Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rodja

Meerdere Tenten Verbinden - 1 Afzuiger/filter - Is Dit Mogelijk?

Recommended Posts

Aangezien er momenteel geen geld beschikbaar is voor een grote mammoth elite tent of zelfbouw hok, moet ik het de komende run helaas doen met de spullen die ik heb.

 

Met alleen de dr240w en 3x600 draaien is ook nog een optie. Maar omdat alle stroom netjes betaald wordt en ik genoeg ruimte heb, wil ik de watts liever verdelen over een zo groot mogelijk oppervlak voor een mooie gr/w verhouding.

 

 

Nu heb ik de volgende creatieve oplossing bedacht :):

 

2csjtdx.jpg

 

Een simpele vraag aan jullie: gaat dit werken? En waarom wel of niet.

 

In de winter 2000 watt afzuigen gaat prima met de 1500, op locatie is het lekker koel. Maar gaat dit ook lukken in deze constructie met 3 tenten? En zal er voldoende onderdruk zijn in de kleine tentjes die passief afgezogen worden?

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima idee. Ik zou van de buitenste twee de groeihokken maken en van de middelste grootste het bloeihok. Zo draai ik momenteel ook en oogst lekker vaak. Ik heb een kleiner en een groter hok die ik verdeeld heb in een groei- en een bloeihok. Het filter hangt in het bloeihok en de lucht uit het groeihok welke warm is door de groeilamp wordt in de bloeiruimte geblazen. Dat is een bijkomend voordeel in de winter en tijdens de zomer had ik geen problemen met de temperatuur goed te houden. In het bloeihok heb ik twee lekbakken zodat ik twee verschillende soorten kan kweken op verschillende momenten. Zo had ik Amnees in een lekbak in week 9 en C99 in de andere lekbak in week 3 samen in een hok. Het groeihok heb ik een paar moeders in staan en daar laat ik de stekken in voorgroeien zodra ze geworteld zijn. Zodra ze groot genoeg zijn gaan ze naar het bloeihok en zo gaat het circus de hele tijd door. :D

 

Om nog wat watten te besparen zou je eventueel kunnen volstaan met 1 groeihok denk ik. Lijkt me in ieder geval dat het zeer goed zal werken.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 tenten, 2 filters, broekstuk en een afzuiger werkt goed.

 

De geschetste situatie lijkt mij niet een heel goed plan. Indirect afzuigen via een slang krijg je de warmte niet uit de buitenste tenten.

 

El andy heeft een verslag met 2 tenten. Is wel een 12/12 systeem. Maar ongeveer het zelfde principe.

 

http://www.wietforum.nl/topic/75746-shackzilla-test-ii/

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je die tenten alleen gebruikt om in voor te groeien levert dat geen probleem op is mijn ervaring. Misschien is het een idee om nog 400 watt in wat ik maar even het bloeihok noem te hangen en een van die twee buitenste tenten op te ruimen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je geen 500/750m3 Softbox de kleine tentjes laten afzuigen en dan afblazen het grote hok in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou mijn filter inboxen en dan daar 3 slangen op aansluiten. Lullige is dat ik nog 2 x 1500 heb liggen en een 2000 waar ik niks mee doe

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan ook nog idd

 

Oldskool HD stijl.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...