Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kaak

4X Sugar Punch, 600W, Sannie's Way

Recommended Posts

Beste leden,

 

Bij deze mijn eerste kweekverslag.

 

Vorige ronde heb ik het belang van de ontkieming en daaropvolgende eerste dagen goed doorgekregen. Daarom begon ik deze ronde in een voorgroeitent met 2x55W T-Neon om te zorgen dat alles goed ging. Na de 10 Sugar Punch zaadjes een dag in een glas water gelegd te hebben, gingen ze tussen vochtig keukenpapier en twee bordjes. Na een dag dag mochten ze de 0,4L potjes met zaai- en stekgrond en Sannie's Symbiosis. Twee dagen later waren ze allemaal op (hier nog maar 9/10).

 

gallery_43296_18554_436742.jpg

 

Tien dagen later gingen de zes besten naar 2L potten met Canna Professional+ aarde, Symbiosis, en Perfect Start. Eigenlijk was dit iets te lang want de onderste blaadjes begonnen al lichter te worden omdat de voeding op was.

 

gallery_43296_18554_537158.jpg

 

Ik weet niet waarom, maar ik had het gevoel dat de planten er langer over deden dan zou moeten om te herstellen van het overpotten. Ik had reeds de onderste twee nodes al verwijderd, want deze worden meestal niks. Zes dagen na het overpotten zijn ze getopt boven de vierde node om vier hoofdtoppen te krijgen.

 

gallery_43296_18554_264663.jpg

 

Twee dagen later.

 

gallery_43296_18554_256668.jpg

 

Vier zijn hierna geselecteerd voor 30L Root Pouches gevuld met Canna Professional+ aarde, Symbiosis, Perfect Start, vier buffertabletten, 1,5L wormenmest, en een paar eetlepels luzernemeel. Deze werden onder een 600W GreenPower (op magneet VSA) in een Prima Klima Sputnik air cooled hood gezet. Deze kap heeft Vega Green reflectiemateriaal (volgens mij net zoals Gavita?) wat iets van 94% totale reflectie heeft. Het glas is borosilicaat wat maar 7% van het licht tegenhoud. Het duurde een paar dagen voor ik door had dat ik de air cooling helemaal niet nodig had, ook al gebruik ik maar een Ruck 125 (325m3). Nu draai ik dus zonder glas. :icecream: Licht is gewicht. De planten staan in een Mammoth Pro 100 (100x100x200), een zeer fijne tent!

 

Zoals je kunt zien, hadden de planten ook nu weer moeite met het ompotten. De tensio bleef maar 110 aangeven en na een weekje ben ik toch maar eens gaan voelen. Het was vrij droog, en het moment dat ik water begon te geven sprongen de planten tot leven. Ik heb na een jaar nog nooit goede ervaringen gehad met die tensio's.

 

Groei, sinds kopjes boven de grond, dag 21. Drie dagen later ging de klok om.

 

gallery_43296_18554_154530.jpg

 

Dag 7 bloei, na 24 dagen groei.

 

gallery_43296_18554_395557.jpg

 

Ik denk wel dat het goed gaat komen met deze dames. Ik ben benieuwd of jullie nog opmerkingen/advies hebben!

 

Groet,

 

Kaak

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaailingen volgende ronde gelijk in het defenitieve medium plaatsen

dan zijn ze met 24 dagen voorgroei heel wat grote r

gelukkig is SP een beest

en gaat die nog wel ff spurten

succes deze rode grtz chucha

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi en duidelijk verslag :tu

 

@Chucha: Als TS wil selecteren kan hij moeilijk zijn zaailingen meteen in 30l plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chucha, dit heeft ook mijn voorkeur, maar door omstandigheden moest ik kleinschalig voorgroeien.

 

Dag 16 12/12

 

De laatste week hebben ze goed zitten groeien. De verschillende feno's zijn duidelijk te zien. Er zijn twee lange, slanke planten die begonnen zijn met de bloei en ook meer drinken. Er zijn twee kortere feno's waarvan de kortste al het langst van allemaal aan het bloeien is, en de grotere net begint.

 

Ik zag mijn planten hard groeien en wilde ze iets meer ruimte geven. Gelukkig kon ik nog snel een SJ 120x120x200 tent aanschaffen. Vlak voordat ze de nieuwe tent ingingen heb ik ze onderin nog een beetje gediefd. Mijn afzuiger staat op driekwart (Ruck 325m3) en het is 27-28ºC rond te planten met lamp aan. 's Nachts rond de 20ºC, luchtvochtigheid 30-50%. Lamp op 60cm.

