Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FreeYourMind

75X Haze / 4X 600W Op Aarde

Recommended Posts

Hallo allemaal :wave:

 

Een hele tijd niet meer geweest op dit forum, ik dacht laat ik maar een kweekverslagje maken.

 

Setup:

 

75x Haze op 11 literpotten

Jiffy Aarde

Afzuiger Softbox 3250 M3 [ overcapaciteit, zodat die minder lawaai maakt]

Alleen vind ik dat die nog steeds teveel lawaai maakt haha.

3600m3 WilcoFilters Low Density Koolstoffilter

2000W verwarming voor snacht's achter een ventilator.

 

SonoConnect geisoleerde slangen 315mm

 

4x 600w met thermische beveiliging en kachelcontact relais.

Zijn gewoon zelfbouw setjes.

 

Voeding:

Bio nova soil supermix.

Ik zuur af op 5.9 met Bio Nova PH -

Ga nog meer voeding kopen wanneer ze dat nodig hebben.

 

Ze staan er al een paar dagen in.

 

De luchtvochtigheid is 80 snachts en 60 overdag. de afzuiger staat snachts nog eventjes uit.

 

Foto's worden zo gemaakt, en als ik erachter ben hoe ik ze erop zet dan zal ik die ook plaatsen, word vandaag nog gedaan.

 

Ik neem veiligheid serieus, dus ik heb twee rookmelders hangen, alle draadeindjes zijn omhuld door kabelschoentjes, alles is correct aangesloten.

Zie je iets wat anders kan? Hoor ik dat graag, dit forum is natuurlijk om elkaar te ondersteunen!

 

Extra informatie:

Stekken hebben 3 dagen 18/6 licht gehad, daarna op 12/12

 

Temperatuur met lampen aan tussen 25 - 27 55-60 RV / Lampen uit 19.8 75 RV op zijn laagst

 

gallery_36943_18566_132283.jpg

 

gallery_36943_18566_7042299.jpg

gallery_36943_18566_3257571.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 planten x11 liter onder 1 lamp van 600W ??

Onnodig.

 

Ik heb beperkte hoogte, dus ik heb ze maar drie dagen voorgroei gegeven, Ik zal waarschijnlijk de mooiste houden, dus er zullen er nog wat worden weggehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blabla al green als hij comercieel kweekt kan hij idd korter voorgroeien....ieder zo zn manier! Ik knal m ook altijd vol hoor ;) niks aant handje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp al green zijn reactie wel

je kan beter 9 per lamp zetten het brengt net zo veel op en kost minder

als je met hoogte zit moet je ze toppen win win situatie ze blijven laag en brengen meer op!

 

maar je moet ieder zijn manier respecteren dus ik wens je succes ik volg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 18/6 3 dagen voorgegroeid we zitten nu op dag 10 sinds sinds de lamp op 12/12 is gegaan.

 

Alles gaat zijn gangetje, Temp overdag 25-27 graden / Lamp uit is het minimaal 19.8

gallery_36943_18566_5681549.jpg

 

gallery_36943_18566_5538090.jpg

gallery_36943_18566_3961915.jpg

gallery_36943_18566_6096498.jpg

gallery_36943_18566_3221207.jpg

 

Ik water ze in met 300ml om de dag, en af en toe 500 ml per 3 dagen als de potten droog aanvoelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is weinig hoogte....en dan lekker op elkaar en vechten voor een straaltje licht

Alles komt goed, maar hier niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is weinig hoogte....en dan lekker op elkaar en vechten voor een straaltje licht

Alles komt goed, maar hier niet.

 

Volgens mij maak jij je drukker dan mij :tu

 

Het is 2 meter hoog dus in principe is er redelijk wat hoogte om eventjes mijn informatie aan te vullen, pot is 30cm hoog, en de lamp kan max 55cm van de plant af, lampophanging is ook ongeveer 10cm dus dat betekend dat de plant 105cm mag worden ik denk dat ze daar wel onder blijven, kritiek is geen probleem maar laten we het wel leuk houden hier :wave: , ik kies voor een sea of green, en er zal waarschijnlijk nog wat worden weggehaald, ligt eraan hoe ze groeien.

 

Ik heb ze ook maar enkel 3 dagen laten voorgroeien.

Edited by FreeYourMind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je schrijf'; 'zie je iets wat anders kan, laat het weten'

En dan nu dus geen kut antwoorden geven, druiloor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 planten x11 liter onder 1 lamp van 600W ??

Onnodig.

Er is weinig hoogte....en dan lekker op elkaar en vechten voor een straaltje licht

Alles komt goed, maar hier niet.

