Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Roltrap

White Widow 2X Hulp

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben voor mijn profielwerkstuk twee plantjes aan het kweken. Ze zijn nu 12 dagen oud vanaf zaad en ~8cm. Ik heb geen groot budget maar kan wel wat uitgeven, heb al een kas en 70 watt hps lamp (maar nog geen vsa). Mijn vraag is dus kan ik ze niet beter voor het raam in de zon zetten zolang die schijnt?

 

Verdere hulp zou worden gewaardeerd en waarschijnlijk het topic even verplaatsen? Ik ben nog niet zo thuis hier.

 

Alvast bedankt,

 

Roltrap

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zon schijnt op het moment te kort per dag en zullen dus in de bloei gaan zonder voor te groeien.

70watt hps lamp??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi dries, sorry was vergeten erbij te zetten dat het om de Automatic variant gaat (wel zo makkelijk). Over de lamp, mijn ouders (tja wat moet je ermee) waren niet blij over de energiekosten van lampen met hogere wattages...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reken je toch ff de stroomkosten uit van een 250watt en geef je dat elke maand of kweek terug

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

of hang een gavita pro 1000DE, en deel de winst met je ouders

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

of hang een gavita pro 1000DE, en deel de winst met je ouders

 

Dit vonden ze geen goed idee, helaas ;)

 

Dat is strafbaar

 

Ik ben op de hoogte van de wetten omtrent het kweken van wiet, toch bedankt voor de heads up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

torvald jij bent echt een sjap

dit is een kweek forum

elk lid weet wat hij of zij doet

dus stop even met andermans topics te verzieken

ik zie je in verschillende topics lullen

gedraag je

 

@rolltrap

vsa 70 watt hps is ong 32.5 euro

je bent nog wel afzuiger+filter

en een ventilatortje nodig

 

mischien een klein tentje kopen

 

qua stroom beter voor normale strains gaan

autoflowers kost een beetje maar aan stroom

terwijl het eindproduct stukken minder is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bizar dat je op mij reageert maar niet op iemand die aan een schooljongen adviseert maar een 1000W HPS lamp aan te leggen. BIZAR!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle lampen zijn tegenwoordig toch strafbaar of ben ik toch niet op de hoogte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent niet op de hoogte, maar ik laat het hierbij. Gegroet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rolltrap

idd

 

 

 

torvald is volgens mij nog een jong persoon

en heeft duidelijk de ballen verstand

van het hele kweek gebeuren

ik snap ook niet waarom hij mensen advies probeerd te geven

kweken onder de lamp is strafbaar punt

voor eigen gebruik of niet

je bent de lul

misschien minder hard met 4/5 planten

als die nou onder 100 of 1000 watt staan

maakt niks uit

ook dat is niet legaal

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chucha, bedankt voor je reactie! Zolang ik nog geen last heb van de geur laat ik het even zo qua afzuigen etc, Dan nog een reeks vragen als iemand de tijd heeft.

 

1. Beter voor het raam als de zon schijnt of continu onder de lamp?

2. Hoeveel gram ga ik van 2 plantjes halen met 70 watt? (niet veel, snap ik, maar toch)

3. Ventilatortje heb ik erop want anders wordt de plant te heet?

 

Nogmaals alle tips en meningen worden graag gehoord, !het blijft wel een beetje een budget kweek!

 

Alvast bedankt

 

Dat dacht ik dus ook, no offense naar Torvald trouwens hij heeft zeker meer ervaring dan ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Gefrustreerde reactie weggesodemietert en de onzin laten staan...

...

kweken onder de lamp is strafbaar punt

voor eigen gebruik of niet

je bent de lul

misschien minder hard met 4/5 planten

als die nou onder 100 of 1000 watt staan

maakt niks uit

ook dat is niet legaal

Onzin, en je lult jezelf vast door te beginnen met strafbaar en te eindigen met niet legaal zijn. Is nogal een wereld van verschil, waar je nieuwe leden best iets over duidelijk kan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefrustreerde reactie weggesodemietert en de onzin laten staan...

