Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietkop

Vraag Voeding

Recommended Posts

beste medefanatiekelingen,

ik vroeg me eigenlijk af wat het verschil is tussen die voedingstabs en die groeivoeding van bac in fles.

ook denk ik er aan voor mijn volgende plantje die organische toevoegingen eens te proberen (fishmix, palmboomas, vleermuizenstront, en heel de hutsekluts) nu zag ik dat je die allemaal apart kan kopen of in een pakket waarin ze alle 6 zitten, ook hier vroeg ik me af, ben ik dan beter om dat hele pakket vooraf door mijn aarde te mengen of is dit los verkrijgbaar als opheffing van eventuele tekorten?

of hoe zit dat?

alvast bij voorbaad dank voor het verduidelijken van mijn verwarringen :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste wietkop

De complete mix is inderdaad met alle 6 de losse meststoffen bij elkaar gemixt dus gewoon dat door je aarde mengen in de juiste verhouding, de losse componenten zijn ervoor als je wat meer ervaring hebt en weet hoe je deze moet inzetten.

Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust.

 

Poldergrower

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt poldergrower, weet je ook of er een verschil is tussend e buffertabs en de bac-groeeivoeding in fles?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groeivoeding is vloeibare groeimeststof en bijna direct opneembaar en laat je planten alleen groeien, buffertabs bufferen je aarde voegen kalk en meststoffen toe aan je aarde in de juiste verhouding en onderhouden je bodemleven samen met de rhizobacterieen.

 

Groot verschil, eigenlijk niet te vergelijken...

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus bij een scrog-kweekje is het beter een combinatie van buffertabs en bac-groeivoeding te gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeg ik niet, je kunt het allebei prima gebruiken en als ik advies mag geven zou ik de buffertabs nemen.

Zijn veel completer en werken makkelijker, of neem complete organics daar zit alles al in ook voor de groei.

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het niet bij het verkeerde eind heb, gaan die tabletten maar 3weken mee

als je nu 6weken voor wil groeien, kun je dan gewoon nieuwe tabletten in de aarde duwen na 3 weken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...