Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torvald

Legaal Kweken, Regel 2, Oppervlakte

Recommended Posts

"Als we afwillen van het negatieve, criminele imago van de hobbykweker voor eigen gebruik, zullen we aan zelfregulering moeten doen."

 

Hier de tweede regel waar ik een concensus in zoek. Kan iedereen zich hierin vinden? Is de regel te ruim, niet werkbaar of? Laat het svp hier weten. De meerderheid bepaald de maat, zoveel mogelijk binnen de wettelijke kaders.

 

Regel 2.

 

Een hobbykweker voor eigen gebruik heeft aan maximaal 1 m2 kweekruimte, tot maximaal 2m hoogte, meer dan genoeg.

 

ps discussies, meningen over zelfregulering graag hier posten; http://www.wietforum...ost__p__1385590

Edited by Torvald

Share this post


Link to post
Share on other sites

1m2? Hoe hoog mag je ruimte dan zijn... dan maak ik er gewoon een torenflat van, of een zijwaartse scrog oid. Kan je beter de totale inhoud van kweekruimte als maatstaf aanhouden. Bv 6m3

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1m2? Hoe hoog mag je ruimte dan zijn... dan maak ik er gewoon een torenflat van, of een zijwaartse scrog oid. Kan je beter de totale inhoud van kweekruimte als maatstaf aanhouden. Bv 6m3

je lijkt er al lol in te hebben, hoe je als hobbykweker binnen die regels kan werken. Is dat niet veel leuker ook dan simpelweg een kamer volgooien met 2000W lampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 1m2 is niet echt praktisch, een aantal soorten groeit erg breed en/of hoog, en dat zijn ook soorten die veel geteeld worden door mensen met medische toepassingen.

Ik zou de totale inhoud van de ruimte begrenzen, en de kweker vrijlaten in hoe hij deze indeelt naar gelang zijn specifieke behoefte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is mooi al die threads van je over legaal kweken e.d. en je kan wel "regels" gaan verzinnen maar wat wil je ermee doen?,

t is en blijft niet legaal om te kweken in NL met of zonder jouw regels.

 

Als wij af willen het negatieve / criminele imago kan je hoog of laag springen maar dat zullen wij hier niet veranderen,

de overheid en media werken het in de hand en houden het stigma in stand.

 

Hoorde vandaag nog op de radio een artikel over medicinale cannabis en

daar maakten ze verschil tussen mensen die "medicatie" (pillen e.d.) of

mensen die "drugs" (cannabis) gebruikten hiervoor.

En daar gaat het al mis, alleen de naam drugs doet de meeste mensen al denken dat het slecht voor je is terwijl

voorgeschreven meuk ook drugs is enkel van een wat zwaarder kaliber dan cannabis.

Gros van de NLers denk als iets voorgeschreven word door mensen in een witte jas en

met een dure titel voor de naam dat het dan wel goed zal zijn.

Diezelfde mensen denken dat cannabis a.k.a. drugs slecht voor je zijn terwijl

de meesten van ons weten dat je beter een plantje kan nuttigen dan allerlei pillen slikken met

allerlei bijwerkingen van dien waar je dan weer andere pillen voor krijgt.

Maar als je niet beter weet dan dat medicatie goed voor je is en drugs slecht voor je is omdat

jij dit je leven lang al voorgekauwd krijgt door massa, dan weet je ook niet beter dan dat.

Zolang dit beeld door de overheid, media en farmaceutische industrie gehandhaafd blijft

kan jij reguleren wat je wil maar zal er nooit wat veranderen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1m2? Hoe hoog mag je ruimte dan zijn... dan maak ik er gewoon een torenflat van, of een zijwaartse scrog oid. Kan je beter de totale inhoud van kweekruimte als maatstaf aanhouden. Bv 6m3

een goeie, ik heb het aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

...

Als wij af willen het negatieve / criminele imago kan je hoog of laag springen maar dat zullen wij hier niet veranderen,

de overheid en media werken het in de hand en houden het

Zolang dit beeld door de overheid, media en farmaceutische industrie gehandhaafd blijft

kan jij reguleren wat je wil maar zal er nooit wat veranderen.

Wie neemt het initiatief, als wij dat niet doen? Het kan toch alleen maar vanuit de hobbykwekers zelf komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik een wietplantje in mijn kas zet, is dat opeens meer verboden? :likken:

 

...

Als wij af willen het negatieve / criminele imago kan je hoog of laag springen maar dat zullen wij hier niet veranderen,

de overheid en media werken het in de hand en houden het

Zolang dit beeld door de overheid, media en farmaceutische industrie gehandhaafd blijft

kan jij reguleren wat je wil maar zal er nooit wat veranderen.

Wie neemt het initiatief, als wij dat niet doen? Het kan toch alleen maar vanuit de hobbykwekers zelf komen?

de burger mag de wet niet veranderen, op het moment is de grootste limitatie de wet

wil je progressie, dan moet je af van eeuwenoude wetgeving, maar dat staat de "democratie" niet toe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...