...

kweken onder de lamp is strafbaar punt

voor eigen gebruik of niet

je bent de lul

misschien minder hard met 4/5 planten

als die nou onder 100 of 1000 watt staan

maakt niks uit

ook dat is niet legaal

 

Oke ik ben hier niet gekomen om een ruzie tot stand te brengen dus wil ik beiden mijns inzien in alle redelijkheid vragen deze ruzie neer te leggen, gelijk of ongelijk... dit topic is gemaakt voor tips niet voor ruzies.

Edited by Roltrap
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

space kees

Wetgeving voor het kweken van wiet

 

Professionele teelt van cannabis is verboden. Dit heeft betrekking op elk aspect van de teelt, dus ook de teelt in cannabis stekken. Dit omdat ieder deel van de plant, ongeacht hoeveel thc erin zit, onder de opiumwet valt. Er zijn een aantal maatstaven waar de overheid naar kijkt om vast te stellen of er sprake is van professionele teelt. Hieronder zijn ze weergegeven:

Professionaliteit Laag Hoog Belichting daglicht kunstlicht op tijdklokken Voeding gieter centraal geregeld bevloeiingssysteem Ruimte tuin of balkon kas of grote, verdeelde en afgeschermde ruimte Afscherming geen geïsoleerd m.b.t. daglicht en temperatuur Ventilatie geen afzuiging Verwarming geen Thermostaat gestuurd Bodem aarde of potgrond steenwol Ziektebestrijding geen Signaleringsvellen Verwerking klein uitbesteed aan manicultuurbedrijf CO2-suppletie geen gestuurde installatie

 

 

 

 

Strafmaat

 

Bij een plantenaantal dat kleiner is dan 5 wordt aangenomen dat er geen spraken is van professionele teelt. De situatie wordt dan behandeld als een hoeveelheid softdrugs voor eigen gebruik. Er volgt dan sepot met afstand, wat betekent dat je niet voor de rechter hoeft te verschijnen. In sommige gevallen kan het zijn dat je je planten toch in moet leveren. Bij een hoeveelheid van meer dan 5 planten of meer dan 5 gram worden de volgende straffen gehandhaafd:

a\

 

 

torvald jij wou toch in je kastje kweken

dikke pro ben je dus :)

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk Chucha, bedankt! Dan is deze discussie gesloten.

 

Om de boel dan maar even op te fleuren 2 pica's van de dames.gallery_45246_18490_1086700.jpg

 

gallery_45246_18490_1363120.jpg

Edited by Roltrap
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"In hoger beroep voerde de gemeente aan dat de wiettent dusdanig professioneel was, dat er geen sprake kon zijn van uitsluitend eigen gebruik. De Centrale Raad van Beroep was het hier niet mee eens. De politie die de woning had onderzocht, meende dat de wietteelt wel voor eigen gebruik was. De gemeente Amsterdam had niets aangevoerd om het oordeel van de politie te weerleggen. De vijf hennepplanten zijn dus voor eigen gebruik,..."

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2015-04-24/bijstandsuitkering-met-5-hennepplanten

 

Ik zal het hierbij laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke en momenteel heb ik de vsa nog niet en zoals je ziet zitten er 2 blaadjes aan, kan ik hen dan nu beter in de zon zetten of onder mn 13 watt lamp met 550 lumen :')?

 

of is die lamp sowieso nutteloos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 watt lamp is voor nu voldoende, in de groei hebben ze niet heel veel licht nodig omdat de wortels toch eerst nog goed moeten groeien voordat de plant zelf gaat groeie

 

Lamp kan nutteloos zijn ligt eraan welke kleurcode ie is

Share this post


Link to post
Share on other sites

2700k, bloei licht dus, niet optimaal maar ik heb gelezen dat dat wel kon tevens is die hps lamp ook 2700k dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...