Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Soesio

6X Kush Cheese + 3X Wappa Op 1M²

Recommended Posts

INTROTEXT

Hallo iedereen, dit is mijn 1e kweekverslag ooit, maar ook mijn 2e kweekbeurt ooit.

Daarvoor dat ik dit verslag maak, ik hoop hier zoveel mogelijk kritiek en tips te krijgen om alleen maar beter te worden.

 

BASISINFORMATIE OVER DE KWEEKSET

  • Tentje van 1m x 1m x 1m80hoogte
  • 6x Kush Chees zaadjes, 3x Auto Wappa zaadjes (er waren er 3 van die kush mislukt, de Wappas waren backups) De Wappas zijn ook de 3 achterste plantjes in de tent
  • 9x 18L Potten
  • 1x Garland Plantenschaal 1m² ---> Na 2 weken ga ik dus langs onder water voederen via de schaal
  • 600w bloeilamp van Phillips
  • Koolstoffilter, afzuigsysteem, fan controller + ventilator
  • Multimeter voor de luchtvochtigheid en temperatuur te meten
  • Tensiometer voor de spanning van de aarde te meten
  • Als voeding ga ik ALGA GROW gebruiken met gewoon kraantjes water (ph7.2)
  • In de bloei zal ik kraantjeswater met ALGA BLOOM geven, misschien in de eerste week van de bloei ook een beetje pk 12-14
  • De eerste 10 dagen ga ik kraantjeswater geven zonder voeding (ook geen afgezuurd water, heb hier de Phminus niet voor, de plantjes zullen hun eerste 10 dagen het moeten doen met een PH van 7.2 daarna zal de alga grow het water wel stabiliseren)
  • De lichtknop gaat de eerste 3 weken op 18/6 staan, daarna ga ik hem naar 12/12 schakelen denk ik.
    Ik vraag me wel af, moet ik dan ook onmiddelijk die ALGA BLOOM geven als de klok op 12/12 staat en stoppen met de alga grow? of mag ik grow en bloom mixen met elkaar? Hierover is mijn mening nog wel vaag, als iemand hierop kan antwoorden zou fijn zijn

Ik ga elke week deze post updaten met foto's en de stand van zaken, ik ga wel telkens de post gewoon bewerken zodat mijn verslag in 1 geheel vanboven in het topic blijft staan, jullie kunnen commentaar onder mij bombarderen.

 

De zaadjes waren vandaag ontkiemt en dus ook onmiddelijk in de 18L potten gepland (fuck voorgroeien)

 

 

 

***ZONDAG 8/11 - DAG 1 na ontkieming***

  1. Temperatuur: 27,2 graden
  2. Luchtvochtigheid: 54%
  3. Ongeveer een halve liter water per pot gegeven langs boven, zonder voeding, ph 7.2 jammer genoeg

12208069_406179942911037_628506306_n.jpg?oh=922e34f0bf6c6e9bceea0ddb1078f40b&oe=56424309&__gda__=1447114326_b2a4adf7b1bde825ed74abec4d9ced76

 

 

Zo, nu gaan jullie effe moeten wachten tot volgende week zondag voor een nieuwe update ;) tips, kritiek, commentaar altijd welkom, leer mij maar zoveel mogelijk bij!

 

Oh, misschien handig om al te vertellen, ik ga mijn planten niet toppen/fimmen mits ik er al 9 zo kort op elkaar heb staan. Hoe denken jullie hierover?

 

 

 

Peace & Love from Soesio

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krl succes deze ronde!

Ik zou geen pk mee geven, alga bloom is voldoende en vanaf week 5 green sensation.

Ik zou met de groei voeding doorgaan tot je de eerste bloeiverschijnselen krijgt en dan overgaan op bloom en niet mixen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste twee weken bloei hou je het groeischema aan

vanaf dat punt kan je het bloeischema aanhouden.

 

vooral in de eerste twee weken is er enorm stikstifverbruik

het eerder geven van het bloeischema levert altijd stikstof tekort en verlaagde opbrengsten op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krl succes deze ronde!

Ik zou geen pk mee geven, alga bloom is voldoende en vanaf week 5 green sensation.

Ik zou met de groei voeding doorgaan tot je de eerste bloeiverschijnselen krijgt en dan overgaan op bloom en niet mixen.

 

Hey dries, thnx man! Oke, dus ook al staat die klok op 12/12 gewoon lekker die grow blijven geven, vanaf mijn eerste witte haartjes verschijnen stop ik met grow en schakel ik over naar bloom als ik het goed begrijp?

Oke dan laat ik de pk 12-14 achterwegen, dat heeft trouwens mijn vorige kweek helemaal verneukt, al mijn blaren sloegen geel uit en had op het einde van de kweek kankerplantjes...

 

Mag ik die green sensation mixen met de alga grow dan? En hoelang geef ik die sensation? Waarvoor dient dat juist dan?

Grts

 

de eerste twee weken bloei hou je het groeischema aan

vanaf dat punt kan je het bloeischema aanhouden.

 

vooral in de eerste twee weken is er enorm stikstifverbruik

het eerder geven van het bloeischema levert altijd stikstof tekort en verlaagde opbrengsten op

 

Ja thnx man, zoals dries dus al zei, gewoon lekker die alga grow blijven geven tot je bloeiverschijnselen ziet.. Na een 4-5tal weken zullen de eerste haartjes wel komen en dan schakel ik over van voeding!

 

Thnx voor de tips tot nu toe al!

