Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lemonade

Kiemplantjes Gestopt Met Groeien

Recommended Posts

Hi,

 

Heb enkele zaden ontkiemt, denk een drietal weken geleden, maar het lijkt erop alsof de groei er helemaal uit is. Ze hebben de lobblaadjes nog en 1 internode.. thats it >_>. Normaal verwacht ik na 3 weken toch minstens een aantal internodes. Ditmaal heb ik overigens gekozen voor cocopeat van ecostyle als medium, waar ik nog nooit eerder op gedraaid heb.

 

Ook zijn de kiemplantjes geel van kleur en hebben ze een paars steeltje wat dus te verwijten is aan stress. Bij het overpotten waren de wortels mooi wit, en was het medium zeker niet te nat. Gewoon vochtig zoals het hoort.

 

Nu is het wel zo dat ze een week in een niet-verwarmde ruimte hebben gestaan, maar dat was overdag als de lampjes uit stonden. Denk dat de temperatuur niet onder de 12-14 graden is geweest. Zou het dat wellicht geweest kunnen zijn? En gaan deze krengen nog groeien?

 

Inmiddels is de nieuwe growroom wel up&running met mooie temperaturen van 20/26 graden (nacht/dag).

 

Uit elende nog maar wat zaadjes laten ontkiemen als de andere niks meer worden.

 

Foto's volgen nog als vanavond de lampen weer aan gaan, maar misschien kan iemand mij al wat vertellen :).

 

Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's komen vanavond. Ik wil ze namelijk niet nog meer stress geven door ook in de nachtperiode licht te geven.

 

Er hangen 2 setjes 2x36W t-neon boven, 6500K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat moet je zeker niet doen!

Oké met zo weinig licht groeien ze ook niet super hard he dus ze zullen ook nog niet gestopt zijn met goeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo staan ze (super lemon haze) er dus al een week bij.

 

gallery_42587_18500_572124.gif

 

 

 

Deze ziet wat geeltjes:

gallery_42587_18500_1003139.gif

 

 

gallery_42587_18500_1226359.gif

 

 

'Geeltje' ingezoomed:

gallery_42587_18500_900095.png

 

Als ik kijk bij de vorige setup met dezelfde lampen (ook na drie weken) :

 

White Lemon - Indica dominant:

gallery_42587_17961_881466.jpg

 

Nu ben ik misschien te ongeduldig, maar het verschil is nogal groot vandaar.. Ben daarom ook van mening dat het niet meer veel zal worden met deze drie, maar het gaat mij dus meer om de oorzaak ervan. Zo leren we er ook weer van he ;) . Een weekje lang relatief koude nachten lijkt mij de oorzaak, maar kan dus ook aan het medium liggen. Verder is er niets veranderd aan de setup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke kiem plantje is anders he sommige zijn sterker dan de andere en hebben soms wat langer nodig. dat gele kan iemand anders misschien wel zeggen wat het is. durf ik niet 100% tezeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...