Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenRider

3X Waarschijnlijk Amnesia Haze X ? Onder 400 Watt Hps.

Recommended Posts

Hoi allemaal, ik ga mn 2de keer proberen binnen in een (in mijn ogen) een micro opstelling.

De voorgeschiedenis is een verhaaltje maar misschien wel geinig om te weten wat er allemaal gebeurt is.

 

Als eerste de spullen:

 

Het hele idee is om zo veilig mogelijk, zo goed mogelijk een hoog zomerse dag na te bootsen in dat hokje zodat

Ik rustig kan slapen en dat mn buren nergens last van hebben.

Niet iedereen vind it een fijne geur plus de boel moet ook zeker niet affikken natuurlijk :P.

 

De kast was er al en is in feitte tegen 2 muren aangeschroeft in een kamer met spaanplaat/mdf.

1.80m hoog en eem effectieve bodem van 52cm breed en 66 cm lang.

De kast zelf is wat langer maar er zitten luchtgaten aan 1 kant in de bodem.

 

Voor de rest is het rondom luchtdicht gekit en in de witte grondverf gezet.

De deur heeft rondom een tochtstrip en 3 meubelsloten om het zo licht,- en luchtdicht te maken.

 

De lamp is een 400 watt Lucalox HO hps bulb met een standaard 400watt vsa erachter.

De ventilatoren zijn: een 100m3 buisfan als inlaat en een 550m3 sofbox uitlaat.

De ventilator-controller is een smscom twincontroller 4.5A.

En de luchtfilter is een klei klein can filtertje van 160m3.

Geloof t of niet maar ik heb van de zomer met die warmte met dat ding een kweekje kunnen doen binnen.

(mn eerste echte zeg maar :D:D)

Dat ding heeft een 100mm flens terwijl de softbox 160mm is lol.

En zelfs met een verloop was ik in staat om de temps nog redelijk in toom te houden en er was geen geur :D !.

Ik hoop dat dat dingetje 't nog een paar weekjes uithoud. Ik zal binnekort alvast een nieuwe halen ergens.

 

De schakelklok:

Ik heb de schakelklok zelf gemaakt als een appart project vogens het model in : http://www.wietforum...en-schakelkast/

En als je wil weten hoe ik het gedaan heb en de problemen die ik tegen kwam + oplossingen : http://www.wietforum...0-vsa-en-aarde/

Anyways, alle elextra is inmiddels op verschillende "modules" geschroefd. (Mooi woord voor plankjes lol). En overal netjes stekkers en wcd's aan gemaakt. En ik heb overal adeneindhulzen gebruikt(!). Gebruik goeie spullen en weet wat je doet of doe het niet!

( of vraag om advies van een bron die je kan vertrouwen ;)).

Over de modules: Ik heb multiplex gebruikt en bespoten met hittebestendig zwart wat tot 800gr aankan.

Op zich werkt dat wel handig. Ik kan zo alles lostrekken en opruimen zonder dat ik van alles en nog wat los hoef te schroeven.

 

gallery_23065_18514_1498333.jpg

 

De plantjes.

 

Als eerste:

Het zaad wat ik heb is niet van een betrouwbare bron.

In zoverre: Het is zaad van de shop waar ik al weet ik veel hoeveel jaar kom en ze hebben met regelmaat relatief goeie haze soorten liggen.

Nu was er een keer een partij waar heel veel zaad in zat en die zaadjes heb ik allemaal bewaard. (stuk of 40).

Wat hun me van achter de toonbank me kon vertellen was dat het amnesia haze was.

Dus wat ik er hooguit van kan vertellen is dat het waarschijnlijk amnesia haze x ?? is.

 

Daar heb ik in het begin v/d zomer een 4tal van direct in potjes met aarde gestoken en wonder boven wonder kwamen er 4 plantjes omhoog.

 

Ik moet even tussendoor vertellen dat Ik dit puur voor mezelf doe en die prijzen in de shop eigenlijk niet meer kan veroorloven.

Plus ik gebruik het vaak voor mezelf om kalm te worden dus in die zin gebruik ik het medicatief. Alleen nooit voorgeschreven.

Daarbij lees ik al lang mee en heb in de loop de jaren steeds meer interesse gekregen om dit toch eens zelf te proberen.

En deze zomer toen dat in die shop gebeure was het meer van "he lol zaadjes , laten we die eens in de grond proppen en eens kijken wat er gebeurt". Toen gingen ze als onkruid omhoog en toen ontplooide het idee om die kast hier wat om te bouwen.

Dat was overigens na de ontdekking dat het alle 4 dames waren.

