Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik heb een stuk of twintig gewortelde Amnees stekken onder 600watt staan in 4literpotten. Ze staan op kokos mix van de Welkoop. Zodra ze groot genoeg zijn worden de stekken verpot naar 18literpotten en zullen dan direct op 12/12 gaan in het bloeihok eerst onder 600 watt en na een of twee weken onder 1200watt. Dit vanwege het feit dat mijn groeihok niet groot genoeg is om achttien 18literpotten in te bergen.

 

gallery_6495_18534_29488.jpg

 

gallery_6495_18534_84277.jpg

 

gallery_6495_18534_72882.jpg

 

Fijne dag en groet,

 

Dilago

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, dat gaat lekker daar... ik zal morgen mijn dames ook weer eens fotograferen, was weer te laat vandaag.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Half om half hoor! :)

 

Het is kokos mix van de welkoop dat is 50/50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago draaid continu door ,vind ik leuk. :tu

Veel succes gewenst met je nieuwe ronde kerel

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pak er ook een luie stoel bij.

 

waarom kies je voor 50/50 kokos/aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie stekken op een paar na

 

ik vraag me ook af waarom je 50/50 gebruikt werkt dit niet averechts omdat coco's tegenover aarde een lage ph nodig heeft?

of maakt dit niet meer uit door het mengen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist ook een mix van 2/3e (biobizz) lightmix en 1/3 (atami)cocos in de potten geknald, ik hoop hiermee te bereiken dat water zich makkelijker verplaatst door de grond.

Heb wat problemen gehad in eerdere rondes dat er in sommige potten droge plekken in het medium zaten.

Maakt voor de prijs niet uit, dus dacht probeer het maar eens een keertje zo.

 

Zolang er nog een groot deel aarde in je mix zit lijkt mij dat je gewoon aarde voeding en schema moet aanhouden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd hoewel ik me er niet aan zou wagen

als het voordelen van beide had was er al een product op de markt gebracht lijkt mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

cocosmix is voor aardekwekers die graag willen overstappen, maar bang zijn om een keertje een kutronde te draaien :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ik een mix van aarde en kokos gebruik?

 

gallery_6495_18387_199845.jpg

Hierom.

 

Ik ben een groot liefhebber van aarde en niet meer van plan om over te stappen. De kokos mix wordt kant en klaar verkocht door de Welkoop en aangezien ik al een groot liefhebber ben van hun universele potgrond wilde ik het eens proberen. Bij mijn huidige kweek heb ik al mijn voorste planten er op te staan bij wijze van experiment en ik vind ze het beter doen dan de achtersten die op gewone universele potgrond staan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ik een mix van aarde en kokos gebruik?

 

gallery_6495_18387_199845.jpg

Hierom.

 

Ik ben een groot liefhebber van aarde en niet meer van plan om over te stappen. De kokos mix wordt kant en klaar verkocht door de Welkoop en aangezien ik al een groot liefhebber ben van hun universele potgrond wilde ik het eens proberen. Bij mijn huidige kweek heb ik al mijn voorste planten er op te staan bij wijze van experiment en ik vind ze het beter doen dan de achtersten die op gewone universele potgrond staan.

 

kan tog ook op aleen coco's of aarde?

of zie ik iets speciaals over het hoofd?

 

coco's:

gallery_26885_17903_678536.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die atami coco heeft al 10% aarde erinzitten, ik heb daar gewoon 1 zak van gebruikt en 2 zakken lightmix doorheen gegooid als experiment.

Ik zal de potten met cocomix wel merken, ik moet nog meer stekken zetten, dan kan ik vergelijken wat het beste werkt.

 

Volgens mij wordt t echt eens tijd dat ik mijn eigen verslag ga maken ipv andermans verslagen steeds vol te spammen..:P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ik een mix van aarde en kokos gebruik?

 

gallery_6495_18387_199845.jpg

Hierom.

 

Ik ben een groot liefhebber van aarde en niet meer van plan om over te stappen. De kokos mix wordt kant en klaar verkocht door de Welkoop en aangezien ik al een groot liefhebber ben van hun universele potgrond wilde ik het eens proberen. Bij mijn huidige kweek heb ik al mijn voorste planten er op te staan bij wijze van experiment en ik vind ze het beter doen dan de achtersten die op gewone universele potgrond staan.

 

kan tog ook op aleen coco's of aarde?

of zie ik iets speciaals over het hoofd?

 

coco's:

gallery_26885_17903_678536.jpg

Dit hoef je niet te spoelen en er zit aarde in. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee en je kan het zo kant en klaar kopen en gebruiken. Ik ben er vooralsnog tevreden over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook onder andere universele bio grond van de Welkoop in m'n mix, aangelengd met kokos/perliet/wormenmest. Lekker makkelijk als je alles gewoon om de hoek kunt krijgen, wel zelf mengen maar dan heb je ook wat:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is dat! Probeer de kokos mix ook eens die ze verkopen, daar gaan de planten erg lekker op. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ik zeker doen!

 

Met een Blumat systeem heb ik het idee dat meer kokos in de mix geen kwaad kan.

 

Heb met sommige soorten toch last gehad van te natte voetjes(bij ongeveer 20% kokos), wat met 50% kokos toch minder zou moeten schaden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar waarom niet op 100% coco's??

de smaak? het spoelen? ben erg benieuwd wat de voordelen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...