Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silvia

Silvia's Micro Kweek. 184W Cfl/ 1X Master Cush / 1X Turbo Skunk

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Ik zal even toelichten hoe ik uiteindelijk hier ben beland.

 

Het begingt met een heerlijke vakantie in Bruinisse met de jongens. Daar wou ik toch wel graag even langs de shop om gewoon even te kijken wat voor lekkers ze daar hebben.

Het werd de Highlife in Goes. daar hadden ze een hele waslijst aan wiet soortjes, maarja gewoon maar de duurste genomen: Master Kush.

 

eenmalig terug in het appartement gelijk even een dikke gedraaid.. en warempel! er zat gewoon een zaadje in me wiet! Woohoo :D Die gaan we bewaren haha.

 

Eenmaal thuis dus even verdiept hoe ik dit moet aanpakken. Gewoon in een glas water leek me de beste methode dus zo gezegt zo gedaan:

gallery_45307_18523_1667242.jpg

 

Eigenlijk veel te lang in het glas laten zitten. Na een dag gewerkt te hebben kwam ik thuis om haar op de bodem van het glas aan te treffen.. Fout 1.

 

Maar okee, ik naar moeders met de vraag of ze nog potgrond had om het ding in te planten. Maar natuurlijk heb ik dat! en voordat ik wist had ik wat grond in een potje dus het zaadje er een cm ingedrukt en laten staan op de vensterbank met een deksel erop.

 

En weer na een dag werk kom ik thuis en tref ik dit aan:

gallery_45307_18523_4051066.jpg

 

okee het had een paars steeltje.. maar ik dacht even dat ik redelijk goed zat. totdat.. ik bij de intratuin zo'n el cheapo ph metertje had meegenomen en die eens voor de gein in de grond stak. ph van rond de 5, huh?! terug naar de zak grond, en wat staat erop?? Zuur mindende planten! (Fout 2) Dus als de wieden weer terug naar de intra voor een zak stek en zaai grond en een zak potgrond. die 50/50 gemengd en daar de Kush weer ingezet.

gallery_45307_18523_1565564.jpg

 

En dan moest ik wat verzinnen om haar te belichten. uiteindelijk via internet op het Magic bucket design gekomen. en dat dus soort van overgenomen.

gallery_45307_18523_2514433.jpg

 

Ziet er natuurlijk heel grappig uit enzo maar dat ging een week goed ongeveer haha. geen ervaring in LST durfde ik ook niet. dus groeide het al snel de pan uit, dit kon ik nog even opvangen door er nog een ton op zen kop erop te zetten. maar ik was in gedachten al bezig met wat anders... het moet groter,beter en nog belangrijker, uit het zicht!

gallery_45307_18523_4364455.jpg

 

Nou heb ik nog wat anders. Een vriend van mij had hier in de shop wiet gehaalt en had daar een stuk of 10 zaadjes uitgehaald en dus ook een paar voor mij bewaard. nou waren ze nog zo licht en groen van kleur dat ik zelf al dacht dat ze geen kans zouden hebben. maarja uiteindelijk toch in het water gelegd. maar 7 dagen later nog niks.. Dus alleen de grootste eruit gevist en die bij de kush in gedropt. dikke 2 weken niks te zien. had ook niks verwacht. Tot ik water aan het geven was en ineens onder een blad dit opmerkte haha!

gallery_45307_18523_3807181.jpg

 

Dus die ook gelijk maar even apart gezet in de zaai en stek grond.

gallery_45307_18523_5853714.jpg

 

Dan rest mij de vraag aan jullie: gaat dit mij geheid Herma's opleveren? of is er kans dat het gewoon dames kunnen worden?

 

De Kush gaat gewoon door, maar begon al wel wat lichtjes te kleuren. Dus een tripje naar de growshop zat eraan te komen.

