Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skutters

2X Of 9X Ssh Met Led Voorgroei En 600Watt Afbloei

Recommended Posts

Hallo medegrowers,

 

Naar aanloop voor mijn volgende kweek, ben ik aan het bedenken hoe ik deze ga doen ;)

Allereerst heb ik nog 2 ssh zaden liggen van wietzaadje, mijn gedachten was deze onder LED in een scrog kweek in 2x 50L bakken op te kweken en vervolgens onder 600watt af te bloeien.

 

Volgende optie zoals ik eigenlijk altijd doe is nog 10 ssh zaden bij te bestellen en 9 besten plantjes gelijk onder 600watt te zetten.

 

De eerste optie lijkt me een leuke uitdaging omdat dat de eerste keer wordt dat ik echt moet gaan scroggen en hier heb ik nog geen ervaring mee.

Heb hier nog wel een vraag over, ik heb wel eens gelezen dat de planten een behoorlijke klap kunnen krijgen als je ze van led naar hps omschakelt en in de stress kunnen schieten? Iemand daar antwoord op?

 

De opstelling is hetzelfde gebleven.

 

Apollo 8 LED

Lucalox 600watt bulp

ELT 600watt trafo

Dr90 (90×90×180)

500 kuub softbox met cannfilter

Dit keer 11L potten of 50L

Plagron light mix

Voeding woma 123

Voor de nacht uren terarium warmte mat van 40watt deze ligt onder tent en houd deze rond de 21gr.

 

Aarde wordt vd week gehaald en dan ga ik gelijk van start B)

 

Tot later pzz Skutters

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes krijgen zeker een klap omdat ze met de hps plots veel meer licht krijgen dan ze van een Apollo 8 krijgen. Gewoon de afstand tussen plantjes en hps eerst groter houden en pas later verkleinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt slablaadje voor de snelle reactie! Ik had het waarschijnlijk zelf ook wel kunnen verzinnen maar ja wou even zekerheid ;)

 

Bedankt freeYourMind! Foto's volgen nog of je wilt graag een foto zien van een tent zien met een lamp erin? Want verder is er nog niet veel.

Ik ga morgen eerst nog zaden bestellen (het worden er toch 9) en aarde halen. Als dit binnen is gaat mn verslag echt van start :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde en CaMa- boost gehaald, zaden onderweg :) hoop morgen te kunnen beginnen!

Heb er weer zin an!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooo vandaag de zaden binnen gekregen :tu

 

Met een pincet heb ik de zaden in root it pluggen gelegd. Deze methode doe ik al jaren ook voor mn buiten planten en komt maar zelden voor dat ze niet opkomen!

gallery_37927_18573_2973841.jpg

 

Vervolgens een laagje water in mn propagator gezet voor de luchtvochtigheid en onder de tneon gezet.

gallery_37927_18573_1280482.jpg

 

gallery_37927_18573_2015929.jpg

Om de temperatuur en lv binnen in de propagator te kunnen meten.

 

Temperatuur en lv binnen in de propagator

gallery_37927_18573_4423920.jpg

 

Temperatuur en lv buiten de propagator

gallery_37927_18573_2815529.jpg

 

Nu hopen dat ze snel hun kopjes laten zien!

 

Ook heb ik gelijk de grote tent ingericht. De 11L potten gevuld met Light mix. Zodra de kleintjes straks klaar zijn op te verpotten, water ik de potten nog in met elk 1 Liter afgezuurd water met wat wortelstimulator.

gallery_37927_18573_99089.jpg

 

Dat was m tot nu volgende update komt zodra ze boven zijn.

Owwja Hoe kan ik de titel veranderen van mn verslag?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Titel aanpassen is een klusje voor de mods... leven die eigenlijk nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop van wel! Kunnen ze me titel aanpassen naar "9x ssh onder 600watt".

Mn ledlamp laat ik lekker in de kast liggen, we gaan gelijk knallen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een kleine update,

Na 2 dagen in de pluggen is er aardig wat Leven te zien bij de zaadjes! Er is dan nog wel niks boven maar de worteltjes ontwikkelen zich al goed (zie foto)

 

gallery_37927_18573_1208006.jpg

 

Nog een paar dagen en dan kunnen ze hopelijk naar hun grote verblijf :)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een dag verder en 7 vd 12 laten al hun hoofdje zien, zelfs bij sommige groeien de wortels al onder de pug uit :punk:

Het zaadje links onderin groeide met de wortel naar boven, deze heb ik voorzichtig geholpen Door het plugje voorzichtig te scheuren en het zaadje om te draaien. Nu maar hopen dat i het gaat redden!

gallery_37927_18573_3618273.jpg

 

gallery_37927_18573_2366960.jpg

In mn tentje heb ik de potten ingewaterd met elk 1L afgezuurd water met 5ml root stimulator op 10L, ph heb ik op 6.3 gehouden.

