Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thugweed

Experiment Dochters

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb hier 4 plantjes over uit me selectie dus ik dacht laat ik met elke een ander experiment mee doen.

PAS OP DEZE BEELDEN KUNNEN SCHOKKEND ERVAREN WORDEN VOOR PLANT LIEFHEBBERS :likken:

Grapje... ik zal mijn dochters altijd met respect behandelen

 

Experiment 1 : lavender - deze simpel klein houwen getopt vanaf de 2de node (bonsai)

 

Experiment 2 : Big Bud - deze ga ik enten met de overige 3 soorten

In het kort komt het er op neer dat je een stekje van de ene plant, op de stam of een tak van een andere plant laat groeien. De tak waarop je het stekje laat groeien moet hierbij iets dikker zijn dan het stekje wat je erin gaat zetten. De basis, waar de stek op moet komen snijd je eerst recht af, en daarna maak je een V-vorm

 

Experiment 3 : Laughing buddha - nog open voor experiment ?? iemand een verzoek.

 

experiment 4 : diamond girl - bij deze verklaren jullie mij denk ik voor gek ik had namelijk Gallium (GA 3) wie dat niet kent het is zeg maar metaal dat smelt bij 29,8 °C ( het smelt als je het in je hand houwt) het is niet giftig. ik zat er over na te denken zou een plant dat kunnen opdrinken zeg maar dus ik ben wat dingen gaan lezen A hyperaccumulator is a plant capable of growing in soils with very high concentrations of metals, absorbing these metals through their roots, en b bioaccumulatie maaar om het verhaal kort te houwen heb ik dus de gallium gemix met het aarde waar ik hem heb overgepot gallium krijg geen kans om hard te worden omdat het lekker warm is in het hok

eerste 3 dagen had die het er zwaar mee ik dacht dat hij het niet ging overleven maar kwam toen sterker terug dan ooit :likken: misschien werk het zelfde als colloïdaal zilver (zilverwater) maar dat zal ik pas weten als het word uit getest toch :dribble:ze doet het er ieder geval nog goed op

 

20150929 185059

20150929 184755

20150929 184751

20150929 184731

20150929 184720

20150929 184707

20150929 184701

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur van de wortels zou niet boven de 28 graden uit moeten komen.

Langdurig hoge worteltemperatuur, > 28° C. vernielt de wortelmembranen waardoor opname van alle stoffen onmogelijk wordt en afsterven volgt. Nog andere onhebbelijkheden van worteltemperatuur zijn de gevolgen voor schimmelinfecties: 20° C. is de ideale temperatuur voor Pythium terwijl 28° de ideale temperatuur voor Fusarium is. Blijf daar dus vandaan!!

Van hier.

 

Maar ik ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Heel veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klopt wat jij zeg over de worteltemperatuur wat het is met gallium het smelt rond de 29 graden mijn hok is op temparatuur zoals het hoort en dan krijg de gallium geen kans om weer hard te worden. moet het echt lange tijd zwaar koud zijn het blijft lekker vloeibaar ieder geval :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom je aan gallium? Als het reageert zoals aluminium, waar het op lijkt, is je plantje zo weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallium in de nacht

temperatuur is dan geen 29 neem ik aan

maar eerder 19/21 :)

word het dan niet hard?

 

Het smeltpunt van dit zilverwitte metaal is laag, 29,7710 °C, maar het kookpunt ligt hoog: 2204 °C. Wanneer het gelegeerd wordt met indium komt het smeltpunt zelfs onder kamertemperatuur te liggen.

helaas is indium zwaar giftig

Indiumverbindingen worden beschouwd als zeer giftig. Verschillende onderzoeken wijzen op orgaanschade en geboortedefecten veroorzaakt door Indium

 

silverwater

lees dit topic maar eens door

 

 

http://www.wietforum...n/page__st__240

misschien dat je haar wel kunt ombouwen

maar je weet niet of je een herma gen erin hebt zitten

met silverwater kan je daar wel achter komen

aangezien je met de erste dosis alleen de zwakken ombouwd

en pas met de 2e dosis de geschikte dames

 

(ik zou de plant met vloeibaar metaal in de aarde )

( niet durven te roken maar dat is een ander verhaal)

Van gallium en galliumverbindingen is niet aangetoond dat ze giftig zijn.

en het element speelt geen bekende rol in de biologie.

 

enten gaat wel lukken

ook daar is een topic over te vinden

http://www.wietforum...it/page__st__60

 

altijd mooi om te zien

 

misschien een leuk idee

ent allerlei strains op je big bud

zet haar dan in de bloei

dat lijkt me pas een mooi gezicht )

succes verder grtz chucha

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk niet dan gallium zelfde werkt is als aluminium als ik gallium op een aluminum cola blikje smeer volgende dag ken je het blikje tot stof knijpen met je vingers (check youtube maar ) ik heb paar testjes gedaan met het gallium het word niet hard op 18/6 uur in de grond ik zal wel foto plaatse van hoe dat er uit zie denk ook niet dat het zelfde werkt als zilver water maar we zullen het zien wat het experiment brengt het staat nu al anderhalf week in gallium

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chucha ik ga die zekker ook niet meer roken :execute daar heb ik anderen dames voor haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dit leest, durf je bijna geen wiet meer te halen bij de coffeeshop. Volgende keer mijn aluminium magneet mee ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo heet gallium GA 3 dan?

 

Lijkt me dat gallium niet oplost in water. Als je daar hoge concentraties van in de grond wil hebben dan zou je dat toch eerder uit een gallium zout moeten halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met GA3 wordt meestal gibberelline zuur bedoeld. Dit is een plantenhormoon wat na toediening voornamelijk zorgt voor strekkingsgroei.

Het kan ook zorgen voor mannelijke bloei op vrouwelijke planten, maar hiervoor werkt zilver veel beter.

GA3 kan helpen om wat kleinere stekjes iets extra te laten strekken zodat alle planten uiteindelijk dezelfde hoogte hebben.

Gallium heeft mij geen bekende toepassing, maar wie weet laat dit experiment iets leuks zien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies, gibberellinezuur dacht ik ook aan bij het lezen van "GA 3".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...