Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nieuwwietje

Amnesia Toppen En Dieven

Recommended Posts

Beste liefhebbers,

 

Wij hebben op dit moment een amnesia haze in huis in een kast van 240x80. Wij hebben dit zo overgenomen, nu lees ik al van alles en volgens mij gaat er een heleboel al fout bij ons.

 

Ten eerste is onze kast dus niet licht dicht, we hebben blijkbaar een crappy afzuiger, want de 2x600W lampen kan hij niet aan en wordt dus zo een 40 graden binnen. We doen nu om en om zoveel mogelijk. Mijn idee was om 1 lamp dan maar in eht middden te hangen.

 

Daarnaast heb ik mij ingelezen over toppen en dieven. Wij hebben gisteren die planten gedieft en getopt. Mij is verteld dat ik de Amnesia met rust moet laten, maar ik heb nu de oksels van de main stam gedieft en getopt met max 5 nodes.

 

Wij gaan ze as donderdag in de bloei zetten, 2 dagen na dit gebeuren.

 

Ik vroeg mij af is het nou een heel slecht wat ik heb gedaan of niet?

 

Groetjes Ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieven bij een amnees is slecht ze zijn open kwa structuur en rijk je dus makkelijk onderin een beter alternatief voor toppen is knakken en buigen veroorzaakt veel minder stress..40 graden krijg je spons wiet van ....snel 1 lamp uit of betere afzuiger halen... inblazen is ook nodig voor verse lucht waar dus co2 inzit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie geen enkel probleem,

zeker niet omdat je dit ruimschoots op tijd doet t.a.v. de bloeitijd.

voor de rest zou ik inderdaad wel hard gaan tunen,

dit vinden de plantje niet leuk.

Zem0p, Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is tunen? En bedankt voor de reacties. ik zie hele mooie bladeren, alleen een paar hebben gele puntjes en een paar ingescheurde bladeren. Verder, zie ik een soort van zilverachtige glans op de bladeren.

Edited by Nieuwwietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh jaa gaan we zeker doen, we dachten dat diegene die dit plaatsten wel wat verstand zouden hebben, maar niet dus, dat komt in orde. Sorry als ik deze topic maak terwijl dat er zoveel te vinden is, maar dit is onze eerste keer en zie door alle topics de juiste onderwerpen niet.

 

Toppie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang die zilverachtige gloed geen meeldauw is,

\bedoel ik inderdaad dat je de basisvoorwaarden zo snel mogelijk verbeterd,

het is het klimaat wat de planten happy laat zijn,

zodat ze het licht en voeding kunnen verwerken naar de top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ergens geloof ik hier op het forum een plaatje gezien van meeldauw, maar dan nog geen grijzig maar iets van pukkelachtige bolletjes? Is dat beginnend voor meeldauw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je geen foto?

Dat werkt veel makkelijker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...