Ook gelijk de tijdschakelaars ingesteld op 18/6. Vanavond gaat daar ook het licht aan om alvast een nachtje proef te draaien :)

 

Tot laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle 12 ssh zijn boven (100% score hellyeh) net als de amnees van vorige kweek! Ik heb geen slecht woord over wietzaadje de score is goed en redelijk goede opbrengsten!

De opbrengsten zijn ook wel minder, mede doordat ik nog bij me ouders zit en geen ruimte heb voor verbeteringen :( maar mag in mn handen klappen dat mn ouders het gedogen :specool

 

9 zaadjes heb ik in de 11L potten geplant en de andere 3 als reserve erbij. De 600klapper hangt nu 100cm boven de kleinste potjes en deze laat ik langzaam zakken zodat ze rustig kunnen wennen.

 

Vannacht een proefronde gedraaid en de temperaturen blijven redelijk, nacht 22.1 en dag 30.5 met de lamp op 60cm op de potten.

 

gallery_37927_18573_1616788.jpg

 

gallery_37927_18573_3805805.jpg

 

gallery_37927_18573_413477.jpg

 

 

gallery_37927_18573_2097278.jpg

 

gallery_37927_18573_1019525.jpg

 

Het ene zaadje dat met de wortel omhoog groeide ontwikkeld zich nogal traag. Deze heb ik uit de plug gehaald en in de aarde gestoken, nu maar hopen dat deze het overleefd ;)

 

gallery_37927_18573_2698561.jpg

 

Greetz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Na 2 dagen onder de 600watt ben ik niet tevreden over de temperaturen :( vannacht werdt het 35gr! Terwijl hij op een meter van de temperatuur sensor hing!

Dus vandaag gelijk die lamp eruit gehaald en mn LED lamp erin geschroefd, en ik zit er over te denken om het zo te laten.

Het plantje die met de wortel omhoog groeide heeft het niet overleefd helaas. Na 1 dag onder de hps lag hij verschrompeld in het bakje :( de rest gaat gelukkig wel goed :tu

 

Ook al leken de plantjes er geen last van te hebben, ik slaap toch een stuk lekkerder als de temperaturen normaal zijn ;)

 

Het wordt een lekker rommelig verslag zo maar ja is niet anders!

 

Nog 3 pics van hoe ze er nu bij staan

gallery_37927_18573_3072633.jpg

 

gallery_37927_18573_2591218.jpg

 

gallery_37927_18573_50818.jpg

 

Tot laters

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update,

 

Dag 8 18/6

Lamp 50cm van de plantjes

Temperaturen

Dag 27.5

Nacht 21.6

Lv 38%/55% (niet heel belangrijk)

 

Ik ben blij dat ik de LED erin gehangen heb, se dames reageren er erg goed op!

De afgelopen 2 dagen leken ze niet te willen groeien maar dat zal wel komen omdat ze even moesten wennen ;) maar nu begint de groei erin te komen.

Tot op heden heb ik ze nog geen water gegeven (de potten zijn zwaar zat) alleen spuit ik de bovenlaag van de aarde nat met kraanwater.

 

De 2 reserve plantjes zijn waarschijnlijk niet meer nodig, deze laat ik nog even staan maar gaan uiteindelijk terug mn voorgroei kastjes in en misschien ga ik deze een keer gebruiken om te stekken. En anders bloei ik ze af onder de tneon.

 

Genoeg gelult hier nog een paar foto's

 

gallery_37927_18573_1132294.jpg

 

gallery_37927_18573_3316995.jpg

 

Greetz Skutters

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

500 m3 afzuiging voor 600 watt...

hoe kan het dan dat het te heet wordt... heeft hij net als growing p alle luchtinlaten dicht? :jump: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien heeft hij een passieve luchtinvoer vanuit een open haard met houtvuur :likken:

 

 

 

nee zonder dollen, check ff wat er fout gaat,

je hoort in deze tijd van het jaar gewoon netjes op 27 graden te zetten met je softbox op 50% ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je wel een buis-ingang? op de foto heb je alle flappen dicht

er moet wel frisselucht IN kunnen komen...die flapjes moet je vergeten dat stelt niets voor. hele buis erin leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guys thanx voor jullie reacties!

