Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Soesio

Hoeveel Planten Per M²?

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik ben sinds 6 weken geleden begonnen met binnen mijn eigen plantjes te kweken.

Ik heb een tent van 1m x 1m (1 vierkante meter dus)

Ik heb hier nu 5 plantjes in staan, zie hieronder de foto.

 

Nu vraag ik me af, zou ik volgende keer er misschien beter geen 4 zetten in plaats van 5? Want die in het midden staat nu vaak in de weg voor die achterste 2.Hoeveel planten zouden jullie zetten op 1 vierkante meter om zo snel mogelijk zoveel mogelijk resultaat te krijgen?

 

Greets...

 

12067092_399468070248891_222569883_n.jpg?oh=b0dc7cd46de84d50af564a35c3706e7c&oe=56172D05

Edited by Soesio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom ook. Wat je probeert te bereiken is zoveel mogelijk toppen, dus wil je zoveel mogelijk de takken verspreiden over je oppervlakte. Het aantal planten is afhankelijk van hoe goed je kunt kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torvald: Ja ik dacht volgende beurt ze te 'Flimmen' voor 2 hoofdtoppen te creeëren!

Dries_grower: amai 9 potten, hoe geef je ze dan water? Haal je dan pot per pot uit die tent? Want ik vind het nu al soms moeilijk om met mijn gietertje bij die achterste 2 te geraken. En mijn 5 staan hier nu 6 weken in en hebben alles al redelijk goed toegegroeid, ik kan me voorstellen dat 9 planten op 4 weken alles volzetten, zet je ze dan ook sneller in bloei of? Hier een foto van mijn hoofdtoppen nu:

12086760_399468090248889_690532813_n.jpg?oh=c8be45b94bb92460a517141a6f75b56a&oe=5617120A

 

Greetss

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt nu te snel geschakeld.

 

 

aantal planten maakt niet uit, is een kwestie van voorkeur. je kunt het met 1 plant ook dichtkrijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze in een bak staan en daar gooi ik als ze water met voeding nodig hebben 1ltr per plant in dus 9ltr in totaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 kwekers 100 meningen

 

maar WF style: 9x 18 liters per m2 per lamp... stekken aan laten slaan, daarna direct toppen, haze? schakelen bij eerste volwassen blad... witsoort? ietsje langer wachten met schakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon die 1m2 volknallen met 11 of 12 liters en dan maar 7 tot 14 dagen voorgroeien, geloof me dan heb je meer kans om 1 op 1 te draaien binnen een veel kortere periode.

enige nadeel: je bent wel meer strafbaar met meer planten

 

P.s

Er zijn niet alleen handgieters, je hebt ook een gieter met lange staaf die je aan kan sluiten op een dompelpomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er idd beter 4 dan 5 neerzetten, omdat je nu eenmaal een vierkante ruimte hebt.

1 of 9 of 16 enz. kan ook met altijd liefst zo'n groot mogelijke potten.

 

Met water geven kun je ze er het beste uithalen zodat je het water perfect kunt verdelen zonder de aarde om te woelen.

Met een gietertje wordt de hoek waarin je water geeft al weer te groot en is het verdelen lastiger.

Je wilt dat de korst van de aarde één egaal, luchtig en veerkrachtig geheel wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 stuks in 6,5 liter pot... lekker oldschool!

In een plastic bak van 1x1 meter zodat je van onder water kan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vier 25literpotten op een M2 met elk 3 of 4 planten in de pot. Dat werkt een stik makkelijker dan dat geklooi met die kleine kutpotjes, daar moet je toch niet aan denken die allemaal te vullen als je wat meer zet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_39026_17872_550897.jpg

17 planten in 11 liters

2 x 600 watt

1066 gramm

beter is om 18 liters te gebruiken

voor een betere buffer

en meer opbrengst

 

op 11 liters

9/10 weken bloeiers afbloeien

kan een beetje tricki zijn

behalve als je weet wat te doen

vandaar stem ik ook voor 18 liters

 

je kan idd ook kleinere potten gebruiken

maar dat is wat minder fool proof

voor een beginner

 

en als je maar 4 planten wilt is dilago zijn optie ook een goeie

of nog groter :)

Edited by chucha
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat 11 liters gewoon het beste zijn voor de broodkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier normaal gesproken 5stuks op 1m2 staan maar ben van plan er 1 of 3 bij te zetten.

met 5 stuks ben je best lang voor aan het groeien om je tent vol te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties iedereen! Ik heb alles gelezen en zelf een beetje mijn conclusies gepakt.

Ik dacht de volgende kweekbeurt het zo te doen dan:

1 houten plantenbak kopen van 90x90x .. hoe hoog zou die moeten zijn? mss 40cm ofzo?

In deze bak ga ik dan 9 zaadjes steken, dan hoef ik telkens maar 1x water te geven!

 

@MIAMI: die stokken & dat net, waarvoor dient het net? dat ze verder doorgroeien? zou ik dat ook gebruiken in mijn plantenbak voor die 9 plantjes dan? overal wat stokken erbij steken?

 

@SCIROCCO: de houten bakken die ik vind op het internet kan je precies alleen langs boven water geven, wat bedoel je net met langs onder?

 

@Supernoob: wat bedoel je met te snel geschakeld, naar 12/12 bloei bedoel je? zo staan ze al een 5tal dagen nu op 12/12.. ze nu best laten doen tot ik mooie compacte toppen zie denk ik, en volgende keer wat beter aanpakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dries_Grower

 

Slim gezien gast, dan via de gaatjes vanonder van de potten, kunnen men wortels het water naar binnen zuigen, als ik problemen merk bij een plant kan ik nog altijd die pot er effe uit hale om de plant goed te controleren, wat bij een plantenbak natuurlijk niet gaat alles zit vast..

 

Giet je dan gewoon water tot er overal wat water in staat verdeeld? zon 9liter dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik geef bij elke waterbeurt elke plant 1 liter dus dan gooi ik 9 liter in die bak en dan zuigt het medium alles op

Edited by Dries_grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 1 m2 meter Dries?9 liter water en na hoeveel min. hebben de planten het opgezogen en de rest verdampt.

Zat zelf op gemiddeld op 350 ml per plant.Danwel in midden bloei periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vraag is al beantwoord dus...

 

Idd voedingswater gewoon in de grote bak mieteren, de potten zuigen het wel op van onderaf.

Schijnt vroeger een soort van standaard broodkweker systeem geweest te zijn, onwijs veel plantjes per m2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi systeem.old skool.Om echt die behoefte van de plant te kunnen realiseren blijft het lastig hoeveel liter je in de bak moet gooien.Die platen willen zichzelf graag verzuipen op een gegeven moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat de planten het medium ook eerst helemaal droog trekken dan weet ik zeker dat ik bijvoorbeeld niet de kleinste plant aan het verzuipen ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel planten per M2 kan goed, ik heb momenteel voor het eerst twaalf stekken in vier 25 literpotten op een M2. Dat zijn er dus vier meer op een m2 als negen stuks in 18literpotten. De planten staan er vooralsnog geweldig bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...