 

Overzicht.

 

gallery_43296_18554_171974.jpg

 

De verschillende feno's. Jammer genoeg met lamp aan en witbalans correctie.

 

De langstbloeiende korte feno.

 

gallery_43296_18554_124075.jpg

 

De lange slanken.

 

gallery_43296_18554_275254.jpg

 

gallery_43296_18554_235492.jpg

 

De beginnende korte.

 

gallery_43296_18554_284231.jpg

 

Kaak

Edited by Kaak
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 23 12/12.

 

De planten hebben de 120x120 tent toch lekker vol gekregen, en er komt denk ik nog wel een weekje groei aan. Ik moet wel zeggen dat de Secret Jardin 2.5 niet vergelijkt in kwaliteit met de Mammoth Pro. Dunner zeil en veel minder lichtdicht bij de ritsen. Echter maak ik me hier niet zo'n zorgen om.

 

De planten hebben minimaal een dag een beetje te droog gestaan, en ik denk ook dat ik ze onbewust überhaupt vrij droog heb gehouden. Verbrande puntjes van de bladeren zijn in mijn ogen een teken van een te hoge bodem EC door onderbewatering, mits er niet te veel voeding bij is gedaan (4 buffertabs op 30L aarde?). Wellicht is dit een geluk bij een ongeluk dat ik de strek een beetje heb kunnen limiteren. Vanaf nu zal ik ze gaan plompen om de planten minimaal te laten investeren in water opnemen, en des te meer op bloemen maken. Sinds ze in de grote potten staan hebben ze om de acht dagen een gram Bacto meegekregen. Ik gok dat ze eenmaal per week ook 1ml/L Yucca meekrijgen. De kleine snelst bloeiende plant had vorige week al 1ml/L Bac Bloei gekregen, maar gister hebben ze alle vier (na een droge pot) ruim 3L water gekregen. Bovenop Yucca en 1ml/L Bac Bloei, zat hier 1M-6 Triacontanol als colloïdale dispersie in. Dit staat gelijk aan 0.5mg/L Tria, een lage concentratie dus. Tria is zelfs al effectief als het nog een keer duizendmaal verdund zou worden, maar dit zou een optimale concentratie zijn voor verschillende gewassen. Triacontanol zou de algehele groei van planten stimuleren, is gevonden in veel natuurlijke substanties zoals bijenwas, en wordt veelal ingezet in Aziatische agricultuur. De geïnteresseerden kunnen mij een PM sturen voor wetenschappelijke literatuur. Anyway, de concentratie die ik heb gebruikt wordt veelal aangeraden in de literatuur en ik heb gewacht met toedienen tot het moment dat de volle bloei het over ging nemen van de groei. Ik heb het aan alle planten gegeven, dus het is op geen manier een test of wat dan ook, alhoewel ik dit graag nog een keer doe op een lading stekken. Ik benoem het vooral voor de volledigheid van het verslag.

 

Temperatuur bij de toppen is 28-29ºC, maar LV is rond de 40% of zelfs lager. Ik zou denken dat dit problemen zou geven met de VPD, maar ik zie vooralsnog geen krullende bradrandjes en ze zuipen als gekken, dus de stomata staan denk ik gewoon open. Meestal zie ik toch pas krullende blaadjes later in de bloei, dan zal ik de lamp wel wat hoger hangen. Deze hangt nu op precies 60cm boven de bovenste toppen. De lamp is nu ruim een uur aan de thermometer leest 27.3ºC en de sensor bovenin de plant leest 25.5ºC. Met een IR temperature gun meet ik de bovenste bladeren op 24-25ºC en de toppen vol in de zon op 28-29ºC.

 

Heeft iemand een mening over clipfans gebruiken? Normaliter hangt er wel eentje in de tent, en mijn redenering is dan om de boundary layer van het blad dunner te maken voor extra respiratie. Echter is het droog zat voor veel verdamping, kan die clipfan het lokaal nog droger maken, en wordt de lucht toch al om de paar minuten ververst door de afzuiger.

 

Op naar de foto's.

 

Overzicht waar het formaat zichtbaar is, evenals de twee 200mm slangen die ik gebruik als passieve inlaat. Mijn tent staat niet hol.

 

gallery_43296_18554_187850.jpg

 

Beter overzicht op de planten.

