Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Halvegare

Gele Bladeren?

Recommended Posts

Hallo,

 

Als experiment heb ik een haze stekje in de volle grond gezet.

Ik heb hem midden juli in de volle grond gezet (is denk ik te laat geweest)

 

Verder heb ik hem Alga Grow gegeven als voeding in de groei periode.

Ben nu begonnen met Algra Bloom in de bloeiperiode.

 

Het heeft vorige week erg veel geregend, daarom heb ik een kastje eromheen gezet, om eventueel toprot te voorkomen.

 

Nu beginnen in mijn 'hoofdtop' een aantal bladeren geel uit te slaan. Wat is hiervan de oorzaak? Te weinig licht? te weinig warmte? Ik kan denk ik nog lang niet oogsten, dus wil niet dat het mislukt door de kast o.i.d.

 

Ik hoor van jullie!

 

M.v.g,

Halvegare.

 

2h2faj9.jpg

 

eg2wcg.jpg

 

29cs0o4.jpg

 

scfk84.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk inval van de kou en dan vooral de nachten daar houd haze niet zo van,

niks van aantrekken en voedingsgift laag houden dan komt t goed onder je afdak ;-)

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reactie poldergrower!

Ik zal rustig aandoen met de voeding en geregeld wat regenwater geven.

Ik hoop niet dat er de komende weken nachtvorst aan komt!

 

hoelang denk je ongeveer dat ik hem nog moet laten bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schat ongeveer een week of 6 tot 8 minimaal en of je dat gaat redden weet ik niet maar daarintegen is je afdak heel mooi hoor.

Wat voor soort haze is het precies en hoelang bloeit ze nu?

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze met 4 weken misschien al neer moet gezien de grote kans op schimmel. Want als we over 8 weken praten zitten we echt in de kou.

Mijn planten moeten ook nog 5 weken en er zit al schimmel in...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er inderdaad goed uit, maar toen ik dat afdak zag was mijn vraag meteen of dit afdak er niet tevens voor zorgt dat het vocht onder dat dak blijft hangen en dus later voor toprot kan zorgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zeggen dat de plant smorgens niet echt nat is. Nu hebben we nog niet echt ochtenddauw gehad.

 

Ik kijk het nog even aan. Wil zsm oogsten dus ik post de komende weken een aantal updates met foto's, aangezien ik geen idee heb wanneer het op z'n vroegs gedaan kan worden. Ik hoef geen maximale opbrengst. Als ik maar iets van resultaat zie.

 

@poldergrower

Ik heb het stekje van een kennis; er werd gezegd dat het amnesia is. Ik heb geen idee. Staat nu een dikke week/2 weken in bloei.

 

Wederom bedankt.

Edited by Halvegare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het afdakje is wel goed. er kan ruimschoots wind doorheen. Amnesia haze heb ik ook wat van, is wel pas eind november echt klaar, maar dat gaat het meestal niet redden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, eind november echt klaar. Betekend dit dat ik niets zal oogsten, of is het wel mogelijk er iets af te halen wanneer ik eerder oogst?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...