Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ihaze

Powerlux Reflector Vraag

Recommended Posts

ik stel de vraag daar ik deze besteld heb met het gedacht het wel beter ging zijn dan een gewone hamerslagkap, maar na zoeken en weinig vinden vond ik her en der enkel wat in een 80x80 tent,

 

ik weet dat een adjustawing de beste optie is en die komt er hopelijk nog wel eens..

groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop dan een azerwing of lucilu, bijna hetzelfde en de helft goedkoper...

Lichtverdeling is echt perfect bij deze 3 trouwens, dat is met de gewone hamerslag of spiegelkappies een stuk minder

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet ik, maar dan toch liefst de adjust

los daarvan..?

thx alvast

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond de lichtverdeling van zo'n vleugelmodel reflector toch niet helemaal optimaal hoor. Het licht wat uit de top en onderkant van de lamp komt wordt niet naar de planten gestuurd, omdat de reflector daar open is. je ziet ook wel dat het daar wat donkerder is op de planten.

 

Alsnog prima resultaten mee behaalt overigens (Lucilu reflector), maar heb toch altijd het idee gehad dat het met een gesloten reflector beter zou kunnen. Dimlux en Gavita hebben dat bijvoorbeeld wel bij hun Pro modellen.

 

Zie hier een vergelijkende test van een aantal reflectoren:

http://growershouse....row-light-test/

 

 

Even de twee relevantje plaatjes daaruit (met dezelfde bulb gemeten):

gallery_37858_17549_25620.jpg

 

gallery_37858_17549_131259.jpg

 

Ik vermoed dat ze dit in een open ruimte hebben getest, dus geheel relevant zullen deze waardes niet zijn als je de reflector in een tent hangt. De wanden reflecteren het licht wat buiten het meetvlak valt dan wel weer terug.

 

Maar het gaat me even om de verdeling. Je ziet duidelijk dat het deel in lijn met de lamp veel minder belicht wordt en dat de zijkanten juist heel veel licht krijgen. De verdeling is veel minder uniform dan bij de Gavita Pro reflector.

 

Al moet ik ook wel zeggen dat bij mijn metingen het verschil niet zo groot was. Ik had toch zeker midden onder de lamp wel meer licht dan aan de wanden.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, alleen is die volgens mij in Nederland niet te vinden en het is eigenlijk een cooltube kap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap ik, had die diagrammen zeg maar ook al gezien maar word niet wijzer ivm het volgende;

 

powerlux kap of gewoon hamerslag kapje in een dr120?

 

powerlux vs hamerslag

bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras Ik las op die site dat double ended lampen niet gekoeld moeten worden, nadelig effect. Is die sun system kap wel geschikt dan? of alleen overpriced voor de toepassing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lhaze, Je zou eigenlijk ook zo'n tabelletje moeten hebben van die powerlux reflector.

 

Ik heb die reflector nog niet eerder gezien.

 

@rudi, Je kan die sinds system kap hier niet kopen toch? Zag alleen wat distributeurs in de UK, maar die hadden andere modellen.

 

Dimlux heeft met de nano tubes ook koeling op de double ended lampen. Dus het zal toch wel kunnen. Al geven ze dan wel vrij strikte specificaties van de luchtstroom op. Dus je zult het inderdaad wel goed moeten doen.

 

Zie hier eigenlijk sowieso weinig cooltubes gebruikt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal vnvnd eens kijken als ik hun officieel mail adres kan vinden en eens een mailtje zenden.. of het dan nog een betrouwbare/onafhankelijke bron is is een andere vraag lol..

 

heb je het linkje bekeken@wietefras?

bless!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik had de link bekeken. Al is dat kleine fototje daar ook wel wat beperkt om er iets zinnigs van te zeggen

 

Ik bedoel eigenlijk meer dat ik het nog niet gezien heb in een verslag. Als iemand er al een keer mee gewerkt heeft dan had die je er vast meer over kunnen vertellen.

 

Een standaard hamerslagreflector van een tientje lijkt me sowieso een slechte "investering", maar of deze nou echt beter is kan je van zo'n klein plaatje ook niet zeggen lijkt me.

 

Lol, zie nou dat ze zelf zeggen dat ie "onafhankelijk" als beste getest is. Nou dan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja " " he waha drm...

 

is idd klein plaatje etc, kom er zoiezo op terug, ill keep you posted wietefrass en zoiezo thanks he

bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog geen atwoord, heb de specs etc gevraagd..

 

is allesinds iets amerikaans..

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwam in doos zonder papiertje/uitleg/specs bij... lijkt me allesinds n dieptestraler allesinds best netjes, toch afwachten of die 120x120 gaat trekken als het wat vol komt..

bless

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...