niet bepaald zwaarzwaar door..?

 

een te hoge ph kan best.. kan ik helaas niet testen, volgende x beter buffertabs bij gooien?

 

fotos volgen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_19917_6824_340028.jpg

gallery_19917_6824_853660.jpg

gallery_19917_6824_1072769.jpg

 

gallery_19917_6824_503027.jpg

 

 

gallery_19917_6824_729684.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je op de foto ook net kan zien dat de aarde niet nat staat? kan er mss5cm met mn vingertoppen doorheen woelen alvorens het vochtige gedeelte begint en das dan ook niet gelijk kletsnat/nat te noemen?

blesd

 

vandaar ik ook eerder denk te weinig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of je die flap weleens open zet, maar zo ja, dan zou het door de luchtstroom die direct langs/door de plant loopt kunnen komen.

 

Ik zou me er niet te druk over maken, ziet er prima uit allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeps 1 flap 3/4de open en de 2 gaten zeg maar, kan best ja.

ik ging gistren wateren daar ik straks 2 dagen wegben, maar niet gedaan laat ze nu dan eens goed droogdroog trekken zeg maar, hoop dat ik het mij niet ga beklagen, kom er op terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ivm druk maken, doe ik toch lol.. is nog n "lange" rit vandaar mar hee heb zoiezo me dosis fun nog eens wan dit is alweer n jaar of 4 geleden schat ik.. kon jet niet laten lol.. joyjoy.

 

bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanoblad geen klauwblad.

 

Oorzaak:

 

Te koude voeten

 

Oplossing:

Inlaat lucht voorverwarmen tot 21C en ruim voordat licht uit gaat of in de ruimte bij de wortels bijverwarmen zodat afkoeling na lamp aan en opwarming vd wortels na licht aan zorgt dat de fabriek op tijd zijn ding kan doen.

 

Resultaat

Na 67dgn een wietje wat je in de CS niet snel terug zult vinden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

zooo het is kanoblad.. this makes sense, helaas weinig mogelijkheid toe om de lucht voor te verwarmen (om te wenen dit, altijd n kutruimte), het soortje zal er wss gevoeliger aan zijn dan.. dit is ook mn eerste keer met genetica waar wat meer sativa inzit...

thx all en als er iemand nog wat wilt bijvoegen.. go

blesseth

 

moest iemand interesse hebben ommet te volgen in n topic?

blesseth!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je naam komt me trouwens bekend voor van vroeger lost child

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn nick is al eeuwen lostchild, lost child ken ik niet al kom ik spin-offs regelmatig tegen bij oa gamen online.

Maar op live heb ik weer een andere nick (mijn ouwe tag).

 

Lucht voorverwarmen wil niet dus, nou simpel op te lossen toch?

 

Tube heater

 

Hoger wattage te krijgen daar, even contact opnemen welk setje je moet nemen (ik raad een controller erbij aan, dat thermo ding anders kan het wel eens te warm worden), gewoon tussen de potten die dingen of langs de wand en geen koude voetjes meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zal van hier zijn.. was weer ff geleden en zie wel minder bekende namen..

 

heb ff contact gehad met greensell.. nette respons..

 

zal een 135w bestellen, hoop dat het nog wat zal helpen.. maar zoiezo geen slechte investering voor de volgende x ik hem dan nog eens opzet want straks gaat hij weer ff down..

 

ik heb n klein beetje opgesnoeid ja mrJ

paar dagen terug al.

 

wat groeit deze sativa achtige strain toch helemaal anders dan de meer indicas die ik enkel gehad had, best leuk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sativa dient radikaal opgesnoeid te worden eigenlijk...

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...