 

Lekker bezig jij :rolleyes2:

 

Dus ik moet er nu alles uittrekken omdat jij dat zegt? Zullen we het eventjes vriendelijk houden hier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks eruit trekken. Lekker doorgaan zo en niet om ondersteuning vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je niet gek maken fym,

 

ziet er mooi uit, zorg gwn dat je ze ff in week 3-4 bloei ff goed dieft. gwn lekker die beentjes kaal, dan gaat het zeker goed komen.

18 cola's per lamp mooi toch. ik zet zelf wel altijd 9, maar vrienden van me zetten 16. kwa opbrengst zitten we dichtbij elkaar.

ik vind het wat makkelijker werken minder planten.

 

succes deze ronde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je positive reactie TeachMe,

 

Ik ben zelf erg blij met de keuze wat meer neer te zetten, mocht het te druk worden haal ik er een paar weg, [de kleinere achterblijvers]

 

Ik heb totaal geen paarse steeltjes of iets.

 

Ik heb wel een probleem, want de afzuiger trilt behoorlijk, en dat hoor je in de slaapkamer eronder. Met rubbers opgehangen en serieus met glaswol helemaal ingepakt.

 

Ziet er niet uit maar het helpt niet echt mbt het geluid, dus nu is de afzuiger snachts nog eventjes uit, maar ik kan dit niet veel langer doen, want de haze begint al aardig te ruiken!

 

Omdat dit nieuwe aarde is, is mij gezegd dat ik geen wortelstimulator hoefte mee te geven, waar ik best spijt van heb , want normaal doe ik het wel altijd.

de wortels komen trouwens bij alle potten al helemaal tot onder de pot eruit.

Ook geef ik met de hand water, ja i know is echt veel werk, maar het is rustgevend met een lekker muziekje erbij.

 

Groetjes! :wave:

 

Ik ben benieuwd wanneer de eerste topjes beginnen te ontwikkelen. :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krl succes man!

Hoe blaas jij je lucht af?

Ik ben nog ff een oplossing aan het zoeken om me warme lucht af te voeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dries_Grower, bedankt!!

 

Ik hoop echt dat alles super zal verlopen!

 

De lucht blaas ik weg door het schoorsteen, misschien dat dat trouwens ook het extra geluid/ trillingen veroorzaakt trouwens, maar ik heb echt eventjes geen oplossing

 

Kijk!

 

gallery_36943_18566_1809254.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie dat je behoorlijk lengte slang gebruikt

kan je niet beter je filter omdraaien en daar je kist tussen hangen

 

filter-kist-schoorsteen

 

dan heb je maar 2 stukjes van 50 cm nodig ipv weet ik veel hoeveel meter je nu hebt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei dat red ik echt niet met de afmetingen van de box. Ik zal morgen eventjes kijken, de lengte van de slang is 10 meter,

 

Dan kom ik in de problemen met de lamp straks als ze uitgegroeid zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja als ze goed wortelen maakt het niet uit toch, maar ik zou die grotere wel allemaal ff goed knakken krijg je straks mooi egaal veldje.

gebruik je nog iets om strek tegen te gaan? dat zou ik wel doen met haze, als ze ze dicht op elkaar staan gaat het echt hard met haze. ze schieten echt de hoogte in. met 9 op een meter heb ik ook dat ze echt de lucht in ga als ik te laat overschakel op 12/12.

 

ik gebruik zelf altijd regulator, dubbele dosis om strek wat tegen te gaan. helpt wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 meter is tog wel aan de lange kant. dit kan wel maar dan moet hij echt helemaal gestrekt liggen zonder bochten

ik zou er tog nog eens naar kijken of het anders kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me wel dat je voor je stroom betaalt, als je voor 4 lampen gaat tappen weet ik het ook niet meer , dan denk ik dat deze hobby niet meer iets voor mij is want ik wil niet geassocieerd worden met dat soort figuren

 

10.000 euro boete stroom stelen

250 euro per ronde extra betalen voor stroom min de winst van 2 k valt in het niets

 

gewoon betalen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny was afgelopen week helaas de lul met 4 lampen, oorzaak volgens Johnny; stroomleverancier

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal wel niet betaald hebben,, ik draai al 2 jaar met een slimme meter, dat houd in dat ze hem exact kunnen uitlezen waneer je hoeveel stroom gebruikt dus ze zien ook de pieken die 12 uur lang duren

zolang je betaald ligt hun interesse ergens anders bijv mensen boetes opleggen die niet betalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...