Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fenderbender

Kan Iemand Iets Opmaken Uit Deze Bladeren?

Recommended Posts

Binnenkweek

 

Soort : Channel + van Medicalseeds

Week 4 van groei

zaailing

hydrokorrel

pH 6

EC 1,4

maar mijn leidingwater is pH7 en EC 0,9

400w hps met cooltube

temperatuur schommelt tussen 16 & 23°c

luchtvochtigheid schommelt tussen 28% en 52%

Canna Aqua Vega a+b / Rhizotonic en pH- grow

 

Hoi iedereen.. Dit is men eerste hydro en binnen kweek, kheb vroeger wel op de veranda lange stengels gekweekt maar dat was ik beu, een kameraad van me had nog zo’n aquafarm staan, nog een tentje erbij en hups.

nu ja op zich gaat het goed denk ik? kheb foto’s genomen.

Ze gaan redelijk hard.. kheb nog nooit zo volle compacte plantjes gekregen, kheb ze ook éénmaal getopt.. en nu zijn ze echt bushy en spreiden breed uit.

Maar ik zie toch iets aan het blad.. maar wat precies weet ik niet.. overvoeding? want ja.. ik heb hier wel zitten rondsnuffelen, veel opgestoken, ook een mooi vergelijk gevonden met bladproblemen maar ja of het nu zink, magnesium of iets anders deficiency is of wat dan ook.. ziet er allemaal nog beetje zelfde uit voor mij.. kan die nuances niet zo herkennen, te nat? want ik heb al gezien dat er wortels zich in de waterbak aan het nestelen zijn.. en ik gebruik hem gewoon als hydrobak niet als DWC.

dus ja iemand wat tips of iets kan herkennen aan de foto’s.. sommige bladeren hebben ook een licht wit puntje.

 

enorm bedankt

 

gallery_45335_18513_647450.jpg

gallery_45335_18513_913138.jpg

gallery_45335_18513_181983.jpg

gallery_45335_18513_793874.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo fenderbender,

 

Wat me opvalt is je lage temperatuur. Zover ik begrepen heb, kan de plant bij te lage temperatuur geen voeding meer opnemen, en misschien verklaart dat die verkleuring.

 

Overigens lijkt het op die foto net als schittering van je lamp, behalve dan die witte puntjes. Hier staan foto's van diverse symptonen, maar kon deze niet vinden, zie http://www.growweedeasy.com/marijuana-symptoms-pictures. Enige waar ik op kom is misschien een wortelprobleem. Je zegt dat die in het water hangen, is dat constant? Eventueel een foto van je wortels?

 

ps ik heb geen ervaring, maar hoop van je te leren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi!

Ja inderdaad er zit schittering van de lamp bij, maar je kan bij sommige foto's toch een beetje zien dat ze wat bleker worden tussen de nerven.. nog niet echt extreem.

Ja de lage temperatuur, ik heb er nog geen warming bij, als de lamp aan is zitten ze rond de 22° maar overdag (hun nacht) zakt het kwik tot 16° als de lamp aan is de luchtvochtigheid laag +-30% als de lamp uit is pak hoger 52%

Ik heb effe geen foto van de wortels, het is nog niet overdreven maar ze hebben toch beide er al wel enkele die nu constant in de voedingsoplossing liggen. zal proberen binnenkort één te nemen.

 

Ruimte bijwarmen? voedingswater warmen? zo'n bruissteen als de wortels toch in de waterbak groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ja, ja ;) Als je de temp. gemiddeld 2 graden hoger krijgt, zit je buiten de gevarenzone. Ik dacht dat beneden 15° de plant weinig meer doet, dat de minimum temp. in je ruimte 18° mag zijn en de ideale temp. tijdens bloei tussen 20 en 26°C is. Voor kweek op bodem, hoe dat met hydro zit weet ik niet, lijkt me wat gevoeliger nog.

 

ps als je wortels geen zuurstof krijgen, heb je kans op rot. Of die bruissteen genoeg is, durf ik niet te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je misschien wat foto s maken van die bak waar ze in staan en hoe ze er in staan

heb je die bak vol klei korels met water er in ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp is net uit dus het zal voor vanavond zijn.

Ja het is zo'n GHE aquafarm. dus reservoir met kleikorrels eronder bak met water en dan een druppelaar die het water erover pompt.

Ze staan erin zoals je op de eerste foto kan zien.

 

Kwou ook zien of ik twee in zo'n bak kan kweken wat toch een beetje krap gaat zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torvald, kga proberen de ruimte waar de tent instaat wat bij te warmen en zien of dat het verschil maakt binnenin.

