Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Critical-Steve

First Session Ww's Van Dutch Passion

Recommended Posts

hey iedereen,

 

na vele jaren de brave huisvader geweest te zijn :innocent: , heb ik uiteindelijk beslist om terug de leukste hobby op aarde uit te voeren.. nl hele lekkere kindjes grootbrengen

gallery_28669_18548_771133.jpg

 

 

we hebben er dan ook voor gezorgd dat ze groot en gezond kunnen worden in een nieuwe omgeving met gezonde verluchting en een goede (lumatek 600w dimm.) zon... :showoff:

 

 

 

gallery_28669_18548_883252.jpg

 

na lang twijfelen dan toch gekozen voor de plagron batmix, als eerste x mss niet slecht.. 6w voorgevoed spaart al heel wat werk. en zeker in combinatie met een wilma 16x11 .... :popcorn:

 

 

gallery_28669_18548_1286804.jpg

nu maar hopen dat alles gaat zoals het hoort... en in geval van problemen hier terecht kan...

ik kijk alvast uit naar het eerste proevertje... :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er dingen zijn die verkeerd zijn of dat beter kan, lees ik graag jullie reply's.. van zodra ze over gepot zijnpost ik nieuwe foto's... de sint kwam net langs met de blumat en de smscom secondetimer.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg! Ben nl wel benieuwd of dat Wilma systeem bruikbaar is of dat het meer ellende oplevert dan het goed doet t.o.v. ouderwets potten in een grote bak en plompen maar...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Steve,

 

Als ik jou was zou ik de slangen die aan je lamp bevestigd zijn niet laten doorhangen, je creeert daarmee weerstand in de luchtstroom naar buiten. Voordat de lucht buiten je tent is heeft het al 6 bochten moeten nemen.

 

Succes met je kweek!

 

Groet PF

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij plantformer i.v.m de onnodige bochten, maar ziet er verder prima uit.

 

Is dat ook je definitieve bloeitentje? Qua hoogte zie het er redelijk krapjes uit met 600w, maar kan natuurlijk ook een illusie zijn.

 

Suc6 en keep em green

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg! Ben nl wel benieuwd of dat Wilma systeem bruikbaar is of dat het meer ellende oplevert dan het goed doet t.o.v. ouderwets potten in een grote bak en plompen maar...

wat ik wel gedaan heb is de wilma aangesloten op een smscom sec timer... is voor mij ok de eerste ervaring. nu draait de wilma test in lege cola flessen en ziet er tot hier toe ok uit...

 

Ik sluit me aan bij plantformer i.v.m de onnodige bochten, maar ziet er verder prima uit.

 

Is dat ook je definitieve bloeitentje? Qua hoogte zie het er redelijk krapjes uit met 600w, maar kan natuurlijk ook een illusie zijn.

 

Suc6 en keep em green

yep i know.. men bedoeling is soggen, men tent is 1.2x1.2x1.85 keldertoestanden he...men lumatek is wel dimbaar... zou een oplossing kunnen zijn..

 

Ik sluit me aan bij plantformer i.v.m de onnodige bochten, maar ziet er verder prima uit.

 

Is dat ook je definitieve bloeitentje? Qua hoogte zie het er redelijk krapjes uit met 600w, maar kan natuurlijk ook een illusie zijn.

 

Suc6 en keep em green

wat de bochten betreft, ik hb een afzuiging van 850m3 denk wel dat hij die paar bochtjes aankan.. staat nu op 35% te draaien anders creeer ik onderdruk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag effe de raad opgevolgd van plantformer !!! thx voor de info

gallery_28669_18548_1123820.jpg

 

en wat de hoogte betreft van men tentje ga ik zo snl mogelijk overschakelen naar 12/12.. anders gaat het dd het dak uit groeien... maar naart schijnt zijn ww's ideaal in kleine ruimtes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die lamp wat hoger hangen nu je zaailingen zijn ontkiemd, met 250 watt op zijn kop zal die niet zo snel strekken.Let goed op de penwortel (hoofdwortel) als die onderuit je plug komt is het al tijd om over te potten. Ook is het niet onverstandig om alvast je medium in de potten te doen, af te vullen tot bijna aan de rand en daarna adviseert plagron dit:

 

Onze Batmix is maximaal voorbemest. Jonge planten, die nog niet gewend zijn aan hoge EC-waardes, kunnen het soms moeilijk hebben als ze plotseling in een maximaal bemestte aarde worden geplant.

Daarom adviseren wij de Batmix door te spoelen voordat je de plant in de Batmix zet. Dit doe je door de pot (bijvoorbeeld 10 liter) te vullen met Batmix en deze door te spoelen met 5 tot 10 liter water. Hierna kan het plantje direct geplant worden.

 

De direct opneembare meststoffen worden met het water uitgespoeld In de loop van de volgende dagen zal de EC-waarde in de Batmix weer stijgen en zullen geleidelijk de niet direct opneembare meststoffen vrijkomen.

 

Niet geheel onbelangrij lijkt me!