 

gallery_43296_18554_284486.jpg

 

gallery_43296_18554_405929.jpg

 

Kijkje op de Prima Klima Sputnik kap, die dus air cooled gebruikt kan worden. De open zijkanten helpen tevens voor extra warmteverlies. Het grote nadeel van de kap is dat de bedrading niet in het midden van de kap zit, waardoor hij zonder maatregelen een beetje scheef hangt.

 

gallery_43296_18554_33586.jpg

 

Nu details van de vier planten in dezelfde volgorde als vorige update.

 

gallery_43296_18554_188327.jpg

 

gallery_43296_18554_416.jpg

 

gallery_43296_18554_293453.jpg

 

gallery_43296_18554_473513.jpg

 

Leuk te zien zijn de vier cola's per plant die resulteren van de manier van toppen. Met 16 hoofdtoppen vind ik dat er een mooie canopy is met veel diepte. Drie planten zijn nagenoeg gelijk van hoogte, erg mooi om te zien. Echter die korte snelle feno verpest dit een beetje, dus ik denk dat ik haar op een verhoging ga zetten. Toen ik 9x15L potten had kon dit niet omdat de potten dan licht zouden weerhouden van hun buurvrouwen, maar het is heerlijk leeg op de bodem van de tent met 4x30L op 120x120cm.

 

Bedankt voor het kijken.

 

Kaak

Edited by Kaak
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er super uit, ze hebben mooi de ruimte om hun potentie te laten zien. Vier dikke knallers van kasteeltorens per plant, yum!

 

Moet je vaak wateren? ik zit te denken om 2x 56liter smartpot te zetten op een m2 voor scrog volgende ronde.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef normaliter om de twee dagen water. Op het moment meer dan 2L per plant. Met grote potten met goed vochtgehalte zou je makkelijk een paar dagen geen water geven als je ze een flinke plens geeft voor vertrek.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit vind ik nog wel even leuk om te delen. Zie de ontwikkeling binnen 24u van de plants linksvoor, en dat dit een roze feno is. De kleine plant is vanavond ook op een bierkrat gezet om op gelijke hoogte te komen met de rest. Nu is het een kwestie van de langste takken te blijven pletten om het veldje gelijk te houden, hoop ik.

 

gallery_43296_18554_613632.jpg

 

gallery_43296_18554_53504.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier een kweekje staan met een paar SP onder 600w, die lopen iets achter op die van jou.

Bij mij strekken ze niet zo erg als dat ze hier doen, maar dat kan nog komen.

Ik denk dat ik ongeveer op dag 17 12-12 zit nu, als ik het vergelijk met jouw planten.

 

Is je luchtvochtigheid nog steeds rond de 40%?

 

Je planten staan er mooi bij, succes!

Ik denk dat je ze nog wel eens mag knakken, tenminste het lijkt er op dat ze nog wel even door blijven strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bosrand, ik volg je 2x600W verslag, maar je hebt nog een kweekje die niet op het forum staat?

 

Luchtvochtigheid was nu max/min 60/40 de laatste 24 uur. De lamp is nu twee uur aan en de LV is 46%, mede omdat ik de afzuiger wat harder heb gezet en het maar 26ºC in de tent is.

 

Ik ben de stam tussen de bovenste nodes aan het pletten. Knakken blijf ik wel eng vinden en volgens mij remt het pletten de verticale groei ook wel een beetje. Maar vind je de planten te gestrekt? Voor mijn gevoel geeft het juist wel mooie diepte in het gewas.

 

gallery_43296_18554_512119.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze zo blijven, dan zou het wel goed komen.

Maar het verslag wat ik nu maak, laat zien dat de dames nog wel door willen schieten.

Pletten doet niet zoveel, knakken werkt beter, en je krijgt daarmee de toppen een beetje op gelijke hoogte.

 

Ik heb een kweekje staat onder 600w waar ik geen verslag van maak inderdaad.

Die planten knak ik elke dag.

Alles wat na 1 dag weer omhoog gekomen is, dat knak ik meteen weer om.

Ik heb nu wel een mooi veldje vol, maar als ze nog gaan strekken, dan gaat het wel erg vol worden.

Ik hoop dat het mee gaat vallen, en ze zich in toom weten te houden.

Ik zal er van de week wel eens een fotootje van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem dat je planten nog wel zullen strekken als ze een week achterlopen op de mijne, niet?

 

Ik zie de meerwaarde van knakken vs pletten op het moment nog niet, want ze staan nog altijd de volgende dag weer omhoog bij mij. Maar ik heb ze voor je geknakt. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kaak,

....aan de plants linksvoor, en dat dit een roze feno is...