Hier ook getopt:

gallery_45307_18523_5546995.jpg

 

De Kleine volgt gestaag

gallery_45307_18523_3082386.jpg

 

Succesvol tripje langs de Growshop.

gallery_45307_18523_818212.jpg

 

Laatste foto van in de Bucket. de plannen zijn gezet, we gaan dervoor!

gallery_45307_18523_1117291.jpg

 

Het is kast in een kast geworden met de binnenwerkse maten van: 50 × 52 × 140. ofwel helaas geen T-neon formaat (toch?)

 

gallery_45307_18523_3631890.jpg

 

Nog met de lampen bak uit de Bucket, maar hier moest natuurlijk ook een upgraden aan volgen..

gallery_45307_18523_2672408.jpg

 

De skunk startte al wel echt 10 x beter dan de Kush ondanks ze zolang over het uitkomen heeft gedaan?? raar..

gallery_45307_18523_3209100.jpg

 

Maarja kleien plantjes worden groot, ofwel het was hoogste tijd om haar over te potten. maar na zoveel info te hebben gelezen hier op het forum, toch besloten om gewoon een Sannie's kitje te halen.. En daar horen zaadjes bij!! gekozen voor de fem mix. gelijk weer naar de growshop (Urgh!) voor de Light grow mix. en eenmaal binnen kregen we de verassing: 2x chocolate cheese Freebees!!

gallery_45307_18523_4116913.jpg

 

gallery_45307_18523_3467310.jpg

 

Terug naar de lampen. Hier zal ik ongetwijfeld nog wel over te horen krijgen waarom ik zoveel watt aan cfl gebruik ik niet beter een hps kan hangen.. Dat zijn toekomstplannen..! Voornu zal ik eerst 2 kweken hiermee werken.

gallery_45307_18523_2384226.jpg

 

Nu dus met 8x Philips Tornado 23w warm wit. voor de eerst volgende kweek komen er ook 4x koud wit in. Hier in bedrijfsmodus:

gallery_45307_18523_3734815.jpg

 

Ze vindt het LEUK! alleen was en niet zo enthousiast over mijn laatste watergift.. thooh!

gallery_45307_18523_5323066.jpg

 

Zoals je ziet gaan de zijtakken een stuk harder en groeien ze te dicht naar mekaar, dus wat stokjes en tyraps later:

gallery_45307_18523_869896.jpg

 

na wat stoeien met de instellingen van de telefoon nog redelijk normale foto's kunnen maken:

gallery_45307_18523_2530211.jpg

 

Dan nu de meest recente foto's van gister avond.

De kush staat reeds 2 weken en 1 dag op 12/12 en liet na 7 dagen bloei verschijnsel zien. De skunk is dus ook meegegaan op 12/122 en die laat nu sinds 2 dagen witte haartjes zien.

 

gallery_45307_18523_4464132.jpg

 

gallery_45307_18523_4756570.jpg

 

gallery_45307_18523_964780.jpg

 

gallery_45307_18523_1536308.jpg

 

Ventilatie in het hok gebeurt door 12v pc fans. Ik heb op het moment een 300m3 filter besteld, heb daar ook een opstelling voor gemaakt met 2x 120mm fans die de lucht er door moeten drukken. gaat dit niet werken komt er een degelijke afzuiger.

 

Tips/Trucs/Ideeën alles is welkom! ben echt nog een beginner dus alle hulp is meegenomen!

Edited by Silvia
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg gaaf haha met een zaadje tussen je wiet vandaan! Ik volg! :) Ziet er trouwens goed uit allemaal!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks haha. ja het begon dan ook als een grap maarja nu met de zaadjes van sannie kan ik ook echt serieus vooruit gaan denken. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof die emmer :)

beetje ala mac error

Edited by chucha
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leuk om te lezen hoe vindingrijk je bent om de planten te laten groeien. Wat dat betreft is de mentaliteit er en dat is het halve werk. Ook staan de planten er prima bij vind ik.