De wortels die in het water liggen zijn voor het moment nog ok, het is nog geen kluwen zoals sommige in hun DWC setup..

en ik vervang elke week de oplossing en spoel de bak met korrels, dan hangen ze even in de lucht.

Maar ik ga hier inderdaad een oplossing voor moeten vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bladpunten staan iets uit elkaar = een te hoge EC

ook is het blad zo glimmend als een vetplant

dat is het laatste stadium voor onomkeerbare schade door overvoeding

je wilt een lagere e.c.

de puntjes zijn bladverbranding in voorstadium

 

je temp pas verhogen na het verlagen van ec/ vervangen van je hele waterbakinhoud

 

ben zelf trouwens aardekweker: ik kijk alleen naar je plant

zou graag een foto van het blad willen zien om de bladkleur juist in te schatten

misschien zie ik het verkeerd, maar ik zou haast denken dat de stiikstof opname niet optimaal is ten opzichte van de fosfor en kalium...het blad oogt niet diepdonker...maar er is vertekening van hps en mijn vage monitor.

het zou kunnen betekenen dat je ietsje zuurder moet gaan zitten in je ph als je blad niet donker groen is bij de huidige staat van overbemesting

 

als je de dames nou eerst eens dof laat worden en dan weer omhoog gaat in ec kan je in elk geval een stevige oogst verwachten

nu hebben de wortels het erg zwaar , en is hun groeipotentieel zwaar vermonderd doordat de wortels niet makkelijk water op kunnen sabbelen

warmwater is minder stroperig dan koud water..daarom wil je voor je temp verhoogt van het water het ec probl[eempje opgelost hebben.

anders verbrandt je alles in een mum van tijd..

 

wortels hebben moeite te zout water op te nemen ...planten worden door een te zout milieu leeggezogen..dan moeten ze hard vechten om te overleven

de worteldruk neemt af , en de plant wordt ook minder groot

 

liever iets te weinig voeding in het begin

Edited by MeneerJansen
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, dank je voor je post..

dat is interessante info

 

Ja de EC ook al is ie nu 1,4 is een stuk lager dan vorige keer.. mijn water uit de kraan is raar.. eerste meting had ik een ec van 1,1 zonder iets erbij deze week was het 0,9.. dus het kan al erg kalk of zoutrijk zijn?

 

kzal proberen foto's te nemen onder ander licht, zonlicht is wel uit den boze want die paar uurtjes die we nu hebben is nu net hun donker periode.

het glimmen is eerder omdat ze vochtig zijn niet omdat ze zo vettig aanvoelen eerder droog :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, dus mijn tip zou je planten juist vernielen.

Als ik Jansen goed begrijp, zou je nu 't beste even water geven met regenwater, eventueel met 1 druppeltje zuur, pH-, zonder voeding

 

Heb je de bladeren nat gemaakt voor de foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@torvald

ga a.u.b geen advies geven

als je nog nooit gekweekt hebt

met vriendelijke groet chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

@torvald

ga a.u.b geen advies geven

als je nog nooit gekweekt hebt

met vriendelijke groet chucha

ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ga heus ook niet alles meteen uitproberen ik vergaar even de info voor actie ..de info van mr Jansen staat me wel aan.

Het kan inderdaad goed zijn dat ik ze overvoed heb.. want men eerdere EC was nog hoger, ja voornamelijk omdat er op de verpakking van de voeding stond dat als je water puur 0,5EC meet en je wilt 1,1 dat je dan op 1,6 moet mikken..

 

De info over wat zouten met de plant doen is ook interessant.. want ja kalk is toch ook soort zout? calciumcarbonaat, en kweet dat die redelijk hoog is in ons kraantjeswater hier.

 

En ja wat moet ik met die wortels in het water doen? mss dat ie daarom teveel gevoed heeft? mocht het enkel via de druppelaar gaan zou het mss niet zo oplopen? kan ik die afknippen? of moet ik mijn bak ombouwen naar DWC want ja ik neem aan dat er steeds meer wortels hun weg gaan vinden naar de voedingsbak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fenderbender, in je leidingwater kan veel kalk zitten en/of andere zouten. Regenwater bevat maar weinig zouten. Met leidingwater krijg je minder snel een reductie aan zouten in je medium. Je kan ook demi-water kopen en daar een keer mee spoelen, gegarandeerd dat de ec dan omlaag gaat.

 

Of dat goed gaat met je plantjes, weet ik niet. Zoals gezegd, ik denk graag met je mee om ook zelf van te leren, maar heb nogmaals geen ervaring. Ik ben me nog steeds aan het inlezen.