 

Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden maar ik heb eigenlijk de planten mishandeld,

De eerste ronde heb ik echt als een testronde gebruikt en gelijk begonnen met toppen en fimmen en daarna scroggen in die kast.

Mn standpunt toen (en nu) is : licht goed krijgen , goede lucht af,- en toevoer, en proberen het wateren met de hand door te krijgen.

Ik heb zeker weten 1 plant verzopen en en andere voor de helft.

Voedingstekorten , ongedierte, per ongeluk gesloopte fanleaves, gespleten hoofdstammen en het snoeien van takken die niet to het gaas kwamen. Ik heb het allemaal laten gaan en zo goed mogelijk geprobeerd met de informatie op het forum, op het oog alleen die eerste 3 punten goed te doen.

 

Maar wat staat er nu weer in de kast?:

 

Ik had die onderste takken van het scroggen afgeknipt en geprobeerd stekjes van te maken.

lv, wortelen reveggen. Ik heb t allemaal gezien hoe dat nu precies werkt.

Ook gelijk weer van alles en nog wat mee gedaan om te zien hoe ze zouden reageren maar uiteindelijk had ik er 3 in de achtertuin staan in 2 vierkante 11L potten en een ronde pot. Ik heb de stekjes erin gezet. Wat regenwater uit de ton erbij gedaan en letterlijk weken niet naar omgekeken om te zien hoe dat zou werken.

Hooguit wat slakken eruit gepulkt en slakkenkorrels er omheen gestrooid.

 

Nu waren die krengen goed gegroeid ( 1 wat lager en voornamelijk 3 vinger blad.) maar wonder boven wonder allemaal hebben ze geen enkel teken van herma of wat dan ook vertoond en zijn ze vrolijk een tijdje geleden gaan bloeien.

Maar het weer is momenteel niet gezond meer voor de dames en ze begonnen al her en der rode aderen te krijgen en gele bladeren dus ik heb m'n hokje na de zomer ronde helemaal ververst en opgeknapt en het plan gestelt om ze naar binnen te halen.

En dit is het punt van het verslag waar jullie op binnen vallen.

 

 

14-10

 

Vandaag de 3 buitenplanten binnen in de keuken gezet zodat ze aan de temperatuur kunnen wennen.

buiten al een tijd erg koud en nat.

 

 

15-10

 

Ok de kast is vandaag afgewerkt en schoon gemaakt.

De 3 planten in de keuken begonnen alweer behoorlijk te stinken dus ik heb zo snel mogelijk gewerkt om 'm af te krijgen.

En nu staan ze dus al in de kast.

 

De planten zijn om 15:30 in de kast gegaan en de temp is nu 21.4gr in de kast en buiten de kast is het 22.7gr.

Ik heb expres er nu voor gekozen om ze in t donker te zetten zodat ik ze vanavond om 21:00 aan kan laten gaan.

Hopelijk gaan ze niet reveggen hierdoor want 't zijn al stekjes die behoorlijk mishandeld zijn.

Maar aan de andere kant hoop ik wel dat ze 't goed gaan doen. Ze zijn net 3 weken ofzo aan t bloeien dus ze moeten nog wel even.

Hopelijk gaan ze de "shock" overleven van buiten naar binnen. We zullen zien wat in de aankomende week gaat gebeuren.

 

gallery_23065_18514_2106325.jpg

 

 

21:00

De lamp is zonder problemen op tijd aan gegaan. Helaas is 't een analoge timer en niet erg accuraat.

Dus ik must de timer nog een beetje beter op tijd zetten....

Een digitale time is waarschijnlijk makkelijker en dit zal een volgende keer in orde gemaakt worden.

De temperatuur sensoren van de thermometer en ventilator thermostaat op een redelijke plek gehangen.

Hier moet ik eigenlijk nog een betere oplossing voor vinden. Meh, daar denk ik in de aankomende tijd over na.

 

gallery_23065_18514_2276196.jpg

 

De planten hebben leidingwater met wat pokon 20-20-20+ voeding meegekregen.

Dit keer van boven en van onder bewaterd omdat ze er zo geel uitzien.

Voor de rest totaal geen idee van hoeveel en hoe vaak ik dat moet geven aan de dames.

Als iemand me hier misschien wat over zou in kunnen lichten of naar de info kan verwijzen zou dat erg welkom zijn!

Voor de rest staat de lamp redelijk hoog om de planten opnieuw aan het licht te laten wennen.

Het is de laatste dagen best wel kut weer geweest en koud dus direct die lamp op de laagste stand is waarschijnlijk een beetje veel van 't goede.