Dan rest mij de vraag aan jullie: gaat dit mij geheid Herma's opleveren? of is er kans dat het gewoon dames kunnen worden?

De kans is redelijk aanwezig dat het herma's worden, maar je kan het zaad eventueel uit de wiet plukken heb ik begrepen.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, vooral je lampenkap. Ik mis alleen de aarde draad. Met al dat metaal geen overbodige luxe.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien heb je wel groene vingers B)

 

Net wat Dilago zegt, de kans dat ze herma slaan is er wel maar wie niet waagt, niet wint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen! Leuke reacties allemaal, dank jullie!

 

ik ging er eigenlijk vanuit dat de moeder plant herma is geworden dus dan zal mijn zaad dat ook wel zijn. Kan ik dat in dit stadium al spotten?

(Dit is vanmorgen genomen, 10 min voordat de lamp uitging)

gallery_45307_18523_629574.jpg

 

@Torvald: Daar heb je een goed punt! Dit is gewoon een kwestie van een geaarde kabel pakken en daar de aarde van rechtstreeks op de kap monteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ging er eigenlijk vanuit dat de moeder plant herma is geworden dus dan zal mijn zaad dat ook wel zijn. Kan ik dat in dit stadium al spotten?

Goed inspecteren bij de oksels op banaantjes. Er is genoeg te lezen over hoe je herma's kan herkennen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torvald: Daar heb je een goed punt! Dit is gewoon een kwestie van een geaarde kabel pakken en daar de aarde van rechtstreeks op de kap monteren?

ja, je draad naar je verzameldoosje vervangen door een drieaderige, met aarde, en de aarde draad ergens goed zichtbaar vastschroeven aan je kap.

 

ps mits je een geaarde stopcontact hebt natuurlijk, anders heeft het geen nut.

 

pps als je de draden stript, zorg dan dat je aarde draad langer is dan de andere, zodat wanneer de kabels mochten lostrekken, de aarde draad als langste vast blijft zitten.

Edited by Torvald
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Klaver90, Dank je! en schuif lekker aan zou ik zeggen.

 

@Dilago, Ik zal me er eens in verdiepen. Al maakt het voor deze kweek niet ui, dan maar plukken :P

 

@Torvald, Duidelijk, daar ga ik dit weekend werk van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torvald, Duidelijk, daar ga ik dit weekend werk van maken.

 

Zou er niet te lang mee wachten, voor mij ziet het er erg gevaarlijk uit zo. Als je toch aan de slag gaat, koop dan nog een extra verzameldoos en gebruik 4 aansluitingen per doos. Hoe heb je nu die 9 draden met elkaar verbonden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De draden worden in de lasdoos verbonden met van die luxe lasklemmen die je ook weer los kan halen. Na de stekkerdoos is het ook nog via een Eltako relais geschakeld, en daar zit ook nog een extra zekering in. Dus van 'Gevaar' zal naar mijn mening niet echt te spreken zijn. Al zou een aarde op de kap wel net voor dat stukje 'extra veilig' zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu kan je kap onder stroom staan zonder dat de zekering knapt. Als je dan met vochtige vingers de kap aanraakt...

Dat is de reden waarom iedere badkamer is geaard. En met al die contactpunten in de fittingen die los kunnen raken, die kabels die onbeschermd door metalen gaten lopen, lasdoppen die weer los kunnen, schat ik het risico hoog in.

 

Je doet jezelf een groot plezier door te aarden, zodat wanneer je de volgende keer die ketting aanraakt, je veilig bent.

 

Waarom gebruik je een relais?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, 220 op je vingers is in 99% van de gevallen niet dodelijk hoor, anders was ik al 25x begraven inmiddels...

Kan je wel aanraden op eraf te blijven, want echt prettig is het ook niet te noemen!

Zolang je geen stommiteiten uithaalt zoals bedrading onderin de kast laten lopen kan je weinig gebeuren.

