Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thai-boy

Welke Led Is De Beste Led-Verlichting Voor Moeders

Recommended Posts

Hola growers & blowers!

 

Helaas is mijn locatie niet geschikt om te kweken en daarom heb ik besloten om eens te gaan testen met een tent om moeders te gaan zetten, welke ik in een later stadium stekken van wil leren snijden. Iets wat ik nog nooit gedaan heb.

 

Aangezien ik een probleem heb met het klimaat hier in Spanje, wil ik overgaan op de LED-verlichting die puur is bedoeld voor de groei van de moeders.

Ik loop al jaren achter (mijn laatste kweek was in 2007) en door wat ik nu allemaal zie op internet zie ik de bomen door het bos niet meer.

 

Ik ga volgende wk naar NL om het eea te kopen en wil graag jullie advies hebben. Ze hebben hier ook goede growshops en spullen maar blijkt toch maar weer dat de meeste geen Engels kunnen en ik het toch fijner vind om de spullen zelf in NL te kopen.

 

Mijn vraag aan jullie is:

Wat is nou de beste LED-verlichting die ik kan gebruiken in mijn tent? Gezien de beperkte hoogte kies ik voor een DR-tent 120x120x180 en wil 4 grote potten in de tent zetten á 56 ltr per pot of 9 potten van 30 ltr – merk Root Pouch (smart pot). Wil ze breed laten groeien.

 

Heb zelf zitten zoeken en kwam op deze 2 keuzes:

 

X-Max4 V@ Horticoled kweeklamp

Deze lamp kost € 787,- euro en heeft 3 knoppen waarmee ik het spectrum en de intensiteit van het licht kan instellen. Deze lamp is bedoeld voor groeien, bloeien én voor stekken

 

http://www.g-tools.nl/product/verlichting/tl-spaarlamp-led/x-max4-v2-horticoled-kweeklamp/

 

200W Spectrabox-III Mothers

Deze lamp kost € 379,- euro

Deze is speciaal ontwikkeld voor moederplanten en stekken. Via een “Cutting Mode” wordt het lichtspectrum veranderd voor de stekken stand.

 

http://kweekotheek.nl/uitgelicht/200W_Spectrabox-III_Mothers.html

 

Beide lampen zou de 400W HPS lamp vervangen.

Welke lamp raden jullie mij aan, of zijn er nog betere LED-lampen op de markt, speciaal voor moeders? Of is gewoon een 400W HPS-lamp gewoon beter? Ik zie in kweekverslagen dat het voorgroeien met LED-lampen goed werkt, maar ik las ergens dat het trager werkt.(planten hebben meer tijd nodig om te groeien en bloeien)

 

Alvast mijn dank voor jullie reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een beetje handig bent zou ik zelf een led armatuur bouwen d'r is op dit moment zat info te vinden om het zelf te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...