Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rudi

Planten Te Groot Voor Tent

Recommended Posts

hoi beste mensen, eerste kweek. Mijn planten zijn te groot aan het worden voor mn dr 120 denk ik. Onderaan krijg ik bij de ene veel meer dan de andere, slappe en gele bladeren. vanaf de grond zit ik op gemiddeld 1.5 meter. Ik zit inmiddels in de bloei, ongeveer een week, en de topjes beginnen te vormen.

 

Wat moet ik met deze situatie? gewoon zo laten lukt niet want ze blijven ook tijdens de groei doorgroeien zie ik op groeiverslagen hier, dan haal ik het plafond en de lamp. Kan ik ze doormidden knippen en de bovenste helft stekken? Kan ik gelijk een tweede tent vullen ermee, hoef ik niks weg te gooien.

 

Of iets anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anti cell strek mischien?moet je wel snel zijn als je dat wilt gebruiken.heb je ze te lang laten voorgroeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken in de bloei heb ik net geprobeerd, wordt helemaal niks. (Met amnees tenminste, ik weet niet wat jij hebt staan.

Als je met 1 week bloei al 1,50 hoog bent was je rijkelijk laat met klok omschakelen... daar komt zomaar nog 1 meter bij.

 

Afbreken en overnieuw beginnen, of anders bruut knakken en buigen en hopen dat dat niet zoveel stress oplevert dat je hermannen in de tent oploopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het een idee je tent en planten plat te leggen, een scrognetje erboven en de lamp verplaatsen? Een horizontale, verticale scrog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@torvald

stop met advies geven

je hebt nog nooit 1 plant gekweekt

 

 

@topic starter

beetje buigen en vastbinden en knaken

maar te hopen dat het een indica dominante strain is

die groeit het minst lang door na omschakeling

 

 

 

eerder schakelen volgende x

 

wat voor strain heb je staan?

en hoelang heb je voorgroei gegeven?

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

week 1 bloei en al 1,5 m? :D

 

misschien de bovenste meter eraf en een weekje of 3 reveggen.

of knakken in de vorm van een N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze plat legt, heb je misschien genoeg om gelijk je tweede tentje vullen, op dezelfde manier dus. Succes.

 

4-2.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

he verdorie, wat een beginnerfout weer. het gaat om chocolope kush van dna. Ok, kakken en buigen. hoe doe ik dat precies? De tent zit bomvol, waar buig ik het heen? dr zitten 11 planten in 11liter smartpots. Op welke hoogte(s) knak ik ze?

 

Maar doormidden knippen en in potten steken werkt niet?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet knippen..... gewoon tussen duim en wijsvingers drukken en buigen je kan dat doen wanneer je wilt.

 

Gewoon na de zijkanten zodat je in iedergeval hoogte hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn genoeg filmpjes op YouTube over sgrogge buigen...moet je ff kijken is niet zo moeilijk.is het vanuit zaad? Als het vanuit zaad is moet je volgens mijaltijd rekening mee houden dat ze nog 1 meter doorgroeien in de bloei...mits uit zaad maar correct me If im wrong...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een fotootje kunnen we gerichter meedenken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Rodja zegt, knakken in een N vorm. Kan je prima je planten mee verkorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als het uit zaad is moet je extra voorzichtig knakken vanwege de holle stam die je tegen kunt komen.

knak met een kleine draai

da's de kunst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook snel zijn met buigen of weer opnieuw beginnen en het proces goed in de gaten houden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit pas in de eerste week bloei toch? Waarom niet gewoon flink snoeien, desnoods in combinatie met knakken en buigen? Beetje drastisch misschien en het zal je opbrengst waarschijnlijk verlagen, maar ik begrijp ook wel als je er geen zin in hebt om helemaal overnieuw te beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, fotos!

 

Ik heb julie hulp nodig, ik heb liever begeleiding dan het wiel opnieuw uitvinden. Week geleden mijn afzuig verwisseld naar beneden in de tent ipv boven om te kijken of de temperatuur daarmee wat stijgt en dan vooral onderin bij het medium. Maar nu heb ik meeldauw en wel meer bladproblemen, ik weet niet of het daar (alleen) aan ligt.

Info:

9x chocolope kush 2x kera seeds (zaad)

11liter smartpots

2/3 plagron batmix 1/3 cocos

+- 700 gram symbivit mycorhiza gebruikt

 

5 weken op 18/6 (ja...) alleen water en bijna elke dag bespoten met plantenspuit. Temperaturen gemiddeld 22 overdag 18 s'nachts. Ze zagen er vaal en wat licht uit.

 

Toen zsm afgebouwd naar 12/12, geknakt en gebogen, begonnen met voeding en bacto's. Biosevia en BM van ghe en bactrex van biotabs. BM en bactrex twee keer meegegeven van onderen 1 keer van boven. Het resultaat was dat het bovenste gedeelte van de planten diepgroen en glanzend werd, zo moesten ze eruit zien dus.

Een week terug luchttoevoer en afvoer aangepast en zo ziet het er nu uit:

gallery_41970_18567_114803.jpg

gallery_41970_18567_1630.jpg

gallery_41970_18567_597646.jpg

gallery_41970_18567_1930009.jpg

gallery_41970_18567_462365.jpg

gallery_41970_18567_389016.jpg

gallery_41970_18567_1367190.jpg

gallery_41970_18567_1972123.jpg

gallery_41970_18567_1685452.jpg

gallery_41970_18567_588790.jpg

gallery_41970_18567_2978776.jpg

gallery_41970_18567_15401.jpg

gallery_41970_18567_926819.jpg

gallery_41970_18567_1071657.jpg

gallery_41970_18567_691799.jpg

 

 

 

Wat moet er veranderd worden? Hoe bestrijdt ik meeldauw het best? ik behandel het liefst de hele plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin ff met je fotos openbaar te zetten, dan kunnen wij ze ook zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En bij voorkeur de BB code gebruiken zodat we ze op normaal formaat in je post kunnen zien. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...