 

gallery_23065_18514_941659.jpg

 

Als ik niet te stoned ben zal ik over een paar uur weer in de kast kijken om te zien hoe het erbij staat :)

 

M'n doel momenteel is trouwens kijken of ze de shock van kou naar warm overleven en of ik er nog wat vanaf kan krijgen.

En uiteindelijk natuurlijk om er zoveel mogelijk van te leren.

Ik zal in de toekomst trouwens ook nog m'n verdere plannen voor de kast vertellen en hulp vragen als ik er niet meer uitkom :D :D .

Uiteraard is alle advies/opmerkingen welkom.

Ik weet dat ik nog wel 1001 aanpassingen kan doen om het beter te maken ( en die wil ik ook graag), maar ik heb niet t geld ervoor om alles gelijk te doen.

En trouwens ik vind het langzaam aan tussen de jaren door je hokje verbeteren ook een onderdeel is van het hobby kweeken.

Begrijp me trouwens niet verkeerd; ik wil zsm nog meer veiligheids implementaties doen zoals een thermo-zekering en die omgekeerde brandblussers.Daarna pas dingen zoals spiegels en een iets andere afwerking dan dat grondverf misschien.

 

Genoeg stof om van de winter over na te denken :D.

Het volgende project v/d winter is (na dit rondje) is deze kast weer een normale kast maken......

Die in een half uurtje omgebouwd kan worden tot een kweek hokje :P.

 

Anyways dat zij de het voorlopige plannen allemaal. Voorlopig eerst dit verslag afmaken. :wave:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pokon was misschien niet zon goed idee, teveel N in de bloei is niet goed voor ze.

 

Edit: houd de dames ook heel goed in de gaten of er geen beestjes meegelift zijn, voor je het weet ontwikkelt er een plaag van bijbelse omvang in dat warme droge hokje

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ik ben totaal niet bekend met wat ik nu precies zou moeten doen met voeding, dat is een van de volgende stappen die ik wil proberen redelijk door te gaan krijgen maar dan pas volgend jaar. Maargoed het is nooit verkeerd om al eerder ervaring op te doen natuurlijk :D:D

 

Ik heb trouwens al wat gewone spinnetjes gezien, ik heb me er al bij neergelegd dat dit een totaal fiasco kan worden maar ben toch de uitdaging aangegaan.

Als het niks word gaat alles eruit en van de winter een paar keer met dettol en/of chloor er doorheen zodat het voor volgend jaar weer goed is.

 

zoals je op de fotos kan zien is het onkruid ook mee naar binnen gelift lol, dat moet ik nog eruit gaan plukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lusten wel wat voeding zo te zien.

Ik zou een goede en complete voeding voor wietplanten aanschaffen, daar zit wel een kweekschema bij die je als richtlijn kunt gebruiken.

 

 

Succes met je kweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bosrand,

Ik heb ernaar zitten kijken maar dat is meestal voor normale bloeitijden maar dit is een lange bloeier en daar heb ik nog niet veel voedingslijnen mee gezien eigenlijk.

Op het moment kan ik helaas niet zo heel veel besteden aan deze hobby dus ik probeer het op te lossen met dingen die ik voor handen heb liggen.

Ik woon wel dicht bij de natuur dus misschien zijn er andere oplossingen dan een voedingslijn kopen? ik heb er wel eens wat over gelezen op wf maar ik kan dat helaas niet meer terug vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een fles hy-pro terra kost 10 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde even opmerken dat je schakelbordje er keurig netjes uitziet zeg! Veiligheid daar houden we van..

Tenminste ik vindt dat erg belangrijk,fijn dat je het topic ermee start ook :excl:

 

(plantjes zijn ook leuk hoor, maar viel me gewoon op...)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rodja

Hey dank je wel voor de tip. Dat is inderdaad niet duur. Meestal zie ik alleen allemaal van die flessen of pakketten die 30-50 euro of meer kostten als ik op internet zit te kijken.

 

@ziggymasterz

Dank je wel, het is een projectje geweest wat meerdere dagen heeft geduurd maar wel leuk was om te maken. En ja veiligheid staat bij mij ook hoog in 't vaandel.

Ten eerste ik wil gewoon rustig kunnen slapen (en mn buren) en als we willen dat het legaal word (al is het maar voor zelfgebruik) moeten we wel laten zien als hobbyist dat de veiligheid ons ook aangaat nietwaar? Tenminste, dat is mijn idee erover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag 't meeste onkruid uit de potten weg gehaalt en ook de planten maar gelijk een snoeibeurtje gegeven.

