Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

boinius

Eerste Stappen In Microkweek - Bouw Hok

Recommended Posts

Hoi

 

Dit zullen mijn eerste stappen zijn in het binnenweken. En het micro gedeelte spreekt mij het meeste aan!

Ik heb al een 3-tal buitenweken gedaan. Deze zomer heb ik met automazar en critical + 2.0 zitten spelen, dit met redelijk succes. Toch is de constante gedachte aan een ambetante buurman of welriekende voorbijganger iets wat ik wil vermijden in de toekomst.

 

Ik lees al een paar jaar mee en vorig jaar had ik het idee om zo een g-tools bonanza te kopen.

Ik heb hier al mooie verslagen gezien hierover, Tjoe had me bijna overtuigd.

Alleen vond ik de aankoopprijs iets te veel voor iets waar men toch nog een extra luchtinlaat moet zetten.

Als ik hier in de micro sectie snuister, kom ik altijd terug op smokeyB zijn kastje. Dit overtuigde me dan ook om zelf te beginnen knutselen. De totaalprijs zal mss iets meer zijn, maar ik knutsel graag en denk dat dit dan ook langer mee gaat. En iets zelf maken is toch o zo leuk

 

Via men werk kan ik geïsoleerde panelen en alu profielen op maat krijgen.

Dus dit zit al snor hopelijk:)

Mijn afmetingen heb ik ook al.

Het beste voor mijn locatie is H140 B:82 D:55

De kast ga ik dit weekend in elkaar steken, maar ik wou toch al wat hulp vragen.

Daar ik met een hoogte van 140 zit, kan ik dan alles in de kast steken? Of kan ik mijn afzuiging beter buiten zetten.

Ik dacht dan aan een softbox, of een S-vent met een silentfan frafo. Een variac passeert hier ook meermaals, wat is hem nu het verschil?

Voor de verlichting gaat mijn voorkeur ook uit naar 4x 55w Tneon om dan te scroggen.

 

Het klinkt allemaal nog wat vaag,maar ik zit momenteel nog in de bouwfase, dus ik heb wel nog ff tijd.

Maar op een gegeven moment zie ik het bos door de bomen niet meer en vrees ik om domme vragen te stellen, dus wees maar al voorbereid.

Maar ik kijk er naar uit om veel bij te leren en het ideale micro kastje voor mezelf te kunen maken, met goed advies: :P

Ik zal dit weekend de eerste foto's posten om jullie een idee te geven

 

Alvast bedankt en een fijn en wie weet, droog weekend

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast veel succes met de bouw en de kweek achteraf ;)

Wat betreft of je alles in je kast krijgt hangt het er een beetje van af hoe hoog je je planten wilt laten komen lijkt me.

En als je toch van plan bent te scroggen denk ik dat ze niet zo hoog moeten worden en dat alles er dan wel in zou moeten kunnen passen.

Denk ik dan zo :P

Ook alvast fijn en idd hopelijk droog weekend!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verlichting die je wilt gebruiken is dat toevallig de Starlight reflector 4 x 55W?

Ik dacht dat die 60x60 cm was

 

Edit: 57 x 47 cm

Ik heb niks gezegd :innocent: :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sofbox buiten je hok plaatsen als dr ruimte voor is. Des te meer ruimte heb je binnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rockfort

"Als je goed had gekeken" gaat het die jongen niet om 4x55w maar om het type dat hij aangeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila

 

Het eerste werk zit er al op.

Ik heb ze dit weekend in elkaar gestoken en ik vind dat het best wel meevalt!

Nu moet ik beginnen nadenken over de gaten enzo.

Ik ben nog aan het twijfelen of ik mijn afzuiging binnen( wat minder luid zal zijn) of buiten(wat dan meer ruimte geeft) ga hangen.

Is er zo iets als een gouden regel ivm luchtinlaten?

In het kastje van smokeyB gebruikt hij zo van die roosters, is dit voldoende en kan daar dan geen licht door.

Of kan ik iets als http://www.g-tools.n...ls-luchtinlaat/ gebruiken. Maar mijn wand is wel 45mm dik..

Of wel iets totaal anders.

Heb ook gezien dat veel mensen met een lichtlabyrint werken, maar dan verlies ik weeral ruimte in de kast.

Kan ik mijn elektronica buiten het kastje ophangen? En is dit dan niet veiliger ook.

Maar het belangrijkste eerst, foto's!

 

gallery_42164_18459_3367876.jpg

 

gallery_42164_18459_3268605.jpg

 

 

gallery_42164_18459_3914339.jpg

 

gallery_42164_18459_2802490.jpg

 

Zou iemand me kunnen zeggen of dit goed materiaal is voor de reflectie?

Of moet ik dan toch nog beter radiatorfolie gebruiken.

 

 

Nu eindelijk een beetje van de zon genieten met wat La chouffe en Automazar, ideale combinatie:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owke dank je voor je tip!

 

Nu ben ik aant zoeken en denk dat alles zo een beetje duidelijker wordt.

Voorlopig denk ik aan volgende set up:

* Softbox 500m³ met Can Filter

*Uniteck plug and play trafo klimaatregelaar 1.5 A

( is het nodig om een 2.5A te nemen? En is er echt een kwaliteitsverschil tussen deze en de S-vent)

*DV-12 Schakelkast

*Garden HighPro Clipfan ECO 15cm

*Starlight reflector 4 x 55W

(Of zijn er nog betere op de markt? )

Voor 30euro meer kan ik deze nemen

T-NEON 2x75Watt Armatuur denk dan dat dit een beter keuze e

Iemand een idee of dit goed is? Of sla ik de bal compleet mis hier.

 

Alleen voor men luchtinlaten weet ik het nog niet zo goed

De g-tools luchtinlaten spreken me wel aan, maar kan ik bvb die buis iets verlengen zodat ie door 45mm plaat gaat?

Of is een rooster dan een betere oplossing?

 

cheerz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staat het met je kastje, heb je al een keuze gemaakt voor welke lamp je gaat?

Ik heb de Starlight 4x55w van de week gehaald en ben best tevreden erover.

Die luchtinlaten heb ik ook van G-tools en die zijn verstelbaar, enkel ben ik toch voor normale roosters gegaan ivm ruimte aan de zijkant van mijn kast.

Die luchtinlaten zijn best groot en log.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit ook na te denken over de luchtinlaat. Die van gtools, 7cm diameter, had ik ook op het oog. Maar hoe hoog maak je de inlaat? Te dicht op de wortels schijnt niet goed te zijn en direct op de plant ook niet. Ruimte voor een dubbele bodem heb ik niet. Voor de reflectie heb ik laminaat foam gehaald. Mooi kastje, je bent handig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet veel verder gedaan.

Zit ook met verbouwingen in huis en ben eerst men buiten kweek aan het oogsten :)

Heb de luchtinlaten erop gemonteerd. Ben toch voor gewone roosters gegaan. Werkt ook goed. Daar dan ook een koolstofatomen tussen gestoken.

Ga denk ik voor de 4x 75W gaan. Heb de set up die ik nodig heb op papier helemaal, nu nog bestellen .

Moet zeggen dat greensell echt goed advies geeft.

Zal proberen deze week wat foto's te posten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...