Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kachel

Autodurban Poison

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb al veel topics en kweekverslagen doorgelezen, en wil beginnen aan mijn eerste plant.

Ik heb 3 zaden bestelt van autofem Durban Poison. Ik heb een speciekuip van 12 liter. Als voeding wil ik Canna PK 13-14 gebruiken. De plant komt te staan in een slaapkamer, waar continue het raampje een heel klein beetje openstaat.

De PH waarde van het water dat uit de kraan komt is 7,5. Ik ga daar niet mee klooien en het gewoon zo laten.

Gaat het dan lukken? Ik weet dat je ook met koolstoffilters enzo kan werken, maar ik wil het eenvoudig houden. Natuurlijk krijg je dan minder opbrengst, maar dat maakt mij niet heel veel uit.

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat wordt niet veel, pk13 is geen complete voeding. Ph is te hoog, daar krijg je blokkades van. En ik lees niks over een lamp. Zonder lamp erboven niet aan beginnen, koolstoffilters zijn voor geur, moet de hele buurt ruiken waar je mee bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Ik heb al veel topics en kweekverslagen doorgelezen, en wil beginnen aan mijn eerste plant.

Ik heb 3 zaden bestelt van autofem Durban Poison. Ik heb een speciekuip van 12 liter. Als voeding wil ik Canna PK 13-14 gebruiken. De plant komt te staan in een slaapkamer, waar continue het raampje een heel klein beetje openstaat.

De PH waarde van het water dat uit de kraan komt is 7,5. Ik ga daar niet mee klooien en het gewoon zo laten.

Gaat het dan lukken? Ik weet dat je ook met koolstoffilters enzo kan werken, maar ik wil het eenvoudig houden. Natuurlijk krijg je dan minder opbrengst, maar dat maakt mij niet heel veel uit.

 

Mvg

heb je het over een kamer plant of huis plant dan lukt het wel hennep niet zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh oke. Als een raampje open staat valt de geur toch wel mee? Oke dus lamp enzo wel noodzakelijk. Dan ga ik denk toch maar wachten op de lente en zomer en een buitenplant nemen. Is dat dan wel hetzelfde? Licht en warmte doet de zon, geur maakt niet uit, alleen welke voeding raden jullie mij dan aan? Ik heb al de zoekfunctie gebruikt alleen toen kwam ik uit op die pk13-14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je tot volgend seizoen wacht en buiten gaat kweken zou ik beginnen met het aanschaffen van grotere speciekuipen.

60 of 80L krijg je mooie grote struiken van. Gewone potgrond van je lokale tuincentra is prima.

Voeding heb ik zelf zeer goede ervaring met Plagron Alga Grow & Bloom, eventueel i.c.m. Sugar Royal & Green Sensation.

Hiermee hoef je ook niks te meten en kan jij je kraanwater er zo bij in gooien.

En voor de duidelijkheid, 1 plant per speciekuip, niet alle 3 bij mekander in zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk hier heb ik veel aan! Erg bedankt. Speciekuip inderdaad 60L, ik vergiste me. 1 plant per speciekuip maar ik denk dat ik maar 1 of 2 planten doe. Ik denk dat ik in april ga beginnen met ontkiemen, aangezien de winter vroegt dreigt te beginnen, maar we zien dan wel wat voor weer het is. Bedankt voor jullie reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ze ook ff tijdelijk binnen kunnen voorgroeien achter een raam en als het goed weer word naar buiten toe, dan worden ze alleen maar groter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dries was ik van plan. Midden maart binnen in kasje en dan naar buiten. Bedankt voor de link miramar, ik ga m nu bekijken!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je ook universele bloeivoeding van pokon kunnen gebruiken, of zit daar niet genoeg voeding in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik hier op het forum zie is dat pokon standaard problemen geeft. Misschien gaat het de eerste weken goed maar daarna krijg je humongous troubles.

 

Als je goedkoop wilt ga dan eens bij de bio voeding van de action kijken. Of maak zelf een theemengsel met brandnetel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm oke. Ik heb een plan gemaakt. Dit ga ik halen:

- Speciekuip 54L 2x

- Plagron alga groei en bloei, van allebei 1L

- Fleurella potgrond 40L 2x

- Kas om in op te kweken (heb ik al)

- 3 zaadjes durban poison autoflower

- tuinhandschoenen

 

Ik heb dus geen PH dingen nodig omdat bij de alga groei en bloei de goede ph zit.

Ook heb ik geen buren die moeilijk gaan doen (denk ik :P)

Ik hoop dat het zo gaat lukken, bedankt voor de tips! Meer tips zijn nog welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reden dat er bijna geen pokon of andere gewone tuinmeststoffen gebruikt worden is dat bij verkeerd gebruik er een dramatische nasmaak aan je product zit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt, dan ga ik voor die Plagron growmix!

Heb er zo zin in! Ga ze ontkiemen in gewoon een klein potje in de kas en dan gaan met die banaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...