Als ik ze dan toch aan het stressen ben dan maar gelijk alles in 1 week en zien hoe ze erop reageren.

1 van de 3 planten water gegeven omdat die pot erg licht was en droog aanvoelde.

Voor nu heeft de temp geschommeld tussen de 19 en 29 graden in de dag en nacht dus dat is redelijk acceptabel.

 

Het knipbeurtje (je kan helaas niet echt het verschil zien met de vorige foto's):

gallery_23065_18514_2278983.jpg

 

Totaal overzichtje:

 

gallery_23065_18514_1451037.jpg

 

En hier een voorbeeld van hoe de 3 plantjes eruit zien van dichtbij:

Zoals je kan zien hebben ze al flink wat stress gehad van buiten/de kou.

 

gallery_23065_18514_1058246.jpg

 

Vanaf nu is het idee om ze verder met rust te laten qua lichtschema en snoeien en voor de rest alleen maar water/voeding en simpele ongedierte bestrijding mocht dat nodig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb je iets aan deze video over Super Cropping, Topping, Fiming, Lolly Popping and Monster cropping zie

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torvald

Hey dank je wel. Ik moet zeggen dat ik in het begin al een hoop van die dingen geprobeerd die in die video behandeld word.

Alles wat hij namelijk verteld is terug te vinden als info op de forums.

Wat wel handig is om het een keer een ander te zien doen en dan is die video wel erg interessant om te bekijken.

 

Weet iemand trouwens nog een goeie growshop in Rotterdam? ik moet daar toch volgende week zijn en dan kan ik gelijk zo'n flesje voeding halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik las dat je de plantjes gesnoeid had en de foto's bekeek, moest ik aan die video denken, vandaar. Het lijkt alsof je onder nog het een en ander weg kan halen. Vanaf min. 7 vertelt hij over lollypopping. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torvald

Weet je toen ik dat stuk zag over lollypopping moest ik gelijk aan scroggen denken (heb ik de eerste keer gedaan).

Ik zit te twijfelen of ik 't verder moet doen. Op de foto's is 't niet goed te zien maar alles wat ik nu meer weghaal heb ik het vermoeden dat meer kwaad dan goed zal doen met alle klappen die ze al gehad hebben. Ik zal kijken of ik vanavond foto's kan nemen zonder lamp zodat 't misschien wat beter te zien is.

 

Ik heb trouwens verder nog wat onderzoek gedaan naar wat voor 'n soort ik heb en het zou een amnesia haze moeten zijn opgegroeid uit zaad waar per ongeluk een mannetje tussen heeft gestaan.

Haze eigenschappen heeft het zeker qua geur smaak en effect (waar ik mee bekend ben iig) dus voor nu ga ik er gewoon van uit dat het zo is. Mij hoor je iig niet klagen ;) .

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ze nog wat bijtrekken...

 

Heb je enig idee hoelang ze nog moeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha jep dat hoop ik ook , zoals 't nu eruit ziet moeten ze voorlopig wel even. Hoelang nog, heb ik momenteel geen idee van omdat ik helaas niet echt heb gezien wanneer ze in de bloei zijn gegaan. Maar ergens tussen 4-6 weken zou me niet verbazen.

 

Het hangt er helemaal vanaf hoe de plantjes het in de aankomende 1-2 weken gaan doen denk ik eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo een kleine 2 weekjes verder en ze leven nog steeds!

Ik heb een fles hy-pro terra gehaald en ze vinden het erg lekker zo te zien.

 

Er zitten wel wat lelijke bladeren ertussen maar die waren al enigsinds geel en aangeknaagt toen ze nog buiten stonden.

Maar voor de rest lijkt het me er gezond genoeg uitzien?

 

gallery_23065_18549_795083.jpg

 

gallery_23065_18549_2871066.jpg

 

Het ziet er misschien fluffy uit maar dat was de vorige keer ook. Maar na een tijdje groeit dat helemaal lekker dicht (ahgi) :D

Ik ben benieuw hoeveel hier vanaf gaat komen tegen het eind. De vorige keer was scrog in ditzelfde kastje met 4 plantjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dragon, ik zou het eerlijk gezegd niet echt weten maar het zou me niet verbazen als het inderdaad zoiets is.

Maarja ik denk dat de stress ook wel invloed zal hebben dus ik zie wel wat er gebeurt. Al denk ik wel dat het een sterk soortje is.

Tot nu toe hoe ze als stek zijn behandel zijn en het gebrek aan aandacht toen ze in de tuin stonden heeft nog geen enkel balletje opgeleverd (gelukkig).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd Scirocco, het gaat op zich goed dus we zullen zien waar 't schip strand :D.

