Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Had hier 2planten die vol met zwarte stippen zitten,heb de planten behandeld met aftreksel van knoflook en wat afwasmiddel.Lucifers in potgrond zou ook helpen.Geen beweging meer te zien maar hoe verwijder ik nu de laatste resten?Had gedacht met luchtdruk de plant af te blazen voor ik hem oogst?Iemand tips?en hoe nadien de tent ontsmetten?planten kwamen van buiten en in tent gezet maar de gezonde niet aangetastte planten terug buiten moeten zetten.Planten moeten nog 2tal weken bloeien.Ofwel vroeger oogsten?Hoe de dode insekten en/of eieren verwjderen?Lucifers in men potgrond is vast te laat.Groetjes Potch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kortom je hebt r een zooitje van gemaakt.... vuile planten naar binnen schone planten naar buiten..

 

Je zal denk ik iig een les hebben geleerd hieruit en dat is ook kostbaar :)

 

De laatste resten zullen ook gewoon luizen zijn neem k aan anders zal je een foto moeten plaatsen..

 

En hoe je tent te ontsmetten tsja daar heb je verschillende middelen voor staat ook al heeeeeel veeel over geschreven op t forum.

 

Maar als je t echt goedkoop en toch heel goed gedaan wilt hebben heb jezelf de oplossing al benoemt.... Lucifers .. that will do the job.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

how zootje van gemaakt :rolleyes2: ik had ze naar binnen gehaald naar tent om daar verder af te bloeien ivm weinig zon,door de hogere temperatuur in tent zijn bladluizen in meerderheid gegaan,de nog niet aangetaste in veranda geplaats,te vochtig buiten.gaat knetteren zefs al zijn ze dood.Buiten nog planten zonder bloemen staan.Die zwavel van lucifers moet nog opgenomen worden maar dan is het oogsten daar.En als er paar luizen blijven leven?Gaan die dan va de oogst ook eten en terug uitbreiden?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

Normaal rook je niet de blaadjes maar de toppen , dus je toppen goed in de gaten houden , dit doe je het best met een handmicroscoop , te koop op internet bij zo'n chinese grootgrutter voor een paar euro .

 

Ook is het vaak zo dat als jij je plant omhakt en ontdaan van blaadjes onderste boven te drogen hangt het ongedierte door voedselgebrek naar boven klimt , waar jij ze dan met de stofzuiger kan weg zuigen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb legertje gaasvliegen besteld,die luizen gaan ervan lustten en omgekeerd ook.Thx voor de adviezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ potch

 

Maar dan vraag ik mij weer af , hoe verwijder je dan de gaasvliegen en hun eieren en larven ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

met luchtdruk meeste afgeblazen gaasvliegen uitgezet en er komen nog lieveheerslarven bij :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...