Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Bladproblemen 5'de Week Bloei

Recommended Posts

Zoals je ziet verkleuringen. Met vlekken en roestbruine punten. Uiteindelijk word het blad steeds roestiger en geler en sterft.

 

50% affected. Grotendeels lijkt het beneden in de plant te beginnen en de grote bladeren aan te tasten. Het blad voelt als schuurpapier en heel droog.

 

nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ff je album op openbaar zetten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huy bruine,

 

Ziet eruit als een fosfor probleempje,(P) geloof ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fosfor (P)

 

Gedurende de hele cyclus gebruikt een wietplant fosfor, en in de bloeifase heeft ze extra veel fosfor nodig. Omdat wietplanten ook fosfor nodig hebben om de wortels mee te vormen, vind je het ook (in een lagere dosis) terug in stekpoeder. Een tekort aan fosfor uit zich meestal in een slechte of misvormde groei en een paarse kleur op bladeren en steeltjes.

 

 

Ik heb geen slechte of misvormde groei. Geen paarse kleur op de bladeren, en ook niet op de steeltjes.

 

Het lijkt me dus geen fosfor probleem :P

 

Ik gebruik trouwens full mix. Dus het lijkt me helemaal geen tekort eigenlijk omdat ik al vrij voeg ben gaan bijvoeden. (week drie groei 10 ml op 10 liter, week 4 20 ml op 10 liter, week 5 30 ml op 10 liter.)

 

Persoonlijk denk ik dat het een voedingsoverschot is, want de bladeren lijken te verbranden. In een eerder stadium krulden de bladeren ook.

 

Aan de andere kant lijken ze te hangen.

 

Is het misschien verstandig om te spoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, een voedingstekort in de plant betekent niet automatisch dat je te weinig voed in het medium. Kan ook komen door overvoeden of zelfs overwateren. Door overvoeden krijg je niet alleen een overschot maar raakt het uit balans omdat de plant het ene element meer opneemt dan de andere, dus er meer achterblijft van sommige. Bijvoorbeeld teveel Ca maakt het moeilijker P op te nemen en vice versa (google Mulders chart). Daarmee raakt de pH ook uit balans.

 

Als je nou een paar keer alleen water geeft worden ze waarschijnlijk iets erger nog, maar daarna kun je dan weer normaal voeden. Als je nu een of meerdere elementen gaat bijvoeden heb je kans dat het nog erger wordt.

 

Success!

Edited by Sativied
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerder aan een magnesium- (lichte(re) strepen in het blad) in combi met een calciumprobleem. (de vlekjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen in mijn ogen 3 verschillende dingen zijn,

 

Ten eerste weet ik niet wat voor voeding je gebruikt maar een kleine blokkade zou kunnen ivm de roestplekjes en vreemde kleur geel over het gehele blad?

Maar je blad richting hoofdtoppen ziet er goed uit dus ik denk meer aan de kou voor een sativa die daar gevoelig voor zijn en de herfst is begonnen dus temp gaat naar beneden overal. Of gewoon ouderdom en dan worden ze ook wat geler vanaf onderen.

 

Zien er voor de rest prima uit en niet teveel stresse gaat het alleen maar mis...

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het ding is dat het op de fotos het er idd niet zo slecht uitziet!

 

Maar als je live kijkt! ooh man:( overal kapotten bladeren, overal roest op de bladeren. En het worden er steeds meer. En dat al in week 5!

 

Het is 30x amnees in volle grond. Full Mix, en ik geef bio bizz bloeivoeding als enige voedingsbron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook, van al die NO PERMISSION plaatjes van je.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja laat de foto's ff zien... dikkevingers :rofl .. ehh bruinevingers.

 

Ik vermoed dat je te veel water heb gegeven.

Daar komen van die klein vliegies op af.

Moeilijk zonder foto's maar ik vermoed: Rouwmuggen

https://nl.wikipedia...wiki/Rouwmuggen

 

De larven vreten de wortels aan in een vochtig milieu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat deze ronde ook, ben inmiddels in week 6 maar ik signaleerde de eerste tekenen van problemen een week of 2 terug, ook geel wordende bladeren onderin wat zich snel uitbreidde naar boven, en sommige bladeren hadden roestvlekken.

 

bij mij heeft het de planten een onwijze plons kraanwater met een beetje voeding en afgezuurd tot ong ph 7 voeren de achteruitgang volledig gestopt.

Ik heb 11 liter potten, en heb alle planten 2x achter elkaar een volle liter water gegeven 2 uur uit elkaar, en de volgende ochtend nogmaals een liter met normale voedingsdosis en ph 6,4.

 

Het moge duidelijk wezen dat er flink water onder uit de potten liep, denk dat er een halve cm water in de hele tent stond.

Dat is een dag later weer verdampt, en ik laat de potten nu weer rustig aan droogtrekken.

 

Ik vermoed dat de balans in de aarde verstoord was door ophoping van ph- waardoor de planten een calcium/magnesium of kaliumtekort laten zien.

Dit heb ik dus gecorrigeerd door de potten te spoelen zeg maar, de planten zijn nu weer veel groener en de toppen groeien ook weer veel meer nieuwe witte haren uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je PH fucked is neemt je plant verschillende stoffen minder goed op en krijg je troubles..... later ook met de opeenhoping van voedingszouten en de EC.

Ik kweek nooit meer met full-mix,1 keertje gedaan was kutresultaat vergeleken met mijn eigen aarde-mix,overige zakken weggepleurt in mijn tuinborders.......

PH is vrij belangerijk,en in de teeltwereld is de luie methode vaak niet de goede methode,tenminste bij mij niet........blijkt wel uit de full-mix.... :wave:

 

Je kan op de bladprobleem-sectie een goede biologische bestrijding vinden tegen varenrouwmug,uitgevonden door Collieweed uiteraard.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...