Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WakeAndBake

Lowbudget Diepvries Stealth Kweekje Spaarlamp

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Kwekersbloed kruipt waar het niet gaan kan :D Aldus ondanks het feit dat mn ouders niet willen dat ik in het huurhuisje waar ik (alleen; ofja met de hond) inzit kweek kon ik het niet laten toch weer opnieuw te beginnen na m'n mooie oranje dame te hebben moeten vermoorden... (Rip Orange Bud en stekjes)

 

Dusss de diepvries die ik als stekkenkastje ging gebruiken heb ik maar weer in de kelder gezet en is "up and running".

Ik had nog zaadjes liggen van m'n allereerste kweekje (niet de herma's maar de andere voor wie het zich zou herinneren :P) en heb deze ervoor gebruikt. Zo heb ik na deze kweek een ideetje van de opbrengst met deze setup.

Van de 6 zaadjes zijn er 4 uitgekomen (eigenlijk 5 maar de 5e deed niet zo veel meer na het opengekomen zijn).

 

Op dit moment heb ik 3 Philips tornado's (2x20 en 1x23W) en 1 andere philips spaarlamp 18W

Het plan is 6 Philips tornado's te hebben tegen volgende week; 4x23W en 2x20W.

Dan is er een buisventilator en een pc-fannetje. De buisventilator zit in een "soft-cardboard-box".

Ze staan in 1 bak met bio-potgrond. Dat ze in 1 bak staan is om de beperkte ruimte onderin de diepvries zo optimaal mogelijk te vullen met aarde.

Verder nog steeds de old-school thermo- en hygrometer ;)

En tot slot ga ik als scrog-net een van de schuifjes van de diepvries gebruiken.

En tot nog slotterder ook weer een Drosera plantje (zonnedauw) als biologische insectenvanger. Er zit al iets van kleine vliegjes mee in de diepvries. Vermoedelijk kelderbewoners :)

 

Voorgroei zal niet zo lang meer duren. Gewoon tot ze goed tegen het scrognetje komen zodat ze in hun bloeispurt het netje mooi kunnen vullen want ja.. heel veel plaats is er niet :P

Maar het is beter dan niet kweken!!!

De kast is nu ook zo afgesteld dat ze 's nachts draait. Vanwege vele redenen die ik hier in een topic gelezen had. Belangrijkste reden ook het stealth zijn :) zeker een keer ze in bloeiperiode staan want wie moet er nu 's nachts in mijn kelder zijn :P (kelder kan op slot ook dus is best safe dit keer met absolute minimale pakkans moest ik nog eens een nieuwsgierig familielid hebben)

 

Oh ja en de plantjes hebben in het begin wat afgezien wegens slechte timer en daarna wegens slecht ingesteld :whistle: :innocent:

Hopelijk hebben ze hier achteraf geen last van. Nu doen ze het beter alleszins ondanks de schade.

 

Goed... Fotottjes :D

 

De Diepvries met "soft-cardboard-box". Volgende keer moet ik eraan denken het gat van een softbox aan de achterkant te maken :innocent:

Als ik het materiaal er eens voor heb maak ik een met hout.

gallery_26473_18502_133523.jpg

gallery_26473_18502_181307.jpg

 

Lampjes op dit moment. Dit zullen er dus 6 worden; normaal gezien tegen volgende week.

En helaas was er enkel warm white te vinden maarja. Het werkt en lang moeten ze niet groeien. Bloeien wel :P

gallery_26473_18502_561337.jpg

 

De plantjes op 02/10:

gallery_26473_18502_580757.jpg

gallery_26473_18502_523220.jpg

 

En plantjes vandaag:

gallery_26473_18502_454390.jpg

gallery_26473_18502_106400.jpg

 

Grts WaB

 

En morgen lekker feesten op King Shiloh!! :smoke :verrygood :dj: :spliff:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn net iets te dicht tegen spaarlamp gekomen

de bladeren hebben wat ongelijke plekjes ervan gekregen

misschien toch ietsje hoger houden ( 5 cm afstand geeft nog genoeg licht zonder dat ze gaan schroeien)

ook alvast een beetje gaan buigen en tussen de vingers wrijven ( steeltjes) zodat de plantjes nu als breed gaan.

bij vroegtijdig de steel tussen de eerste en tweede internode tussen de vingers te wrijven kan je oppervlakte sneller gaan vullen: er gaat meer groeihormoon zijwaarts

 

ziet er netjes uit

 

als het kan zou ik 4 x 23 watt inzetten deze kweek , voor je bij de volgende 6 x 23 watt doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de tips! Ja denk dat ze ook een dagje gegaard zijn toen de timer van de ventilatie het af liet weten :s

Om welke reden raad je dan aan de 2 extra lampen er nadien bij te doen?

Leuke tip ivm de steeltjes, wist ik nog niet thanks!!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste foto die ik zo kan nemen wrsl, ze zitten bijna tegen het scrognet :)

gallery_26473_18502_99741.jpg

 

En 1tje met het net:

gallery_26473_18502_430251.jpg

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

23 watters leveren beter rendement

en hoe meer licht hoe meer wiet , als je temp/lv maar goed zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd en daar heb ik wel wat schrik voor. Een kelder is wat dat betreft niet zo ideaal :s

Relatieve LV in de kelder zelf ligt rond de 70/80 dus is echt enorm hoog. Temperatuur rond de 16°C.

In de kast is het met lampen en ventilatie aan rond de 40 relatieve LV en temperatuur rond de 26°C.

