Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torvald

Legaal Kweken, Regel 3, Lampen

Recommended Posts

"Als we afwillen van het negatieve, criminele imago van de hobbykweker voor eigen gebruik, zullen we aan zelfregulering moeten doen."

 

Hier de derde regel waar ik een concensus in zoek. Kan iedereen zich hierin vinden? Is de regel te ruim, niet werkbaar of? Laat het svp hier weten. De meerderheid bepaald de maat, zoveel mogelijk binnen de wettelijke kaders.

 

Regel 3.

 

Een hobbykweker voor eigen gebruik heeft aan maximaal 250W verlichting meer dan genoeg. In verband met de veiligheid worden alleen lampen gebruikt voor huis-, tuin- en keuken-fittingen.

 

ps discussies, meningen over zelfregulering graag hier posten; http://www.wietforum...ost__p__1385590

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 250 watt red ik het nooit om mezelf van voldoende opbrengst te voorzien om het 13 weken vol te houden.. en ik ben absoluut geen grote gebruiker ofzo.

+rendement 600w is veel beter, dus minder energieverspilling.

 

Als je een soort continuproces zou willen draaien met stekken, moeders, en bloeiruimte is 2000 watt totaal aan licht een mooie basis.

Tuurlijk, een ervaren (brood) kweker komt dan dik over de 10 kilo per jaar, maar voor sommige soorten en behoeftes is de kweektijd veel langer en kan je nauwelijks aan je eigen behoefte voorzien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennepteelt is in Nederland illegaal, maar verder veel succes gewenst. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel variabel, maar gemiddeld schat ik ong de opbrengst van 1 plant per maand.

Hierin ben ik wel extreem kritisch, ik rook van mijn eigen oogst alleen het deel waar ik 100% content mee ben, de rest van de opbrengst wordt grotendeels gebruikt om de kwekerij te financieren.

 

 

Mijn laatste ronde voldeden er maar 2 vd 50 planten aan mijn eisen, de rest was het net niet helemaal dus dat is weg.

Die voorraad was dus onvoldoende waardoor ik nu heel ff op shopwiet ben aangewezen... nog een dag of 9 dan ga ik weer beginnen met oogsten.. jeejjj

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco, dus ik betaal in de coffeshop de hoofdprijs voor jouw afval?

 

Als je met 1 plantje 1 maand vooruit kunt, zijn die 5 planten dus meer dan genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee wat mijn huidige opkoper ermee doet... zou best kunnen zijn dat het in de shop beland.

Was ook niet slecht, maar het was ook niet zo goed dat ik het bewaren wilde.

(Misschien had ik beter iets meer kunnen bewaren, want dat wat ik gister gehaald heb was niks beter dan mijn eigen productie)

Als ik elke keer 95% verlies van mijn opbrengst omdat dat niet voldoet aan mijn strenge kwaliteitseisen dan komt dat dus neer op een 100-tal planten dat ik nodig zou hebben voor mijn privebehoefte.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco, maar dan klopt de regel toch? Jij bent alleen geen hobbykweker voor eigen-gebruik, want je handelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scirocco, dus ik betaal in de coffeshop de hoofdprijs voor jouw afval?

Niemand verplicht jou om naar de koffieshop te gaan, daar kies je zelf voor. En als je toch gaat koop dan mijn Amnees maar voor de hoofdprijs, want dat rook ik ook.

 

@scirocco, maar dan klopt de regel toch? Jij bent alleen geen hobbykweker voor eigen-gebruik, want je handelt.

Dus een hobbyist mag niet een paar centen verdienen aan zijn hobby? Als je een paar lampjes hebt te hangen en eens wat verkoopt ben je verre van een broodkweker. Aan jouw schrijven merk ik duidelijk dat je er niks van snapt en je stelt je op als een politieagent. Ga echte boeven vangen en sodemieter op van dit forum.

Edited by dilago
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 euro voor de moderator die hem banned

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, deze discussie is op zich wel zinvol, zolang het zich maar niet als een olievlek verspreid over alle topics heb ik er geen moeite mee.

 

Van mij mogen al deze "legaliseer kleine kweekjes" topics wel in een eigen verzamelforum komen zodat de rest van de topics niet vervuild raken en de informatie niet (nog erger) versnipperd raakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, trouwens, ik vind mezelf een grensgeval wbt hobbyist/pro... aan de ene kant doe ik het vooral voor de fun, en om mezelf van een lekker wietje te voorzien, andere kant is wel dat er zo nu en dan een beetje geld overblijft..

Echter heb ik nog 2 andere hobbys die AANZIENLIJK meer geld opleveren op jaarbasis... denk niet dat ik dit jaar al wat verdiend heb met mijn kweekactiviteiten, denk dat ik nu op het break-even punt zit... (alle investeringen en stroomkosten zijn dus terugverdiend, incl de lopende ronde)

Echter komt daar nog wel een flink bedrag bij van de komende oogst, en er zit nog een ronde in de pijplijn die misschien nog net mee gaat tellen voor dit jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago, waar haal ik jouw amnees want jij ziet dingen die er niet zijn. ;) Als jij lekker wil verdienen aan je hobby, prima, maar reageer dan niet hier. Dit gaat over zelfregulering van de hobbykweker voor eigen gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet kweken is illegaal.