 

adviezen van Jansen lees ik graag, hij heeft veel kennis en de plantjes lijken een open boek voor hem. Had jij dat gezien van die wijkende bladpunten? Als je de planten zo kan lezen, heb je dan nog pH en EC-meter nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ja hoor geen probleem, kben ook hier om te leren.

uiteindelijk waren je tips ook dingen die nog niet optimaal waren aan mijn setup

demi-water? gedemineraliseerd water?

anders moet ik nog wat regenwater gaan opvangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik een paar maanden geleden een regenton voor aangeschaft die nu langzaam begint te vullen. Ja, met demi bedoel ik gedemineraliseerd, maar dat is zo'n mondvol. ;) Je kunt dat kopen bij een tankstation oid, als vulling voor je accu.

 

zie ook http://www.wietforum.nl/topic/114986-de-juiste-voeding-en-ph/

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek al een tijd op zelf gemaakte bubble emmer s

en ik gebruik ook canna aqua ik meet nooit me EC ik meet alleen de PH

als ik voeding water aan maak voor jonge planten stekje s zaailingen gebruik ik

15 ml a + b - 30 ml Rhizotonic en 15 ml canna zyme en zet mijn PH op 5.5

de volgende dag is de PH weer op gelopen en stel ik het weer bij naar 5.5 - 5.8

als de planten groot genoeg zijn en een goed wortel gestel hebben verhoog ik de voeding naar

30 ml a + b - 30 ml Rhizotonic - 20 ml canna zyme

ik heb voor de rest nooit problemen er mee op de canna site sta ook een tabel

http://www.canna.nl/nl/producten/canna-aqua/canna-aqua-vega/

 

en als je je korels wil uit spoelen dat kan gewoon met leiding water

maak spoel water naar 5.5 en laat dit even 2 uur staan meet dan weer je PH die is meestal weer op gelopen

zet hem weer op 5.8 wacht weer 2 uur en meet je weer de PH enz tot hij op 5.8 blijf hangen dan kan je korels spoelen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Choca,

ja zo had ik het ook gedaan enkel zonder de canna zyme.

 

ik volg die Canna grow guide van Jeff Mountaineer of zoiets?

En twas daar dat stond.. the recommended EC levels are based on tapwater with 0,0ms/cm, if your tapwater is 0,5EC the recommended EC level should be 0,5 higher, Maximum EC level 2,8, recommended PH 5,2-6,2

 

De Ph had ik op 6 aangezien ik al veel met bijzuren om hem daar te krijgen, maar die planten hebben in hun 3de en 4de week een EC van 2 gekregen (aangezien op de tabel stond 1/1,2EC maar men kraantjewater was al 1,1 zonder iets in... mss daar de fout? nu zit ie op 1,4 (wat ook iets te hoog is, maar ja anders kan ik bijna geen voedingstoffen aan men water toevoegen) want ik dacht al dat dat mss wat te hard ging ook al stond het op die growguide..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten zullen even bij moeten komen van de hoge EC die je heb gegeven

als je de korels heb gespoeld en gewoon weer 15 ml a + b - 30 ml Rhizotonic en 15 ml canna zyme op 10 liter water meng

dan zullen ze heus wel weer bij trekken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij worden je bladeren gewoon te nat waarna ze beschadigd raken...

 

Leg eens een stukje folie onder de planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choca, ja die zyme heb ik niet.

 

Scirocco, bedoel je door opspattend voedingswater?

want ja wat ik wel geregeld doe is vlak voor de lamp uitgaat of voor dat de lamp heet is ze benevelen met water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eentje van de worteltoestand..

hmm sommige krullen nu toch wel erg naar beneden..

gadver, ondersteboven..

 

gallery_45335_18513_1344333.jpg

gallery_45335_18513_1046126.jpggallery_45335_18513_1445552.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je wortels zien er nog goed uit hoor niets mis mee

je plant gewoon even wat tijd gunnen om weer bij te komen

en canna zyme kan je tuuk altijd nog klein flesje halen ;)

en dat sproeien op je blad is nu ook niet echt nodig

om eerlijk te zijn sproei ik ze nooit alleen soms in de zomer

als de lucht vochtigheid er laag is dat is in dit tijd van het jaar al erg hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat benevelen zou ik dan maar ff mee stoppen... als het probleem niet meer verergert....

 

Edit: typo

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, hij is gespoeld en staat nu te draaien op Kraantjeswater met PH-

De vorige 15 liter dier er twee dagen geleden was ingegaan meet EC1,2 was 1,4 en de ph is naar omhoog tot 7,2

kan ik dat niet gewoon terug afzuren en terug gebruiken binnen een dag of 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...