Share this post


Link to post
Share on other sites

green sensation is voor de voledige bloei periode

dus niet 12/12 periode maar vanaf beginnende vruchtvorming

je mag alles met elkaar mengen zou niet weten waarom niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green sensation mag je vanaf de 5e week van de zichtbare bloei mee geven en dat mix je dan idd met alga bloom

Share this post


Link to post
Share on other sites

green sensation is voor de voledige bloei periode

dus niet 12/12 periode maar vanaf beginnende vruchtvorming

je mag alles met elkaar mengen zou niet weten waarom niet

Green sensation mag je vanaf de 5e week van de zichtbare bloei mee geven en dat mix je dan idd met alga bloom

 

Oh die sensation is dus gewoon een extra booster aan de alga bloom, dan ga ik die deze kweek nog achterwegen laten, zullen eerst is zien hoe dit loopt.

 

En ja zichtbare bloei = witte haartjes voor de duidelijkheid he? Goh kan niet wachten tot de babies voor t eerst uit de grond komen piepen :likken: denk dat vanaf morgen of zeker overmorgen wel de eerste 2 blaadjes zouden moeten komen piepen, tot nu toe nog niks te zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zichtbare bloei is idd het verschijnen van de witte haartjes dat zal ongeveer 2 weken duren na overschakelen op 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

***ZONDAG 15/11 - 7 dagen na ontkieming***

  1. Vochtigheid tussen de 45-55% (lamp aan - uit)
  2. Temperatuur tussen de 26 - 29 graden (lamp uit - aan)
  3. Ik geef momenteel enkel kraantjeswater, en nog langs boven
  4. Ik had problemen met mijn middenste pot, dat zaadje is na ontkieming nooit doorgekomen en heb een nieuw moeten ontkiemen en planten, dus er staat 1 plant een week achter nu.
     
    Vanboven op de aarde soms wel kleine mini kruipende vliegjes te bespeuren die toch niet kunne vliegen, maar ze hebbe precies van die vleugeltjes

12248788_407708122758219_413882522_n.jpg?oh=1ecb6906db9f5f198f1d54015d6b6207&oe=564BA0D0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn waarschijnlijk varenrouwmuggen, als je daarop zoekt zie je wel wat oplossingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan mijn eigen afbeeldingen niet meer zien dat ik hier in bericht gekopieerd had, hebben jullie dit ook? Hoe postten jullie afbeeldingen die permanent op het forum blijven?

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEEK 3 - 29/11/2015 - 21 dagen na ontkieming

(voor de middelste plant, 14 dagen na ontkieming mits eentje mislukt was)

 

  1. De plantjes zien er wel goed uit, ze zijn nu 3 weken oud, op die middelste na dan die is 2 weken oud
  2. Ik heb vandaag de klok naar 12/12 gezet
  3. Ik ben sinds vandaag ook beginnen voederen langs onder, ik had 5liter water in mijn schaal gegoten, na nog geen 2 uur hadden de snoepers al het water al opgezogen!! wonderbaarlijk!!! volgens de tensiometer hebben ze nu wel voldoende water voor de komende 3 dagen (staat op 40mbar)
  4. Ik heb TOT OP VANDAAG enkel en ALLEEN kraantjeswater (7.2ph) gegeven
  5. Vanaf de volgende voedingsbeurt ga ik een beetje alga grow bijvoegen aan mijn water

  1. De temperatuur ligt altijd tussen de 25-29 graden, wat mij perfect lijkt
  2. De luchtvochtigheid is een ander probleem, die varieert van 28% tot 38% maar krijg hem onmogelijk hoger, niet met een natte kom bij in de kast te zetten, ook niet met vochtige handdoeken... Als ik zelf wat water in de lucht begin te sproeien stijgt de vochtigheid binnen de 5minuten wel naar 65%+ maar zakt dan ook weer binnen de 15 minuten terug naar 40%..
     
    Iemand ervaring met een laag vochtigheidsprobleem en dat hier een oplossing voor weet?
     
     
    Allesinds, genoeg gezeikt! hier zijn een paar foto's voor jullie!::
     
     
    12305678_410792769116421_1432212936_n.jpg?oh=64bc0d945fd9c370192afc4a5a69319f&oe=565DC2F1
     
    12305625_410792795783085_237529968_n.jpg?oh=70358142607fdb20dba90ff4768959b7&oe=565DC0B3

 

PS: Ik heb weeral de afbeeldingen er gewoon in gekopieerd, ik vind geen ander manier om ze erin te plaatsen, maar ik weet nu al dat na een aantal dagen de afbeeldingen zoals ervoor voor niemand meer zichtbaar gaan zijn.

 

Aub, hoe uploaden jullie afbeeldingen in dit forum van je computer?

 

Greets soesio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk datk ondervonden heb hoe ik mijn afbeeldingen permanent in mijn topic kan laten staan,

ze eerst uploaden via de gallery in mijn persoonlijk album, om vervolgens hier in te plaatsen!

 

Hierbij dus nog effe de 2 laatste foto's van de stand van zaken van mijn kweekverslagje WEEK 3!!

 

Als jullie tips hebben om mijn luchtvochtigheid hoger te krijgen, altijd welkom!!

Ik heb ook bang dat ze misschien iets te groot gaan worden mijn plantjes naargelang de tent maar dat houden we later wel verder in het oog

 

12305625 410792795783085 237529968 N

12305678 410792769116421 1432212936 N

 

Zo zo dat was het weer, volgende week zondag post ik enkele nieuwe foto's voor te zien hoe de kindjes het doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...