Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torvald

Legaal Kweken, Regel 1, Aantal Planten

Recommended Posts

"Als we afwillen van het negatieve, criminele imago van de hobbykweker voor eigen gebruik, zullen we aan zelfregulering moeten doen."

 

Hier de eerste regel waar ik een concensus in zoek. Kan iedereen zich hierin vinden? Is de regel te ruim, niet werkbaar of? Laat het svp hier weten. De meerderheid bepaald de maat, zoveel mogelijk binnen de wettelijke kaders.

 

Regel 1.

 

Een hobbykweker voor eigen gebruik heeft aan 5 plantjes meer dan genoeg. Er is onderscheid tussen planten en stekken. Een stek wordt een plant vanaf de 4de node. Ter voorselectie mag de hobbykweker naast de 5 planten, ook 10 stekken hebben.

 

ps discussies, meningen over zelfregulering graag hier posten; http://www.wietforum...ost__p__1385590

Edited by Torvald

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd wat je wil voorstellen aan medicinale gebruikers die liever wat meer roken?

en als er twee volwassen hobbytelers op zelfde adres voor eigen gebruik telen?

 

wat voor buffer heb je in gedachten voor in het geval van een misoogst?

 

ik wil pleiten voor een max aantal ingezet wattage

het aantal plantjes dat efficient ( denk aan het milieu!!!) onder een 400 watter kan is 80 a 100

direct na het wortelen in bloeizetten, en je hebt in ruil voor je gratis hobby-arbeid ( stekken zetten) een fatsoenlijke opbrengst , voor een minimum aan stroom en voeding

 

het is mooi aan zelfregulatie te doen ,en daar pleit ik dan ook voor , maar ik denk dat 5 planten niet gaat werken

 

ik wil het liefste 4 a 6 moeders, ( verschillende soorten die ik in leven houdt) een paar vaders ( voor zaden )een stapeltje stekken in de groei en een variabel aantal in bloei ( afhankelijk van type plant/seizoen)

 

dat zou aansluiten bij mijn behoefte

 

voorgesteld wattage ten behoeve van lampenlicht = 2000

dat is in mijn geval 2 x 600watt bloei,, 400 watt groei /moeders/vaders, en wat tl buisjes voor de stekkenzone

dan heb ik zelfs nog speling om in de herfst wat buitenplanten een paar week voor oogst onder een reserve 400 watter te plaatsen ( als ik de tl buiszone even op non actief zou zetten)

 

overigens : ik ben niet tegen massale kweek , ieder moet maardoen wat hij of zij goed acht

ik wil zelfs het liefste dat er geen verbod noch accijns op dit god-gegeven kruid komt

maar ergens moet een begin worden gemaakt

en op basis van redelijkheid kan er hardop gezegd worden : hier hebben wij hobbytelers recht op

het is mooi geweest!

 

hobbytelers moeten legaal

NU!!!

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vijftal moeders, een 100tal stekken om goed te kunnen selecteren en wat meneerjansen ook al aangeeft max 2kw aan kweeklicht vind ik wel reëel.

Totaal aantal planten ex. de stekken maximaal 50?

 

Haha, volgens deze regel ben ik dan legaal op het moment, mogen er zelfs nog 21 planten bij...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het kweken nou wel of geen crimineel imago heeft dat boeit me niet. Crimineel is ook wel een groot woord, ik bedoel het zijn maar een paar plantjes haha en zolang je veilig te werk gaat ben je niemand tot last.

 

Torvald het valt me op dat jij je het liefst netjes aan de regels houd en alles binnen de wettelijke kaders wilt houden. Ik ben benieuwd waarom jij je daar zo erg mee bezig houd? Als je het zo erg vindt om illegaal bezig te zijn is deze hobby misschien niet geschikt voor je. Ik heb het idee dat als jij 5 plantjes heb staan dat je geen oog meer dicht doet omdat je denkt dat je een crimineel bent en dat er elk moment wouten voor je deur kunnen staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jansen, je stelt voor 15 planten en 10 stekken?

@scirocco, 50 planten, 100 stekken?

 

 

Het is wat makkelijker de modus te bepalen, als iedereen onder de reactie het voorgestelde aantal planten en stekken noteert.

Edited by Torvald

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mijn gedoogafspraken heb ik mij vrijwillig neergelegd bij de 5 planten, onder protest.

heb politie verteld dat ik soms liever met 100 zaailingen zou werken om 1 moeder te vinden,

maar dat dit gezien de afspraken de boel onnodig complex zou maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Als je het zo erg vindt om illegaal bezig te zijn is deze hobby misschien niet geschikt voor je. Ik heb het idee dat als jij 5 plantjes heb staan dat je geen oog meer dicht doet omdat je denkt dat je een crimineel bent en dat er elk moment wouten voor je deur kunnen staan.

wat is het verschil tussen een overtreding en een misdaad, als het de kweek van wiet betreft? Maar kunnen we deze discussie over regulering verplaatsen naar hier svp, http://www.wietforum.nl/topic/118200-legaal-kweken/page__view__findpost__p__1385590

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torvald

 

Is dat als regel 1 niet te snel van stapel lopen als je aan zelfregulatie wil doen?