Dus wat wil jij nu zelf reguleren?Het enige wat jij moet doen is geen illegale handelingen verrichten, niet je eigen moraal opleggen aan anderen.

 

 

Ik denk Torvald dat jij een mol bent, heb je nu een tijdje gevolgd, en wilt mensen bepaalde uitspraken ontlokken en op 'schrift' laten zetten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet kweken is illegaal.

Dus wat wil jij nu zelf reguleren?Het enige wat jij moet doen is geen illegale handelingen verrichten, niet je eigen moraal opleggen aan anderen.

 

 

Ik denk Torvald dat jij een mol bent, heb je nu een tijdje gevolgd, en wilt mensen bepaalde uitspraken ontlokken en op 'schrift' laten zetten.

moet ik nou iedere keer hetzelfde uitleggen? Er is een verschil tussen wiet kweken als overtreding of als strafbaar handelen met strafrechtelijke vervolging.

 

Prima dat je mij als mol wil zien. Zo redeneer ik ook bij alles wat ik plaats en heb bepaalde internetbeveiligingen die het traceren nagenoeg onmogelijk maakt. Daar wilde ik eigenlijk binnenkort een apart topic over starten.

 

edit: hoe veilig ben jij? https://ipleak.net/

Edited by Torvald
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gast hou op man!!!

 

JA JE KAN LEGAAL KWEKEN ZONDER PROBLEMEN

 

ECHTER ZULLEN DIT TOMATEN MOETEN ZIJN EN GEEN CANNABIS

 

ps laat het lekker bij wat het is laat het aub illegaal alleen op deze manier krijg ik 5.0 voor mijn haze

als het legaal word zijn brandnetels nog meer waard en zal de staat het over nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een lichte voorkeur voor 600W? Dat zou wat betreft rendement ook beter zijn bij de 1m2 oppervlakte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

120x120x200 met 600w is wel een mooie niet al te commerciele setup!

(Goedkoop, hoog rendement, betrouwbaar, veilig)

500-700 gram is voor de meeste thuiskwekers een mooie voorraad als je 3 of 4 rondjes doet in het jaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man man.. doe maar gewoon 2400 watt joh k vind dat je als hobbykweker ook jezelf moet kunnen voorzien in wat lekkere hash af en toe beetje olie en wat andere extracten.

Ook vind k dat ik elke week een lekkere cake moet kunnen bakken voor mn visite.

 

Daarnaast geef k t eventuele overschot weg....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjah,

 

Daar verschillen de meningen over.

Hier roken wij alleen puur, samen met moeder de vrouw.

Ieder een joint of 5,6 per dag en op gezellige dagen ietsje meer.

 

Dus ik hang een 1000 watt op, maar dat legaal kweken bestaat niet. Allemaal slap gehouwehoer en gezever.....

 

Alhoewel, ik ken een persoon, die met medeweten politie, woningbouw, dokter en weet ik veel allemaal voor instanties, 5 planten kweekt, onder een 1000 watt....politie komt drie keer kijken, woningbouw ook, komt nog een zeikwijf van een een instantie.

Kortom elke week iemand die zijn kweekje bekijkt.

 

CannaBisschop

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALOWA

 

goeie regel bedacht tor

 

Regel 3.

 

Een hobbykweker voor eigen gebruik heeft aan maximaal 250W verlichting meer dan genoeg. In verband met de veiligheid worden alleen lampen gebruikt voor huis-, tuin- en keuken-fittingen.

 

paar in huis stuk of wat in de tuin en we zijn toch net zo lekker bezig en tis bijna toch kerst weetjewat in de keuken hangen we ook een paar .

 

prettige kerstdagen

 

gallery_7335_4882_58828.gif

 

ggm :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het oneens met de regel.

 

de volgens torvald legale hobbytelers mogen mijns inziens alleen onder maximaal 6 spaarlampen of 3 tneon buizen kweken. bij overschrijding van dit limiet krijgt de hobbykweker 10 stokslagen voor elke extra lamp :whip:

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rodja: inderdaad, zo gaat het in het er in het echt aan toe...

Maar T-neon of spaarlamp is een best verschil,geloof ik.

Je kunt beter een tent kopen van brandvertragend materiaal,dan zelf een hokkie in elkaar flansen,dat is wel verantwoordelijker lijkt mij.

Politie ziet het niet zo,in een tent is volgens hun erger als gewoon een lamp los in de trapkast.

Hierbij lach ik ze uit,de tent is o.a. voor veiligheid i.p.v. een stoffig oud trapkastje.

 

jouw kweek zal nooit legaal worden gevonden,ook niet met een andere manier van telen.

Simpelweg omdat ze het gewas gedogen,dat houd in zodra ze er lucht van krijgen,komen ze kappen.

Je zal misschien niet vervolgd worden,als je geen stroom jat en veilig bezig bent.

Maar ze kunnen je zelfs straf geven voor het knutselen met stroomdraadjes,realiseer dat.

 

Het plantje staat gewoon in de opium wet,dus is NOOIT legaal zolang ze daarin staat.

Legaal telen mag alleen bedrocan in Groningen,in Nederland verder nog niemand,alleen gedoogd.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...