Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rodja

Kweken Op De Begane Grond

Recommended Posts

Ivm met een gebrek aan ruimte heb ik een mooie locatie gevonden om onze hobby voort te zetten :).

Dit is dus echter wel een kamer (9m2) op de bg, met bovenburen etc.

 

Is het mogelijk om hier probleemloos te kweken met 4 a 6 lampen? En moet dit per se in een tent/hok of kan het ook zonder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je zorgen maakt om overlast voor de bovenburen moet je inderdaad niet besparen op de materialen die je gebruikt.

Een paar puntjes waar je op moet letten.

- Gebruik en softbox met loshangende motor i.c.m. geisoleerde slangen.

- Neem geen gewone VSA maar een eVSA, die brommen niet.

- gebruik een variac om je afzuiging te dimmen (zonder brom)

Dit alles maakt je setup n stuk duurder maar speel je wel safe

 

Als je daarbij er nog voor zorgt dat de ruime zo goed mogelijk licht en geluids dicht is kan er weinig fout gaan mits je zelf natuurlijk ook je mond houdt en gezond verstand gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zeggen doen!!begane grond is beter dan 1 hoog of hoger zit liever beneden dan boven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je zorgen maakt om overlast voor de bovenburen moet je inderdaad niet besparen op de materialen die je gebruikt.

Een paar puntjes waar je op moet letten.

- Gebruik en softbox met loshangende motor i.c.m. geisoleerde slangen.

- Neem geen gewone VSA maar een eVSA, die brommen niet.

- gebruik een variac om je afzuiging te dimmen (zonder brom)

Dit alles maakt je setup n stuk duurder maar speel je wel safe

 

Als je daarbij er nog voor zorgt dat de ruime zo goed mogelijk licht en geluids dicht is kan er weinig fout gaan mits je zelf natuurlijk ook je mond houdt en gezond verstand gebruikt.

 

Variac is nieuw voor mij en google verteld me niets!. Teach me please!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loop ik het risico dat het bij de bovenburen erg warm wordt als ik de kamer volknal met 3600 watt aan licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zeggen doen!!begane grond is beter dan 1 hoog of hoger zit liever beneden dan boven...

 

Waarom als ik vragen mag? De meeste woonhuis-kwekerijen worden gevonden op bovenste etages, dat is niet voor niks lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warmte zal het probleem niet zijn, een afzuiger vinden van dit formaat die stil genoeg is wordt lastiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zeggen doen!!begane grond is beter dan 1 hoog of hoger zit liever beneden dan boven...

 

Waarom als ik vragen mag? De meeste woonhuis-kwekerijen worden gevonden op bovenste etages, dat is niet voor niks lijkt me.

wat bedoel je ik zeg toch begane grond doen als bovenste etages altijd kwekerijen worden gevonden dan wil je daar toch niet graag kweken? Of wat?en ik vind dat zeker lekkerder werken want de waterdruk is altijd volop voor de opti en als er ruis in de leidingen is horen de buuren dat niet...

 

Warmte zal het probleem niet zijn, een afzuiger vinden van dit formaat die stil genoeg is wordt lastiger.

ik zou gewoon een 4200 nemen en ook de buitenkant isoleren met steenwol en mischien een demper gebruiken ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loop ik het risico dat het bij de bovenburen erg warm wordt als ik de kamer volknal met 3600 watt aan licht?

Ik weet natuurlijk niet waar je budget ligt maar je zou er voor kunnen kiezen om met led te gaan werken om de temperatuur acceptabel te houden.

Ook ligt het er aan wie je bovenburen zijn, woont er een vrouwtje van rond de 80 dan zal ze die extra warmte wel waarderen zonder er verder bij na te denken.

Wat betreft die variac "KLIK" Koste me 3sec. googelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de afzuigbox teveel herrie maakt draai ik tijdens de winter gewoon overdag van 10 tot 10 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dingen maken ontzettend herrie, vergelijkbaar met een stofzuiger en dat hoor je in een flat.

 

Beter kan je met ledlampen gaan kweken zodat je geen grote afzuiger hoeft.

 

Warmte zal het probleem niet zijn, een afzuiger vinden van dit formaat die stil genoeg is wordt lastiger.

ik zou gewoon een 4200 nemen en ook de buitenkant isoleren met steenwol en mischien een demper gebruiken ofzo

Die maken al flink herrie is mijn ervaring, ik zou me verdiepen in LED op zo'n locatie anders vrees ik dat je de politie zo aan de deur hebt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als bovenste etages altijd kwekerijen worden gevonden dan wil je daar toch niet graag kweken? Of wat?

