Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Collie Weed

Wietregulering Drenthe? Spreek-Je-Uit-Cafe, Klazienaveen.

Recommended Posts

Bron:(krant) Zuidenvelder,Dinsdag 6 Oktober.

 

 

Klazienaveen- D66 Emmen organiseert op 21 Oktober om 19:30 in De Witte Olifant in Klazienaveen weer een Spreek je uit cafe.

Het gaat om een thema avond met een panel van deskundigen en veel interactie met het publiek,waar iedereen zijn mening mag geven over een actueel onderwerp.

Dit keer is het thema: regulering wiet,de avond is gratis toegangkelijk.

 

De verkoop van wiet is gedoogd,en privegebruik is toegestaan dus hebben de coffeeshops bij de voordeur geen probleem.

Maar als je verkoopt moet je die voorraad weer aanvullen,want zo werkt een winkel.

Maar dat is lastig want teelt en levering zijn nog illegaal,en word dus gehandhaafd.

Dit is dus een probleem voor coffeeshops en hun eigenaren.

 

Na een korte inleiding van het panel hun eigen perspectief kan iedereen aan de hand van stellingen zijn of haar mening geven en in discussie gaan.

Bijvoorbeeld: Willen we in NL van de strikte regels op teelt en levering voor shops af?

Hoe kijkt u aan tegen uitzettings/sluitingsbeleid als er ergens een illigale kwekerij is opgerold?

Moeten inkoop en teelt net als de verkoop worden gedoogd?

Moet het hele traject van teelt,inkoop en verkoop in een wet worden geregeld?

En hoe zit dat met toezicht en handhaving?

 

Panelleden zijn: Burgermeester Cees Bijl,hij is portefeuillehouder integraal veiligheidsbeleid,openbare orde,politie en brandweer.

Magda Berndsen 2e kamerlid D66 voormalig burgermeester,oud korpschef en indiender initiatiefwet :Regulering Wiet.

Leon Lichtendahl,20 jaar werkzaam bij Promens-care GGZ en schrijver van recente publicaties Een gecertificeerde achterdeur en een maatschappelijk verantwoorde voordeur.

Marjola van den Brand,eigenaar coffeeshop Raggamuffin in Groningen,met de onduidelijkheden en knelpunten die zij in de praktijk ervaart.

De avond begint om 19:30 en wordt geleid door Carmen Hoogeveen,fractievoorzitter D66 Emmen.

 

Vooraf aanmelden bij Geert Huitema,Tel. 06-30205277.

 

 

Kom op mensen uit Drenthe! laat NU je stem horen en kom ook!

Laat ons plantje uit de verdrukking komen,het is tijd!

 

Arm your literature-cannons,and blast them in the right direction!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck reguleren.

 

Het is legaliseren of helemaal niets. Ieder mag zonder problemen zijn eigen plantje/plantjes kweken. Hoef geen gemeente/staats wiet.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ green hulk:

Ehrm.......... volgens mij moet je even beter lezen hulkie,er staat toch echt duidelijk dat je stellingen mag aandragen en/of een discussie geven/uitlokken.

Ik heb hier nog niets gehoord van 'staatswiet',en dat gaan we zo houden ook als het aan mij ligt.

 

Dus drie maal raden wat IK ga aandragen........juist! legalize it.

Neem Colorado als voorbeeld etc.

Ik denk dat ik mijn grijze kronkels vantevoren aan het werk ga zetten en met ECHTE argumenten ga gooien,kijken hoe ze daarop reageren...

 

 

Als je niets aandraagt op deze bijeenkomst,presteer je ook niets, en eindig je dus ook met niets. STA OP !

Een beetje zoutloos op dit topic reageren kunnen we allemaal,da's niet moeilijk.

 

Maar wie durft zijn ballen te tonen,en een krachtig argument te geven op deze bijeenkomst.

DAN en ALLEEN DAN zullen er veranderingen komen.