 

Groet PF

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die lamp wat hoger hangen nu je zaailingen zijn ontkiemd, met 250 watt op zijn kop zal die niet zo snel strekken.Let goed op de penwortel (hoofdwortel) als die onderuit je plug komt is het al tijd om over te potten. Ook is het niet onverstandig om alvast je medium in de potten te doen, af te vullen tot bijna aan de rand en daarna adviseert plagron dit:

 

Onze Batmix is maximaal voorbemest. Jonge planten, die nog niet gewend zijn aan hoge EC-waardes, kunnen het soms moeilijk hebben als ze plotseling in een maximaal bemestte aarde worden geplant.

Daarom adviseren wij de Batmix door te spoelen voordat je de plant in de Batmix zet. Dit doe je door de pot (bijvoorbeeld 10 liter) te vullen met Batmix en deze door te spoelen met 5 tot 10 liter water. Hierna kan het plantje direct geplant worden.

 

De direct opneembare meststoffen worden met het water uitgespoeld In de loop van de volgende dagen zal de EC-waarde in de Batmix weer stijgen en zullen geleidelijk de niet direct opneembare meststoffen vrijkomen.

 

Niet geheel onbelangrij lijkt me!

 

Groet PF

nice.. alweer bedankt voor de tip, ik was van plan om e morgen al over te potten in een tussenmaat potje alvoor ze in de 11l potten te zetten.. goed idee? grts s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep... goed idee, kijk hier eens,

 

Www.biotuinder.nl in de pdf bestanden staat haarfijn uitgelegd wat deze producten doen.

 

Colonize ag..... gunstige bacterien helpen goed om organisch materiaal in je medium af te breken en om te zetten naar voor de plant opneembare voeding

 

Flowersaver..... myccorhiza schimmels, vergroten je wortelstelsel enorm en zorgen voor opname van voedingsstoffen in je medium.

 

Mycor v.a. cocktail.... bommetje bacterien en schimmels.

 

Mooie producten voor de biokweker

 

Als je overpot zorg er dan voor dat de lobblaadjes (eerste ronde blaadje) net boven de grond komt (1cm), zo voorkom je dat als het bladwerk zwaarder is dan het steeltje kan dragen de zaailing gaat hangen... dus lekker diep inpotten! Niet vergeten om het plantgat goed nat te maken, zo voorkom je dat het medium je plug leeg zuigt en je penwortel uitdroogt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep... goed idee, kijk hier eens,

 

Www.biotuinder.nl in de pdf bestanden staat haarfijn uitgelegd wat deze producten doen.

 

Colonize ag..... gunstige bacterien helpen goed om organisch materiaal in je medium af te breken en om te zetten naar voor de plant opneembare voeding

 

Flowersaver..... myccorhiza schimmels, vergroten je wortelstelsel enorm en zorgen voor opname van voedingsstoffen in je medium.

 

Mycor v.a. cocktail.... bommetje bacterien en schimmels.

 

Mooie producten voor de biokweker

 

Als je overpot zorg er dan voor dat de lobblaadjes (eerste ronde blaadje) net boven de grond komt (1cm), zo voorkom je dat als het bladwerk zwaarder is dan het steeltje kan dragen de zaailing gaat hangen... dus lekker diep inpotten! Niet vergeten om het plantgat goed nat te maken, zo voorkom je dat het medium je plug leeg zuigt en je penwortel uitdroogt.

ongelooflijk hoe snel die penwortel er uit komt.. als men koffie op is ze verpotten , .. bedankt voor de link, ga ik straks na men werk es rustig bekijken.. bedankt alweer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, vandaag na 20 dagen eindelijk eens een deftige update..

kheb vandaag men lady's op 12/12 gezet...

 

temp: dag 25.5 gem nacht 20.5

RL:dag 70% nacht 60%

 

gallery_28669_18548_1471152.jpg

 

 

ik maak me wel wat zorgen om een paar plantjes.. zou dit blad komen door overvoeding van de batmix grond?

en op welke afstand mag de lamp hangen bij deze temperaturen? iemand raad? alvast bedankt!

 

gallery_28669_18548_333864.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ze op de bovenste foto er wel wat lichtgroen uit zien, wat te weinig voeding zoe betekenen. Maar dat lijkt me erg sterk. Luchtvochtigheid is wel wat hoog. Verder zien ze er allemaal mooi uit, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ze op de bovenste foto er wel wat lichtgroen uit zien, wat te weinig voeding zoe betekenen. Maar dat lijkt me erg sterk. Luchtvochtigheid is wel wat hoog. Verder zien ze er allemaal mooi uit, succes!

ze zitten 2w in de 11l potten met plagron batmix.. te weinig voeding zou me sterk verbazen. btw, de lamp ging toen net aan. kijk es goe ze over gaan van donker naar lichter terug naar donker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh dan komt het door je hps licht, in die batmix moet voor de eerste 3-5w wel genoeg voeding zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is een voorstel-topic.

gelieve een kweekverslag te openen in de indoor-sectie om verder te gaan over het kweekverslag

 

groetjes,

sensi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is een voorstel-topic.

gelieve een kweekverslag te openen in de indoor-sectie om verder te gaan over het kweekverslag

 

groetjes,

sensi ;)

oeps, bij deze men welgemeende excuses, had nogthans zoveel mogelijk proberen lezen alvorens ik iets postte.. grts steve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...