 

Ik bedoel als de stelling is :

"Als we af willen van het negatieve, criminele imago voor de hobbykweker voor eigen gebruik, zullen we aan zelfregulering moeten doen."

 

zou je dan niet eerst naar dat negatieve imago kijken?

Waardoor komt dat imago?

 

Kwekers die stroom stelen,

Boobytraps opzetten,

Ook in harddrugs en weet ik veel wat erbij handelen,

Onveilig hun setup opzetten (brandgevaar)

En waarschijnlijk nog wel wat punten die ik hier vergeet te noemen.

 

Zou regel 1 niet moeten beginnen met WIE er allemaal mogen kweken(leeftijds grenzen, mensen met/zonder jonge kinderen ect, psychiatrische patienten)?

 

En dan als mogelijke regel 2 WAAR er gekweekt mag worden (brandveiligheid/ overlast / scholen ect)

En regel 3 HOE er gekweekt word (materialen, chemische middelen, electra setup, ect .)

 

voordat je gelijk het gaat hebben van hoeveel je mag hebben?

Tenminste dat is waar ik aan denk als je het over regulatie hebt.

 

Het uiteindelijke doel is toch dat het door de overheid geaccepteerd word in mijn ogen.

Als je kijk naar alcohol (waar ons plantje vaak mee vergelijkt wordt) dan zie je dat daar ook regels voor zijn.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er kunnen als je teelt altijd wouten op de koffie komen,dat is nou eenmaal niet anders.

Ze zullen bijna altijd je planten omhakken,of het er nou 5 of 8 zijn.

Als je gevaarlijk bezig bent,dan kunnen ze je daar op straffen.

Wees gewoon netjes en betaal je stroom,werk veilig en on gezien/geroken en onverteld.

En zet alleen voor eigen gebruik,dan kunnen ze je laten gaan zonder echte straf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greenrider, je hebt gelijk, en ik sla hier een stap over. Die uitleg kun je vinden in het andere topic op dit forum, zie http://www.wietforum.nl/topic/118200-legaal-kweken/page__view__findpost__p__1385590

 

Deze regels zijn voor de installatie, waaraan moet die voldoen zodat je redelijkerwijs van mag uitgaan dat die van een hobbykweker is. Met in het achterhoofd dat de hobbykweker voor eigen gebruik kweekt, gewoon legaal stroom gebruikt, niets verspreid, met toestemming van de eigenaar, geen overlast veroorzaakt, enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik stel voor : onbeperkt aantal planten

maar de beperking op WATTAGE leggen

 

laat iedere hobby teler maar zelf uitzoeken of hij 8 boompjes of 200 kleintjes zet

speciefieke soorten vragen om andere aanpak

het zou niet kloppend zijn om de teler van indica meer verhoudingsgewijze restrictie op tegeven ten opzichte van een sativa liefhebber

inidca groeit langzamer, blijft kleiner,..,,dan heb je meer planten/tijd nodig oppervlakte te vullen.

dus :

 

jansen> 2000 watt lampenlicht maximaal, onbeperkt aantal planten

 

liever geen giffen , maar zolang de wiet niet op een markt komt is er geen aanleiding daar op te testen

hoe mensen de boel aansluiten is misschien een probleem

ik stel voor een 3 jaarlijkse verguning voor thuisteelinstallaties met krachtstroom/hps ( je betaalt een bedrag zodat keurmeester een keurmerk kan uitdelen aan je installatie, daarmee is er meteen een extra inkomstenstroom voor lokale brandweer, ten bate van veiligheid.

Met alleen tl buizen of leds op gewone 230 volt zou dat natuurlijk niet hoeven.)

 

zo min mogelijk reguleren , en alleen de knelpunten van veiligheid /brandgevaar begeleiden.

mensen moeten zelf bepalen hoe zwak of sterk hun wiet is, hoe ze wateren , hoe ze belichten , en het maakt precies geen drol uit met een keurmerk op je installatie of je naast een school woont of niet.

 

Er zijn geen shops die scholieren toelaten , en een puber die wil blowen en een valse id heeft kan heus wel verder dan 250 meter lopen.

 

al die gedoogcriteria zijn een visitekaartje van de "oude"politiek: knullig , angstig , betuttelent, maar het doel voorbijgestreefd, en niets anders dan symboolpolitiek

 

jansen voelt het aan zijn water

babylon will fall

 

this is just the beginning

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jansen, dat zou betekenen een mogelijke opbrengst van zes tot twaalf kilo wiet per jaar, voor eigen gebruik? Als ik de rechtbankverslagen lees, kun je dat echt wel vergeten.

 

Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk ben ik voor complete legalisatie, maar in de ruim 30 jaar dat ik blow, lijkt mij dat daar in het huidige politieke klimaat weinig kans op is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk gaat het d goeie kant op.

 

Heb gelezen dat Kroatie nu ook medicinale canna reguleert aan mensen die er baat bij hebben(kanker,spierziekten,..).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij lijkt me een maximaal plantoppervlak het eenvoudigst en daarbij lijkt me meer als een vierkante meter niet realistisch.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel in dat geval ben ik het voornamelijk met meneer Jansen eens.