Het probleem waarom het zo warm wordt heb ik nog niet zo snel kunnen ontdekken :(

Ergens heb ik het idee dat mijn softbox niet helemaal lekker loopt! Wanneer ik hen vol vermogen zet voel ik bij mn 2 passieve inlaten aan de zijkant een zachte aanzuiging, dit kan misschien de oorzaak zijn. Anderzijds kan het ook zijn dat de luchtcirculatie in de kamer niet optimaal is (de zolder is in vroegah in 2 ruimtes verdeeld. Als je een kwartier staat te klussen zweet je je al de pleuris!

Wat ik al eerder zei de omstandigheden kunnen op dit moment niet veranderd worden (ja nieuwe softbox dan maar daar kan ik op dit moment niet bij :( ) en de kappen kunnen nog open maar ben bang voor een lichtlek.

Maar zoals in mn andere verslag al stond onder LED gaan ze ook hard dragon :P

 

 

Voor de duidelijkheid, rechts en linkse zitten de inlaten voor de kappen!

gallery_37927_18573_1616788.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje raar verhaal zitten er niet ze veel bochten in?

 

ik koel 1000watt met een 450 buisvent laten we zeggen dat ik door de tegendruk 250/300 over hou dan zou jij met je 500 softbox tog een aangenaam temperatuurtje voor je plantjes moeten kunnen regelen!

 

je tent staat dus op zolder neem ik aan? is deze geventileerd of met open trap of vlizo trap?

zit er een raam of andere mogenlijkheid om de warmte door af te voeren?

zou tog even iets fabrieken om de warmte weg te sluizen als de ruimte volledig gesloten is kan je straks ook vochtproblemen krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dragon, ja inderdaad is het raar dat hij niet goed afzuigd, hoor van iedereen dat het goed moet zijn met 500kuub! Maar ik heb nog nooit op goede temperaturen gedraaid met deze! Zijn deze nog te testen of ze goed draaien? Anders heeft een maat van mij er nog 1 liggen haal ik die wel op :tu

 

Over teveel bochten erin lijkt me niet heb ik wel op gelet bij installeren. Afzuiging loopt boven uit de tent naar een kast waar mn softbox in hangt. Kort samengevat zit een bocht uit mn tent en een bocht waar i de kast ingaat.

 

De zolder is verdeeld in 2 kamers met ervoor een overloop. In de ene is een werkkamer waar ik in afblaas en de ander mn slaapkamer waar ook de tent staat. De deur van mn kamer doe ik snachts dicht (als het licht aan is) en raam laat ik open, behalve als het stormt buiten wat laatste tijd vaak het geval is.

 

Maar nu met de LED gaat het perfect afzuiging staat halve stand dus we laten het nog even zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Zijn we weer met een updateje!

Dag 12 18/6

Volgens mij hebben ze het wel aardig naar hun zin onder de led. Temperaturen zijn 20.1/ 27.3 (nacht/dag).

Straks ga ik ze hun eerste waterbeurt geven het water is afgezuurt tot 6.2 en minimale hoeveelheid wortel stimulator (2.5ML op 5L).

 

gallery_37927_18573_884260.jpg

 

gallery_37927_18573_3448251.jpg

 

gallery_37927_18573_2591308.jpg

 

gallery_37927_18573_722683.jpg

 

gallery_37927_18573_724128.jpg

 

Dit weekend ook bij een maat een 500kuub mdf box opgehaald. Ergens volgende week zet ik de tent even in een andere kamer en ga ik gelijk deze installeren (beter gaat dit helpen met mn warmte probleem) of anders kan ik er ook nog een actieve inlaat van maken :)

 

gallery_37927_18573_1163794.jpg

 

Tot laterss Skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Weer een updateje van de silver hazen.

 

Dag 17 18/6

Temperaturen

24.5 dag

19.9 nacht

Na de laatste waterbeurt nog geen water gegeven.

 

3 plantjes hebben last van roestplekken/ verbranding op de bladeren. Waarschijnlijk komt dit door dat ik de toplaag af en toe benevel. Ik Ik stop nu ook met de toplaag te benevelen en houd de blaadjes in de gaten.

gallery_37927_18573_1554544.jpg

 

Naast dit kleine probleem groeien ze lekker door.

Had 2 dagen geleden een foto gemaakt en is wel altijd leuk om te zien hoe hard het eigenlijk wel niet gaat :)

 

gallery_37927_18573_55909.jpg

 

En vandaag

gallery_37927_18573_932391.jpg

 

En nog een fotootje va de zijtakken die al Door komen :tu

 

gallery_37927_18573_2632234.jpg

 

Sooo far so good till next time!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...