Waar zie je dat precies aan?

 

De plant rechtsvoor vind ik het mooist. Die heeft ook minder lange tussen nodes. Ik heb ook een kleine SP staan en die was wel het snelst met alles en loopt nog steeds voor op de rest.

 

De lange pheno's gingen hier echt als een speer. Ik heb ze onder het net moeten stoppen en ben nog niet zeker of ze nou eindelijk gestopt zijn met groeien. Ik hoop dat het strekken je bespaard blijft.

 

Knakken, pletten, ik laat ze liever buigen, dat geeft toch minder stress dan dat er een kudde nijlpaarden doorheen is gelopen :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cabis, ik zie inderdaad dat het niet duidelijk is op de foto, maar als de foto op 100% resolutie ziet dan zie je roze calyxen.

 

Ik vind die lange internodes juist wel wat hebben en denk ook dat de kortste plant het minst gaat opbrengen. We gaan het zien.

 

Ik zit je verslag te volgen, en inderdaad, die zijn nogal gestrekt. Ik heb ook zo'n netje liggen en die ga ik komende week denk ik wel inzetten. Voordeel van knakken is dat je de boel plat kan krijgen zonder dat je de footprint van de plant veel beïnvloedt, wat met zo'n netje wel sneller gebeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 30 12/12

 

We zijn inmiddels een weekje verder, en de planten zitten nu aan het begin van hun vijfde week 12/12. Ik heb Bosrand's tips gevolgd en heb de hogere takken geknakt. Ik deed dit relatief laag op de stammen wat het knakken eigenlijk een stuk makkelijker maakt vergeleken met de smallere delen van takken. Het leeuwendeel van de takken is wel weer terug omhoog gekrabbeld, maar de groei is gestagneerd en de volle bloei is aangebroken. De lamp hangt op zo'n 60cm boven de toppen en de diepte in het gewas is nog steeds aanwezig. Twee planten hebben glanzend blad en een beetje verbrande puntjes. Deze hou ik voorlopig op 1ml/L Bac Bloei, want ik wil niet stoppen met ze te voeden. De andere twee hebben vandaag voor het eerst 1,5ml/L Bloei gekregen. Ze drinken dagelijks tot 2L per stuk.

 

Omdat die kleine plant rechtsvoor op een bierkrat staat is de hoogte toch nog redelijk egaal.

 

Hier eerst een overzicht van dag 26 12/12, een dag of wat na het knakken.

 

gallery_43296_18554_220103.jpg

 

En bij deze een totaal plaatje van dag 30 12/12. De potten zijn weer wat verschoven en staan nu denk ik in hun definitieve opstelling.

 

gallery_43296_18554_350713.jpg

 

Opnieuw ga ik de vier planten af in dezelfde volgorde als vorige updates.

 

De snelbloeiende, korte feno. Deze plant toont de meeste tekenen van overvoeding. Ik maak me er niet druk om, zo weet ik in ieder geval dat ze niet te weinig krijgt.

 

gallery_43296_18554_272988.jpg

 

gallery_43296_18554_202221.jpg

 

Deze plant drinkt het minst en lijkt ook de minste toppen te hebben. Desalniettemin, geen verkeerde plant.

 

gallery_43296_18554_309711.jpg

 

Nummer drie wordt waarschijnlijk de favoriet. Niet alleen heeft deze de langste toppen, maar ze zullen ook nog eens roze zijn. Dit is de grootste, meest drinkende plant en ik vind haar open opbouw schitterend.

 

gallery_43296_18554_159229.jpg

 

De hoofdtop die we in de gaten gaan houden.

 

gallery_43296_18554_130558.jpg

 

Geloof me, ze is roze! :icecream:

 

gallery_43296_18554_195456.jpg

 

Tot slot de laatste plant.

 

gallery_43296_18554_437093.jpg

 

gallery_43296_18554_417993.jpg

 

Bedankt voor het kijken.

 

Kaak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geloof me, ze is roze! :icecream:

 

Verdomd, nu zie ik het ook:

gallery_17791_18489_196326.jpg

 

Gaat lekker zo en het zal ook wel lekker ruiken inmiddels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezonde planten Kaak, hou ze groen!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal!

 

Cabis, je weet het! M'n armen worden al super sticky van die planten als ik de tent in ga. Moet wel zeggen dat een kweek nog nooit zo goed is verlopen als deze keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat intussen de koeling van de lamp ook aangesloten? en mag ik weten op welke hoogte van je planten ke ze hangt? grts en mooie kweek heb je daar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...