 

Een directe limitage van hoeveel licht een plantje krijgt, is ook direct terug te vinden in de opbrengst aan het einde v/d kweekronde.

 

Daarnaast 5 planten per persoon is een mooie hoeveelheid voor recreatief gebruik denk ik zo. in 1 hok.

Met daarop een uitzondering voor medische patiënten die er 10~12 mogen hebben van mij .verdeeld over 2 hokken.

(medische noodzaak, als er een oogst mislukt.)

 

De opp. van een ruimte: tja dat zou gewoon vrij moeten zijn denk ik zo. Stel dat ik ergens een kamer over heb in m'n huis en ik wil om m'n gemak om de plantjes heen kunnen lopen , dan moet/kan dat toch geen probleem zijn als de wattage gelimiteerd is.

 

Dan zit je ook nog met hoeveel je in totaal in huis mag hebben als hobby kweker.

Dat mag van mij ook op 0,5 ~1 KG komen (totaal droog)

Dat is een behoorlijk hoeveelheid voor zowel de recreatie gebruiker en/of de medicinale kweker en zou ervoor moeten zorgen dat er niet zo veel per jaar gekweekt hoeft te worden wat weer zorgt dat het veiliger is. 3

(Nu zit dat geloof ik op 35 gram in het huidige "gedoog" beleidt.)

 

Maar zoals eerder gezegd in een ander topic: ik ben voor legalisering en die regels zouden er niet (veel) moeten zijn.

Aan de andere kant zullen die ouwe sokken in den haag niet kunnen verwerken om direct over te stappen op legalisering dus dan is een tussenvorm zoals dit wel handig om te doen, om het meer geaccepteerd te krijgen.

 

Dat was in ieder geval deels m'n idee over hoe er geregulierd BINNEN gekweekt kan worden.

 

Buiten is weer een heel ander verhaal omdat je misschien in een woonwijk of bij scholen in de buurt bent of wat dan ook dus daar vind ik dat er wel wat restricties op mogen komen.

Je kiest er zelf voor om te kweken maar daar moet je geen ander mee lastig vallen is mijn mening. (sommige mensen kunnen niet tegen de geur ervan.)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als een patient 30 gram per dag nodig heeft

reeds gehonoreerd en deels vergoed.

365 x 30 = bijna 11 kilo per jaar

 

en welke rechtbank verslagen doel je op? is er veel gezegd over maximum aantal te consumeren grammen?

dacht ik niet.

 

deze 30 gram is deels gebasseerd om er olie van te maken,

vandaar dat het veel lijkt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

brandveiligheid is brandveiligheid of je nu je kerstboom verlicht of wiet kweekt

diefstal is diefstal of je nu de geldbeugel van je buren jat of stroom af tapt

een plantje kweken is een plantje kweken of het nu om aardappels , peren , tomaten of wiet gaat

heeft iemand een km2 boerenkool staan dan is dit duidelijk niet alleen voor eigen gebruik

teveel regeltjes verzinnen is naar mijn mening iets voor anaal gefixeerde mierenneukers

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 kilo wiet is een kilootje of anderhalf aan zuivere hashdat is wat ik in een jaar wegpaf

MAAR ik kweek niet rendabel; ik ondervoed dames op het eind (liefst te weinig fosfor)

ik hou van smaak , en dat ontwikkelt slecht als gewicht je prioriteit heeft

 

en niet lopen brullen dat jouw bikkelharde powerplant lekker is

 

een ondervoede plant , die iets verder van lamp staat, af en toete droog stond, af en toe een vlaag extra koude lucht krijgt....das pas lekker

en dat weegt minder

 

ik denk dat ik in staat ben een redenatie inelkaar te zetten die hpbbytelers de terechte ruimte geeft

 

en het maatschappelijk belang wordt al decennia gediend ( crowd control, minder stressziekten , en al onze tuinbouwproducten hebben daarnaast een MEGA impuls gehad doordat wietboeren nou eenmaal de beste boeren ter wereld zijn

zovele technieken uit de wietbranche bereiken de reguliere tuinbouw....)

 

daarnaast is cannabis bewezen onschuldig , zelfs voor tienerbreinen

 

het enige arugument dat zou kunnen gelden dat wiet niet legaal mag zjn zou moeten worden verzonnen uit de natte duim van kabouter Piggelmee.

 

ik wil trouwens nog even de gelegenheid aangrijpen om een nummertje aan te vragen voor iemand die al een tijdje achter de geraniums zit , en zo graag mee zou willen doen aan deze discussie

 

Lieve Ivo Opstelten , deze gouwe ouwe is speciaal voor jou

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=2Hf-B9Tqkss

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Als we afwillen van Torvald, zullen we aan zelfregulering moeten doen."

 

Gewoon niet op reageren, dan houdt hij er wel eens ooit mee op.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha wordt er toch nog gedoogd op WF?

als topics iemand niet bevallen

zou je kunnen overwegen om het topic niet aan te klikken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...