 

Bij mij is er niks geaard, kan ook moeilijk omdat ik op beide locaties geen randaarde heb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik een relais omdat ik met een vrij simpele tijdschakelaar(gamma) werk. Daar is me eerder in de Magic bucket al 1 vast komen te zitten. waarschijnlijk omdat deze gewoon te warm werd met 4x23watt terwijl er maximaal 3500 watt opstaat. nu dus via een relais en geen problemen meer met warmte ofzo.

Aarde komt op de kap,aangezien de rest ook aarde heeft en is een kleine moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je die tijdschakelaar in je kast hangen, werd ie daarom te warm? Anders moet ik ook nog op zoek naar een geschikte relais.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het ook wel eens een beetje treffen met je tijdschakelaar, ik heb in mijn eerste ronde mijn 600w vsa geschakeld met een tijdklokkie van 2,50 bij de ikea vandaan.

(Inmiddels weet ik wel beter natuurlijk, maar het werkte probleemloos)

Het was een pakketje van 2 stuks, de andere van de 2 schakelde mijn 20 watt buitenverlichting en die was met een maand kapot... wilde niet meer inschakelen.

Heb ze toen omgewisseld, en degeen die al een slordige 100x een 600w vsa in- en uitgeschakeld heeft draait nu nog met dezelfde buitenlamp.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torvald: Nee die lag gewoon buiten het hok.

 

Bij mij bleef het juist ingeschakeld. Gelukkig was dit nog vroeg in de bloei.. nog geen 2 weken oud! Nu heb ik er eentje voor buiten gebruik op relais. Tot zover geen problemen meer dus :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar genoeg geluld...FOTO'S!!

 

gallery_45307_18523_3465774.jpg

 

gallery_45307_18523_1055656.jpg

 

gallery_45307_18523_3008127.jpg

 

gallery_45307_18523_1346961.jpg

 

Nog geen bananen te zien. wel wat geel blad onderin maar dat is opzich ook niet heel gek. Zonet even de kush opgemeten: 67cm vanaf de grond!

onderin is al wat weg gedieft dus nu kan je ook goed zien dat ze wat vertakkingen heeft overgeslagen :P Ze staat bij de weg maar in een 7,5l potje.

 

Temperaturen zijn heel stabiel al zeg ik het zelf.

met lamp aan 26/27

lamp uit 20/21

Het hok staat dan ook in me slaapkamer die door de cv lekker op temperatuur blijft (tot nu toe)

 

Filter komt waarschijnlijk morgen binnen en dat mag nu ook wel. Ze begint nu wel lichtjes te ruiken, maar lang niet zo erg als dat ik er aan heb gezeten wat dan... man man man! Enigste wat ik dan ruik is citroen haha! echt fris en fruitig :P

 

ohja nog even over de afzuiging. Daar heb ik een 12v Fan die een luchtverplaatsing zou hebben van 170 kuub gesandwiched tussen 2 plankjes met een uitsparing van 125mm en daarop 2 flenzen van 125mm geschroefd. De andere 12v fan komt tegen het plafond (zit nu boven) en boven weer een flens 125mm gekit. dan ga ik met een stuk slang naar het schapje daarboven waar dus de sandwich en het filter komt te liggen.

 

gallery_45307_18523_1511572.jpg

 

gallery_45307_18523_1512618.jpg

 

Zo, nu eerst een kouwe Heinie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel verdiend. Schol! :bier

Ik smaak je aanpak wel. Jij en je plantjes zijn goed bezig :tu .... k ga volgen.

 

A propos... Heineken?! Seriously? :oeps :no

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liters tegelijk!

Zolang die maar goed koud is maakt het voor mij niet zoveel uit wat voor merkje erop staat :P

 

Maare thanks man! schuif gezellig aan :D

 

Btw: Filter is binnen, Kanonnen wat een ding!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...