!!!FIGHT for your RIGHT!!!

 

Maar de eerste stappen moeten gezet worden,dus draag bij of ga in een hoekie staan janken dat het nooit gaat lukken.

 

 

 

Dit is dus bedoeld voor IEDEREEN uit het NOORDEN van Nederland,dus draag je steentje bij!

We kunnen zoden aan de dijk zetten,als we het maar samen doen.....

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou daar makkelijk in zijn: is de verkoop van tomaten geregeld? en de kweek? en de handelaren? en hoe zit het met belasting? en zijn daar criminele organisatie mee gemoeid? nou prima dan legaliseren we dus, net als tomaten

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar blijf vooral NIET op anderen wachten Collie

zoals ik in pm zei: houd het zo dicht mogelijk bij jezelf en je behoeftes/belangen.

een ieder die mee wil in die stroom: perfect.

maar ga je niet ten op zichte van iedereen en alles verantwoorden,

want dan blijf je bezig.

 

Zem0p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje: nope ik w8 niet op anderen,eigen statement maken werkt het best.

Proberen te visualiseren wat de meest beknopte reacties zullen inhouden en afbijten bij de wortel.

 

@HUFF'n'puff : juist!,net zoals tomaten! we zijn nederlanders verdorie! planten telen zit in ons bloed!

of het nou tomaten zijn of wiet,snijbloemen,heesters&bomen> wij Hollanders leveren!

!Bedankt vor die bluumen!

 

 

Ik hoop dat ik een beetje zoden aan de dijk kan zetten hiero,en een overall beeld kan scheppen over hou het nou eigenlijk heurt.....

Misschien heb ik geeneens zoveel tijd om echt te zeggen hoe het beleid afgemaakt kan worden met een aantal test-cases tegelijk per gemeente.

Maar dat is waar we voor gaan toch?

Langzaam integreren in de maatschappij als legale bedrijfstak,en leren van landen/staten waar het al een feit is om problemen bij integratie in de maatschappij te voorkomen.

Zowieso kun je met een langzame integratie toch echt legaliseren,maar dan in een slakkengang als het ware.

Langzaam regels toevoegen,zodat het minder schuine blikken trekt vanuit de E.U. en beter uitgedacht kan worden stapje voor stapje.

Als je in 1 klap legaliseert breekt de politieke chaos(pleuris) uit,dat moeten we niet hebben.

 

En het begint bij een test-casus,iemand die alles veilig voor elkaar kan hebben en netjes de boeken bijhoud als een transparante onderneming.

Ik hoop dat ze vrijbriefjes gaan maken,en hoop er 1 te bemachtigen dan zal ik ze laten zien hoe het nou eigenlijk heurt...

Netjes KvK nummertje,etc.

Belastinkjes betalen

Boeken tip top in orde houden.

Politie komt nog even koffie halen,en even ruiken aan mijn toppen in de pauze. :wave: hah! no way... :rtfm:

En als iedere test casus ze laat zien hoe het nou heurt....

Want dan is er iniedergeval 1 schaap over de dam.... en volgen er meer...

 

Ben echt wel nerveus als ik daar straks sta denk,gewoon mezelluf blijven :whistle:ik laat me niet gek maken...nooit...

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

als we opeens legaliseren gaat de wereld niet onder hoor, gebeurd in andere landen ook niet, en al die BS over sancties en verdragen; die zeggen we echt niet op omdat wij ons drugsbeleid na 40 jaar opeens regelen, coffeeshops zijn ook in strijd met dat verdrag, no fucks given..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is jammer dat het volk over het algemeen een roze bril word voorgehouden door de overheid.

De overheid is de held en de teler de boeman/crimineel.

Ook ziet de bevolking niet dat hun zorg&onderwijs een heel stuk zouden kunnen verbeteren door een cumulatief beleid richting legalisatie.

