Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongepot

3 Planten Met Bladproblemen

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb 3 planten die bladproblemen hebben. Eentje is aan de punten aan het verkleuren, de ander in zijn geheel aan de bovenkant waarbij een ander plant aan het opkrullen is. Ik heb ze boven een 700w LED lamp staan (circa 350w echte verbruik). Ik heb ze in een tent staan met daarin weer een semi-afgesloten ruimte om de LV op 60%-70% te houden. Voorderest geef ik ze Guanokalong complete 45L aarde met eens in de week voeding. PH altijd op 6 en EC 800. Wellicht teveel voeding, gezien er in de guanokalong aarde ook al zoiezo een hoop zit? Ik geef ze eens in de week water (met LED hoeft dit niet zo vaak). Ik zou graag foto's willen posten hiervan, maar ik kan maar niet ontdekken hoe ik dit kan uploaden. Ik zie 'My media' staan waar ik niet mee verder kom, en ik zie 'image' staan, echter wordt er dan om een internet url gevraagd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie opties (bruine balk) > Gallerij > Nieuwe afbeelding > New album > Album naam invoeren >

Parent Album: kies "Members Gallery" > Openbaar Album > Save >

Browse file(s) > Upload (dit herhalen voor alle foto's)

 

In je post naar MyMedia > Gallery Images > Klik op een foto (zwarte popup verschijnt)> Finish

 

[ sharedmedia=gallery:images:xxxxxxxx ]

 

Ik zou als ik jou was die wetransfer rommel snel verwijderen

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het nu gelukt :)

Ik heb de link inmiddels weggehaald, maar vanwaar dat je me dat adviseert? Kan ik daar problemen mee krijgen?

 

verkleurd

puntjes

krullend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het nu gelukt :)

Ik heb de link inmiddels weggehaald, maar vanwaar dat je me dat adviseert? Kan ik daar problemen mee krijgen?

Voor zover ik weet zit er informatie in foto's, dat wordt bij de upload door het forum automatisch verwijderd geloof ik. Scharrel maar ff over t forum.

 

Overigens is het handig om je foto's te nemen als je lampen uit zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei oei, dames wakker maken terwijl ze liggen te slapen.. Is dat wel een verantwoord idee? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto maken als de lamp net uit gaat! Of voordat i aanspringt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij een foto gemaakt. Ik begin me eerlijk gezegd wel een beetje zorgen te maken. Het blad verkleurd steeds erger en sommige blaadjes beginnen zelfs op te krullen. Snap er echt niets van! Wat zou dit kunnen zijn? Helpp!!

 

bladproblemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

In elk geval de plant linksboven op de foto lijkt het te warm te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is raar, gezien het nooit warmer is dan 25 graden in mn tent. Ik zat meer te denken aan een kalium tekort. Het is met die plant linksboven namelijk veel erger geworden.

De luchtvochtigheid is sinds twee weken drastisch omlaag gegaan (van 70% naar 43%) en hierdoor lijkt de aarde (veel) sneller droog te worden, echter blijf ik ze maar eens in de week water geven. Ik heb begrepen dat als de aarde te droog wordt, dat dit invloed uit oefent op de ec-waarde van je grond. Klopt deze stelling?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zou je zeggen, echter kweek ik op LED. En als ik de LED verslagen lees, geeft men dan ook 1x per week water. Echter bedenk ik me nu dat dat wellicht mensen zijn die de LV ook goed onder controle hebben. Mijn aarde droogt veel sneller uit ben ik achtergekomen en waarschijnlijk dat dat fuckt met de EC-waarde in de grond. Ik ga ze nu twee keer per week water geven en hoop dat het probleem daarmee is opgelost. Toen ik ze nog semi-afgesloten had zitten, had ik dat in veel mindere mate (als je naar boven scrollt zie je een foto genaamd 'puntjes').. De aarde bleef ook langer vochtig..

 

Hierbij nog twee foto's. En een link van een forum. Het ziet er precies zo uit. Kalium tekort dus. Iemand anders in die topic heeft het ook over een fosfor tekort..

 

http://www.wietforum.nl/topic/46198-is-dit-een-kalium-tekort-en-los-ik-het-zo-goed-op/

 

 

1443513673773

1443513644850

1443513619947

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linksboven heeft last van een verdampingsprobleem.

Hoe hoog hangt je lamp er boven?