Wordt nog een beetje nadenken hoe ik die verschillen ga opvangen. Als iemand tips heeft, zijn zeker welkom!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijverwarmen met een kacheltje in de nacht?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zal het beste zijn tijdens de bloei. En het is in de dag dus valt niet op :P

Maar wat met de LV? Al heb ik dit nooit helemaal begrepen :s dezelfde lucht met dezelfde hoeveelheid water in heeft een andere relatieve LV onder warmere temperaturen.

Dus in principe als ik bijverwarm zou de relatieve luchtvochtigheid ineens beter moeten zijn ook.

Of begrijp ik het verkeerd :P

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het goed!

 

Warme lucht kan veel meer vocht bevatten als koude, dus hogere temp betekent automatisch dat je rv daalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het goed!

 

Warme lucht kan veel meer vocht bevatten als koude, dus hogere temp betekent automatisch dat je rv daalt.

mits de hoeveelheid vocht gelijk blijft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de reacties!

 

Haha sorry Scirocco, in mijn geval kan dat idd wel eens wisselen :P moet namelijk de afvoer nodig eens repareren haha dusja als ik net mn handen gewassen heb druppelt er een beetje extra water in de kelder ;)

 

Haha

Nee over het algemeen lijkt de LV wel vrij stabiel in de kelder.

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen problemen met schimmel door die lekkage? Dat is natuurlijk vragen om drama.

Verder zou ik me niet zon zorgen maken zolang je de temp in je kastje relatief hoog weet te houden tov de kelder.

Als het te ver afkoelt gaat de luchtvochtigheid over de 100, en dan heb je condens (en dat geeft....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neen gelukkig is recht onder het lek een put :P dus eigenlijk weet ik niet of het veel uitmaakt, maar toch fijner als er niets lekt in de kelder :P

Het lek is er doordat men voordien pvc afvoer heeft verbonden met de oude stenen afvoer; eerst komt een grotere stenen buis en daarin heeft men gewoon de kleinere buis gestoken dusja... dat is om lekken vragen natuurlijk. Heb tussenstukken gekocht ondertussen om pvc OVER de stenen buis te schuiven ipv erin, en dan versmalt.

Komt goed dus :P als ik de juiste diameter meeheb toch haha!

Ja condens kan niet gezond zijn in een kastje met elektriciteit..

Ok thx voor je tips!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nog wat sfeerbeeldjes :)

Sorry voor de kwaliteit, niet handig om goede foto's te nemen in een verlichte kleine diepvries met netten en dan nog met een iets oudere gsm.

Hopelijk zijn de prentjes toch geapprecieerd ;)

 

Geen idee welke soort ik nu aan het kweken (net als de allereerste keer :P) ben maar 1 ding is overduidelijk:

gallery_26473_18502_128687.jpg

 

Sfeerbeeldjes en pogingen tot portret van elk plantje:

gallery_26473_18502_238817.jpg

gallery_26473_18502_409028.jpg

gallery_26473_18502_317503.jpg

gallery_26473_18502_217390.jpg

gallery_26473_18502_77108.jpg

 

En poging tot totaalplaatje boven het net (al is het niet zo "totaal" als had gemoeten):

gallery_26473_18502_140314.jpg

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Hades! En bedankt ook voor de site! Heb ondertussen cool whites gevonden ook, van 20W echter. Dus kan nog van pas komen!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds gisteren staan ze op 16/8, morgen gaan ze op 14/10 en dan nog 1 of 2 dagen later op 12/12 denk ik..

Want er is iets dat ik me al een tijdje afvraag..

In de natuur gaan onze geliefde plantjens reeds beginnen bloeien voordat de verhouding licht/donker 12/12 is. Velen zijn zelfs al uitgebloeid tegen dan.

Zou het dan meer kunnen opbrengen om ze onder lampen bijvoorbeeld eerst een tijd onder 14/10 ofzo te laten staan?

Of heeft het een goeie reden dat men indoor liever 12/12 gebruikt?

 

Ze komen allemaal tot tegen het net nu, de 2 grootste ben ik beginnen buigen.

Nu hopen dat ook de snellere groeiers vrouwtjes zijn.

Fototjes: (en nogmaals, het is niet de handigste opstelling om mooie foto's in te trekken, mijn excuses :) )

gallery_26473_18502_9119.jpg

 

Links:

gallery_26473_18502_108750.jpg

 

Rechts:

gallery_26473_18502_191310.jpg

 

Dikte van de stammetjes:

gallery_26473_18502_93113.jpg

 

Op 1 na grootste:

gallery_26473_18502_376614.jpg

 

En de grootste:

gallery_26473_18502_35513.jpg

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer goed uit voor spaarlampen, mooi dikke stammetjes.

Daar gaat lekker veel voeding doorheen.

Als ik het goed kan zien, is je scrognetje niet geverfd of gespoten maat poedercoating.

En dat is natuurlijk veel beter dan verf, omdat verf giftige dampen kan afgeven als die warm word.

Dat met die tijd 18/6 14/10 12/12 heb ik eens getest, en maakte in opbrengst niks uit.

Suc6 met deze ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Rockfort!

Ja heb uiteindelijk er hier een topic over gevonden en zag je bevindingen :)

Zal het dus idd gewoon op 12/12 doen.

Hmm over verf had ik nog niet zo nagedacht :s Zal het eens nakijken!

Thx! :D hopelijk kan ik deze wel eens tot het einde uitdraaien zonder weer gestoord te worden door wie of wat dan ook...

 

Grts WaB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK.. Probleem.

Bruine vlekken op de bladeren en ik zie niet zo direct in wat het is :s

Wie kan helpen?

 

gallery_26473_18502_221015.jpg

gallery_26473_18502_90596.jpg

 

 

Voor de rest staan ze net op 12/12.

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien zijn het geen volwassen bladeren wat de vlekken hebben dus zou ik me er nog niet druk om maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...