Er zijn letterlijk miljarden aan ongeclaimd belastinggeld die nu ''ondergronds'' verdwijnen,d.m.v. cumulatief beleid richting legalisatie kan het gebruikt worden in zorg&onderwijs ten goede van IEDEREEN in Nederland.

 

STOP BEZUINIGING! START LEGALISATIE!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ greenhulk: thnx man,dit collie weedje kan alle steun wel gebruiken! Hopelijk kan ik een zaadje planten in hun hoofd,en zal dat uitgroeien tot mijn gedachtengoed...

 

@wietbladeren: nou,heel veel eigenlijk.... zoiets als: ik zet mijn huis vol wiet terwijl de politie toekijkt,en iets anders mag gaan doen?

Of ik verkoop 2 kilo in 1 keer onder de neus van de commisaris ofzow? of met een auto vol planten langs het politie bureau om de weg te vragen?

Iets meer geduld en een wat positievere instelling zou jou wel helpen dude,JIJ kan namelijk diegene zijn die de shop legaal gaat leveren,hoezo donder op? :likken: of je maakt er werk van of je gaat met je pootjes in de lucht liggen. :rtfm:

 

ik heb mijn manifest al geschreven,ik ga ass-kicken,en niet hielen likken........

Tevens heb ik een casus voorbereid waarmee ik de burgermeester om de oren kan meppen.

Hopelijk heb ik het niet te moeilijk in elkaar gestoken,en niet te droge stof hoop ik.

Het manifest zelf is niet te persoonlijk,de casus wel.

Manifest ga ik voorlezen,de casus is alleen voor de burgermeester om in te zien(en eventuele wethouder etc.)

 

Jah bless!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe...

Dat was me het avondje wel zeg.....

Op sommige punten ging het beter dan verwacht,ik had de volle aandacht van iedereen en werd bestempeld als de deskundige op medisch gebied.

Zodoende heb ik echt kunnen vechten voor ons plantje,sommige mensen hebben een verbale schop voor hun flikker nodig die ik natuurlijk correct heb uitgedeeld met liefde. :whistle:

 

Ook ben ik uitgenodigd om mijn manifest voor te lezen en bij te lichten,tegenover de fractie van D66...........

Tevens willen 3 leden van D66 mijn documentatie graag ontvangen,om eventueel een sterker debat te kunnen voeren in de 2e kamer.

Ik heb WEL zoden aan de dijk gezet,alleen waren nu het nog niet genoeg.

 

Burgermeester C..Bijl heeft mij uitgenodigd voor de koffie,bij hem op het kantoor om mijn casus door te spreken.

Ook hij had gewekte interesse voor de medische aspecten,maar hij heeft vooralsnog geen macht om mij een licentie te verlenen voor gereguleerde(medicinale)teelt.

Misschien kan ik hem overhalen om zijn zero-tolerance beleid aan te passen of bij te stellen,je moet nooit iedereen over 1 kam scheren.

Ik ben geen crimineel,dan wens je dus ook niet zo behandeld te worden...

 

Het was enerverend en versterkend dat iedereen wou horen wat ik te zeggen had,ik heb bijna een staande ovatie gekregen echt niet normaal........

Ik ga het misschien dus wat drukker krijgen met al die kletsmajoren die kletsen willen,zolang ik maar input kan blijven geven om tot het gestelde doel te komen.

daarmee bedoel ik legalisatie voor het gros van de mensen,gewoon een legale bedrijfstak waar iedereen met de juiste mindset aan kan deelnemen.

 

Ik wil mooie, gebalanceerde,(h)eerlijke en biologische wiet op de markt,geen chemische gif-rommel.

En IEDEREEN moet via de juiste wegen te belopen,kunnen telen voor zichzelf of de shop op een veilige&verantwoorde manier zodat we kunnen genieten van het leven.

 

 

 

Ik ben hier nog niet klaar mee! :rtfm: Ik bijt mezelf vast als een pitbull,en laat niet meer los..... FREE CANNABIS FROM OPIUM-LAW!

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...