Of staat er een fan op te blazen?

 

De rest lijkt wel wat op een lichte kalium blokkade, maar waardoor geen idee.

Misschien doordat je ph-waarde in je medium wat vaag doet door te weinig water?

Wat geef je aan voeding mee?

Hoeveel water geef je?

 

Hoe droger de aarde, hoe meer de ec-waarde op kan lopen.

 

Ik denk dat 1 keer per week water geven iets te weinig is.

Iets vaker water geven en eventueel iets minder per keer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oww.. Hoe los ik verdampingsproblemen op? De LV is helaas aan een te lage kant (tussen 40% - 50%). Ze gaan nu de 5e week in. De LED lamp hangt 65cm-70cm erboven. Ik heb er nog geen fan in gezet. Ik heb al een Fan controller besteld van Ecotechnics, waarmee ik ook gelijk de LV in kan stellen. Ik heb nu een Ruck 500m3 staan. Heb het idee dat hij teveel afzuigt.

 

Ik ga inderdaad tweemaal per week water geven en dan ietsjes minder per keer. De voeding die ik meegeef is van Guanokalong zelf (met die blauwe dop). Valt me wel op dat de NPK verhouding hiervan lager is dan de voeding die ik hiervoor gebruikte, namelijk die van Canna..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verdampingsprobleem komt waarschijnlijk dan omdat de plant te dicht op de lamp staat.

Of die plant staat net voor de luchtingang en komt het door tocht.

 

 

Ik zou eerst even die potten optillen en voelen hoe zwaar ze zijn.

Die rechtsonder lijkt wel eens iets te nat gestaan te hebben, daar kan het ook door komen dat je blokkades krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga eens aan de slag met deze informatie. Erg nuttig! Anders bewateren, kalium op orde brengen en een fan-controller it is! Ik zal over een weekje even een update geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste spongepot

De voeding van Guanokalong is een organische voedingslijn, dit houdt in dat je nooit moet afzuren!

Doe je dit wel dan treden er zulke problemen op, de voeding moet eerst omgezet worden door het bodemleven.

Ga je hierbij afzuren dan verstoor je juist het evenwicht wat je met guano creeert.

 

Afzuren doe je niet op aarde als je bio/organisch kweekt, dat is voor hydro.

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp ik goed dat als ik op aarde kweek ik de water niet mag afzuren? Ik zuur namelijk af tussen de 5.8 en 6.3 ph. Daarna gooi ik inderdaad de Guano in het water en meet ik de EC. Daarna geef ik het aan de plantjes. Ik snap het niet helemaal :(

Kan ik niet afzuren omdat ik Guano gebruik? Of mag ik niet afzuren omdat ik op aarde kweek? Als aarde gebruik ik ook de Guanokalong-lijn (guano+complete mix 45L). Dat is een grote witte zak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De volgorde heb je sowieso al verkeerd, eerst gooi je voeding erin tot de juiste ec waarde en dan zuur je af tot de juiste ph waarde.

Met bio voeding hoef je niet af te zuren omdat de voeding het afzuurd.

Nou is ook meteen duidelijk wat het probleem is.

Je zit VEEL te laag in ph waarde.

Doe eens een testje met wat je nu ook doet, eerst afzuren tot ph6.0 en dan voeding erin en dan ph weer meten

 

Ik denk dat jij rond de ph 4.5 tot 5.0 zit op die manier en dat is echt niet goed

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Guano lijn is biologisch en met aanzuren van water verniel je het biologische evenwicht.

 

Heb je daar ook iets van achtergrondinformatie over PG?

Over waarom aanzuren en biologisch niet samen gaan?

 

 

Inderdaad Dries, als hij het in die volgorde doet, eerst ph en dan voeding, dan gaat het niet goed.

 

Ik meende dat je met biologisch ook geen ec kon meten.

Edited by bosrand
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek ook met biologische voeding en als ik naar de juiste ec waarde ga dan zit ik op ph 6.3 dus ik zuur ook wel een beetje af naar 6.0

 

Ik kan met bio voeding gwn ec meten hoor maar het schijnt dat niet elke stof mee gerekend word dus eigenlijk is de ec hoger dan dat je meet

Edited by Dries_grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, hoe kan dat dan.

Biologisch voed je toch het bodemleven, dat werkt toch niet met ec waardes?

Of bedoel je een bio minerale voeding?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...