 

Idd zoiets dacht ik ook al :P maarja ik wilde toch ff zeker zijn hiervan, ben immers geen pro.

 

 

en 4200 lijkt me overkill, ik draaide in april moeiteloos 1800w in een kleine tent met 1500 op 60%.

daarnaast ga ik na 2 rondes een kleine opti ophangen, IR metingen zijn een bitch :P

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

als bovenste etages altijd kwekerijen worden gevonden dan wil je daar toch niet graag kweken? Of wat?

 

Idd zoiets dacht ik ook al :P maarja ik wilde toch ff zeker zijn hiervan, ben immers geen pro.

jah jah jij bent maar een tomaten kweker he .

 

@rodja in je album zie je anders wel heel veel pro dingen haha!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dan of je de afzuiger zo goed mogelijk kan isoleren of misschien in de kelder kan zetten. Ik zou de kleinst mogelijke nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet overkill maar je kan hem goed dimmen hoor dan heb je gewoon extra capaciteit toch en mischien hoeft hij dan maar 40procent draaien...maar ik zou gewoon een 3500 pro 3 halen ben je van geluid iedergeval af klein filter 1500 met afblaas 1500 zit je goed....

 

Het is maar een idee hoor gab denk met je mee ik zeg niet dat wat je doet niet goed is!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik waardeer jullie bijdrages ten zeerste :)

 

bedoelde alleen dat de setup niet zomerproof hoeft te zijn ivm een oc tegen die tijd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x tentje 120x240, per tent 2x gavita 750, (of 3x 600) ene snachts, andere overdag draaien. Iedere tent 1000 kuub inblaas, 1500 afzuiger en je bent superstil en de warmte is ook nog wel te overzien...

 

Zoiets? Misschien moet je een beetje spelen met tentformaten om alles in een 9m3 kamertje te proppen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x tentje 120x240, per tent 2x gavita 750, (of 3x 600) ene snachts, andere overdag draaien. Iedere tent 1000 kuub inblaas, 1500 afzuiger en je bent superstil en de warmte is ook nog wel te overzien...

 

Zoiets? Misschien moet je een beetje spelen met tentformaten om alles in een 9m3 kamertje te proppen

Hier sluit ik me wel bij aan, met tentjes maak je een ruimte in een ruimte wat een goede isolerende werking heeft, ook heb je meteen de faciliteiten voor je apparatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x tentje 120x240, per tent 2x gavita 750, (of 3x 600) ene snachts, andere overdag draaien. Iedere tent 1000 kuub inblaas, 1500 afzuiger en je bent superstil en de warmte is ook nog wel te overzien...

 

Zoiets? Misschien moet je een beetje spelen met tentformaten om alles in een 9m3 kamertje te proppen

zekers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet meer echt een voorstander van tenten, in een complete kamer past veel meer lucht en ik krijg het idee dat de warmte dan minder snel opbouwd, waardoor je weer minder hoeft af te zuigen (minder herrie)

Ik heb ook een variac gekocht van marktplaats, harstikke fijn ding totaal geen brom meer!.

Eerst had ik een Uniteck fancontroller met trafo, maar die raad ik je niet aan..

Ligt nog steeds bij mij in de kast.. Had maar 3 standen en blies snel veel te hard, als je een klein raam hebt dan blijft de afzuiger op volle stand blazen.

De variac kun je zelf instellen.

 

Verder als je wil kweken met bovenburen kun je ook beter geen systeem hebben met een dikke pomp, want die dingen brommen ook, meestal ook nog met bepaalde cyclus. wat dus nog meer opvalt.

Ik zou een bak maken met een aantal schotten zodat het water goed verspreid tussen de potten en dan water van onder geven, of gewoon met de hand water geven.

Ik heb nooit met een druppel systeem gewerkt dus ik weet niet hoeveel geluid dat maakt maar zo'n aerosysteem kun je wel vergeten.

Verder idd alles goed isoleren

GR

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik waardeer jullie bijdrages ten zeerste :)

 

bedoelde alleen dat de setup niet zomerproof hoeft te zijn ivm een oc tegen die tijd.

Een OC is ook niet geruisloos heb ik me laten vertellen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwa ik heb een keer op 1hoog gezeten met een 10000 pro boven buurman had niks Door.tv zat op geluid 15 en de opti hoorde je nauwelijks

Share this post


Link to post
Share on other sites

doen

perfect

benedenwoning is het beste

op de kelders na :)

hoe hoger je gaat hoe meer kwetsbaar je bent voor flirr

tent/hok is maar net wat jezelf wil

aangezien beide goeie optie s zijn

behalve die cheap ass tentjes

Edited by chucha
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...