Het zou me overigens niets verbazen als dat binnenkort zal worden want net met water geven heb ik deze jongens gevonden:

 

gallery_23065_18551_50903.jpg

 

Lol en dan met mn vorige update nog zeggen dat ze buiten aangeknaagd waren hahahaha.

Maargoed, ik heb de plantjes volledig nagekeken maar met zo'n schutkleur kan je ze snel over 't hoofd zien dus ik zal het in de aankomende dagen wel aanzien en nakijken. (De dames hebben overigens wel zo'n typische haze geur dus hoop wel dat ze 't einde halen.)

 

Cheers

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer een klein weekje verder en weer tijd voor een update.

Als eerste lijken de rupsen weg te zijn. Er zijn in ieder geval na de laatste keer al dagen geen bladeren meer aangeknaagt.

Voor de rest krijgen ze nog steeds de hy-pro voeding terra zoals voorgeschreven. Maar met 1 v/d 3 planten ga ik daarmee stoppen want die begint al een hoop bruine haartjes te krijgen. De temp is dag en nacht tussen de 18.8 en 27 graden geweest. De lv zou ik niet weten.

 

En weer tijd voor wat foto's:

 

gallery_23065_18565_119812.jpg

 

gallery_23065_18565_1644332.jpg

 

gallery_23065_18565_1644332.jpg

 

De volgende foto's zijn macro's gemaakt met een canon digital ixus 95IS in combi met een 3 euro macro lens voor smartphones bij de kruidvat.

 

gallery_23065_18565_430475.jpg

 

gallery_23065_18565_23373.jpg

 

gallery_23065_18565_261232.jpg

Zoals je kan zien ben ik niet goed met foto's bewerken lol. Hmmm tijd om weer eens photo-impact af te stoffen en opnieuw leren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

't is vrij snel maar toch eens even een update.

 

Nu trok ik gister de kast open en zag ineens dit:

 

gallery_23065_18575_2063474.jpg

 

gallery_23065_18575_749694.jpg

 

gallery_23065_18575_2427783.jpg

 

Nu ziet 't er ineens erg treurig uit :(

En het is ook erg snel gegaan, in 1,5 dag of zoiets nu ik het terug lees.

Die ene rechtsachter zijn ineens ook een hoop haartjes bruin van geworden alsof ze heel snel in de herfst is gegaan ofzo.

Ik heb eigenlijk niets veranderd voor zover ik me kan herinneren het enige verschil is dat die rechtsachter een heel klein beetje van boven water heb gegeven omdat ze zo hard aan het drinken was. Maar daarvan viel 't meeste tussen de pot en opgedroogde grond.

Ik zie ook geen beestjes verder en de temp is ook niets raars mee geweest in de afgelopen dagen. (18.8 - 27.8)

De voeding heb ik ook niet veranderd, nog steeds die hy-pro terra en verder niets anders.

Ik heb wel intussen een fles pk 13-14 gehaalt van bio nova maar daar heb ik nog niets mee gedaan. (was t wel van plan maar eerst eens zien war er nu verder gaat gebeuren in de kast :(.

 

Misschien heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey greenrider,

Hoelang moeten ze nog volgens schema?

Ik denkt ze honger hebben want nu want volgens mij begint ze haar buffer uit de bladeren te halen.

Maar zou ook kunnen zijn dat de herfst is begonnen vandaar hoelang moeten ze nog?

 

Succes zitten lekkere toppen aan :icecream:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Skutters, nou ik weet het niet precies om eerlijk te zijn want ze hebben buiten gestaan en heb totaal niet gezien wanneer ze in de bloei zijn gesprongen. Maar als ik het heel ruw inschat zou ik zeggen dat ze nog misschien 2-3 weken moeten gaan (langbloeier).

Maar vooral de snelheid waarmee het is opgekomen is niet echt normaal dacht ik zo.

 

En dank je natuurlijk , ik hoop dat ik er iid nog iets leuks vanaf kan halen. "t is zekers niet het beste resultaat ofzo maarja ik ben ook nog maar een beginnende hobbyist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat de vergeling zo gelijkmatig verloopt en dan vooral bij de grote fan leaves, verdenk ik stikstof tekort. Op de foto van 8 november lijken die bladeren ook al lichter groen, klopt dat? Ik weet niet was wijsheid is nu; ervan uitgaan dat het N tekort is en dan bijvoeden, of het gewoon accepteren want ze heeft denk ik niet meer heel veel tijd nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...